آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

شرایط ورود به دانشگاه هاگن

 

 سخنگوی دانشگاه مجازی هاگن شرط ورود به این دانشگاه را داشتن مدرک دیپلم و یا داشتن مدارک فنی و حرفه‌ای با سابقه بیش از سه سال اشتغال عنوان می‌کند.

 مسئولان دانشگاه هاگن برای ورود نوجوانان به این دانشگاه پیش از اخذ مدرک دیپلم، امتحان "هوش و استعداد" برگزار می‌کنند تا از توانایی داوطلب برای درک و فهم مطالب درسی و زبان آلمانی اطمینان حاصل کنند.

 

ثبت نام در دانشگاه مجازی هاگن نیز همانند کلاس‌های درسی به صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد. تنها حضور در برخی از کلاس‌ها اجباری است، اما اکثر کلاس‌ها به صورت آن لاین در فضای وب برگزار می‌شود.

 

برخی از کلاس ‌های درسی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شوند و تمامی دانشجویان حاضر در کلاس همزمان به صورت آن لاین در درس شرکت می‌ کنند.

 

شهریه مناسب

 

 نکته دیگری که داوطلبان را به تحصیل در دانشگاه مجازی هاگن ترغیب می‌کند، هزینه مناسب تحصیل در این دانشگاه است.

هزینه تحصیل و زبان آلمانی به صورت پاره وقت در دانشگاه هاگن برای هر ترم تحصیلی به طور متوسط ۱۶۰ یورو و به صورت تمام وقت ۲۸۶ یورو تعیین شده است.

 

به گفته مسئولان دانشگاه هاگن در حدود ۶۷۰۰ دانشجو از مجموع ۸۸ هزار دانشجوی دانشگاه هاگن در خارج از آلمان به تحصیل در این دانشگاه مشغول هستند.

 این افراد برای شرکت در امتحانات پایانی به سفارت آلمان در کشور محل سکونت و یا شعبه انیستیتو گوته مراجعه می‌کنند.

 

پشتیبانی EPA در حسابداری سبز

 

چگونه حسابداری سبز می تواند برای پشتیبانی تصمیم گیری EPA به کار رود؟

 

 حسابداری سبز، پتانسیل فراهم کردن تصمیم گیران EPA با روشی برای محاسبه ی سطح بخشی زیست محیطی و دیگر اثرات غیربازاری را دارد. 

به طور مثال، پولی کردن کیفیت هوا و آسیب های آب وهوایی در منبع انفرادی و سطح بخشی برای تمام منتشر کنندگان اصلی برای شناسایی محلی که تمام خسارت های زیست محیطی، ارزش افزوده شان را  در دوره حسابداری ویژه بازارکار گسترش می دهند.

 

 با توجه به داده های حساب ناقص، حسابداری سبز توسط EPA برای پشتیبانی تصمیم گیری به طور جاری مورد استفاده قرار نمی گیرد.

 با این حال، EPA برای نگهداری و توسعه ی ابزارها و مستندسازی آینده درمورد حسابداری زیست محیطی با موسسه ی Tellus همکاری می کند.

 

 

اطلاعات بیشتری درمورد حسابداری سبز را از کجا می توان یافت؟

 

 •برنامه ی زیست محیطی ملل متحد، یک "حسابداری سبز: یک مرکز منابع مجازی" تهیه کرده است که یک پایگاه داده ی قابل جستجوی مواد و لینک های اینترنتی متعدد مرتبط با حسابداری سبز را فراهم می کند.

 

 •دانشنامه ی زمین، مقالات آموزشی درمورد زمین، محیط زیست طبیعی آن و واکنش آنها و دوره حسابداری ویژه بازارکار با جامعه را فراهم می کند. آنها یک مقاله ی روشنگر در تشریح حسابداری سبز فراهم کرده اند.

 

 رویکرد روشنی که حسابداری سبز را اجرا می کند

 

 •بهبود عملکرد زنجیره ی تامین با اطلاعات هزینه ی زیست محیطی: مثالهایی از سازمان مشترک المنافع ادیسون، شرکت اندرسون و صنایع شیمیایی اشلند

 

آموزش کاربردی نرم افزار های V-rayو 3D Max

:: معرفی:

 

از مشهور ترین نرم افزارهای مدلسازی باید به تری دی مکس اشاره کرد که مانند Autocad , Revit و... محصول کمپانی Autodesk بوده و از زمره محبوب ترین برنامه های مدل سازی تمامی رشته ها می باشد .

 ویژگی بارز برنامه و آموزش 3dmax انعطاف پذیری فوق العاده آن در مدلسازی است که برای این کار چندین روش مختلف دارد که بنا به نیازمان و موضوعی که قرار است مدل شود یکی از این راه ها را انتخاب می کنیم .

در نرم افزار تری دی مکس جزء جزء یک object در کنترل ماست تا object به موضوع مورد نظر ما بدل شود .

