آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

محتوای کپی در سایت ها

 

منظور از محتوای کپی چیست؟

 

مطالب تکراری به محتوایی از صفحه وب اشاره میکند که در بیش از یک جا از محیط اینترنت وجود داشته باشد.

بگذارید اینگونه بیان کنم، شما مقاله ای در خصوص حیوانات مینویسید و نام آن را راز بقا میگذارید

 سپس شخص دیگری عین محتوای شما را در صفحه دیگری از وبسایتش کپی پیست میکند. در این صورت هردوی شما با چالشی به نام محتوایی تکراری و مشابه مواجه میشوید. همانطور که با ارسال ایمیل انبوه با چنین حالتی مواجه میشوید.

 

محتوای تکراری لزوما چیز بد یا غلطی نیست اما مثالی که در بالا آورده شد مصداق سرقت ادبی و نوشتاری است. گوگل محتوای تکراری را مورد مجازات قرار نمیدهد. اما تصمیم گیری میکند که کدام نسخه را در نتایج جستجو نشان دهد و کدام را خیر.

 متاسفانه یا خوشبختانه، امروزه در  سایت گوگل زیاد برایش مهم نیست که کدام محتوا زودتر ارائه شده است بلکه به قدرت و ارزش سایت (Authority) توجه میکند.

 

چگونه محتوای کپی را مدیریت کنیم؟

 

اولین و واضح ترین نکته برای شروع … محتوای سایت های دیگر را بدون کسب اجازه از صاحب اثر کپی نکنید. اینکار علاوه بر اینکه برای شما ضرر زیادی به همراه دارد برای سایت مرجع و خواننده محتوا نیز تبعات بدی دارد.

 

اگر بخشی از محتوای سایتی را استفاده میکنید، حتما به آن امتیاز دهید یا به سایت مرجع رفرنس و بک لینک دهید.

 

اگر در سایت خودتان محتوای تکراری دارید از تنظیمات ریدایرکت 301 استفاده کنید تا گوگل فقط صفحاتی که شما مشخص کرده اید را ایندکس کند.

 

ممکن است در صورت استفاده از نسخه موبایلی متفاوت با مشکل محتوای تکراری در سایتتان مواجه شوید. بنابراین از نسخه موبایلی واکنشگرایی استفاده کنید تا این مشکل حل شود.

 

قبل از تایید کردن محتوای تولید شده توسط نویسندگان مهمان، مطمئن شوید که این محتوا را جایی دیگر منتشر نکرده باشند. بلاگر ها معمولا بی توجه به مشکلاتی که از محتوای تکراری به وجود می آید آنها را ارائه میکنند. با اینحال اگر از نویسنده اصلی سایت مجوز دارید، راههای مطمئنی برای انتشار محتوای تکراری وجود دارد که به سود شما، صاحب سایت، نویسنده اصلی و گوگل باشد.

 

پیوند محتوا

 

پیوند محتوا اصطلاحی است که برای انتشار مجدد محتوای شما در سایت شخص ثالثی بکار میرود. این تکنیک بخصوص زمانی مفید است که نویسنده ای جزء هستید یا کسی هستید که بدنبال پیشرفت و جذب مخاطب بیشتر می باشید.

 

اگر پیوند محتوا بدرستی توسط سایتی که محتوا را بازنشر میکند انجام شود، دلیلی وجود ندارد که بخواهد با مشکلات محتوای تکراری مواجه شود. در اینجا چند روش برای پیوند محتوا با در نظر داشتن مسئله سئوی قانونی ارائه میدهم:

 

استفاده از (rel=canonical tag)

 

امن ترین راه برای اطمینان از نداشتن مشکل محتوای تکراری، استفاده از تگ متعارف نگارش در مقاله بازنشر شده است. اینکار به گوگل میگوید که این مقاله با مقاله اصلی در ارتباط است و لذا باید ایندکس شود و هرگونه رنکی که برای مقاله اصلی لحاظ میشود برای این مقاله نیز بایستی در نظر گرفته شود.

 

meta noindex tag

 

با استناد به فایل ویدئویی تخته سفید جمعه اریک، این روش نیز همانند روش قبلی عمل میکند. سایت بازنشر کننده یک متا تگ noindex در صفحه پیاده سازی میکند که به موتور جستجو میگوید صفحه را از ایندکس خود خارج کند.

 

پاکسازی لینک از مقاله اصلی

 

شما همچنین میتوانید از یک لینک متنی تمیز در مقاله خود استفاده کنید. این روش مناسب است اگر شما به فایل HTML مقاله تان دسترسی ندارید و نمیتوانید تگ rel=canonical را پیاده سازی کنید.

تاثیر طول پست در سئو

 

گوگل رسمآ اعلام کرده است که طول مقالات و تعداد کلمات یک مقاله در الگوریتم های جستجوی گوگل منظور نشده است.

 

در سال 2012 جان مولر به نمایندگی از شرکت گوگل اعلام کرد " تعداد کلمات یک متن از نظر الگوریتم های گوگل مهم نیستند.همچنین اعلام کرد که نه تنها تعداد کلمات و طول یک متن مهم نیستند بلکه گاهی مقالات کوتاه می توانند از بسیاری از مقلات بلند مفیدتر باشند.

