آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

تاریخچه اختراع خودکار و تاثیر تبلیغات روی آن

 

قلم اسبابی برای نوشتن یا خط کشیدن بوسیله مرکب یا سیالی دیگر، یکی از قدیمی ترین ابزارهای ارتباطی مهم بشر بوده است.

 

در سراسر تاریخ،مردمان از قلم برای کسب و کار و ثبت اندیشه ها و وقایع زمان خود استفاده میکرده اند.

 

همه قلم ها اسبابی دارند که روان شدن مرکب را به صورتی مهار شده برروی کاغذ یا مواد دیگر تامین میکند، قلم های قدیمی

 

را باید برای نوشتن ،پیوسته وارد مرکب کرد یا در دوات زد،ولی بیشتر قلم های کنونی مخزنی دارند که مقداری مرکب در خود نگه میدارند.

 

از انواع قلم میتوان به خودکار و خودنویس و روان نویسر و خودکار تبلیغاتی اشاره کرد.

 

خودکار نوک ساچمه ای نوعی از قلم است که در سال 1931 میلادی توسط لاسلو بیرو مجارستانی اختراع گردید.

 

لاسلو به کمک برادر شیمیدانش،با تغییر غلظت جوهر و قرار دادن نوک ساچمه ای شکل  در محفظه ای کوچک در جلوی مخزن جوهر،وسیله ای را اختراع کرد که ما در فارسی بنام خودکار و در انگلیسی بنام BALL POINT PEN (خودکار نوک ساچمه ای) میشناسیم.

 

نوک ساچمه ای و گلوله ای شکل خودکار بسیار ریز و از جنس تنگستن یا فلز ویا در مواقعی از جنس یاقوت ساخته میشود و با کشیدن نوک برروی کاغذ باعث چرخش ساچمه و تر شدن آن توسط جوهر درون مخزن جوهر و در نتیجه رسیدن جوهر به سطح کاغذ میگردد.

 

بعد از اختراع خودکار به مرور استفاده از آن جایگزین خودنویس گردید،چون ،احتیاج به پرکردن مکرر مخزن جوهر نداشت.

 

یک خودکار از سه قسمت اصلی تشکیل شده است،ساچمه در نوک خودکار و محل اتصال به کاغذ و بدنه نگهدارنده ساچمه و مخزن جوهر.

 

به مرور زمان و به دلیل کارآمدی و استفاده بسیار گسترده از خودکار،این ابزار مایه خلاقیت بعضی افراد شده و تنوع بسیاری در شکل و عملکرد و نوع جنس بکار رفته در آن بوجود آمد،بطور مثال در جنس بدنه خودکار یا رنگ خودکار و یا در ابعاد آن  و یا جوهر بکار رفته در خودکار ، تنوع بسیار بوجود آمد.

 

خودکار فشاری،خودکار کمرپیچ،خودکاردرب دار،خودکار گیره  و خودکار تبلیغاتی فشاری از جمله انواع تنوع در عملکرد خودکار میباشد.

 

خودکار پلاستیکی،خودکار فلزی،خودکار چوبی،خودکار چرمی و خودکار بازیافتی از جمله انواع تنوع در جنس بدنه خودکارها میباشند.

 

تاریخچه و قدمت استفاده از خودکار و لازم و ملزوم بودن آن در ارتباطات اجتماعی و کاری، امروزه این انگیزه را بوجود آورده که میتوان از خودکار بعنوان یک کالای تبلیغاتی موثر استفاده کرد.

 

خودکار نه تنها ابزار ارتباطی قوی است بلکه میتواند بعنوان یک ابزار تبلیغاتی قوی نیز مورد استفاده قرار گیرد و وظیفه انتقال پیام تبلیغاتی را به مخاطبانمان بخوبی انجام دهد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.