آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

بازی‌های جذاب در تلگرام

 

آشنایی با بازی‌های تلگرامی

 

همان‌طور که در بسیاری از کانال‌های تلگرامی و سایت‌های خبری عنوان شده اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام در نسخه جدید خود به کمک ربات‌های داخلی یا همان Inline Bots به شما این امکان را می‌دهد تا بازی‌های تحت وب از نوع HTML5 را بدون نیاز به هیچ اپلیکیشن اضافه و حذف تلگرام و از داخل تلگرام فراخوانی و اجرا کنید.

 

اجرای این بازی‌ها در این شرایط به شما این امکان را می‌دهد تا امتیاز خود در بازی را با دیگر کاربران در گروه‌ها و صفحات چت خصوصی نیز به اشتراک بگذارید و به‌این‌ترتیب رکوردهای خودتان را در تلگرام به ثبت برسانید.

کاربران متعددی با این قابلیت جدید تلگرام آشنایی دارند، اما برای استفاده هرچه بهتر از این قابلیت باید با ربات‌هایی که از بازی‌های تلگرامی پشتیبانی می‌کنند آشنا باشید که در این ترفند قصد داریم یکی از این ربات‌ها را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه شوید تا بتوانید مجموعه‌ای از بازی‌های جذاب را در تلگرام اجرا کنید.

 

پیش از هر چیز مطمئن شوید تلگرام را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کرده‌اید.

 

یک صفحه چت جدید باز کرده (می‌توانید پنجره گفت‌وگو با یکی از دوستانتان را باز کنید یا با انتخاب نام خودتان، صفحه ارسال مطلب برای خودتان را باز کنید)

 

 عبارت gamee@ را تایپ کرده و پس از آن یک مرتبه کلید فاصله را فشار دهید تا عملیات جست‌وجو اجرا شده و ربات داخلی Gamee نتایجی از بازی‌های پشتیبانی شده را به شما نمایش دهد. (چنانچه نتایجی برای شما نمایش داده نمی‌شود عبارت gamee@ را در کادر جست‌وجو وارد کرده و پس از انتخاب ربات مورد نظر با این نام، روی Start فشار دهید تا استفاده از ربات فعال شود)

 

 توجه: با تایپ عبارت gamebot@ رباتی که تلگرام به‌صورت پیش‌فرض برای اجرای برخی بازی‌ها به کاربران معرفی کرده اجرا می‌شود و مجموعه بازی‌های موجود در این ربات به شما نمایش داده می‌شود.

 

با انتخاب هریک از بازی‌ها و فشار گزینه Play بازی اجرا شده و پس از اجرای آن می‌توانید نسبت به ثبت رکورد خود در تلگرام اقدام کنید.

 

نکته: این ربات از حدود 23 بازی پشتیبانی می‌کند که با فشار گزینه Explore Games از صفحه فهرست بازی‌ها، می‌توانید مجموعه این بازی‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف را مشاهده کنید.

گزارشگر حرفه ای!

 

4 - گزارشگر باید حافظه ای قوی داشته باشد تا محل  نگهداری اطلاعات و اشخاص ارائه دهنده  را  به خاطر بسپارد. گزارشگر  جدیدترین اخبار ورزشی خوب قادر است  مطالب متفاوت را به هم مربوط سازد و روابط بین اخبار ووقایع مختلف را کشف کند.

 

5- گزارشگر باید توانایی گوش دادن خود را توسعه دهد. بخش عمده ای اززندگی حرفه ای یک گزارشگر صرف انجام مصاحبه با مردم می‌شود. کسی که مجذوب و شیفته صدای خودش است، نمی تواند گزارشگر خوبی باشد. تام کلنسی  نویسنده شکار اکتبر سرخ  درباره ارزش یک مصاحبه خوب برای گزارشگرمی‌گوید:

 

هر شخصی را که ملاقات می‌کنید و هر کاری که انجام می‌دهید، فرصتی برای یادگیری فراهم می‌کند. این  مسئله برای تمام افراد اهمیت دارد، اما برای یک  نویسنده  مهم تر است چون به عنوان  نویسنده می‌توانید از تمام ابزار استفاده کنید......من تا وقتی شکار سرخ در مرحله  ویرایش نهایی بود هرگز سرنشین یک زیر دریایی هسته ای نبودم اما از طرف دیگر با افراد زیادی که در این کار بودند، صحبت کردم.

