آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

ربات تلگرامی ArianaTTS: تبدیل متون فارسی به گفتار روان و طبیعی

 

ArianaTTS ربات تلگرامی بسیار جالب و کاربردی است که می‌توانید متون فارسی را به گفتار صوتی تبدیل کنید. با زومیت همراه باشید.

 

ربات‌های تلگرام و حذف اکانت تلگرام یکی از جالب‌ترین ابزارهای حال حاضر دنیای صفر و یک به حساب می‌آیند که کاربردهای بسیار جالب و با ارزشی توسط آن‌ها به انجام می‌رسد.

 

پیش از این نیز در زومیت گزیده‌ای از ربات‌های جالب تلگرامی را معرفی کرده بودیم که مورد توجه کاربران بسیاری نیز قرار گرفت.

 

این بار به سراغ ربات جالب و بسیار کاربردی دیگری با نام ArianaTTS رفته‌ایم که وظیفه‌ی تبدیل نوشته‌های فارسی شما به گفتار صوتی را دارد. احتمالا پیش از این موتورهای صوتی که متون انگلیسی را بازخوانی می‌کردند را مشاهده کرده‌اید. سرانجام زبان فارسی نیز به لطف توسعه‌دهندگانی همچون ArianaTTS امکان تبدیل به گفتار صوتی ماشینی را پیدا کرد و در قالب یک ربات تلگرامی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

تا قبل از استفاده‌ی آزمایشی از این ربات تلگرامی امید چندانی به موفقیت آن نداشتیم اما باید اعتراف کنیم که بعد از شنیدن اولین جمله‌ای که تبدیل به گفتار شد از نتیجه‌ی مطلوب این ربات بسیار شگفت زده شدیم.

مطمئنا شما نیز زمانی که میزان طبیعی بودن متن تبدیل شده به گفتار را بشنوید از عملکرد این ربات تلگرامی راضی خواهید بود. البته تمام فعالیت ArianaTTS به ربات تلگرامی محدود نیست و استفاده‌های دیگری نیز می‌توان از آن کرد.

 

ArianaTTS با یک گوینده‌ی مرد و یک گوینده‌ی خانوم در اختیار کاربران قرار گرفته است و به طور رایگان متون شما را تبدیل به گفتار خواهد کرد.

 نحوه‌ی عملکرد این ربات نیز بسیار ساده طراحی شده است به طوری که کافی است متن مورد نظرتان را به این ربات ارسال کنید تا در عرض یک ثانیه فایل صوتی مربوط به آن را تحویل بگیرید.

شما می‌توانید با ارسال دستور /speak گوینده‌ی خانوم و با ارسال /speakmale گوینده‌ی مرد را به عنوان خواننده‌ی متون خود انتخاب کنید.

 

 علاوه بر گفتار روان و طبیعی، سرعت تبدیل متن به گفتار نیز بسیار سریع صورت می‌گیرد به طوری که حتی نوشته‌های چند خطی نیز در کمتر از ۱ ثانیه به فایل صوتی تبدیل می‌شوند. نکته‌ی دیگری که می‌تواند به کیفیت گفتار نهایی کمک کند استفاده از اعراب است.

 در حالت عادی ممکن است کلماتی مانند "کیف" که دارای دیکته‌ی یکسان اما تلفظ‌های متفاوتی هستند در فایل گفتار نهایی به اشتباه تلفظ شوند که با استفاده از اعراب می‌توانید این ایراد را به طور کامل رفع کنید.

 

تبدیل نوشتار به گفتار فارسی با صدای طبیعی، سرعت بالا در تبدیل متن به صدا، قابلیت خواندن اِعراب، اعداد، علائم و کلمات انگلیسی، دقت بالا در تشخیص کلمه‌های هم نگاره و کسره اضافه و‌... از دیگر ویژگی‌های این ربات تلگرامی به حساب می‌آیند.

برای استفاده از این ربات می‌توانید به آیدی @AgpArianaBot مراجعه یا روی این لینک کلیک کنید.

