آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

پرینتر جوهر افشان و پرینتر لیزر رنگی

پرینترهای جوهر افشان با پاشیدن نقاط کوچک جوهر در یک ورق کاغذ کار می کنند.

که باعث بوجود آمدن تصاویر رنگی یا سیاه و سفید و در بعضی مواقع عکاس هایی با کیفیت می شود.

 هر چند پرینترهای جوهر پاش با خطوط تیز ممکن است مشکل داشته باشند.

 بنابراین متنی که با آن چاپ می شود ممکن است آن دقت لازم را نداشته باشد که بستگی به سرعت پرینت هم دارد.

آموزش تعمیرات پرینتر و اکثر پرینتر های معمول جوهر افشان سه رنگ دارند که برای ساختن رنگهای مختلف از آنها استفاده می شود.

 و در بعضی از پرینتر ها برای ساختن رنگ سیاه هم از همین سه رنگ استفاده می شود.

 که باعث مصرف زیاد جوهر می شود و علاوه بر آن رنگ سیاهی که به این صورت تولید می شود یا به آبی و یا به سبز تمایل دارد که برای پرینت گرفتن از یک متن ایده آل نیست.

برای اینکه در یک پرینتر جوهر افشان رنگ سیاه را بدرستی داشته باشید احتیاج به پرینتری دارید که یک کارتریج مجزا برای رنگ سیاه داشته باشد.

که در این حالت حداقل دو کارتریج باید وجود داشته باشد.

یکی برای سه رنگ اصلی ( آبی – قرمز – سبز ) و یکی برای سیاه که به CMYK معروف است.

 بهترین ساختار برای یک پرینتر جوهر افشان کارتریج های مجزا برای هر رنگ است که در صورت لزوم فقط کارتریجی را که رنگ آن تمام شده عوض می کنید.

یک عکس خوب بوسیله یک پرینتر CMYK چاپ می شود و برای عکسهای با کیفیت حرفه ای به یک پرینتر شش رنگ احتیاج دارید که یک آبی روشن و یک قرمز روشن علاوه بر رنگهای ذکر شده دارد.

این نوع پرینتر برای برای چاپ عکس بسیار عالی بوده ولی برای پرینت گرفتن از یک متن ضعیف عمل می کند.

 بخاطر داشته باشید که هر چند پرینتر های جوهر افشان کیفیت بالا عکس های با کیفیتی را می توانند چاپ کنند اما مصرف جوهر آنها و هم آموزش تعمیر پرینتر بالاست.

 بنابراین یکی از فاکتورهای مهم مصرف جوهر آنهاست که بر قیمت عکس چاپ شده تاثیر دارد.

 

توضیحات لازم جهت خرید دستگاه کپی

 

راهنمای خرید دستگاه کپی – از آنجایی که تقریبا تمام دستگاه های فتوکپی قابلیت پرینت و اسکن را دارا هستند.

 قبل از معرفی مشخصات دستگاههای فتوکپی بهتر است به این بپردازیم که نوع کار شما به یک دستگاه فتوکپی حرفه ای نیاز دارد و یا یک دستگاه پرینتر چند کاره هم پاسخگوی نیاز های شما می باشد .

 

قبل از خرید دستگاه کپی , نیاز خود را کالبد شکافی کنید

 

الف ) یکی از موارد مورد نیاز برخی کاربران چاپ با کیفیت بر روی کاغذ های گرم بالا در تیراژ بالا است.

متاسفانه هیچ یک از چاپگر ها و چندکاره های جوهر افشان توان چنین کاری را ندارند .

بنابراین اگر شما هم یکی از این کاربران هستید بهتر است یک دستگاه فتوکپی رنگی تهیه نمایید .

این دستگاه ها نیز کاغذ تا ۱۷۰ – ۱۸۰ گرم را با کیفیت بالا پرینت میگیرند .

که با توجه به اینکه هزینه این دستگاه ها  و همچنین آموزش تعمیر فتوکپی بالاست در صورتی که استفاده شما مقطعی است و یا از کاغذ سنگین تر استفاده می کنید بهتر است کار چاپ خود را به چاپخانه بسپارید .

 

راهنمای خرید دستگاه کپی

 

ب ) سوالی که معمولا برای کاربران پیش می آید این است که با وجود امکانات و سرعت برابر دستگاههای چندکاره لیزری و فتوکپی چرا دستگاههای فتوکپی قیمت بیشتری دارند؟

 

دستگاه های چندکاره در مقایسه با دستگاههای فتوکپی سرعت بیشتری دارند ولی توان ماهانه دستگاه های فتوکپی بسیار بیشتر می باشد.

