آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

سرفصلهای آموزش 3D Max 2012 پیشرفته

 هر کس که در مورد ساخت تصاویر متحرک سه بعدی اطلاعات اندکی داشته باشد، میداند که تری دی مکس یکی از مطرحترین نرم افزارهای کامپیوتری در این زمینه به شمار می آید.

 در واقع، اغلب انیمیشنهای سه بعدی کوتاه (مانند فیلمهای تبلیغاتی) توسط این نرم افزار تهیه میشوند. نرم افزار آموزش 3dmax در دو دوره تهیه شده است که هریک مباحث خاص خود را شامل میگردند.

 

فصل اول: اصلاح اجسام در 3ds max

 

مقدمه ای بر آموزش پیشرفته 3ds max 2012

آشنایی با امکانات برگه Modify

معرفی دستورات تغییر شکل سطح اجسام

آشنایی با شیوه های ویرایش Spline ها

کار با دستورات XForm

 

فصل دوم : روش های پیشرفته ویرایش اجسام ( رایگان )

 

مقدمه ای بر روش های پیشرفته ویرایش اجسام

روش های کلی ویرایش اجسام

آشنایی با نحوه انتخاب قسمتی از حجم یک جسم

معرفی امکان "انتخاب نرم" یا Soft Selection

ویرایش اجسام با استفاده از دستور Edit Mesh

کار با Mesh های ویرایش پذیر یا Editable Mesh

شیوه های همسو سازی اشیا فرعی یک Mesh ویرایش پذیر

حذف و ایجاد اجزای جدید در یک Mesh ویرایش پذیر

معرفی تکنیکهای جدید در ویرایش Spline ها

گرد کردن و پخ زدن گوشه های یک Spline

انجام عملیات بولی بر روی Spline ها

 

فصل سوم : کار با اجسام مرکب (پیچیده)

 

معرفی اجسام مرکب و قابلیتهای آن

ایجاد اجسام مرکب با استفاده از عملیات بولی

متحرک سازی با استفاده از اجسام مرکب

پراکنده سازی اجسام در سطح جسم دیگر

مدلسازی عوارض زمین

ساختن اجسام از طریق حرکت دان یک شی در طول مسیرویرایش یک جسم Loft

کار با اشیا فرعی یک جسم Loft

Morph کردن اجسام

 

 

فصل چهارم: استفاده از نور و دوربین

 

مقدمه ای بر استفاده از نور و دوربین در 3ds max

آشنایی با دوربین های هدف دار و آزاد

معرفی شیوه تنظیم دوربین ها

اصول استقرار دوربین ها

آشنایی با ابزارهای کنترل Viewport دوربین

متحرک کردن دوربین ها

نورها در نرم افزار 3ds max

آشنایی با نورهای جهت دار و نور افکن ها

شبیه سازی نور خورشید

تنظیم مشخصات نورها

کار با Viewport های دید یک نور

 

فصل پنجم : سایه ها، جلوه های ویژه و رندر سازی

 

آشنایی با انواع سایه ها

نحوه ایجاد تصاویر زمینه

آشنایی با جلوه ویژه مه

ایجاد مه چند لایه

نحوه ایجاد مه حجمی

نحوه ایجاد جلوه آتش

اعمال تنظیمات بر روی تصویر رندر شده نهایی

آشنایی با روشهای رندر کردن صفحه

مشاهده فایل ایجاد شده نهایی

 

فصل ششم : بهینه سازی محیط و امکانات جدید در 3ds max 2012

 

مقدمه ای بر استفاده بهینه از امکانات 3ds max

معرفی و استفاده از منوهای Quad

کار با برگه های فرمان بسط پذیر

آشنایی با چند امکان جدید

آشنایی با تکنیکهای جدید نورپردازی در 3ds max

نور پردازی در فضای بسته

آشنایی با قابلیت Network Rendering

 

فصل هفتم : یک پروژه عملی

 

ساخت شکل پایه

ایجاد حرکت برای دوربین

تعریف یک کلید جدید

اضافه کردن نور و Material به صحنه

Render نهایی صحنه

 

دوره پیشرفته شامل مباحث کلی:

 

-کار با برگه Modify

- معرفی دستورات تغییر شکل اجسام

- شیوه های ویرایش Spline ها

- کار با دستورات Xform

- روشهای پیشرفته ویرایش اجسام

- استفاده از عملیات جبر بولی برای ترکیب چند جسم

- ایجاد و متحرک سازی اجسام مرکب

- کار با اجسام Loft و Dummy

- آشنایی با دستور Morph

- ایجاد و استفاده از انواع دوربینها

- ساخت و تنظیم انواع نورپردازی

- افزودن جلوه های سایه , مه و آتش در آموزش 3dmax

- تنظیمات مربوط به رندر کردن (Rendering)

- ایجاد و استفاده از منوهای Quad

- شیوه کار با تصاویر پس زمینه (Background)

- مدلسازی عوارض زمین

- به همراه یک پروژه عملی

- و چندین نکته دیگر در تری دی مکس ...  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.