نویسنده: حمیدرضا مالکی

 

آپدیت جدید تلگرام: امکان انجام بازی های آنلاین بین کاربران

 

در زمان کوتاهی که از انتشار نسخه‌ی ۳.۱۲ تلگرام می‌گذرد این اپلیکیشن بروزرسانی جدیدی را با شماره نسخه‌ی ۳.۱۳ منتشر کرده که ویژگی جالب Game به آن اضافه شده است.

 

بدون شک نوآوری‌ها و پشتیبانی‌های صورت گرفته از تلگرام و دیلیت اکانت تلگرام قابل تقدیر است به طوری که حتی بزرگان عرصه‌ی اپلیکیشن‌ها از جمله اینستاگرام، اسنپ چت، واتس‌اپ و‌... نیز در مقابل تلگرام و نوآوری‌های فوق‌العاده‌ی آن به زانو درآمده‌اند.

 

 این بار در مدت زمان کوتاهی که از آپدیت ۳.۱۲ می‌گذرد تلگرام پلتفرم گیمینگ را به تلگرام اضافه و آن را تحت نسخه‌ی ۳.۱۳ روانه‌ی مارکت‌ها کرده است. توسط این امکان از این پس قادر خواهید بود تا تحت نظر تلگرام به انجام بازی‌های مختلف و رکوردی بپردازید و با دوستان خود در این زمینه رقابت کنید.

شاید درک آنکه چگونه یک بازی آن هم با گرافیک قابل قبول و دارا بودن صدا و موسیقی در تلگرام قابل انجام خواهد بود کمی مشکل باشد اما با ما همراه باشید تا این قضیه را برای شما شرح دهیم.

 

به نقل از تلگرام در حال حاضر ۳۰ بازی جذاب توسط دو ربات gamee@ و gamebot@ در اختیار کاربران قرار گرفته است که همگی از نوع رکوردی و رقابتی بوده تا جنبه‌ی جذاب‌تری به این ویژگی جدید تلگرام ببخشند.

 شما چه در چت شخصی با یک فرد و چه در گروه می‌توانید با تایپ دستور  gamee@ و gamebot@ لیستی از بازی‌های موجود را مشاهده کنید و با لمس بازی مورد نظر، تصویر و دکمه‌ی پلی را برای آن چت ارسال کنید. بعد از این کار هر کاربری از جمله خود شما با لمس گزینه‌ی Play به صورت آنلاین و توسط مرورگر وارد بازی خواهد شد.

 

این موضوع به این معنا است که هیچ کاربری نیاز به دانلود یا نصب بازی نخواهد داشت و همه چیز در مرورگر گوشی اجرا خواهد شد.

 

خوشبختانه طراحی بازی‌ها به نوعی انجام شده است که حس می‌کنید داخل یک اپلیکیشن مجزا هستید و اجرا شدن آن‌ها در مرورگر گوشی هیچ محدودیتی برای انجام بازی ایجاد نخواهد کرد.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که اگر مرورگر داخلی تلگرام را فعال کرده باشید (ios) می‌توانید بدون خروج از تلگرام به انجام بازی بپردازید. پس تا به اینجا با نحوه‌ی ورود به یک بازی و انجام آن آشنا شدیم.

 

حال به توضیح اینکه چگونه فضای رقابتی در این بازی‌ها شکل می‌گیرد خواهیم پرداخت.

 هرکاربری که روی گزینه‌ی Play لمس کند دارای شناسه‌ی منحصربه فردی خواهد بود که امتیازات گرفته شده در آن بازی، حتی با وجود آنکه در مرورگر گوشی اتفاق می‌افتند در تلگرام ثبت خواهد شد.

 برای مثال وقتی شما روی این گزینه لمس می‌کنید و وارد بازی می‌شوید بعد از انجام آن و بازگشت به صفحه‌ی گفتگو، پیامی در چت ارسال خواهد شد و امتیاز شما در بازی را به اطلاع کاربر یا کاربران مقابل خواهد رساند.

 

این رکورد شما به طور زنده در این بخش ثبت خواهد شد به این معنا که اگر موفق به ارتقای رکورد خود شوید رکورد قبلی به روز می‌شود و چدیدترین امتیاز شما را نشان می‌دهد.

