آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزش اولیه نگهداری از پرینتر

 

از این ترفندها برای تمام پرینترها استفاده کنید ، این نکته را که بهترین مشاور شما برای استفاده از پرینتر دفترچه راهنمای آن است را همیشه در ذهن خود داشته باشید .

* درون پرینتر را همیشه تمیز کنید

یکی از توصیه های ساده ای که همیشه می شنوید ، بهترین اقدام پیشگیرانه از خرابی پرینتر تمیز کردن درون آن هست .

وقتی شما پرینتر خود باز می کنید و گرد و خاک و کثیفی در آن می بینید بلافاصله درون آن را تمیز کنید . هر ماه یکبار سعی کنید درون پرینتر خود را با دستگاه فشار باد تمیز کنید .

از استفاده کاغذهای پاره ، تا شده و استفاده شده جلوگیری کنید .

استفاده از کاغذ معیوب باعث گیر کردن آن درون پرینتر می شود و هر وقت این اتفاق رخ می دهد امکان شکستن و معیوب شدن قطعات پرینتر  و  آموزش تعمیرات پرینتر  وجود دارد ، جهت جلوگیری از این مشکل همیشه از کاغذهای نو و سالم استفاده کنید .

از کاغذهای مرغوب استفاده کنید .

بسیاری از سازمانها جهت کاهش هزینه ها خود از کاغذهای که کیفیت پایین و متوسطی دارند استفاده می کنند و استفاده از این کاغذها باعث خرابی پرینتر می شود .

برای اکثر کارهای چاپی کاغذ با ۲۰dl مناسب می باشد ، اگر می خواهید چاپ شما کیفیت مطلوب خود را داشته باشد از کاغذهای با ۲۴dl استفده کنید .

کارخانجات تولید کننده پرینتر ها کاغذها کوچکی به عنوان نمونه بهمراه پرینتر ها ارائه می دهند و شما می توانید با مقایسه کاغذهای مورد استفاده خود با آنها به کیفیتشان پی ببرید .

در ضمن استفاده از دفترچه و مراجعه با سایت شرکت تولید کننده کمک بزرگی به شما جهت انتخاب کاغذ مرغوب می نماید .

 

 * به کاغذها قبل از استفاده فوت نکنید .

یکی از تفکرات غلط در بین مردم این است که با فوت کردن در یک دسته کاغذ از گیر کردن کاغذهای درون پرینتر ها جلوگیری می کنند .

در حالیکه این تفکر اشتباه می باشد و این افراد با فوت کردن به کاغذها باعث ایجاد الکتریسیته در بین کاغذها می شوند و کاغذها درون پرینتر گیر می کنند .

اکثر پرینتر های امروزی قابلیت جدا سازی کاغذهای که دورن سینی تغذیه آنها وجود دارد را دارا می باشند و شما اگر پرینتر تان در محیط مرطوبی قرار ندارد نباید نگران این موضوع باشید .

پرینتر خود را در محیط مرطوب قرار ندهید .

رطوب بالا باعث چسپیدن کاغذها به هم می شود و این موضوع باعث گیر کردن کاغذها در هنگام چاپ درون پرینتر می شود ، اکثر پرینترهای ارزان قیمت دچار این مشکل می باشند .

با قرار دادن پرینتر در مکان خنک و کم رطوبت از به هم چسپیدن و گیر کردن کاغذ درون پرینتر جلوگیری کنید .

*  از برچسپهای با کیفیت استفاده کنید .

اگر از پرینتر خود برای چاپ برچسپ استفاده می کنید ، حتماً از برچسپ های با کیفیت استفاده کنید .

 این موضوع بسیار مهمتر از انتخاب کاغذ با کیفیت بالا ، استفاده از برچسپ های با کیفیت پایین سبب می شوند که به غلتک و فیوز پرینتر ها آسیب برسد  و نیاز به آموزش تعمیر پرینتر است.

استفاده از برچسپهای با کیفیت بالا هزینه به مراتب کمتری نسبت به تعویض فیوز پرینتر ها دارند .

