آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

راهنمای خرید دوربین مدار بسته

 

برای نصب دوربین مدار بسته می بایست ایتدا بدانیم انواع دوربین مدار بسته و کیفیت آن کدامند.

 

به طور کلی انواع دوربین مداربسته به دو گروه تقسیم میشوند : دوربین های دید در روز و دوربین های دید در شب

 

دوربین های دید در روز در لوکس صفر ( تاریکی مطلق ) قادر به نمایش نیستند دوربین های دید در شب هم در روز هم در تاریکی مطلق قادر به نمایش هستند دوربین های دید در شب و دوربین های دام سقفی نیاز به لنز جداگانه ندارند و معمولاً دارای لنز شماره 4 هستند که حدود زاویه 80 درجه را نمایش میدهد.

 

هر کدام از انواع دوربین به 4 گروه تقسیم میشوند: صنعتی , نیمه صنعتی , دام سقفی , مینیاتوری

 

دوربین های صنعتی و نیمه صنعتی دید در روز لنز به همراه ندارند و بنا به نیاز لنز برایشان محاسبه میشود به عنوان مثال یک زمان دیدن شماره چک پول یا زمانی دیگر برای دیدن کل محیط که در هر حالت از لنز مخصوص باید استفاده شود.

 

دوربین های مدار بسته دارای سه نوع سیستم کلی می باشند:

دوربین های مدار بسته آنالوگ

دوربین های مدار بسته AHD

دوربین های مدار بسته دیجیتال

 

در دوربین مدار بسته آنالوگ کیفیت تصویر از 380 تی وی لاین شروع شده تا 1200 تی وی لاین میتواند باشد که کیفیت 700 تی وی لاین به بالا قابل تحمل است و نهایت کابل کشی بدون نویز در اینگونه سیستمها تا حدود 300 متر است. تصویر اینگونه دوربین ها را میتوان روی کابل کواکسیال تا دستگاه دی وی آر انتقال داد . برای مشاهده تصویر اینگونه دوربین ها میتوان مستقیم دوربین را به تلویزیون متصل نمود , دوربین های انالوگ دارای کیفیت پایین و کابل کشی طولانی با متراژ بالا , حدود 300 متر و قیمت پایین میباشند.

 

 

 

در دوربین مدار بسته AHD کیفیت تصویر از 1 مگاپیکسل تا 2 مگاپیکسل میباشد که کیفیت بسیار خوبی در سیستم مدار بسته به حساب می آید و نهایت کابل کشی حدود 500 متر است که متراژ بسیار خوبی میباشد و نکته بارز این گونه سیستمها در این است که انتقال تصاویر میتواند روی کابل کواکسیال و در بستر آنالوگ انجام شود. دوربین های AHD فقط روی دستگاه دی وی آر AHD تصویر میدهند و نمیتوان اینگونه دوربین ها را مستقیم به تلویزیون یا دستگاه دی وی آر آنالوگ متصل کرد .دوربین های AHD دارای کیفیت بالا و کابل کشی طولانی حدود 500 متر و قیمت مناسب میباشند.

 

 

 

در دوربین مدار بسته دیجیتال کیفیت تصویر از 1 مگاپیکسل تقریبا شروع میشود و امکانات تصویر بسیار بالاست البته قیمت آنها نیز بالاست و نهایت کابل کشی تا حدود 80 متر مفید است . البته تا 100 متر نیز اگر کابل کیفیت بالا استفاده شود میشود برای هر دوربین تا دستگاه NVR کابل کشید . کابل کشی اینگونه سیستمها از نوع کابل شبکه میباشد که انواع کابل شبکه کت 5 و کابل شبکه کت 6 میباشد اینگونه دوربین ها بایست به دستگاه ان وی آر متصل شوند و همچنین میتوان مستقیم روی شبکه قرار داد , دوربین های دیجیتال دارای کیفیت بالا و کابل کشی با متراژ پایین حدود 80 متر و قیمت بالا میباشند.

 

با توجه به توضیحات بالا نتیجه گرفته میشود دوربین های مدار بسته AHD بهترین گزینه برای نصب دوربین مدار بسته میباشد البته هزینه آن از دوربین های آنالوگ کمی یبشتر است. بنابراین با توجه به هزینه ای که میخواهید انجام دهید میتوانید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

 

توضیح تکمیلی که در مورد  دوربین مداربسته ها میتوان داد اینست که دوربین های دام سقفی برای محیط داخل و دوربین های بولت برای محیط بیرون استفاده میشود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.