آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

سنسورهای مادون قرمز در درب اتوماتیک

 

سنسورهای مادون قرمز Passive Infrared Sensor -PIR

 

عملکرد این سنسورها نیز شباهت زیادی به سنسورهای مایکرو ویو دارد با این تفاوت که به جای ارسال امواج مایکرو ویو از امواج مادون قرمز در نصب درب اتوماتیک استفاده میگردد.

با توجه به اینکه هر جسمی که دمای داخلی آن بالی صفر درجه باشد از خود انرژی نوری منتشر میکند که این انرژی از نوع امواج نامرعی امواج الکترو مغناطیس بوده و میزان انتشار آن  بستگی به میزان دمای داخلی جسم، میزان اختلاف دمای سطح جسم و دمای محیط،میزان چگالی و مواد تشکیل دهنده جسم و ابعاد جسم دارد.

هنگامیکه هیچ حرکتی در محدوده مشخص شده نباشد الگوی انتشار این انرژی از جهت قدرت و جهت ثابت می باشد

حال چنانچه حرکتی صورت پذیرد یا شخصی وارد محدوده سنسور گردد موجب تغییر در الگوی انرژی دریافتی در سنسور مادون قرمز میگرد و تغییرات توسط پردازنده تبدیل به جریان الکتریکی میگردد.

 این سنسورها به دلیل استفاده از تغییرات امواج مادون قرمز از آن جهت حایز اهمیت هستند که میتوان حرکت موجود زنده با اشیاء را شناسایی نموده و یا حتی حرکت انسان با دیگر موجودات زنده را نیز آنالیز نمود.

 

 این مزیت باعث شده تا از این سنسور ها حتی به عنوان سنسورهای ایمنی نیز استفاده نمود.

 

 

همانطور که گفته شد تامین و تضمین یک عبور امن از میان درب اتوماتیک که با شتاب زیادی باز و بسته میگردد به عهده سنسورها می باشد که با به کار گیری دو نوع سنسور صورت می پذیرد.

 

1- سنسورهای مادون قرمز فعال Active Infrared Sensor که در بین دهنه دربها در ارتفاع 60 سانتیمتر و 120 سامنتیمتر نصب میگردند که توسط یک LED منتشر کننده امواج مادون قرمز به سمت یک ترانزیستور گیرنده ارسال می گردد و چنانچه این ارتباط  قطع گردد پردازنده سنسور فرمان قطع عملکرد متور را به کنترلر مرکزی ارسال می نماید.

 

2- مادون قرمز فعال  Passive Infrared Sensor

 

سنسورهای مادون قرمز غیر فعال همان سنسورهای PIR هستند که این بار به جای فرمان جهت باز شدن درب فرمان قطع عملکرد موتور را صادر میکند این سنسورها به دلیل توانایی شناسایی افراد زنده حضور شخص در مناطق خطر درب که احتمال برخورد وجود دارد را شناسایی می نماید.

در دربهای گردان و نصب درب اتوماتیک ، منحنی، لولایی و تاشو که امکان نصب سنسورهای فعال خطی وجود ندارد از سنسورهای غیر فعال مادون قرمز استفاد می گردد.

 

درب های اتوماتیک و رفع عیب انها

 

درب اتوماتیک شیشه ای یکی از پر مصرف ترین درب های اتوماتیک می باشد که به علت حرکت خطی ونیاز به داشتن حداقل محیط و فضا باعث شده است که درب اتوماتیک شیشه ای در تمامی فروشگاه ها و مغازه ها و اداره جات و اماکن عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

در بیشتر موارد از درب اتوماتیک  شیشه ای دو لنگه استفاده می کنند چرا که دو لنگه ها متحرک هستند و در هرفضای قابل اجرا هستند و هر وقت بخای هرکدام را تغییر می دهیم.

 

با استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای می توان ورودی های تا ارتفع دو نیم متر را هم انجام داد.

درب اتوماتیک شیشه ای دارای جنس شیشه ای از جنس سکوریت با ضخامت10 میلی متری ساخته می شوند و برای درب شیشه ای اتومات دو جداره از ضخامت بیست میلی متری استفاده می کنند. .درب های اتوماتیک بطورکلی دارای دوگروه میباشند.

 

1 درب اتوماتیک پارکینگی

 2 درب اتوماتیک شیشه ای که کدام از اینها باز انواع مختلفی دارند

 

راهنمای تشخیص ایراد دربهای اتوماتیک

 

در اینجا چند راهکار ساده و کارامد را برای تشخیص مشکلات احتمالی دربهای اتوماتیک با شما در میان خواهد گذاشت.

ایراد احتمالی اول : جکها حرکتی نداشته و نه باز و نه بسته می شوند.

 

راهکار : در این موارد چند احتمال وجود دارد :

 

1-      جکها خلاص می باشند و باید آنها را از خلاصی خارج کنید .

 

2-      ممکن است برق دستگاه قطع باشد و در این صورت چراغ های چشمی را کنترل و پس از اطمینان حاصل، فیوزهای  برق ساختمان را بررسی کنید.