از همین رو کاربران مختلف حاضر در چت یا گروه می‌توانند به نوبت بازی مورد نظر را انجام دهند و با ثبت امتیاز خود با یکدیگر به رقابت بپردازند.

 شما قادر به تنها بازی کردن این بازی‌ها نیز خواهید بود و می‌توانید با ارسال این دو دستور به خود، به تنهایی از انجام این بازی‌ها لذت ببرید.

 

البته بدیهی است که این امکان یک ویژگی سرگرم کننده است و انتظار نمی‌رود تمام کاربران از این امکان جدید استقبال کنند، اما با این حال ابتکار جدیدی که پشت این ویژگی است مطمئنا توجه کاربران بسیاری را به سوی خود جلب خواهد کرد.

 به نقل از تلگرام تعداد ۳۰ بازی حاضر در این ربات‌ها به مرور افزایش خواهند یافت. ضمن آنکه این بازی‌ها برای اجرا از HTML۵ استفاده می‌کنند بنابراین مشاهده یا انجام هر بازی که فکرش را کنید حتی بازی‌های سه‌بعدی در آینده‌ای نزدیک امکان‌پذیر خواهند بود.

 

پیش‌نیازها

 

تلگرام اعلام کرده است که برای استفاده از این ویژگی نیازمند iPhone ۴ یا جدیدتر و اندروید ۴.۴ یا بالاتر خواهید بود. ضمن آنکه تلگرام هر دو طرف باید به نسخه‌ی ۳.۱۳ آپدیت شده باشد.

 

تلگرام پلت‌فرم گیمینگ خود را نیز همچون استیکرها به صورت آزادانه در اختیار کاربران قرار داده است به این معنا که می‌توانید با استفاده از API اختصاصی این پلت‌فرم خود شما نیز به ساخت بازی بپردازید.

نویسنده: حمیدرضا مالکی

 

ایجاد لینک جوین کانال تلگرام

 

این آموزش بر روی نسخه های زیر تست شده است:

نسخه اندروید: ۳.۱۱.۲

 

نسخه آی او اس: ۳.۱۱

 

نسخه تحت وب: ۰.۵.۵

 

نسخه دسکتاپ ویندوز: ۰.۱۰.۱

 

آخرین بازبینی: یکشنبه ۲۴ مرداد ۹۵

 

اخیرا با انتشار نسخه ۳.۱۱ تلگرام شایعه ای در سطح کانال ها منتشر شد مبنی بر اینکه تگ عمومی (آیدی کانال) یا لینک جوین کانال های عمومی کاربرد خود را از دست داده است!

بنابراین صاحبان کانال ها باید کانال خود را خصوصی کرده و لینک خصوصی را منتشر  و دیلیت اکانت تلگرام کنند؛ همچنین برای نگه داشتن مخاطبان قبلی تگ قبلی را مجدد ساخته و لینک کانال خصوصی را در آن منتشر کنند! با این کار شما دو کانال خصوصی و عمومی خواهید داشت و دردسر های خاص خود …

این موضوع صحت ندارد. تیم «صد کانال برتر تلگرام» جدیدترین نسخه اندروید، آی او اس و دسکتاپ ویندوز را مورد بررسی قرار داده و هیچ مشکلی در لینک جوین کانال های عمومی پیدا نکرده است.

 

ساخت لینک جوین کانال های عمومی تلگرام

 

در حال حاضر تنها در تلگرام دسکتاپ ویندوز و نسخه اندروید قادر به ساخت لینک جوین برای کانال های عمومی در تلگرام هستید.

 

ساخت لینک جوین در تلگرام دسکتاپ ویندوز

 

    از طریق ادمین سازنده کانال (Creator) به قسمت ویرایش کانال (Edit) بروید.

    بروی «ویرایش لینک عمومی» (Edit public link) کلیک کنید.

    گزینه «کانال خصوصی» (Private Channel) را انتخاب نمایید.

    در قسمت «لینک دعوت» (Invite link) لینک ساخته شده را کپی کنید. (با کلیک چپ یا راست ماوس و همچنین با یکبار لمس بروی لینک در صفحه های تاچ اسکرین، لینک کپی می شود.)

