آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزش تری دی مکس

آموزش مقدماتی 3D Max 2012

 

 

سرفصلهای آموزش 3D Max 2012 مقدماتی :

 

هر کس که در مورد ساخت تصاویر متحرک سه بعدی اطلاعات اندکی داشته باشد، میداند که تری دی مکس یکی از مطرحترین نرم افزارهای کامپیوتری و آموزش 3dmax در این زمینه به شمار می آید.

در واقع، اغلب انیمیشنهای سه بعدی کوتاه (مانند فیلمهای تبلیغاتی) توسط این نرم افزار تهیه میشوند. نرم افزار آموزشی این نرم افزار در دو دوره تهیه شده است که هریک مباحث خاص خود را شامل میگردند.

 

فصل اول : آشنایی با محیط 3ds max ( رایگان )

 

شروع کار با 3ds max

آشنایی با Viewport ها

کار با پانلهای فرمان

آشنایی با ابزارهای کنترلی

مدیریت فایلها

عملیات Hold و Fetch

تهیه پشتیبان از اطلاعات

ادغام و تعویض اجسام (Merge & Replace)

Import و Export فایلها در 3ds max

 

فصل دوم : نحوه تنظیم محیط کار و شیوه های نمایش صحنه ( رایگان )

 

نحوه انتخاب یک Viewport

آشنایی با ابزارهای تغییر Viewport

دوران نمای داخل Viewport

پنهان نمودن اجسام (Hide)

منجمد کردن اجسام (Freeze)

استفاده از شبکه های شطرنجی راهنما

تغییر واحدهای اندازه گیری

کنترلهای Snap

 

فصل سوم : ساختن اجسام در 3ds max

 

مفاهیم اولیه برای رسم اجسام Primitives

نحوه رسم کره (Sphere)

نحوه رسم مکعب (Box)

رسم اجسام با استفاده از صفحه کلید

نحوه رسم استوانه (Cylinder)

روش ساخت Chamfer Box

نحوه رسم اشکال دو بعدی

نحوه رسم خط (Line)

نحوه رسم کمان (Arc)

نحوه رسم دایره (Circle)

استفده از متن (Text)

 

فصل چهارم : انتخاب اجسام و تبدیلات

 

روشهای انتخاب اجسام

روش انتخاب چند جسم

انتخاب بصورت گروهی

نحوه انتخاب معکوس

روش گروهبندی اجسام

آشنایی با سیستم های مختصات 3ds max

کار با دکمه های Axis Constraints

روش تغییر محل نقطه قطب

تغییر مرکز دوران

روش تغییر مقیاس

تراز کردن اجسام (Align)

ایجاد قرینه از اجسام (Mirror)

کار با آرایه ها

کار با لایه ها

 

فصل پنجم : متحرک سازی (انیمیشن) در 3ds max

 

مفاهیم اولیه انیمیشن

تغییر محیط کار 3ds max به مد Animate

آشنایی با پنجره Time Configuration

تغییر مقیاس زمان

تغییر سرعت اجرای فریم ها

اجرای معکوس انیمیشن

دستورات تبدیل

انتخاب مسیر حرکت

کار با ابزار Link

کار با شی Dummy

 

فصل ششم : استفاده از مواد و نقوش

 

کاربرد مواد و نقوش

آشنایی با پنجره Material Editor

آشنایی با کتابخانه پیش فرض 3ds max

نسبت دادن مواد به اجسام

تعیین رنگ مواد

تعیین شفافیت اجسام

تعیین درخشندگی مواد

کار با نقش ها (Map)

انواع فرمتهای گرافیکی برای ساخت نقوش

روش ساخت انعکاسها و سطوح آینه ای

نمایش تصویر در وجوه حجم هندسی

ایجاد جلوه کارتونی

 

فصل هفتم : یک پروژه عملی

 

ساخت شیء پایه

اضافه کردن کنترلهای Dummy

تعریف فریمهای حرکتی

اعمال Material به قسمتهای مختلف شیء

Render نهایی صحنه

 

دوره مقدماتی شامل مباحث کلی زیر است:

 

-آشنایی با محیط کار تری دی مکس

- کار با ابزارهای کنترل

- ادغام (Merge) و تعویض اجسام

- صادرکردن (Export) فایلهای Max

- روش استفاده از دریچه ها ( Viewport)

- آشنایی با تکنیکهای مختلف انتخاب اشیاء در آموزش 3dmax

- منجمد کردن اجسام (Freeze)

- استفاده از شبکه های شطرنجی (Grid)

- نحوه ایجاد و رسم اجسام ساده و پیچیده

- ساخت اشکال دو بعدی (Shape)

- آشنایی با سیستمهای مختصات

- استفاده از آرایه ها و قرینه ها

- روشهای ایجاد تصاویر متحرک (Animation)

- نحوه انتخاب مسیرهای حرکتی

- کاربردهای مواد (Material) و نقوش (Map)

- کار با کتابخانه های max

- چگونگی ترکیب کردن مواد

- روش ساخت انعکاسها و سطوح آینه ای

- به همراه یک پروژه عملی

- و چندین نکته دیگر در تری دی مکس ...  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.