 

6- گزارشگران باید متقاعد کننده باشند. آنها قدرت احضار منابع را ندارند. مردم مجبور نیستند  با آنها صحبت کنند یا به ایشان اطلاعات بدهند. به همین دلیل گزارشگران مجبورند مردم را متقاعد کنند که  وقت خود را در راه کمک به آنها صرف کنند.

 

7- توجه و دقت به جزئیات یکی دیگر از ویژگی‌های شخصی یک گزارشگر خوب است. در فرایندجمع آوری اطلاعات  گزارشگرباید مطمئن شود که تمام جزئیات را فهمیده است، با منابع قانونی تماس گرفته و  تفاسیر منطقی اطلاعات را مد نظر قرار دهد. گزارشگر می‌داند که مصاحبه شکل دیگر گفت‌وگوی تصادفی نیست. او باید بعد از جمع آوری اطلاعات دقیق مطمئن شود که موارد  بدست آمده درست و قابل استناد است.

 

8- سرانجام تمایل به سخت کار کردن یکی دیگر از ویژگی‌های غیر قابل انکار برای هر گزارشگر موفق است. گزارشگری مشکل، خسته کننده و اغلب ناامید کننده است. بدست آوردن اطلاعات کیفی دشوار و گاهی اوقات خطر آفرین است. افرادی که از یک مطلب به سادگی می‌گذرند، نمی توانند گزارشگران خوبی باشند.

 

قابلیت های حرفه‌ای

 

هیچ مهارتی در روزنامه نگاری و یا در رسانه ها به طور کلی ارزشمندتر از توانایی نگارش نیست. روزنامه نگاران باید قواعد دستور زبان  را بدانند و آن را رعایت کنند. آنها هم چنین باید قواعد نگارش، بخصوص قواعد و سبک های خبر نویسی را بشناسند و به آن پایبند باشند. به همین دلیل تمام روزنامه نگاران به طور مستمر به  نوشته های خود دقت می‌کنند و در فکر بهبود آن هستند.

 

گزارشگران همچنین باید قادر به جمع آوری اطلاعات  و ارزیابی کیفی و خلاقانه آن  باشند. ارزیابی اطلاعات و منابع آن  گام مهمی است تا گزارشگر بتواند کارش را درست انجام دهد.

 

این روزها درباره تفکر انتقادی زیاد گفته می‌شود. روزنامه نگاری و به خصوص گزارشگری یکی از کاربردهای عملی این مفهوم است. گزارشگران باید اطلاعات را در قالب یک بافت سازماندهی کنند تا به راحتی قابل درک باشد. این یک فرآیند دقیق است که به نسبت  تجربه‌های روشنفکرانه معمول بهتر فهمیده می‌شود. یقینا تمام گزارشگران  با هوش  نیستند. اما گزارشگران برتر مهارتهای تفکر انتقادی را در خود پرورش داده و در کار روزانه مورد استفاده قرار می‌دهند.

 

ویژگی حرفه ای دیگر صداقت  است که شاید به نظر یک ویژگی شخصی بیاید. اما در قلمرو حرفه ای تا حدودی  مفهوم آن متفاوت است. گزارشگر باید  به اطلاعات صادقانه نگاه کند و  فرضیه ها یا پیشداوری هایی را که در تحلیل  اطلاعات بکار می‌رود، را کنار گذاشته و مورد بررسی قرار دهد.

