آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

فروش داکت و ترانکینگ

 

داکت به زبان ساده به کانال های پلاستیکی درب دار در سایز های متفاوت گفته می شود  که در حرفه های مختلف کاربرد های متفاوت دارد.

 داکت در بستر سازی دوربین مدار بسته که محیط های سر پوشیده است کارایی ویژه ای دارد و عموما برای قرار دادن کابل ها استفاده می شود ، این کانال ها از جنس پی وی سی ساخته شده اند و معمولا در برابر آتش هیچ مقاومتی ندارند.

 

انواع داکت

 

داکت ها معمولا برای شبکه هایی با بستر کوچک استفاده می شود و وقتی صبحت از بستر سازی شبکه های بزرگتر به میان می آید دیگر نمیتوان روی داکت ها نظری داد و حال باید از ترانکینگ ها استفاده کرد.

 

از مزایای ترانکینگ ها می شود به موارد زیر اشاره کرد:

 

* قابلیت نصب شدن انواع پریز برق ، شبکه و تلفن .

 

* قابلیت پارتیشن بندی داخلی برای جدا سازی کابل ها

 

* فضای بیشتر نسبت به داکت ها

 

* مقاوم بودن برابر آتش با توجه به مواد به کار رفته در آن

 

* زیبایی ترانکینگ ها نسبت به داکت ها در نصب دوربین مداربسته

 

 

داکت های استاندارد موجود در بازار :

 

    داکت ۱: با اندازه ۱۰×۱۰ میلیمتر با طول ۲ متر در هر شاخه.

    داکت ۱٫۵: با اندازه ۱۵×۱۰ میلیمتر با طول ۲ متر در هر شاخه.

    داکت ۲: با اندازه ۲۰×۲۰ میلیمتر با طول ۲ متر در  هر شاخه.

    داکت ۲٫۵: با اندازه ۲۰×۲۵ میلیمتر با طول ۲ متر در هر شاخه.

    داکت ۳ معمولی: با اندازه ۳۰×۳۰ میلیمتر با طول ۲ متر در هر شاخه.

    داکت ۳ ارتفاع کوتاه: با اندازه ۱۵×۳۰ میلیمتر با طول ۲ متر در هر شاخه.

    داکت ۳٫۵: با اندازه ۴۵×۳۵ میلیمتر با طول ۲ متر در هر شاخه.

    داکت ۴: با اندازه ۳۰×۴۰ میلیمتر با طول ۲ متر در هر شاخه.

    داکت ۵: با اندازه ۳۰×۵۰ میلیمتر با طول ۲ متر در هر شاخه.

    داکت ۶ معمولی: با اندازه ۴۵×۶۰ میلیمتر با طول ۲ متر در هر شاخه.

    داکت ۶ پایه بلند: با اندازه ۶۰×۶۰ میلیمتر با طول ۲ متر در هر شاخه.

    داکت ۹ معمولی: با اندازه ۴۵×۹۰ میلیمتر با طول ۲ متر در هر شاخه.

    داکت ۹ پایه بلند: با اندازه ۶۰×۹۰ میلیمتر با طول ۲ متر در هر شاخه.

 

 

ترانکینگ های  استاندارد موجود در بازار :

 

    ترانکینگ های ۵۰×۸۰

    ترانکینگ های ۵۰×۱۰۰

    ترانکینگ های ۵۰×۱۵۰

 

 

درب اتوماتیک لولایی

 

درب های اتوماتیک لولایی نوعی از درب اتوماتیک هستند که بسیار سریع و راحت باز و بسته می شوند.

 

دربهای اتوماتیک لولایی به وسیله یک چشم الکترونیک یا دستگا های کارت خوان باز و بسته می شوند و از اینگونه دربها در منازل یا مراکزی که اشخاص سالمند و کم توان یا ناتوان جسمی وجود دارد، بیشتر استفاده می شود.

