آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

بهینه سازی برونی سایت یا سئو خارج از سایت چیست ؟ (Off-Page SEO)

 

علاوه بر تغییراتی که شما می‌توانید با رعایت استانداردهای ” On-Page ” جهت قرار‌گیری بالاتر در SERPs برای سایت‌تان لحاظ کنید عوامل دیگری نیز در این رتبه بندی تاثیر گذار هستند که در دسته  خارج سایت (Off-Page) قرار می‌گیرند.

بر خلاف سئو داخل سایت، بهینه سازی برونی سایت کاملا خارج از سایت اتفاق می‌افتد که مهترین آنها عبارتند از :

 

    لینک بیلدینگ(Link Building)

    فعالیت در شبکه‌های اجتماعی (Social Media)

    فعالیت در شبکه‌های اشتراک گذاری بوکمارک (Social bookmarking)

 

لینک بیلدینگ (Link Building)

 

لینک بیلدینگ به معنای ارائه راهکارهای جهت دریافت لینک از دیگر سایت‌ها است. لینک بیلدینگ محبوب‌ترین و تاثیر گذارترین عامل رتبه بندی در بهینه سازی خارجی  به شمار می‌رود. یکی از بهترین روش‌های دریافت لینک تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند است.

 به عنوان مثال هر کسی دوست دارد می تواند این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارد یا از وبلاگ و سایت خود به این مقاله و منبع لینک بدهد، درواقع با این‌کار به موتورهای جستجو می‌گویم این صفحه دارای اطلاعات معتبر و مفید است.

 از روش‌های دیگر میتوان موارد زیر را نام برد :

 

    وبلاگ نویسی

    کامنت گذاری در سایت‌ها

    ارسال پست در انجمن‌ها

    ثبت سایت در دایرکتوری‌

    شرکت در سایت‌های پرسش و پاسخ

    و…

 

توجه داشته باشید من هریک از روش‌های بالا را تصدیق یا رد نمی‌کنم اما برای درک لینک بیلدینگ و کشف بهترین روش‌ها می‌توانید دسته بهینه سازی سایت در بلاگ‌اد را مطالعه یا همواره مقالات آکادمی ای‌نتورک را در این زمینه دنبال کنید.

 

 شبکه‌های اجتماعی (Social Media)

 

شبکه های اجتماعی می توانند بخشی از استراتژی شما در بهینه سازی خارج سایت به شمار بروند و همچنین شکلی از لینک بیلدینگ داشته باشند. لازم به ذکر است که تقریبا همه لینک‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌شود خصوصیت “NOFOLLOW” دارند اما به این معنا نیست که هیچ ارزشی نداشته باشند. ایجاد پروفایل و به اشتراک‌گذاری مقالات از جمله کارهای است که می‌توان در سوشال مدیا انجام داد.

 

شبکه‌های اشتراک گذاری بوکمارک (Social bookmarking)

 

سوشال بوکمارک‌ها جزو شبکه‌های اجتماعی هستند که کاربران می‌توانند آدرس صفحاتی که علاقه دارند را ذخیره کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. این روش می‌تواند در ترافیک ورودی هم تاثیر‌گذار باشد. با توجه به زمینه فعالیت‌تان می‌توانید در شبکه‌های reddit.com, stumbleupon.com, scoop.it ، delicious.com عضو شوید.

 

همینطور که گفتیم فاکتور‌های گوگل بیش از ۲۰۰ سیگنال مختلف را شامل می شوند که نمی‌توانیم همه آنها را در اینجا بیان کنیم ، اما می توانید برای ادامه نگاهی به اسلاید های زیر داشته باشید و با بقیه عوامل رتبه بندی آشنا شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.