 

شخصیت روزنامه‌نگار جدیدترین اخبار ورزشی  باید تا حدی دیر باور و شکاک باشد. او باید درباره  آنچه می‌شنود، می‌خواند و یا می‌بیند، سوال کند و  با اطلاعات غلط دیگران به اشتباه نیافتد. در عین حال نباید به هر چیزی که گفته می‌شود بد گمان  باشد. باید همیشه راغب باشد از منابع مختلف برای تصحیح اشکالات سئوال کند و موارد مغایر  را کنترل نماید.

 

در نهایت بیشتر گزارشگران در  فضای  رقابتی و سخت روزنامه نگارانه دوام می‌آورند، چون به منافع عمومی می اندیشند. اکثر آنها اعتقاد دارند تنهابه دلایل مالی و یا  علایق شخصی در حرفه روزنامه‌نگاری نیستند، بلکه باور دارند ارائه اطلاعات دقیق و مفید به مردم و استفاده از آن  به عملکرد درست جامعه کمک می‌کند.

سوژه یابی در خبر

 

یادتان باشد: مخصوصاً وقتی شروع به کار می‌کنید، چیزی مثل پژوهش کوتاه یا پژوهشِ سرپایی وجود ندارد. مهارت‌های مورد نیاز پژوهش در دِه‌کوره، همان‌هایی است که سپس در کلان‌شهر نیازمندش‌هستید. این ادعا، نظریۀ نیست، تجربۀ ما است. همین حالا از سوژه‌هایی که دور و برتان‌ در اخبار ورزشی است شروع کنید تا چیره‌دست شوید. چشم‌به‌راه نمانید تا اول وارد یک پژوهش بزرگ شوید بعد یادبگیرید که چه‌کار باید بکنید.

 

حرف اول و آخر: به علاقه‌های خود توجه کنید

 

این اصل دو جنبه دارد:

 

ما جنبۀ اول را «سندرم شکستگی پا» می‌نامیم. چون تا وقتی که پای یکی از ما نشکند، متوجه نمی‌شویم که چقدر شَل در اطراف‌مان زندگی می‌کنند. عموماً اگر ما نسبت به پدیده‌ای حساس نشده باشیم متوجه‌اش نمی‌شویم. این قبیل علائق می‌توانند شما را نسبت به سوژه‌هایی که دیگران جدی نمی‌گیرند، حساس کنند.

 

جنبۀ دوم این است که اگر سوژه‌ای شما را شیفته یا ناراحت نکند یا به شما انگیزۀ کار ندهد، باید آن را به کس دیگری بسپارید. اگر هم سردبیرهستید ببیند آیا گزارشگرِ شما به یک پژوهش مثل یک وظیفۀ خشک نگاه می‌کند؛ اگر این طور است کار را از او پس بگیرید و به نیروی دیگری بدهید.

 

چرا؟ یادتان باشد: پژوهش کار می‌بَرد. اگر شما دل در گرو یک سوژه نداشته باشید، کار را انجام نمی‌دهید. شاید هم خودتان را مجبور کنید که هر طور شده انجامش دهید برای این که می‌خواهید رفتارتان از هر لحاظ حرفه‌ای باشد. اما اگر سوژه هیچ وقت با علاقه‌های شما جور نباشد، شاید بار اول و دوم نه اما بالاخره یک بار با سوژه زمین می‌خورید.

 

سوژه‌ام ارزشِ کار کردن دارد؟

 

بسیاری از پژوهش‌ها به دلایل نادرستی انجام شده‌اند. برخی گزارشگران و رسانه‌ها از بررسی‌هاشان برای تسویه حساب‌های شخصی استفاده می‌کنند. همچنین با توجه به ‌این‌که پژوهش‌ها دشوارند، برخی سوژه‌ها تنها به این دلیل انتخاب می‌شوند که آسان‌ترین سوژه‌ها هستند. بعضی از پژوهشگران هرگز از خود نمی‌پرسند که آیا فلان سوژه برای مخاطبان اهمیت دارد و اگر دارد چرا؟

 

پس وقتی می‌خواهید ببینید که آیا یک سوژه ارزش کار کردن دارد یا نه، این سوال‌ها را از خود بپرسید:

 