 

دربهای اتوماتیک لولایی به دلیل اینکه به راحتی باز و بسته می شوند و مشکلی برای باز کردن درب برای افراد ناتوان به وجود نمی آورند زیاد استفاده شده و برای این گروه از افراد بسیار مناسب هستند .

 

البته همان طور که گفته شد استفاده از دربهای اتوماتیک لولایی برای منازل یکی از موارد استفاده است، ممکن در مکان های دیگر نیز استفاده شود؛ به عنوان مثال می توان در مدرسه ها، فروشگاهها و مراکز پررفت وآمد مانند بیمارستان ها، ایستگاه های قطار و... استفاده کرد.

 

دربهای اتوماتیک لولایی به دلیل داشتن کارایی فوق العاده در صرفه جویی انرژی از انواع دربهای بسیار مطمئن محسوب می شوند.

 

سیستم در اتوماتیک لولایی در دو نوع به بازار عرضه می شود، سیستم های درب اتوماتیک لولایی تک لنگه و دولنگه دو نوع موجود در بازار است.

 

سیستم های درب اتوماتیک لولایی تک لنگه؛ همان طور که از نامش برمی آید از یک لنگه درب ساخته شده که به طرف راست یا چپ باز می شود. به هنگام بازشدن  و نصب درب اتوماتیک تک لنگه ای یک فضای کاملا 90 درجه ای نمایان می شود و خودروها به راحتی می توانند رفت و آمد کنند یا به پارکینگ هدایت شوند.

 

در سیستم دربهای لولایی اتوماتیک تک لنگه از یک قفل برقی یا مغناطیسی استفاده شده که وجود این قفل ضروری است و چنانچه این قفل وجود نداشته باشد درب با فشار زیادی باز می شود و در نتیجه به درب آسیب وارد می شود.

 

از نوع دیگر این نوع دربها، سیستم های درب اتوماتیک لولایی دولنگه است؛ ساختار این دربها به این صورت است که دولنگه مثل هم در کنار هم تشکیل یک در را داده اند و دو لنگه با استفاده از جک ها امکان ترددد خودروها را به افراد با سهولت امکان پذیر می کنند. از دربهای اتوماتیک لولایی دولنگه بیشتر استفاده می کنند و به جرات می توان گفت بخش اعظم استفاده کنندگان از این نوع دربها، دربهای اتوماتیک دولنگه بیشتر خریداری و استفاده می کنند.

 

دربهای اتوماتیک دولنگه در ساختمان هایی که سقف دارند یا ویلایی با حیاط هستند بیشتر کاربرد دارد و نباید از یاد برد به اندازه طول هر لنگه درب فضای داخلی که درب به طرف آن باز می شود باید آزاد گذاشت تا جای خالی برای باز یا بسته شدن درب جود داشته باشد.

 

اما کدامیک از درب اتوماتیک لولایی تک لنگه یا دو لنگه مناسبتر است، معیار اصلی انتخاب یکی از این دو نوع درب وزن و عرض هر لنگه و بنا به آگاهی از تردد روزانه( یعنی دفعات باز و بسته شدن در طول یک روز) است.

 

بر ای انتخاب درب های اتوماتیک لولایی شیشه ای باید با کارکرد وساختار این نوع دربها به میزان کافی آشنایی و اطلاعات اولیه ای در باره این دربها داشته باشید. چرا که با آگاهی از نیاز حال و آینده می توان به انتخاب موفقی دست زد که به صرفه باشد و منفعت و آسایش یک عمر را به همراه داشته باشد.

 

 

هشدار کاذب در اعلام حریق

 

یکی از مشکلات در سیستم های اتوماتیک اعلام حریق ارسال هشدار اشتباه و نادرست است که در صورت تکرار اعتماد به این سیستم را کاهش می دهد.

