آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

Disavow Links چیست؟

 

نحوه حذف بک لینک های مخرب و اسپم سایت

 

 Google Disavow Links ابزار جدید گوگل برای بی اثر کردن لینک های مخرب

 

disavow که چندی پیش توسط گوگل عرضه شد، به شما کمک می‌کند تا بتوانید لینک های مخرب سایت  خود را شناسایی کنید و توسط این ابزار، تاثیر منفی بک لینک های مخرب خود را از بین ببرید.

 

بک لینک های مضر چه بک لینک هایی هستند؟

 

به طور کلی، از نظر گوگل بک لینک هایی مضر به حساب می‌آیند که به منظور دستکاری در رتبه سایت شما خریداری و یا به طور غیر طبیعی ایجاد شود که انواع مختلف لینک های داخلی و خارجی از انواع آن هستند. مضرات بک لینک به حدی است که این اواخر، میلیون ها سایت به همین دلیل پنالتی شدند و برخی از شرکت ها عملاً کارشان نابود شد.

 

چه نوع لینک هایی باعث اخطار از طرف گوگل می‌شوند؟

 

۱- بک لینک هایی که به صورت یکجا و با تعداد بالا فروخته می‌شوند

۲- بک لینک از سایت های غیر مرتبط به موضوع سایت شما

۳- قرار داشتن لینک شما در سایت های اسپم شده

۴- تبادل لینک بیش از حد

۵- بک لینک از سایت هایی با محتوای بدون کیفیت

۶- و …

 

آیا بک لینک زیادی موجب پنالتی می‌شود؟

 

بک لینک زیاد با کیفیت، به خودی خود موجب پنالتی شدن سایت شما نخواهد شد. در پروسه لینک سازی، موضوعی که حائز اهمیت است این است که بک لینک های شما به مرور زمان ساخته شوند. به عنوان مثال اگر در یک هفته ۱۰ هزار بک لینک برای سایت شما به ثبت برسد و پس از آن هفته پروسه را متوقف کنید، می‌تواند موجبات پنالتی شدن سایتتان را فراهم آورد. سعی کنید سرعت لینک سازیتان را کم کنید تا بک لینک ها به مرور زمان ایجاد شوند و موجب پنالتی شدن سایت شما نشوند.

 

چگونه بک لینک های سایتمان را پیدا کنیم؟

 

ابتدا وارد Google Webmasters شوید و سایت خود را انتخاب کنید. از منو کناری روی Search Traffic کلیک کرده و سپس گزینه Links to Your Site را انتخاب نمایید. در صفحه بعد در انتهای بخش Who links the most روی لینک More کلیک کنید. و با کلیک روی دکمه هایی عکسشان را در زیر مشاهده می‌کنید، می‌‌توانید بک لینک های داده شده به سایت خود را مشاهده کنید.

 

اما چگونه باید تاثیر لینک های مخرب را از بین برد؟

ابزار Disavow، برای همین مظور ایجاد شده است. توسط Disavow قادر هستید تا تاثیر منفی بک لینک های مضر را برای سایت خود از بین ببرید. شما هم‌چنین می‌توانید لینک های مضر را نیز پیدا کنید تا کارتان راحت تر شود.

 

چگونه باید از Disavow Links استفاده کرد؟

 

برای استفاده از Disavow، باید ابتدا اطمینان حاصل کنید که سایت شما در گوگل ثبت شده باشد و در پنل گوگل وبمستر تولز شما موجود باشد. سپس به صفحه Disavow Links بروید و سایت مورد نظر خود را از میان گزینه های موجود انتخاب کنید.

 

در صفحه بعد روی دکمه Disavow Links کلیک کرده و در پنجره باز شده، فایل با پسوند تکست (txt) شامل لینک هایی که می‌خواهید تاثیرشان از بین برود را در قسمت مشخص شده آپلود کنید.

 

پس از انجام این کار، تاثیر بک لینک قید شده در فایل، از بین خواهد رفت و سایت شما می‌تواند بدون مشکل از این بابت، ادامه کار دهد.

 

برخی نکات فایل تکست:

هر لینک باید در یک خط قرار گیرد و Encoding فایل تکست ذخیره شده باید UTF-8 باشد.

اگر قصد توضیح درباره لینکی را دارید ابتدای توضیح خود عبارت “#” را استفاده نمایید و اگر می‌خواهید تمام لینک هایی که از یک سایت خاص دارید را حذف کنید عبارت “domain:example.com” را تایپ کنید. همانند:

example-disavow

نکته: دقت داشته باشید که در صورتی که فایل خود را آپلود کنید و بار بعد فایل دیگری نیز آپلود کنید، فایل دوم جایگزین فایل اولیه خواهد شد. پس اگر می‌خواهید بک لینک هایی که در فایل قبلی ذکر کردید همچنان بی‌تاثیر باشند، آنها را در فایل جدید هم ذکر کنید. این را هم بدانید که اگر به صورت صحیح این کار را انجام ندهید ممکن است سئو سایتتان را نابود کنید پس حتما با دقت این کار را انجام دهید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.