بخش های هارد

هارد دیسک از 2 بخش اصلی تشکیل شده است  :

 

در مبحث آموزش تعمیرات هارد ، سیلندر هارد  که تشکیل شده  از  :

 

plate ( صفحات مغناطیسی حاوی دیتا )

 

spindle motor ( موتور چرخشی صفحات هارد دیسک )

 

 flat cable ( کابل رابط دیتا )

 

ARM ( بازوی ثابت هد )

 

Head Flap  ( باله پرواز هد )

 

Magnet ( نگه دانده هد در پارک )

 

VCM ( موتور محرک هد )

 

IC Amp ( آی سی تقویت سیگنال )

 

DRYER Filter ( فیلتر رطوبت گیر غبار و رطوبت )

 

و برد هارد دیسک که  وظیفه برقراری ارتباط با مادربرد دستگاه  و نقل و انتقال داده ها را بر عهده دارد .

 

دلایل انتخاب دوربینIP

 

در بسیاری از پروژه های نظارت تصویری انتخاب سیستم IP یا آنالوگ مهمترین مشکل پیش رو است.

 نوع زیر ساخت ، امکانات و قیمت دوربین های IP و آنالوگ تفاوت زیادی با هم دارند.

در این مقاله دلیل برای برتری دوربین های تحت شبکه معرفی شده است که با توجه به آن می توان دریافت در چه نوع پروژه هایی بهتر است از این دوربین ها استفاده شود.

 

اولین مزیت دوربین IP – رزولوشن بالا:

 

دوربین های تحت شبکه محدودیت کیفیت تصاویر دوربین های آنالوگ را ندارند. یک دوربین 5 مگا پیکسلی IP قادر به ارائه ی تصویر 10 برابر بزرگتر نسبت به یک دوربین آنالوگ با کیفیت 4CIF می باشد.

حداکثر رزولوشن دوربین های آنلوگ 704*480  پیکسل می باشد و این قابلیت در دوربین های تحت شبکه تا 29 مگا پیکسل قابل ارائه می باشد.

بر خلاف تصور عده ای که این کیفیت مضاعف را تنها در بهبود رزولوشن تصویر می بینند، لازم به ذکر است که این کیفیت بالا در واقع قابلیت تصویر برداری از محدوده ی وسیعتری را نشان می دهد که خود موجب کاهش نیاز به تعداد دوربین های زیاد می باشد.

دوربین 5 مگاپیکسلی قابلیت تصویر برداری از فضایی بزرگتری را نسبت به دوربین های با رزولوشن پایینتر دارد.

همچنین می توانید مشاهده کنید که در صورت استفاده و آموزش تعمیرات دوربین  از دوربین های 2 مگاپیکسلی به جای دوربین های 600TVL می توان با تعداد بسیار کمتری از دوربین ها ، فضای مورد نظر را پوشش داد. در این تصویر از 8 دوربین 2 مگاپیکسل به جای 32 دوربین 600TVL استفاده شده است.

 

 

دومین مزیت – راحتی در نصب و راه اندازی:

 

دوربین های IP می توانند به راحتی به شبکه موجود در هر مجموعه متصل شوند. این دوربین ها برای ارسال اطلاعات و تصویر و تغذیه تنها به یک کابل احتیاج دارند.

در صورت وجود یک شبکه کامپیوتر در مجموعه دیگر نیاز به کابل کشی برای دوربین ها نیست و با استفاده از PoE می توان انرژی برق مورد نیاز دوربین ها را از طریق همین کابل شبکه تامین کرد.

همچنین در صورت اتصال منبع تغذیه به یک منبع دیگر، دوربین ها هم به آن منبع متصل هستند.

همچنین برخی قابلیت های ویژه دوربین های IP بصورتی است که می توان از راه دور و از طریق همین کابل شبکه آن ها را تنظیم کرد.

قابلیت هایی همچون تنظیم زوم ، تنظیم فوکوس و انتخاب پیکسل هایی از تصویر را می توان از طریق کابل انجام داد.

 

 

سومین مزیت – کاملا دیجیتال بودن:

 

برخلاف تصاویر دوربین های مداربسته آنالوگ ، تصاویر دوربین های IP پس از انتقال در فواصل دور و یا تبدیل به فرمت های دیگر دچار افت کیفیت نمی شوند.

 یک دوربین تحت شبکه می تواند استریم های متفاوتی برای مشاهده و یا ضبط تصاویر ارائه دهد.

 همچنین یک دوربین IP می تواند قسمت خاصی از یک تصویر را انتخاب کند و آنرا انتقال دهد تا پهنای باند و حجم ضبط کمتری مصرف شود.