یا به عبارتی ممکن است که شما در چند دقیقه تعداد بیشتری پرینت یا کپی با یک دستگاه چند کاره لیزری بگیرید .

 

ولی دستگاه فتوکپی ساعات متوالی طولانی تری در روز کار می کند به علاوه این که تونر های با حجم بسیار بالا و با قیمت مناسب تر مصرف می کنند و هزینه چاپ بسیار پایین تری دارند .

 

به عبارتی اگر شما در روز بیش از ۱۰۰۰ برگ پرینت یا کپی دارید بهتر است یک دستگاه فتوکپی تهیه کنید .

اما اگر میزان کار روزانه شما کمتر از این مقدار است بهتر است به جای هزینه کردن برای یک دستگاه کپی با قیمت بالا یک چندکاره لیزری تهیه کنید .

توجه کنید که دستگاههای فتوکپی رنگی قیمتهایی به مراتب بالاتر از دستگاهها فتوکپی سیاه و سفید دارند .

اگر شما حجم کار بالایی کپی سیاه و سفید دارید و هر از گاهی نیز به چاپ رنگی نیاز پیدا می کنید یکی از راه ها، خرید یک دستگاه فتوکپی سیاه و سفید به همراه یک پرینتر جوهر افشان یا لیزری رنگی است .

 

یکی دیگر از مزایای دستگاه فتوکپی داشتن تغذیه کننده کاغذ حجم بالا و آموزش تعمیرات فتوکپی می باشد به علاوه اینکه برای استفاده در انتشارات آپشن هایی مانند سورتر کاغذ و منگنه زن و … نیز وجود دارد و یا به دستگاه ها اضافه می شود.

 

 

 

آموزش تعمیرات تبلت

 

کاراموزانی که این دوره را انتخاب میکنند با بردهای تبلت آشنا شده و میتوانند براحتی آنها را عیب یابی و تعمیر کنند.

 تجهیزات تخصصی و پیشرفته و کارشناس تضمین کیفیت آموزشگاه ها است.

 

برخی از سرفصل های دوره آموزش تعمیرات تبلت :

 

    شناخت انواع مختلف بردهای تبلت موجود در بازار ایران شامل تفاوت های کیفی برد و شباهت ها

    آشنایی با مدلهای تبلت سیم کارت خور و بدون سیم کارت خور

    آموزش الکترونیک تخصصی تبلت

    آموزش بازکردن تبلت (آیفن و سامسونگ)

    آموزش ویادگیری ابزارهای تخصصی برداشتن چیپ تبلت

    آموزش روت کردن آندرید تبلت

    آموزش نصب استوک رام و کاستوم رام

    آموزش طریقه WIPE کردن

    آموزش نصب SENCE & LUNCHER

    آموزش S OFF کردن

    آموزش برداشتن PATTERN LOCK

    توضیح و تشریح APP2SD

    آموزش گرفتن NAND BACK UP

    آموزش Clockwork Mod

    تشریح و آموزش  قسمت های Radio

    آموزش تعمیر تبلت Brick شده

    آموزش تعمیر تبلت وعیب یابی کلی و روشهای رفع عیوب مختلف تبلت

    تشریح حالت کاری Verbose Mode و شناخت مزایای استفاده از آن در تبلت های Brick شده

 

 

دوربین های مداربسته پلاک خوان

 

ANPR ، مخفف Automatic Number Plate Recognition است و به معنای شناسایی شماره پلاک به طور اتوماتیک می باشد.

  ANPR یک سیستم نرم افزاری است که دوربین های مداربسته ای که مجهز به این سیستم هستند، می توانند بیش از 3000 شماره پلاک در ساعت را اسکن کنند.

 تصاویر دیجیتال توسط دوربین های ANPR گرفته می شود و سپس تصاویر دیجیتال به داده DATA تبدیل می شود و در سیستم ANPR پردازش می گردد.

سیستم ANPR بدین صورت عمل می کند که هنگامیکه یک ماشین به دوربین نزدیک می شود، نرم افزار یک سری عکس فوری (نمایش لحظه ای SNAPSHOT ) از تصویرتهیه می کند و آنها را در یک فایل ذخیره می کند.