چند نفر تحت تأثیر قرار گرفته‌اند؟ (این را می‌شود «عمق فاجعه» نامید)

 

چقدر آن‌ها متأثر شده‌اند؟ (کیفیت به اندازۀکمیت مهم است. اگر تنها یک نفر مُرده یا زندگی‌اش ویران شده باشد، سوژه مهم است)

 

اگر تأثیر مثبت بوده است، آیا می‌توان افراد دیگری را هم تحت تأثیر قرار داد؟

 

آیا مردم قربانی‌اند؟

 

آیا می‌توان مانع رنج آن‌ها شد؟

 

ما چه چیز را می‌توانیم آشکار کنیم؟

 

آیا متخلفانی هستند که باید مجازات شوند؟ یا دستِ کم مورد انتقاد قرار گیرند؟

 

آیا ارزش‌اش را دارد که در هر حال درباره اتفاقِ رخ داده سخن گفت به این امید که دیگر تکرار نشود؟

 

ما [نگارندگان] فکر می‌کنیم:

 

جهان سرشار از رنج است و بسیاری از این رنج‌ها بیهوده و نتیجۀ اعمال مجرمانه، غیراخلاقی و خطا است. هر حرکتی که از رنج، آزار و حماقت کم کند، شایستۀ اقدام است. پژوهش می‌تواند در این راستا به ما کمک کند.

 

خدمت به جامعه را بیش از ارتقای شغلی خود اولویت دهید. فراموش نکنید که پژوهش یک سِلاح است و شما به وسیلۀ آن دانسته یا ندانسته می‌توانید به مردم آسیب بزنید. شما در جایگاه شغلی‌تان می‌توانید برای دیگران بهترین یا بدترین اتفاق ممکن باشید. مواظب مردم و نقشی که به عهده گرفته‌اید باشید. پیش از ‌این‌که دیگران را مورد پژوهش قرار دهید، خوب به انگیزه‌های خود نگاه کنید. اگر سوژه به اندازه‌ای که برای شما مهم است برای دیگران مهم نیست، احتمالاً باید بی‌خیال‌اش شوید.

 

ما در شغل خود صدها پژوهش انجام داده‌ایم. در هر کدامشان، طی مراحلی از کار یک نفر جلو آمده و گفته: «چرا شما این سوال‌ها را می‌پرسید؟ با این اطلاعات می‌خواهید چکار کنید؟ چه کسی این حق را به شما داده است؟» اگر ما جواب خوبی برای این پرسش‌ها نداشته باشیم، پژوهش پایان یافته است (و گفتن ‌این‌که «افکار عمومی حق دارد بداند!» جواب خوبی نیست.) معمولاً ما چیزی به این مضمون می‌گوییم: اتفاق‌هایی که اینجا می‌افتد همان قدر که برای شما مهم است؛ برای دیگران هم اهمیت دارد. من سعی می‌کنم این ماجرا را روشن کنم. قصد دارم راست‌اش را هم بنویسم. امیدوارم شما هم کمکم کنید.

 

بهتر است هر چیزی را که شما در چنین موقعیتی می‌گویید، باور داشته باشید. در این صورت آن‌ها هم باور می‌کنند. برخی از مردم از روزنامه‌نگاران اخبار ورزشی خوش‌شان نمی‌آید. یک دلیل‌اش این است که آن‌ها به انگیزه‌های ما اعتماد ندارند. ما از شما انتظار داریم تا به برطرف شدن این احساس بی‌اعتمادی‌ کمک کنید.

 

نویسنده: مارک هانتر و نیلز هنسن، ترجمه: فرشید مقدم سلیمی

لینک‌های غیرمستقیم را مستقیماً در تلگرام دانلود کنید!

