آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

راهبند درب اتوماتیک پارکینگی

 

 

استفاده از درب اتوماتیک پارکینگ به صورت روز افزون افزایش یافته است .

 

اکثر درب ورودی در آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی و تجاری و اماکن اداری ، ویلا ها و ... از نوع درب اتوماتیک پارکینگی هستند

که به وسیله ی انواع متفاوتی از جک های پارکینگی راه اندازی و پیاده سازی می گردند .

 

درب اتوماتیک پارکینگ انواع مختلفی دارد همانند :

 

درب اتوماتیک پارکینگی زیر سطحی

 

درب اتوماتیک پارکینگ لولایی

 

درب اتوماتیک زیر سقفی پارکینگی

 

نصب درب اتوماتیک ریلی پارکینگ

 

و یک نوع دیگر از درب اتوماتیک پارکینگ ، راهبند درب اتوماتیک پارکینگی می باشد .

 

بهترین لپ تاپ های سبک وزن ( الترابوک ، نت بوک )

 

Ultrabooks1

به نظر من فلسفه ساخت لپ تاپ امکان حمل و نقل آن بود.اینکه هرجا که خواستی کامپیوتر همراهت باشد. پس یک لپ تاپ خوب یک همراه خوب هم باید باشد. چه بهتر که این همراه خوب سبک وزن و جمع و جورهم باشد تا شما هم از این همراهی خسته نشوید و لذت ببرید . در این نوشته قصد دارم لپ تاپ های سبک را به شما معرفی کنم. با ما همراه باشید :)

 

ابتدا نت بوک های با قیمت کمتر از ۱ میلیون تومان :

ASUS EeeBook X205TA :

 

با ورود تبلت ها نت بوک ها کمرنگ تر  شدند ، تغییر و تحول حتی در آموزش تعمیر laptop  پیدا کردند و درواقع کمی مرزها بین تبلت ها و نت بوک ها به نفع تبلت ها جابجا شده است ولی اگر شما هم مثل من دنبال لذت تایپ با کیبورد باشید نت بوک را به تبلت ترجیح میدهید و اگر نیاز به قدرت کاری زیادی ندارید میتوانید از این نت بوک بجای لپ تاپ هم استفاده کنید  .

 

این نت بوک دارای صفحه نمایش ۱۱ اینچی و پردازنده اینتل اتم و دو گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت هم حافظه داخلی است ( که به نظر کافی نیست و حتما نیاز به هارد اکسترنال خواهید داشت) که با توجه به داشتن سیستم عامل Microsoft Windows 8.1 میتواند برای کارای سبک مثل تایپ و مطالعه و گردش اینترنتی مناسب باشد .

 

 

Acer Chromebook 11 C720P :

 

ایسر هم از لحاظ قدرت و قطعات کاملا شبیه ایسوس ساخته شده البته با پردازنده ای متفاوت اما ایسر کمی درطراحی بیشتر وقت گذاشته و به نظر ما زیباتر از مدل ایسوس است ، البته این مدل یک برادر لمسی با قیمتی کمی بیشتر از ۱میلیون تومان هم دارد که لذت صفحه لمسی تبلت را هم به برای شما به ارمغان خواهد آورد .

 

پردازنده این محصول Intel Celeron 2955U و ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابیت هم حافظه داخلی دارد که بازهم مثل مدل قبلی حتما نیاز به یک هارد اکسترنال خواهید داشت .

 

البته باید در مورد این نت بوک ذکر این مورد که سیستم عامل این دستکاه Google Chrome است و شاید در نگاه اول کار با یک سیستم عامل جدید کمی سخت باشد ولی کم کم عادت میکنید .

 

 

بازه قیمتی ۱ تا ۳ میلیون تومان :

 

متاسفانه این بازه قیمتی کویر بازار نت بوک ها است ، و به صورت انحصاری در اختیار تبلت های گران قیمت و لپ تاپ ها است ، ماکه هرچی گشتیم چیزی ندیدیم جز یکی  که ناچار به معرفی همین این تک سیستمی که یافتیم شدیم .

 

MSI S12 :

 

از ویژگی های این نت بوک میتوان به پردازنده Dual Core اینتل و رم ۴ گیگابایتی و ۵۰۰ گیگابایت حافظه داخلی و صفحه نمایش ۱۱ اینچ براق اما لمسی آن اشاره کرد .

 

در کل نسبت به قیمت کیفیت ساخت مناسبی دارد به نظر محصول جالبی با قیمتی تنها کمی بالاتر از ۱میلیون تومان است.

 

MSI S12

 

بین سه تا چهار میلیون تومان :

 

به جایی رسیدیم که بلاخره قابلیت معرفی چند نت بوک را داشته باشیم

 

 Apple MacBook Air MJVM2 :

 

مک بوک ایر با پردازنده Core i5 ( البته سری کم مصرف ) و ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگا بایت هارد SSD و گرافیک ۶۰۰۰HD و وزن ۱.۰۸ کیلوگرم صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی والبته سیستم عامل محبوب Mac OS  البته که گران است ولی بالاخره  اپل است ! و از لحاظ طراحی و زیبایی نمیشود ایرادی گرفت اما این مدل ارزانترین محصول اپل در این رده است و مدل های گرانتر سری ایر هم هستند که فقط در میزان حافظه SSD با هم تفاوت دارند .