 

پیامهای خطا را میتوان در پنج گروه طبقه بندی کرد:

 

1- هشدارهای خطا ناشی از انجام کارهای مانند پخت و پز، دود سیگار، دود اگزوز اتومبیلها، گرد و غبار

 

2- هشدارهای ناشی از بروز عیب در شبکه و عدم آموزش دزدگیر و اعلام حریق

 

3- هشدارهای خطا ناشی از اقدامات معرضانه مانند شکستن شیشه های شستی اعلام حریق

 

4- هشدارهای خطا ناشناخته که در هیچ کدام از دسته های بالا نمیتوان قرار داد

 

در سیستم های متعارف با 40 وتکتور یا کمتر ارسال دو پیام خطا در سال طبیعی و معمولی تلقی می شود

 

انواع سیستم های اعلام حریق اتوماتیک:

 

1- سیستم های متعارف

 

2- سیستم های آدرس پذیر

 

3- سیستم های هوشمند در آموزش دزدگیر و اعلام حریق

 

اشکالات در سیستم جرقه اتومبیل

 

اشکالات سیستم جرقه که در کار موتور موثر می باشند:

 

1.کمبود قدرت:

 

اولین علت:نامیزان بودن زمان جرقه و تایمینگ ها

 

دومین علت:شل و سولفاته شدن اتصال ها و دهانه پلاتین

 

 

 

2.دیر روشن شدن موتور:

 

اولین علت:کثیف بودن شمع ها

 

دومین علت:خراب بودن وایرها و آموزش تعمیرات ecu

 

سومین علت:نامیزان بودن دهانه پلاتین

 

 

 

3.پس زدن موتور:

 

اولین علت:چسبیدن وزنه های لنگری دلکو

 

دومین علت:به هم خوردن تنظیم دلکو

 

 

 

4.داغ کردن موتور:

 

علت:چسبیدن وزنه های دلکو

 

 

 

5.پیش جرقه زنی موتور:

 

اولین علت:شمع ها معیوب هستند

 

دومین علت:نامیزان بودن دلکو

 

 

 

6.مصرف زیاد سوخت در موتور:

 

اولین علت:معیوب بودن شمع ها

 

دومین علت:نامیزان بودن دلکو

 

 

 

7.موتور روشن می شود ولی خیلی زود خاموش می شود:

 

اولین علت:خرابی کوئل

 

دومین علت:خرابی خازن

 

سومین علت:خرابی پلاتین

 

 

 

8.موتور دیر دور برمی دارد:

 

اولین علت:چسبیدن اوانس ها

 

دومین علت:خراب بودن خازن

 

سومین علت:خراب بودن پلاتین

 

 

 

9.موتور دیر روشن یا روشن نمی شود:

 

اولین علت:خرابی کوئل

 

دومین علت:خرابی خازن و  آموزش تعمیرات ecu

 

سومین علت:خرابی پلاتین

 

چهارمین علت:وایرها قطع یا سولفاته یا بریدگی دارند

 

پنجمین علت:شکستگی یا ترک برداشتن چکش برق

 

ششمین علت:خرابی شمع ها

 

هفتمین علت:تنظیم نبودندلکو

 

هشتمین علت:شکستگی درب دلکو

 

 

پارامتر های کلی طراحی سل ( سلول ) در bts

طراحی سیل یک فرآیند بسیار پیچیده استکه پارامتر های زیادی را باید قبل از طراحی سل در نظر گرفت.

 پارامتر های اساسی در طراحی سل به شرح ذیل است:

 

توزیع جمعیت

توپولوژی و نوع ناحیه

پوشش لازم (درونی indoorو بیرونی outdoor)

فرکانس های در دسترس

ظرفیت

ترافیک ایجاد شده توسط هر کاربر

تداخل هم کانال

GOS (احتمال شکست در استفاده از سیستم)

 

البته پارامتر هایی از قبیل توزیع سطح درآمد آمار های استفاده از موبایل قیمت دستگاه موبایل و آموزش تعمیرات موبایل  و ... را نیز در نظر می گیرند که همه را می توان با استفاده از دیتای جمعیتی تخمین زد.