 

دانلود مستقیم لینک‌های غیر مستقیم و ویدیوهای آنلاین در تلگرام

 

داستان سروکله‌زدن کاربران برای دانلود از لینک‌های غیرمستقیم، وب‌سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو، فایل‌های سرویس‌‌های گوگل و... همیشه وجود داشته و در هر دوره، راه‌کارهای خاصی ارائه شده است. اما این روزها با افزایش تب تلگرام و و ربات‌های آن، راه حل از قبل هم آسان‌تر است. با ما همراه باشید تا لینک‌های غیر مستقیم و ویدیوهای آنلاین را مستقیماً در تلگرام و حذف اکانت تلگرام دانلود کنید!

 

 

فعال کردن ربات

 

برای این‌ کار نیاز است که از ربات simple_downloader_bot استفاده نمایید.

برای فعال نمودن این ربات می‌توانید در محیط چت در تلگرام (چه چت شخصی و چه گروه‌ها) این آی‌دی را بدین صورت وارد نمایید و ارسال کنید:

 

@simple_downloader_bot

 

پس از ارسال، لینک آن را لمس نمایید.

یا این که در مرورگر اینترنتی خود وارد لینک زیر شوید:

 

https://telegram.me/simple_downloader_bot

 

 

 

پس از باز شدن صفحه در مرورگر، به طور خودکار اپلیکیشن تلگرام بازشده و صفحه‌ی مربوط به ربات نمایان می‌شود.

 

با انتخاب دکمه‌ی Start، ربات فعال شده و آماده‌ی کار است.

با استفاده از این ربات شما می‌توانید لینک‌های سرویس‌های ذیل را در آن وارد کرده و مستقیماً فایل را در محیط تلگرام تحویل بگیرید و دانلود کنید:

لینک مستقیم یک فایل از هر سایتی که لینک مستقیم ارائه می‌دهد

Youtube

Soundcloud

Google Drive, Docs, Presentations, Spreadsheets

Uploadboy

SlideShare

سایت‌هایی که در https://rg3.github.io/youtube-dl/supportedsites.html لیست شده‌اند

 

 

 

ذخیره‌ی ساده‌ی فایل

کافی‌ است لینک مربوطه را در صفحه‌ی چت با ربات ارسال کنید و چند لحظه بعد فایل را دریافت نمایید.

به عنوان مثال لینک را به صورت زیر ارسال کنید:

 

https://soundcloud.com/monstercat/tristam-braken-flight

 

 فعال نمودن ربات simple_downloader_bot

 

 

 

ذخیره‌‌ی فایل با نام دلخواه

در این روش در هنگام ارسال فایل، نامی که برای ذخیره شدن آن در نظر دارید را با یک فاصله از لینک آن ارسال نمایید.

به عنوان مثال لینک را به صورت زیر ارسال کنید:

 

https://soundcloud.com/monstercat/tristam-braken-flight monstercat_awesome.mp3

 

 

ذخیره‌‌ی ویدیو در قالب فایل صوتی

در این روش می‌توانید یک ویدیو را به صورت یک فایل صوتی دریافت کنید. این کار زمانی که مایل به دریافت موزیک یک موزیک ویدیو باشید بسیار کاربردی است.

برای این‌ کار، با یک فاصله از لینک آن کلمه‌ی audio را بنویسید.

 

 

ذخیره‌‌ی فایل با فرمت دلخواه

در این روش در هنگام ارسال فایل، فرمت دلخواه خود را نیز با یک فاصله و بعد از کلمه format تایپ نمایید.

به عنوان مثال ارسال دستور زیر، منجر به دریافت فایل موجود در Google Docs با فرمت PDF خواهد شد:

 

https://docs.google.com/document/d/1s_BZK92pzK6zby6LhDnB0giVNJR-yDxsoALvuAEX7d8/edit?usp=sharing format pdf

 

 

 

 

توجه نمایید که این روش تنها بر روی سرویس‌های گوگل امکان‌پذیر است. سرویس‌های گوگل پشتیبانی‌شده به همراه فرمت فایل‌های آن‌ها به شرح زیر می‌باشند:

 

Google Drive: فرمت اصلی فایل قابل ذخیره است و نمی‌توانید فرمت دیگری را انتخاب کنید

Google Docs: فرمت‌های doc ،pdf ،txt ،html و odt

Google Presentations: فرمت‌های pptx و pdf

Google Spreadsheets: فرمت‌های xlsx و pdf

 

 نکته

لازم به ذکر است که شما نمی‌توانید چندین فایل را به صورت هم‌زمان دانلود کنید و از طرفی این ربات از یک سرور رایگان و یک صف عمومی فایل استفاده می‌نماید؛ لذا با توجه به ساعات خاصی از روز که آمار استفاده از آن بالا می‌رود ممکن است برای انتقال، چند لحظه‌ای معطل بمانید.