 

 

ASUS Zenbook UX305FA :

 

اگر از برند و طراحی زیبای اپل و آموزش تعمیرات لپ تاپ  چشم پوشی کنیم در بقیه موارد این محصول ایسوس برتری های محسوسی نسبت به رقیب خود خواهد داشت .

 

پردازنده سری M اینتل و ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی SSD و گرافیک Intel HD Graphics 5300 و صفحه نمایش ۱۳ اینچی  Full HD  و سیستم عامل ویندوز ۸.۱ نسبت به اپل بهتر به نظر میرسد .

 

 

بالای ۴ میلیون تومان :

 

Apple MacBook MJY32 :

 

مک بوک  ۱۲ اینچی اپل محصولی است بین سری Air و سری Pro که قدرت و زیبایی و سبکی را باهم در یک لپ تاپ جا داده است از تفاوت های این مدل با مدل Air که قبلا معرفی کردیم میشود به پردازنده سری M اینتل و ۸ گیگابایتی بودن رم دستگاه در کنار صفحه نمایش ۱۲ اینچی با رزولوشن بالاتر رتینا نام برد .

 

 

Asus Zenbook UX301LA:

 

این مدل آخرین مدلی ایست که در این لیست معرفی میکنیم مدل تمام عیاری از ایسوس که قدرت را هم در کنار زیبایی باهم در یک محصول گرد آورده است .

 

UX301LA از یک پردازنده Intel Core i7 5500U در کنار ۸ گیگابایت رم کارت گرافیکی Intel HD Graphics 4000 بهره میبرد  حافظه داخلی این محصول  ۲۵۶ گیگابایتی و از نوع  SSD است ، نکته جالب UX301LA داشتن صفحه نمایش ۱۳ اینچی لمسی QHD است که این محصول را  از دیگر محصولات  جدا میکند .

 

راه های مختلف خاموش کردن کامپیوتر

 

 روش (Start>>Turn off Computer>>Turn Off) یا همان روش معمول که بیشتر افراد برای خاموش کردن کامپیوتر از آن استفاده می کنند، فراگیرترین روش است.

علاوه بر این روش، شیوه های میانبر دیگری هم در آموزش تعمیر کامپیوتر  وجود دارد که برخی از افراد برای نشان دادن تبحر خود در استفاده از کامپیوتر از آنها استفاده می کنند. در اینجا چند روش میانبر را به شما آموزش می دهیم.

 

  با فشردن کلیدهای (Windows Key + U + U) پشت سر هم نه همزمان، می توانید کامپیوتر را خاموش کنید. البته می توانید با استفاده از کلیدهای (Windows Ke + U + R + R) برای ری استارت و با زدن کلیدهای (Windows Key + U + S) برای بردن کامپیوتر به حالت آماده باش (standby) استفاده کنید.

زمانی که هیچ پنجره ای باز نیست، کلیدهای (Alt + F4) با به صورت همزمان فشار دهید.

 در این هنگام پنجره خاموش کردن ظاهر می شود سپس می توانید با کلیک کردن روی دکمه خاموش کردن یا فشار دادن دکمه U کامپیوتر خود را خاموش کنید.

 

  اگر عاشق کد نویسی هستید، استفاده از قسمت (Run) جذاب است. با نوشتن عبارت (Shutdown - s - t) در قسمت (Run) می توانید کامپیوتر را خاموش کرده و همچنین می توانید برای ری استارت کردن از عبارت (Shutdown - r - t) استفاده کنید.

 

  اگر هم مایل هستید خود را عاشق صفحه سیاه و سفید داس جلوه دهید می توانید همان عبارات بالا را در داس ویندوز که در آدرس (Start>>Run>>CMD) قرار دارد، نوشته و اینتر را بزنید.

 

  برای خاموش کردن سریع به (Task Manager) بروید (Alt + Ctrl + Delete)، سپس از منوی (Shutdown) زیرمنوی (Turn off) را به همراه کلید کنترل فشار دهید تا کامپیوتر بدون ذخیره کردن تغییرات و به صورت سریع خاموش شود؛ البته اگر کلید کنترل را نگه ندارید کامپیوتر به صورت معمولی خاموش خواهد شد.

 

  برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند استفاده از کلید روشن و خاموش روی کیس برای خاموش کردن، موجب آسیب سیستم می شود اما این روش هیچ آسیبی به سخت افزار کامپیوتر وارد نمی کند و در واقع یک میانبر فیزیکی برای این کار در آموزش تعمیرات کامپیوتر  است. البته می توان عملکرد این دکمه را از قسمت زبانه (Advanced) تنظیم کرد. این زبانه در قسمت کنترل پنل و در زیر گزینه (Power Options) قرار دارد.