 

پارامتر های خروجی ها در فرآیند طراحی سل نیز به شرح ذیل خواهد بود :

 

تعداد سایت ها

محل سایت ها

شکل بهینه سل ها

تعداد کانال های TRX در هر سلول

QOS (کیفیت سرویس دهی)

طرح تخصیص کد در سیستم های مبتنی بر CDMA مثلا در UMTS

 

استفاده مجدد از فرکانس

 

طیف فرکانسی در دسترس یک منبع محدود و کمیاب است . بنابراین یک منبع بسیار پر ارزش می باشدکه باید بطور موثر  و در مورد استفاده قرار گیرد . هدف سیستم های سلولار این است که یک بهره وری مناسبی از فرکانس های موجود به منظور افزایش ظرفیت داشته باشند . تکنیک اساسی برای این کار استفاده مجدد فرکانس است .

 

برای درک مفهوم استفاده مجدد از فرکانس یک سیستم سلولاری که کل کانال های داپلکس آن برای استفاده برابر s باشد را در نظر بگیرید . اگر به هر سل k کانال اختصاص داده شود (k<s) و اگر S کانال بین N سل منحصر به فرد با کانال های مجزا که هر کدام همان تعداد کانال را داشته باشند تقسیم شود تعداد کل کانال های رادیویی در دسترس را می توان به صورت زیر بیان کرد :

 

S = k N

 

N سلی که در مجموع یک مجموعه ی کامل از فرکانس های در دسترس را استفاده می کنند را یک خوشه می نامند . اگر یک خوشه M بار در یک سیستم تکرار شود تعداد کل کانال های داپلکس C که می تواند بعنوان سنجش ظرفیت استفاده شود مشخص می شود با :

 

C = MkN =MS

 

سیستم های سلولار رادیویی متکی به تخصیص هوشمند و استفاده مجدد کانال ها در تمام ناحیه پوشش می باشند . به هر ایستگاه پایه سلولار یک سری کانال رادیویی برای استفاده در یک ناحیه جغرافیایی کوچک که سل نام دارد اختصاص داده می شود . به ایستگاه های پایه در سل های همسایه کانال هایی اختصاص می یابد که می تواند بطور کامل با کانال های سل های همسایه متفاوت باشند . آنتن های ایستگاه پایه برای رسیدن به پوشش مطلوب در یک سل خاص طراحی می شوند . با محدود کردن ناحیه پوشش در مرز های یک سل یک گروه کانال فرکانسی ممکن است برای پوشش سل های مختلفی که از یکدیگر در حد قابل قبولی جدا شده اند استفاده شود .

 

فرآیند طراحی انتخاب و تخصیص گروه های کانال برای همه ایستگاه ای پایه سلولار در یک شبکه مخابراتی را استفاده مجدد کانال یا طراحی فرکانسی در نامیده می شوند .

 

بنابراین استفاده مجدد فرکانس یعنی اینکه از همان فرکانس در چندین مکان در شبکه ای استفاده شود که از نظر جغرافیایی به منظور کاهش اثرات تداخل هم کانال به اندازه کافی گسترده باشد . در این تکنیک پهنای باند فرکانسی با توجه به تقسیم بندی سل ها  (سل های موجود در هر خوشه (کلاستر) N ) به چندین زیرباند و آموزش تعمیر موبایل  تقسیم می شود و به هر سل یک زیر باند اختصاص داده می شود.

 

ضریب استفاده مجدد فرکانس یک سلولار به صورت 1/N مشخص می شود. یعنی اینکه به هر سل در هر خوشه فقط 1/N از کل کانال های در دسترس سیستم اختصاص می یابد.

 

تخصیص این زیرباند ها به سل ها باید به گونه ای باشد که هیچ دوسل مجاوری هم فرکانس نباشند.توجه کنید که با انتخاب هر N نمیتوان به طراحی صحیح رسید،نشان داده شده است که N مطلوب باید در رابطه زیر صدق کند.