 ضمن اینکه در تری دی مکس یک لیست بلند بالا از توابع ویرایشی وجود دارد که قدرت ما را در ساخت object های مختلف بالا می برد .

 

در رابطه با امکانات برنامه 3Dmax می توان چندین و چند صفحه نوشت اما قصد ما آشنایی با برنامه است که شاید با ذکر چند مورد زیر به مقصودمان برسیم :

 

• -امکانات جالب و قدرتمند در ساخت انواع توپوگرافی و طراحی جاده بر روی آن.

• -ارتباط خوب با برنامه Autocad ، که می تواند پلان ها را جهت تسریع در امر مدلسازی از Autocad و Revit دریافت کرده و نیز به Autocad و Revit خروجی دهد .

• دارای در و پنجره ، نرده ، دیوار و پله آماده نیز هست که می توان در خیلی از مواقع برای تسریع در امر مدلسازی از آن استفاده کرد .

• انیمیشن از جمله مواردی است که تری دی مکس به صورت کاملاً حرفه ای انجام می دهد .

• سیستم های ذره ای از مباحث شیرین و جالب است که بوسیله آن می توان باد ، باران ، برف و... را به زیبایی شبیه سازی کرد و در render ها و انیمیشن از آن استفاده کرد .

• پلاگین های مختلف همانند V-Ray و Mentral-Ray می تواند جهت دریافت خروجی های بسیار قوی و واقعی روی این نرم افزار نصب شود .

 

    پیش نیازهای این دوره چیست؟

 

آشنایی با اتوکد و سایر نرم افزارها می توان تسهیل کننده امر یادگیری باشد .

 

جایگاه دوره در جهان چگونه است؟

 

با توجه به موارد گفته شده و قابلیت های بیشمار نرم افزار  و آموزش 3dmax جایگاه مناسب و بالایی را در جهان داراست و به عنوان یک نرم افزار حرفه ایی شناخته می شود.

 

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

 

برای تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان معماری ، گرافیک و تمامی افرادی که این نیاز را در خود می بیند تا داده های ذهنی خود را با حقیقت پیوند دهند.

 

مهارت هایی که پس از گذراندن این دوره کسب می کنم چیست؟

 

- آیا می خواهید یک طرح حرفه ای از آنچه در ذهنتان دارید را ترسیم کنید؟

- آیا می خواهید مرز بین واقعیت و خیال را درنوردید؟

 برای کسب توانایی خلق هر آنچه در ذهن دارید به همراه قابلیت اختصاص متریال های گوناگون و دریافت رندر نهایی بسیار نزدیک به واقعیت، در این دوره آموزشی با ما و اساتید مجرب ما همراه شوید.

موقعیت های شغلی که با گذراندن این دوره می توانم کسب کنم چیست؟

 

توانایی کار در دفاتر مهندسی ، طراحی و دکوراسیون داخلی و کلیه دفاتری که خروجی طرح برای آنها مهم است و نیاز به خلاقیت فرد دارند.

 

 

گام های اصلی در حسابداری سبز چیست؟

 

 

 با این که درمورد موضوع حسابداری سبز بسیار نوشته شده است، روش رسمی مشترک یگانه ای درمورد آن وجودندارد.

 حسابهای اقتصادی و زیست محیطی اقماری (SEEA) یک تلاش بحث شده ی گسترده برای جمع آوری داده های اقتصادی و زیست محیطی در یک چارچوب مشترک با استفاده از حسابداری سبز است.

  SEEA به عنوان یک مجموعه از گزینه های روش شناسی سازماندهی شده است که کاربران از بین آنها تکنیک هایی که بیشترین تناسب را با نیازهایشان دارد انتخاب میکنند.

به علاوه، آکادمی ملی علوم یک سیستم حسابهای زیست محیطی تهیه شده توسط کمیته ی تحلیل اقتصادی (BEA) در 1994 معروف به حساب های اقماری اقتصادی و زیست محیطی یکپارچه را بررسی کرده است.

با این حال، پیشرفت اندکی در توسعه ی یک سیستم استاندارد شده برای حسابداری سبز در آموزشگاه حسابداری  وجود دارد.

 برخی از روش های گنبدوار استفاده شده به طور جاری برای حسابداری سبز شامل حسابهای منابع طبیعی، حسابداری گازهای گلخانه ای، تراکم زدایی حساب های ملی قراردادی، ارزش کالاها و خدمات زیست محیطی غیربازاری و تولید ناخالص داخلی سبز است.

 

 

نقاط قوت و محدودیت های حسابداری سبز در یک زمینه ی پایداری چیست؟

 در نظریه، ازطریق حسابداری سبز، حساب های اقتصادی ملی می تواند هم یک تعریف مختصر از پایداری و هم یک پروسه ی عملی برای تعیین اینکه آیا پایداری بدست آمده است را پیشنهاد دهد.

 یک جامعه "پایدار" است اگر ارزش کالاها و خدماتی که شهروندانش استفاده می کنند در طول زمان کاهش نیابد و اگر آن جامعه سرمایه اش را به جای تقلیل، ثابت نگه دارد، مصرف کاهش نخواهد یافت.