حذف کامل اکانت تلگرام

 

برای حذف اکانت تلگرام کافیست به آدرس https://my.telegram.org/deactivate رفته و شماره موبایل خود را ( ۹۸۰۹XXXXXXXXX+ ) وارد کنید و روی Next کلیک کنید . در همین لحظه پیامی به تلگرام شما فرستاده می شود که حاوی یک پسورد است . اکنون کافیست پسوردی را که دریافت کرده اید در قسمت Passwords وارد کرده و روی Sign In کلیک کنید . اکنون در به صفحه ای منتقل می شوید که در آن علت حذف اکانت تلگرام از شما پرسیده می شود .

 

کافیست در بخش  ? Why are you leaving عبارت I don’t use Telegram sometimes را وارد کرده و روی گزینه Done کلیک کنید .

 حالا یک سوال از شما پرسیده می شود که باید گزینه Yes ,delete my account را انتخاب کنید .

 ( در صورتی که از حذف اکانت خود منصرف شدید گزینه ی دیگری را انتخاب کنید زیرا تمام اطلاعات شما بعد از حذف از بین خواهد رفت ) . اکنون اکانت و سابقه فعالیت شما در تلگرام پاک خواهد شد .

 

 مخفی کردن حالت آنلاین بودن شما:

 

برای این که حالت آخرین وضعیت آنلاین بودن خود را مخفی کنید کافیست به قسمت Settings و سپس Privacy and Security رفته و روی گزینه Last Seen ضربه زده و سپس گزینه های Everybody ( نمایش آنلاین بودن شما برای همه ) یا My Contacts ( نمایش آنلاین بودن شما برای مخاطبانتان ) یا Nobody ( مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن شما از همه ) را انتخاب کنید .

 

همچنین می توانید از قسمت Never Share With کاربرانی را که می خواهید از وضعیت شما با خبر نشوند را انتخاب کنید .

( یعنی اگر وضعیت آنلاین بودنتان برای همه فعال باشد می توانید از طریق این قسمت وضعیت خود را از دید برخی مخاطبانتان پنهان کنید هرچند که این مورد را چندان توصیه نمی کنم و بهترین گزینه برای مخفی شدن از نظر من همان Nobody است ) .

 

آموزش حذف یک مخاطب یا Contact:

 

برای پاک کردن مخاطب مورد نظر ابتدا مخاطب را بلاک کنید . سپس در همان صفحه Blocked users روی مخاطب بلاک شده خود بزنید سپس هنگامی که اطلاعات شخصی مخاطب باز شد روی علامت سه نقطه در بالای سمت راست صفحه ضربه زده و سپس Delete را بزنید تا مخاطب برای همیشه از فرند های شما حذف شود …..

 

نکته : کسانی که مشکل هنگ ، لودینگ با سرعت پایین ، فرستاده نشدن کد تایید ، نصب نشدن نرم افزار ، کانکتینگ و … را دارند تلگرام را دارند ، کافیست یک بار اکانت خود را به روش توضیح داده شده حذف کنید سپس به قسمت حذف برنامه های گوشی خود رفته و Telegram را انتخاب کنید .

 

اکنون یک بار گزینه Clear Data را انتخاب و سپس نرم افزار را حذف کنید . اکنون آخرین ورژن تلگرام را دانلود نموده و دوباره اکانت جدید بسازید . با انجام این مراحل مشکلات ۹۹% کاربران حل شده است