نصب و راه اندازی یک دوربین به جای چندین دوربین ، هزینه ی نصب و تعمیرات را تا حد زیادی کاهش می دهد.

همچنین انتقال بخشی از تصویر به جای کل آن می تواند پهنای باند کمتری اشغال کند.

 

 

 

 

چهارمین مزیت -  هوش دوربین :

 

در آموزش تعمیر دوربین های IP می توانند علاوه بر ارائه ی تصویر امکانات بیشتری ارائه کنند.

 هوش طراحی شده در این دوربین ها می تواند فشاری که بر اپراتور وارد می شود را تا حد زیادی کاهش دهد، اطلاعات مهم کاری را منتقل کند و بهره وری سیستم نظارت تصویری را افزایش دهد.

با فعال کردن قابلیت تشخیص حرکت ، این دوربین ها می توانند هر اتفاقی در صحنه را بصورت خیلی سریع تشخیص و گزارش دهند.

 یک سیستم اخطار داخل دوربین ها تعبیه شده که در صورت مختل شدن عملکرد دوربین به سرعت اعلام خطر می کند.

قابلیت مفید دیگر دوربین ها امکان تشخیص مسیر حرکت است. این قابلیت می تواند یک مسیر مجازی از حرکت تمام اجزای متحرک تصویر را ترسیم نماید تا بتوان هر رویدادی را به راحتی دنبال کرد.

قابلیت های دوربین های IP می تواند با اضافه کردن امکانات دیگر افزایش یابد.

 

سیستم اعلام حریق

مونیتورینگ

سیستم‌های اعلام و اطفا حریق اتومات معمولاً از یک مانیتور در قسمت‌های پر تردد یا نگهبانی‌ها که به صورت 24 ساعت حضور دارند استفاده می‌شود که این پنل‌ها را Mimic panelمی‌نامند.

سیستم اعلام حریق متعارف


سیستم متعارف دزدگیر و اعلام حریق  از قدیمی ترین انواع سیستم های اعلام حریق است که علی رغم تغییرات کیفی اندک، هم چنان مورد استفاده قرار می گیرد.

در این سیستم چندین حسگر(Detector) و شستی که یک منطقه از ساختمان را پوشش می دهند در قالب یک مدار به هم پیوسته، به تابلوی کنترل مرکزی متصل می شوند.

 بنابراین هر مدار نماینده ی یک منطقه است.

در ساختمان های عمومی اعلام ناشی از حریقی کوچک ممکن است موجب هراس تعداد زیادی و یا اخلال در روند معمولی فعالیت ها گردد از این رو در این اماکن استفاده از پیش پیام سیستم های دو مرحله ای مناسب تر است .

همان گونه که در تصاویر مشخص است، نحوه ی هم بندی تجهیزات کشف و تشخیص نسبت به تابلوی کنترل مرکزی به صورت شاخه ای و یا به عبارت دیگر شعاعی است.

هر تابلوی کنترل مرکزی متعارف می تواند 2،4،8 و یا مدارهای بیشتری را پشتیبانی کند.

 

در آموزش دزدگیر و اعلام حریق  و سیستم اعلام حریق آدرس پذیر اصول کشف و تشخیص حریق در سیستم های آدرس پذیر، مشابه سیستم های متعارف است، به جز این که در این گونه سیستم ها، هر یک از حسگر(Detector)های اتوماتیک و یا شستی ها دارای آدرس منحصر به فردی هستند که از طریق آن تابلوی کنترل مرکزی قادر به شناسایی و تعیین هر یک از آن هاست.

 مدار کشف در این گونه سیستم ها نه به صورت شاخه ای، بلکه به صورت حلقوی است، که از تابلوی کنترل مرکزی آغاز و به همان تابلو ختم می شود و کلیه ی تجهیزات به صورت موازی در همین مدار حلقوی جای می گیرند.

 هر حلقه می تواند به تناسب تعداد تجهیزات و سطوح مورد حفاظت، یک یا چند منطقه را پشتیبانی کنید.

 

زبان های آهنگین

بسیاری از زبان هائی که در سراسر جهان به آن صحبت می شود آهنگین هستند.

در زبان های آهنگین گام آهنگ صداها مهم است. این گام ها معنی کلمات و هجاها را تعیین می کنند.