 

3-       ممکن است تنها ریموت کنترل شما خراب باشد و با ریموت کنترل دیگر آنرا تست کنید .

 

4-      در صورت اینکه با هیچکدام از راهکارهای بالا، جکها به کار نیفتادند  با واحد سرویس و خدمات ایمن رهرو تماس بگیرید.

 

 

ایراد احتمالی دوم : یکی از دربها و درب اتوماتیک حرکت نمی کند .

 

راهکار : در این موارد چند احتمال وجود دارد :

 

1-      ممکن است جک خلاص باشد و جک  را باید از خلاصی خارج نمایید .

 

2-      تنظیم ریموت به هم خورده و تنها فرمان حرکت یکی از دربها را به جک می دهد.

 

3-      در صورت اینکه با هیچکدام از راهکارهای بالا درها به کار نیفتادند  با واحد سرویس و خدمات ایمن رهرو تماس بگیرید.

کاتالوگ الکترونیکی چیست؟

 

کاتالوگ الکترونیکی چیست ؟امروزه معرفی محصولات، برنامه ها، سازمان ها و نهادها به بهترین نحو امریست مهم، و بدیهی است برای تحقق این مهم استفاده از انواع رسانه های متفاوت مانند گفتار، موسیقی، عکس، متن، انیمیشن و محیط های تعاملی ضروری می نماید. نرم افزارهای مالتی مدیا و کاتالوگهای الکترونیکی با بهره گیری از این امکانات، با محیطی پویا و جذاب، بدون هیچ محدودیتی و چاپ کاتالوگ خواسته سازمان ها و شرکت ها را فراهم می نماید .

 

 

کاتالوگ مجموعه ای از اوراق تبلیغاتی است که عموما در یک مجموعه و به صورت یک مجلد به مشتریان برای معرفی محصول (کالا یا خدمات) یک بنگاه تجاری تولید میشود. هزینه زیاد تولید، مدت زمان چاپ، سرعت پایین در رساندن کاتالوگ به دست مشتری، محدودیت جغرافیایی در ارسال کاتالوگ، محدودیت در اصلاح خطاها و یا تغییرات احتمالی از جمله مشکلات کاتالوگ های چاپی به شمار می رود.

 

 

مالتی مدیا در لغت به معنای چند رسانه ای است یعنی ارتباط و انتقال موضوع ها و مفاهیم با استفاده از رسانه های متفاوت همچون گفتار , موسیقی ,عکس , متن , انیمیشن , محیط های تعاملی و رابط با  کاربر. امروزه مالتی مدیا به هر جایی نفوذ کرده و تاثیر انکار ناپذیر خود را به همه ثابت کرده و رشد گسترش آن در تمامی شاخه ها که نیاز به ارتباط , انتقال و جذب مخاطب دارند به چشم می خورد و روز به روز نیز در حال افزایش است .

 

 

از خلق کاتالوگ در جهان تبلیغات مدت زیادی نمی گذرد ، برای به وجود آوردن انگیزه ، رقابت و معرفی بازار تولید و عرضه شده به بازار، اقدام به خلق شیوه نوینی از پدیده های گرافیک کردند تا “پیام گیرها ” بتوانند در فرصت مناسب و با شرح و تصاویری که در این وسیله تبلیغاتی درج شده بود ، با تولیدات عرضه شده آن مرکز آشنا شوند

 

 

هدف , ارتباط و انتقال بهتر است . این هدف را میتوان در هر چیزی گنجاند . مانند: تبلیغات , آموزش , اطلاع رسانی ,  تفریحات و بسیاری از شاخه های دیگر، که این موارد , انعطاف پذیری و کاربرد بالای مالتی مدیا را در هر سطحی نشان می دهد .

کمک به محیط زیست و در دسترس بودن همیشگ و عدم چاپ کاتالوگ ی ، امکان دانلود توسط مشتری و سرعت پخش بسیار بالا و جلوه های گرافیکی زیبا و . . . از ویژگی های مهم کاتالوگ الکترونیکی و سی دی های مالتی مدیا می باشد.

نکات مهم طراحی گرافیک کاتالوگ و بروشور

 

بیشتر افراد ابتدا به تصاویر، سپس به رئوس مطالب و در آخر به جزییات توجه می کنند. این قانون را در طراحی گرافیک و چاپ کاتالوگ  خود در نظر داشته باشید و مطالب مهمتر و اطلاعات فروش را با کمک تصاویر و رئوس مطالب برجسته و جلو دید قرار دهید.