 

وقتی که پلاک  اندازه کافی و مورد نیاز نرم افزار OCR را داشته باشد، فریم اسکن می شود و شماره ثبت شده به کد ASCII تبدیل می شود و در یک لیست نگه داشته می شود.

این عمل برای یک سری از عکس های گرفته شده انجام می شود. لیست بدست آمده برای بررسی مشابهت و همسانی ها اسکن می شود و یک مورد برگزیده برای حفظ کردن و نگاه داشتن انتخاب می شود.

 در این آموزش نصب دوربین مدار بسته سیستم معمولاً  جهت داشتن دقت بالا حدود  10 تا 15 تصویر را اسکن و مقایسه می کند.

 

البته باید به این نکته توجه کنید که انجام عملیات درست و دقیق به فاکتورهای مختلفی مانند تنظیمات دقیق دوربین، لنز، میزان نور و روشنایی موجود، زاویه دید دوربین و موقعیت استراتژیک قرار گرفتن دوربین  نیز وابسته است.

 

جهت درک بیشتر مطلب فوق این مثال را در نظر بگیرید که اگر شما یک DOCUMENT را در سیستم PC خود اسکن کنید و سپس آن را در پردازنده WORD باز کنید، نمی توانید به هیچ وجه آن را ویرایش کنید به این دلیل که آن یک بیت مپ است که از هزاران پیکسل ساخته شده است.

نرم افزارهایی وجود دارند که می توانند این پیکسل ها را به کاراکترها تبدیل کنند.

نرم افزار OCR که مخفف Optimal Character Recognition به معنای شناسایی کاراکتر بهینه است، پیکسل ها را اسکن می کند و ارزیابی می کند که آیا قابلیت تبدیل به یک حرف چاپی( letter ) را دارد یا خیر. سپس پیکسل ها را با کد های ASCII جایگزین می کند.

 ASCII مخفف American Standard Code for Information Interchange می باشد و به عنوان مثال برای حرف a  به صورت  01100001 است. سیستم نرم افزار OCR تکنولوژی پایه ای استفاده شده درسیستم ANPR است.

 

 

 

کاربرد نورافکنی مادون قرمز در ANPR

 

را ه حلی که برای برطرف کردن مشکل خواندن پلاک ماشین ها در شب به کار می رود، به صورت  تمرکز بر روی شماره پلاک می باشد تا تصویر اطراف آن و از نورافکنی مادون قرمز در این مورد استفاده می شود.

اگرچه پلاک ها درکشورهای مختلف مشخصات ویژه خود را دارند اما به طور کلی retro-reflective هسند و سطح پلاک ها از صدها نیمکره (گوی) بسیار ریز پوشیده شده است که موجب می شوند نور تابانده شده به آنها به منبع خود منعکس گردد.

 

دوربین باید به بخش مادون قرمز طیف ( گستره تابش ) تا حداقل 850 نانومتر حساس باشد و سپس به یک فیلتر مجهز باشد تا بخش مرئی گستره طیف را محدود کند و همچنین به یک منبع مادون قرمز همجوار دوربین تجهیز گردد.

در نتیجه با استفاده از مزیت ویژگی retro-reflective پلاک ها، نور تابانده شده از نورافکن های مادون قرمز مستقیماً به سمت منبع نور یعنی دوربین، منعکس می شود.

بدین صورت تنها نور مادون قرمزمشاهده می شود بدون هیچ نور مرئی یا دیگر انعکاس ها یا انکسارها.

البته تصویر بدست آمده سیاه و بدون هیچ جزئیاتی به استثناء شماره پلاک، خواهد بود.

 

از دوربین های مداربسته ANPR در پمپ بنزین ها، فرودگاه ها، بندرگاه ها، پارکینگ، ساختمان هایی دارای سیستم امنیت بالا، ادارات و مراکز تجاری و صنعتی، راه آهن و ایستگاه های اتوبوس، در بزرگراه ها و خیابان ها برای بررسی ترافیک و تخلفات رانندگی و... استفاده می شود.

 

امروزه بسیاری از ماشین ها از کشورهای مختلف در جاده ها رفت وآمد می کنند وبسیاری از آنها نشانه ها و اتیکت های مختلفی در ترکیب با پلاک دارند، بنابراین سیستم ANPR باید قادر به خواندن آنها باشد و برای این منظور نرم افزار باید حاوی یک لیست از سبک های پلاک های مختلف باشد.