 بنابراین، آهنگ صدا کاملا به کلمه وابسته است. بیشتر زبان های آسیائی زبان های آهنگین هستند.

 به عنوان مثال، می توان از زبان های چینی، تایلندی و ویتنامی نام برد. همچنین، زبان های آهنگین متعدّدی در آفریقا وجود دارند.

 بسیاری از زبان های بومی آمریکا نیز زبان های آهنگین هستند. اکثر زبان های هند و اروپایی فقط حاوی عناصر آهنگین هستند.

این امر در مورد زبان سوئدی یا صربی، هم مصداق دارد. تعداد گام های آهنگ صدا در زبان های مختلف متفاوت است.

 چهار آهنگ صدای مختلف در زبان چینی قابل تشخیص است. بنا بر این، هجای ma می تواند چهار معنی داشته باشد.

این معانی شامل مادر، کنف، اسب و بیهوده گویی هستند. جالب توجه است، که زبان های آهنگین هم بر شنوایی ما اثر می گذارند.

 مطالعات در باره شنوایی مطلق این موضوع را نشان داده است. شنوایی مطلق قدرت شناسایی دقیق آهنگ های صدای شنیده شده است.

 شنوایی مطلق در اروپا و آمریکلی شمالی بسیار نادر است. کمتر از 1 در 10،000 نفر شنوائی مطلق دارند.

 

 این موضوع در مورد چینی هائی که به زبان مادری خود صحبت می کنند متفاوت است.

در اینجا، کسانی که این توانائی ویژه را دارند 9 برابر است. همه ما زمانی که نوزاد بودیم شنوائی مطلق داشتیم.

ما از آن برای یادگیری حرف زدن صحیح استفاده می کردیم.

 متاسفانه، اکثر مردم این توانائی را بعدا از دست می دهند.

 گام های آهنگ های صدا در موسیقی هم مهم است. این امر به ویژه در فرهنگ هائی که با زبان آهنگین و زبان آلمانی صحبت می کنند صادق است.

آنها باید با دقّت زیاد نوای موسیقی را رعایت کنند. در غیر این صورت یک آهنگ زیبای رومنس تبدیل به یک ترانه مضحک می شود

صحبت کردن موفّق را می توان آموخت!

 

صحبت کردن کار نسبتا آسانی است. امّا، خوب صحبت کردن، بسیار دشوار است. بدین معنی که، چگونه صحبت می کنیم، از چه می گوئیم مهم تر است.

این موضوع را مطالعات مختلف نشان داده اند. شنوندگان ناخودآگاه به ویژگی های خاص گویندگان توجّه می کنند.

 بنابراین، ما می توانیم بدون توّجه به این که، سخن ما به خوبی شنیده شده است شنونده را تحت تاثیر قرار دهیم.

 ما همیشه باید کاملا در نحوه صحبت کردن خود دقّت کنیم. این امر در مورد زبان بدن نیز صدق می کند.

 این زبان باید درست و متناسب با شخصیت ما باشد. صدا نیز نقش ایفا می کند، زیرا همیشه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 برای مثال، در مردان، صدای کلفت، بهتر است. این باعث می شود که گوینده مطمئن و شایسته به نظر برسد.

از سوی دیگر، تغییر در صدا، هیچ اثری ندارد. اما سرعت صحبت کردن به ویژه مهم است.

 موفقیت مکالمات در عمل مورد مطالعه قرار گرفته است. زبان موفق به معنی متقاعد کردن دیگران است.

 کسی که می خواهد دیگران را ترغیب به آموزش زبان آلمانی  کند نباید خیلی سریع صحبت کند. در غیر این صورت او این حس را ایجاد می کند که جدّی نیست.

اما صحبت کردن بیش از اندازه آرام نیز مطلوب نیست. افرادی که بسیار آرام صحبت می کنند بسیار نادان شناخته می شوند.

 بنابراین، بهتر است که با سرعت متوسّط صحبت کرد. سه و نیم کلمه در هر ثانیه مطلوب است.

 مکث در صحبت کردن نیز مهم است. آنها، گفتار ما را طبیعی تر و قابل باور تر می کنند. در نتیجه، شنوندگان به ما اعتماد پیدا می کنند. چهار یا پنج مکث در هر دقیقه ایده آل است.  پس فقط سعی کنید که صحبت خود را بهتر کنترل کنید! سپس نوبت مصاحبه بعدی است