 

«کمترین بیشترین است» مهم ترین قانون طراحی است که باعث می شود توجه مشتری بیش از 7 ثانیه به بروشور جلب شودهمیشه وقتی متن موجود در کاتالوگ یا بروشور کم باشد خواننده انگیزه بیشتری برای خواندن پیدا می کند

 

تصاویر و عکس ها برای یک طراحی گرافیک موثر بسیار مهم هستند. آن ها خواننده را مجذوب محتوای کاتالوگ یا بروشور می کنند و کمک می کنند خواننده درک بهتری از کار شما پیدا کند. برای داشتن یک ارتباط موثر و مفید باید تصاویر را با دقت انتخاب و آن هایی را که فلسفه و تصویر کار و کمپانی شما را به خوبی بیان و پیشرفت شما را تضمین می کنند به کاتالوگ یا بروشور خود اضافه کنید. این امر شما را در رسیدن به اهدافی که به خاطر آن ها تبلیغ می کنید یاری می کند.

 

می توان گفت عکس محصولات مهمترین آیتم جلب کننده و محرک است که می توان در طراحی بروشور بکار برد. در معرض نمایش قرار دادن محصولات و سرویس هایی که شما ارائه می کنید در بالا بردن میزان فروش و بازاریابی محصول بسیار مهم است.

 

نقش تصویر ذهنی مخاطب را در طراحی گرافیک کاتلوگ و بروشور جدی بگیرید

 

 

 

انواع کاتالوگ یا بروشور

 

بنا بر سایز و شکل صفحات، بروشور یا کاتالوگ ها انواع مختلفی دارند. متداول ترین آنها عبارتند از:

 

دو لت

 

دو لت بهترین روش برای تبلیغ کار و فعالیت تجاری شماست، چون خواندن مطالب آن آسان تر و زمانی که صرف خواندن آن ها می شود کمتر است. بروشور یا کاتالوگ های دولت به دلیل اینکه قابلیت خواندن و حمل بهتر و آسان تری دارند در رقابت های تجاری نقش حیاتی تری ایفا می کنند.

 

سه لت

 

طراحی سه لت یکی از متداول ترین شکل های طراحی گرافیک بروشور یا چاپ کاتالوگ است که هیچ گاه نمی توان اهمیت آن را انکار کرد. مهم ترین ویژگی این نوع این است که فضای زیادی برای ارائه اطلاعات در آن وجود دارد. این نوع اغلب به عنوان آگهی های تبلیغاتی موثر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ضمیمه (Gate-fold)

 

بروشور یا کاتالوگ هایGate-fold یکی از ابزارهای مهم و تاثیر گذار در بازاریابی است که اگر به شیوه مناسب مورد استفاده قرار گیرد نتایج چشم گیر و قابل توجهی به دنبال خواهد داشت. اگر چه هزینه چاپ این نوع بیشتر از چاپ انواع معمولی است، اما در نوع خود منحصر به فرد و مدرن است.

 

بروشور یا کاتالوگ های Z-fold  اغلب به عنوان بروشورهای سه لت مورد استفاده قرار می گیرند، چون مانند نوع سه لت دارای سه تا یا لایه هستند. این نوع شامل 6 پنل هستند که یکی از آن ها پنل رویی و یکی پنل پشتی به شمار می آید. این گونه بروشور یا کاتالوگ اغلب برای ارائه اطلاعات محصول و جزییات کمپانی مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل اینکه قیمت این نوع با قیمت سه لت برابر است استفاده از آنها رایج تر می باشد.

کاتالوگ ها معمولا چند لت یا سیمی و یا منگنه ای چاپ میگردند اما نوع سیمی آن پرهزینه و بسیار نادر است.

تفاوت بروشور و کاتالوگ

 

کالانما یا کاتالوگ کتابچه و یا راهنمای معرفی کلیات کالا، خدمات، امکانات و... می باشد که از طرف تولید کننده و یا ارائه دهنده به مصرف کننده و یا مشتری برای معرفی کلی کالا یا خدمات ارائه می شود

. در این راهنما بیشتر به جنبه تجاری، بازاریابی و جذب مخاطب توجه می شود ( چاپ کاتالوگ بر عکس بروشور که بیشتر به جزئیات و اطلاعات فنی و نحوه استفاده می پردازد)

 

بروشور

 

بروشور کتابچه و یا راهنمای معرفی جزئیات کالا، خدمات، امکانات و... می باشد که از طرف تولید کننده و یا ارائه دهنده به مصرف کننده و یا مشتری برای معرفی دقیق و راهنمایی در استفاده ارائه می گردد.

 

به طور مثال: یک کارخانه دارو سازی برای معرفی محصولات خود کاتالوگ محصولات را (معمولا با برجسته نمایی در تاثیر گذاری) برای پزشک ها و داروخانه ها ارسال می نماید.

 

 و همین تولید کننده بروشور هر محصول را برای معرفی نحوه استفاده، معرفی ممنوعیت های استفاده در موارد خاص و همین طور عوارض جانبی، راه های درمان در صورت استفاده نادرست و... در بسته بندی هر محصول قرار می دهد.

 

در چاپ کاتالوگ ها عموما از تصاویر و طراحی های جذاب جهت معرفی بهتر استفاده می شود.

در بروشور ها معمولا علاوه بر تصاویر از نقشه شماتتیک کالا هم استفاده می شود.