 

داخل لامپ های LED چیست؟

 

 لامپ ال.ایی.دی یا ˈدیودهای ساطع کننده نورˈ از یک حباب با دو سر پلاستیکی تشکیل شده است.

 

طبق گزارش فنی گاردین،تولید نور در لامپ های ال ای دی hg هنگامی رخ می دهد که الکترون های داخل دیودها انرژی را در شکلی از نور ساطع می کنند.

این نوع منابع انرژی تا 85 درصد نسبت به انواع دیگر لامپ های نوری مرسوم و تا 10 درصد نسبت به لامپ های فلورسنت برق کمتری مصرف می کنند.

 

***لامپ های ال ایی دی روشنایی خانه های هوشمند

 

اکنون این لامپ ها به عنوان یکی از ابزار مهم خانه های هوشمند مورد استفاده عمومی پیدا کرده است به گونه ای که کاربران با سوئیچ کردن بر روی لامپ های ال ای دی بی سیم می توانند از طریق تلفن های همراه و یا کامپیوترهای خود روشن و خاموش بودن آنها را کنترل کنند.

 

اگرچه این امر مقرون به صرفه است اما خطر هک شدن و رویارویی با هکران را نیز به دنبال دارد. البته این خطر در کمین هر دستگاه متصل به اینترنت نیز هست.

 

*** ویژگی های لامپ های ال ایی دی

 

- کارشناسان می گویند طول عمر، بازده نوری بالا، تنظیم شدت نور، تنظیم زاویه تابش، جریان راه اندازی از جمله مزایای استفاده از لامپ های روشنایی ال.ایی.دی است.

 

این لامپ ها در دمای منفی 40 درجه تا مثبت 85 درجه سانتی گراد قابل استفاده اندو به این ترتیب این نوع لامپ ها در هر فصلی در کره خاکی قابل استفاده است.

 

- حشرات از نور ال ایی دی گریزان

 

در لامپ های قدیمی بعد از گرد و غبار، آلودگی ناشی از تجمع حشرات مهمترین عامل کاهش نور محسوب می شود و همین امر سبب کاهش شدید بازده نور است.

از این رو لامپ ها باید هر از چندگاهی آن ها تمیز شود، اما لامپ های ال ایی دی نه تنها حشرات را جذب نمی کنند بلکه آن ها را پراکنده می کنند.

 

- طبق این گزارش، اگرچه این لامپ ها و واردات قطعات الکترونیک  دارای معایب زیست محیطی متعددی است

اما از نظر کیفیت نور، میزان مصرف انرژی و اثرات زیست محیطی در مقایسه با لامپ های فلورسنت فشرده دارای مواد سمی کمتری است.

 

دوربین پین هول ( Pin Hole Camera ) چیست؟

پین (Pin) در لغت به معنای سوزن یا سنجاق و هول (hole) به معنای سوارخ یا روزنه می باشد.

 

دوربین های پین هول به دوربین هایی گفته می شود که برای تصویر گرفتن نیاز به فضایی به اندازه یک روزنه کوچک می باشد.

 

جالب است که برای تهیه تصویر توسط دوربین های پین هول Pin hole فقط نیاز به روزنه ای کوچک است که آن محیط را رویت کنید و این سر آغاز پیدایش دوربین های مخفی و جاسوسی گردید.

 

این دوربین ها معمولا قابلیت برداشت صدا را هم دارند اما با توجه مخفی بودنشان از کیفیتی پایین برخوردار هستند.

 

نصب دوربین مداربسته  پین هول دارای یک کابل با سه سیم زرد و سفید و قرمز می باشد که فیش زرد برای خروجی تصویر (video out) و فیش سفید برای خروجی صدا(audio out) و فیش قرمز نیز برای منبع تغذیه (Power Supply) می باشد

 

دوربین های پین هول مانند اکثر دوربین های مداربسته با برق ۱۲ADC  کار میکند .

برای فعال کردن این دوربین تنها نیاز است یک آداپتور ۱۲ ولت با ۲آمپر وصل نمائید و سپس توسط دو کابل صدا و تصویر آن را به DVR  انتقال دهید.

 

دوربین های پین هول PINHOLE  با توجه به کوچک بودن آن (اندازه یک قوطی کبریت) می تواند برای مصارف جاسوسی یا مخفی استفاده شود .

 

لنز به کار رفته در دوربین مدار بسته  های پین هول لنز Fix می باشد و دارای یک فاصله کانونی ثابت است و به همین دلیل برای فضاهای کوچک مورد استفاده قرار می گرید

 

 و معمولا دوربین های پین به دلایلی که گفته شد و اید انتخاب می شوند تا در محیط کوچک داداری یک زاویه دید مناسب باشند  و البته در دوربین های PINHOLE  از لنز ۳.۶ استفاده می شود.