تنها تصویر برداری از شماره پلاک و ذخیره کردن آن کافی نیست بلکه پایگاه داده ها باید قادر به ارائه اطلاعات بیشتری باشد و بتوان جستجو را بر اساس مبناهای گوناگونی انجام داد مانند: تمام پلاک، بخشی از پلاک، ساعت وتاریخ... .

 

یک دوربین مداربسته ANPR می تواند به سیستم کنترل ورودی ACCESS CONTROL مانند بولارد، راهبند و یا درب بازکن های اتوماتیک ، وصل گردد و حین شناسایی و ثبت کردن پلاک ها و آموزش دوربین مدار بسته در صورت نیاز، فرمان لازم جهت بازگشایی مسیر را به سیستم های کنترل ورودی ارسال کند

 

درب اتوماتیک ریموتی پارکینگی چیست؟

 

درب بازکن های اتوماتیک یکی از ابزارهای مهمی هستند که به واسطه پیشرفت شگفت آور و پیوسته تکنولوژی وارد زندگی ما شده است.

 اگر یک دقیقه وقت صرف کنید برای اینکه سبک زندگی اکنون خود را با زندگی، فرصت ها و گزینه های موجود در 50 و یا 100 سال گذشته مقایسه کنید متوجه می شوید که حتی عادی ترین و رایج ترین دستگاه های موجود یک نعمت در زندگی ما محسوب می شوند.

ما با این تکنولوژی های به ظاهر ساده و معمولی بزرگ شده ایم، آنچنان به آنها عادت کرده ایم و متکی شده ایم که تصور زندگی بدون آنها غیر ممکن به نظر می رسد.

 

یک درب بازکن اتوماتیک  و آموزش درب اتوماتیک هم به همان اندازه معمول و رایج است، اینطور به نظر می رسد که انگارهمیشه وجود داشته است.

در حقیقت اولین درب ریلی که کشف شده بخشی از عجایب یونان باستان بوده است که برای حفاظت از یک معبد ساخته شده بود و ابزار پیچیده ای در آن به کار رفته بود. اما امروزه درب های اتوماتیک بسیار رایج هستند.

 

اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید می بینید تقریباً همه خانه ها از درب بازکن اتوماتیک استفاده می کنند.

یک درب بازکن اتوماتیک صرفاً یک وسیله هوشمند است که این امکان را برای شما فراهم می سازد که درب را باز کنید بدون اینکه آن را لمس کنید.

شما همانطور که در ماشین خود نشسته اید با فشار دادن یک دکمه وارد ساختمان می شوید به جای اینکه از ماشین بیرون بیایید و در را باز کنید و بعد از پارک کردن ماشین دوباره در را ببندید.

 انواع مختلفی از درب بازکن ها وجود دارند به همراه ویژگی ها، عملکرد ها و متعلقات گوناگون بسته به شرایط و موارد استفاده آنها.

 

درب بازکن های اتوماتیک هم برای درب های ریلی هم برای درب های لولایی وجود دارند که به دو دسته الکتروهیدرولیک و الکترومکانیک تقسیم می شوند.

 

بر اساس میزان تردد در طول شبانه روز می توانید درب بازکن مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

 به طور کلی درب بازکن های الکترومکانیک برای تردد های پایین و متوسط ودرب بازکن های الکتروهیدرولیک برای ترددهای بالا استفاده می شوند.

 

البته همیشه همه چیز به این خوبی پیش نمی رود.

 

 درست است که این سیستم ها  و همچنین آموزش نصب درب اتوماتیک موجبات آسایش را فراهم می آورند اما در صورت بی احتیاطی در اثر برخورد با افراد یا اشیاء می توانند خطرساز نیز باشند.

 

برای جلوگیری از این خطرات احتمالی باید حداقل از دو نوع مکانیزم امنیتی استفاده شود.

 

 درب ها باید مجهز به حسگر داخلی باشند (internal sensing device) که این حسگرها برای این طراحی می شوند که در صورت وجود یک مانع در حین باز و بسته شدن درب جهت حرکت درب را معکوس کنند.

 

همچنین وجود مکانیزم بیرونی external mechanism نیز مورد نیاز است مانند حسگر در لبه های درب an edge sensor و یا چشم الکترونیکی an electronic eye .

 باید در نظر داشته باشید که ایجاد امنیت همیشه در الویت قرار دارد.