    بروی کنسل (CANCEL) کلیک کنید.

 

اکنون می توانید از لینک جوین کانال خود استفاده نمایید و کانال خود را به صورت عمومی نیز در اختیار داشته باشید.

 

ساخت لینک جوین در تلگرام اندروید

 

    از طریق ادمین سازنده کانال (Creator) به قسمت ویرایش کانال (Edit) بروید.

    بروی «تغییر نوع کانال» (Channel Type) کلیک کنید.

    گزینه «کانال خصوصی» (Private Channel) را انتخاب نمایید.

    در قسمت «لینک دعوت» (Invite Link) لینک ساخته شده را کپی کنید. (با یکبار لمس بروی لینک، لینک کپی می شود.)

    حال بدون تایید به عقب برگردید (لمس فلش گوشه ی بالا سمت چپ)

 

اکنون می توانید از لینک جوین کانال خود استفاده نمایید و کانال خود را به صورت عمومی نیز در اختیار داشته باشید.

 

چه کسی می‌تواند مجری تلویزیون شود؟

 

Presenter  (مجری) در رسانه تلویزیون، رادیو و حتی اینترنت نقش و جایگاه مهم و بزرگی دارد. آدمی در این درجه کاری و حرفه ای برای این رسانه ها نعمتی است. یک مجری مبتدی در جدیدترین اخبار ورزشی اگر کارش را اصولی شروع کند و کمی شانس بیاورد و مشاوره خوب هم بگیرد می‌تواند به موقعیت های بزرگی برسد. اما نکات مهم در راه تبدیل شدن به یک مجری خوب چیست؟

 

- مجری آدم اینکاره می‌خواهد، بالاخره این حرفه یک جوهره هنری لازم دارد، برای مجری شدن داشتن یک شخصیت قوی و خود باور در ابتدای کار بسیارمهم است.

 

- تمرین و تمرین و تمرین .... بعد از نزدیک به سی سال کار اجرا با اطمینان می‌گویم مجری گری هر برنامه ای یک تجربه جدید است. کار زیاد و برنامه های مختلف شما را آماده تر می‌کند، البته برای مبتدیان بهترین وسیله آینه است! با آینه کار کنید و خودتان را از چشم بیننده ها ببینید.

 

- مجری بی سواد آفت رسانه است. مجری بدون اطلاع سرباز بدون سلاح در میدان جنگ است. با تحقیق و کار بر روی موضوعات از سلام برنامه تا طراحی سئوال و حتی سناریوی ذهنی برخورد با موضوعات و میهمانان، ارزش‌های اجرای خودتان را افزایش دهید.

 

- یک مجری خوب از همان ابتدای کار نگاه به دوربین را یاد می‌گیرد. نگاه‌های شما سر درونتان را برای مخاطبان بر ملا میکند. نگاه منطقی و صمیمانه به دوربین به عنوان چشم بینندگان اصل مهمی است.

 

- راحت و طبیعی مثل خودتان باشید ! به عنوان یک مجری از توی جعبه جادو با آدم توی خیابان چقدر فرق دارید؟ هر چه رفتار و عکس العمل های شما در اجرای تلویزیونی صمیمانه‌تر  و  واقعی‌تر باشد به مردم نزدیکتر می‌شوید.

 

- دوستی می‌گفت برخی بازیگران نمایش با دست های خود مشکل دارند ! عینا بعضی مجریان تلویزیون که فنون ارتباط غیر کلامی را بلد نیستند. استفاده از زیان تن، پیرا زبان و حتی ظاهر که بخش‌های مختلف این ارتباط را تشکیل می‌دهد نقش مهمی در القای منظور شما و تاثیر کلام و اجرایتان خواهد داشت.

 

- مجری برای محبوبیت نیاز به ماندگاری دارد، چیزی بین 5 تا 7 سال حضور در یک برنامه باعث می‌شود کم کم برای مردم برند شوید. مخاطبان اول نسبت به مجری شناخت پیدا کرده  و در ادامه در صورت تامین نظرشان به مجری اعتماد پیدا می‌کند. هر مجری برای اینکه بین همه صدا ها و چهره ها شناخته شود باید  سبک داشته باشد. بنابراین از همان ابتدا که معمولا با تقلید کار را شروع می‌کنید دنبال پیدا کردن سبک خودتان باشید.