عوامل زیست محیطی ضروری در نظرگرفته شده در سیستم حسابهای ملی (SNA) یک مجموعه استاندارد برای توصیه های چگونگی جمع آوری مقیاس های فعالیت اقتصادی فراهم کرده است.

 عوامل زیست محیطی ضروری در نظرگرفته شده در SNA، مخارج زیست محیطی، کالاهای غیر بازاری، خدمات غیر بازاری و مصرف سرمایه ی ملی هستند.

در آموزشگاه حسابداری برای حسابداری اثرات زیست محیطی در SNA، کالاها و خدمات زیست محیطی مختلفی باید تعریف شده و یک ارزش پولی اختصاص دهند.

یک بحث بزرگ جاری که هنوز ادامه دارد، چگونگی رسیدگی به بهترین وجه به این موضوعات است.

درحال حاضر، حساب های اقتصادی ملی موفق به در بر گرفتن کالاها و خدمات غیر بازاری مانند آنهایی که توسط منابع طبیعی و محیط زیست فراهم می شوند نشده است.

 بنابراین، تازمانی که بر این مانع غلبه شود، یک سیستم کامل حسابهای سبز ناممکن است.

 

 

معایب لامپ های LED

  

تنها عیب LEDها قیمت نسبتاً بالای آن است. قیمت LED با توجه به نوع، کیفیت نور، توان خروجی و واردات قطعات الکترونیک ... متفاوت است و در هر صورت قیمت بالاتری نسبت به معادل منابع روشنائی فلورسنت یا رشته‌ای خود دارد اما بدیهی است با همه گیر شدن آن و افزایش تقاضا.

 کاهش قیمت شدیدی را خواهد داشت که در نتیجه استفاده از آن را مقرون به صرفه‌تر خواهد کرد.

 

از دیگر فواید LEDها در روشنائی خانگی می‌توان به اندازه کوچک آن اشاره کرد که با قرارگیری چند عدد از آن بر روی برد الکترونیک، نور کافی را تولید می‌کنند.

 بزرگترین فایده این سایز کوچک، مانند لامپهای هالوژنی قرارگیری آن در فرورفتگی‌های سقف ساختمان، با اندازه دلخواه است و به این ترتیب افراد می‌توانند طراحی منزل و روشنایی آن را به صورت دلخواه انجام دهند، در حالیکه لامپهای تابان و به ویژه لامپهای فلورسنت دارای سایز نسبتاً بزرگ و غیر قابل انعطافی هستند و فضای زیاد و همواری را برای نصب لازم دارند.

 

اما بزرگترین برتری LED عمر مفید آن است. LEDها 50 هزار ساعت عمر مفید دارند در حالیکه عمر مفید لامپهای تابان تنها 1000 ساعت و در نهایت عمر مفید فلورسنت‌ها، 10000 ساعت است.

این برتری LED باعث می‌شود که بسیاری از افراد آینده‌نگر استفاده از آن را در دستور کار خود قرار دهند، زیرا طول عمر زیاد، نور تولیدی روشن و واضح آن باعث می‌شود که در هزینه‌های صرفه‌جویی شود.

 عدم احتیاج به تعویض در کوتاه مدت (حداقل 5 برابر بیش از فلورسنت‌ها) باعث صرفه‌جویی بسیار در وقت مصرف‌کنندگان نیز می‌شود.

 یکی دیگر از برتری‌های آنها مصرف بسیار پائین انرژی است که باعث تولید گرمای بسیار کم در اطراف لامپ و اشاعه آن به محیط است که می‌تواند فواید زیادی داشته باشد.

که با توجه به دامنه کاربرد دمائی از 40- تا 85 درجه سلسیوس که یکی از مزایای عمده این منابع روشنایی است، صنایع برودتی و به ویژه کارخانه‌های یخچال‌سازی یکی از مصرف‌کنندگان LED هستند و از آن در داخل دستگاههای خود استفاده می‌کنند، زیرا گرمای کم تولیدی آن، سرمای داخل دستگاه را از بین نمی‌برد.

 یکی دیگر از فواید LED  در واردات قطعات الکترونیک عدم تولید زهر سمی و کشنده جیوه است که توسط لامپهای تابان و کمی هم فلورسنت‌ها تولید می‌شود.

 

با توجه به موارد گفته شده بسیاری از مصرف‌کنندگان می‌توانند با پرداخت یک هزینه اولیه نسبتاً بالاتر، تا مدتها از نور LED استفاده کرده و زمانی را صرف تعویض یا تعمیر آن نکنند.

همانطور که گفته شد سهم روشنایی از کل مصرف الکتریسیته خصوصاً در زمان اوج مصرف چشمگیر است به نحوی که در کشور حدود 30 درصد از کل انرژی مصرفی و حدود 45 تا 50 درصد از مصرف پیک صرف تامین روشنایی می‌شود.

میزان فروش انرژی الکتریکی در سال 85 برابر با 144598 می