 

- کنترل احساسات برای مجری لازم است، مخصوصا اگر محبوب هم باشید، به شدت بر روی مخاطبان خود تاثیر خواهید داشت. توانایی غلبه بر خشم، شادی، تنفر و غرور به مرور زمان و با تجربه بدست می‌آید.

 

- جدیدترین اخبار ورزشی تنها صداست که می‌ماند، جمله قشنگی است. یک مجری باید بتواند صدایش را بشناسد و از توانایی آن اگاه باشد. سرعت، ریتم، وضوح، بالا بردن کیفیت صدا، تلفظ و ... از جمله نکاتی هستند که مجری باید برای بهتر شدن آنها تلاش کند. پیشنهادمی کنم مجریان مبتدی، کار همکاران قدیمی تررا  خوب گوش کنند البته هنر گوش کردن هم  خود جزیی از صفات یک مجری خوب است.

 

روزنامه نگاری - مازیار ناظمی

درآمد روزنامه نگار (خبرنگار)

 

 بر اساس مصاحبه با خبرنگاران مختلف می توان چنین برداشت کرد که میانگین حقوق و دستمزد شاغلین این حوزه نسبت به میانگین مشاغل با توجه به سختی کار آنها، پایین است.

در عین حال امنیت شغلی خبرنگاران جدیدترین اخبار ورزشی نسبت به بسیاری از مشاغل پایین تر است

 زیرا به عنوان مثال در صورت تعطیلی یک روزنامه، در لحظه تمامی پرسنل آن بیکار می شوند و باید وارد مذاکره با سایر رسانه ها شوند.

 

متوسط درآمد روزنامه نگار (خبرنگار) در برخی از کشورهای جهان عبارتند از :

 

آمریکا - متوسط درآمد سالانه روزنامه نگار (خبرنگار)  34.530 دلار (برای همه مشاغل 33.840 دلار) در سال 2010  و مطابق با آخرین آمارها در سال 2013، 35.500 دلار بوده است.

 

استرالیا - متوسط درآمد سالانه روزنامه نگار (خبرنگار) 55.200 دلار (قبل از کسر مالیات) می باشد.

 

انگلستان - متوسط درآمد سالانه روزنامه نگار (خبرنگار) برای افراد تازه کار و کارآموز حدود 23.000 دلار، برای افراد با تجربه از 23.000 تا 61.000 دلار و بالاترین پرداخت ها در روزنامه های ملی و سراسری تا حدود 153.000 دلار هم می رسد.

 

 

شخصیت های مناسب شغل روزنامه نگاری (خبرنگاری)

 

در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و ... برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند.

یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است.

 البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.

 

به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند.

اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.

 

 

برخی از شخصیت های مناسب این شغل بر اساس شخصیت شناسی MBTI :

 

 ENFJ این تیپ شخصیتی در برقراری ارتباط بسیار متبحرند. آنها از فرآیند جمع آوری اطلاعات از طریق ملاقات با اشخاص و مصاحبه و جدیدترین اخبار ورزشی لذت می برند.

 

ENFP  این تیپ شخصیتی از فرآیندهای خلاق و چالشی لذت می برند به خصوص اگر با دیگران در ارتباط باشند. هر چه شرایط و محیط کار منعطف تر باشد، برای آنها مطلوبتر است.

 

INFP  این تیپ شخصیتی دوست دارد خود و نظراتش را به شکلی خلاقانه ابراز کند و در کار خود آزادی فردی و انعطاف پذیری داشته باشد.

 

INTJ این تیپ شخصیتی از کارهای خلاق و بکر لذت می برد و از شم خود در خلق عبارات استفاده می کند.

 

ENTP این تیپ شخصیتی دوست دارد با سایر اشخاص خلاق درگیر و همکار باشد. او از دنیای متغیر و در حال تحول اطلاعات و ارتباطات لذت می برد و از مهارت های ارتباطی خوب خود در کارش بهره فراوان می گیرد.