او همچنین به این موضوع اشاره کرد که خزنده های گوگل محتوای سایتی مانند توییتر را نیز ایندکس می کنند درحالیکه شاخص هر توییت کمترین میزان از طول یک محتوا یعنی 140 کاراکتر است. او بیان کرد اگر شما یک سایت عالی و کاربر پسند داشته باشید به نحوی که کاربر به راحتی با سایت شما  تعامل داشته باشد و بطور منظم به سایت شما سربزند و مقالات مفیدی داشته باشید که مخاطبان آن را با دیگران به اشتراک بگذارند این راه روشی عالی برای   بهینه سازی است حتی اگر طول مقالات شما کوتاه باشند.

 

بنابراین برای نوشتن مقاله ای مفید بجای تمرکز بر روی تعداد کلمه می بایست بر روی محتوای با کیفیت و مفید تمرکز کرد. هرچند گوگل اعلام کرده است که تعداد کلمات یک پست مهم نیست اولی تعداد کلمات بازهم نقش موثری در یک پست دارند، اما چگونه؟

 

بیاید به چند نمونه تحقیق انجام شده در رابطه با این موضوع نگاهی بیندازیم:

 

هنگامی بر روی پست های یک سایت تحقیق کردند دیدند که متوسط زمانی که مردم صرف مطالعه پست های یک بلاگ می کنند هفت دقیقه می باشد که هفت دقیقه متوسط زمانی برای خواند مقاله ای با حدود 1600 کلمه می باشد. متوسط نشان می هد که این زمان ممکن است به دلیل کیفیت بالای یک مقاله باشد. مطالعه دیگری که روی متنی با محتوای بیشتر از 1500 کلمه صورت گرفت نشان داد که میزان بازخورد و مطالعه متن های طولانی تر مقدار کمتری است از طرفی می دانید که هر چه میزان بازدید از یک صفحه یا مقاله و میزان اشتراک گذاری آن در صفحات دیگر بالا باشد آن متن در موتورهای جستجو سریعتر ایندکس شده و بدلیل بازدید های بالا در نتایج جستجو بهتر نمایش داده می شود.

 

 بنابراین در نهایت به این نتیجه رسیدند که متن هایی با تعداد کلماتی بین 1200 تا 1600 کلمه، طول مناسبی برای پست هستند.

 

اگر گوگل تعداد کلمات را در مقاله محاسبه نمی کند و تعداد کلمات بعنوان یک عامل برای رتبه بندی سایت و مقالات بحساب نمی آید پس چگونه تعداد کلمات روی سئو اثر می گذارند؟ این بدلیل فاکتورهای دیگر است:

 

فاکتورهایی نظیر محتوای کاربر پسند و مفید: مقالات طولانی تر مطالب با ارزش تری دارند و می توانند مفید تر و کاربردی تر باشند در نتیجه طرفداران بیشتری دارند.

 

کلمات بیشتر و متن طولانی تر به معنای استفاده از کلمات کلیدی بیشتر است.

 

از جمله بالا کاملا مشخص است که وقتی متنی طولانی تر باشد تعداد کلمات کلیدی که در آن استفاده می شود بیشتر است در نتیجه از نظر چگالی و رتبه بندی در میان کلمات کلیدی و مورد جستجو شانس بیشتری دارد که در نتایج رتبه بندی ها نمایش داده شود.

 

البته این به این معنا نیست که متن طولانی تر به شما فرصت بیشتری برای استفاده از کلمات کلیدی می دهد چراکه الگوریتم های گوگل بسیار هوشمند هستند و متن های نامربوط با انبوهی از کلمات کلیدی را به راحتی می بابند بلکه به این معنی است که وقتی متنی طولانی می شود فرصت بیشتری برای توضیحات دارد و هرچه توضحیات بیشتر می شود کلمات کلیدی طبیعی که ممکن است در جستجوهای افراد باشد بیشتر در آن استفاده می شود.

 

مقالات طولانی تر نظرات بیشتر

 

مقالات طولانی و مفید باعث می شود که نظرات بیشتری در پست شما درج شود و در نتیجه محتوای مقاله بازهم بیشتر شود و در نتیجه های جستجو بیشتر نمایش داده شود.

 

ممکن است این سوال برای شما پیش آید که کامنت ها چگونه می تواند به سئو کمک کند؟

 

برای درک این مطلب به مثال زیر توجه کنید:

 

فرض کنید مقاله ای در رابطه با نوشته اید و مقاله ای مفید است و در پایین این پست نظرات بسیاری قرار گرفته در میان این نظرات شخصی آمده و اسم یکی از ابزارهای بررسی سئو را آورده مثلا گفته  Woorank نیز ابزار مفیدی برای بررسی سئو است، از طرفی اشخاصی در گوگل به دنبال آموزش سئو و یا اطلاعات بیشتر در مورد woorankهستند وقتی این افراد کلمه woorank را جستجو می کنند همین کامنت به سایت شما شانس بیشتری می دهد تا در نتایج جستجو ها نمایش داده شود. از طرفی این کامنت ها می تواند به پست های دیگر بلاگ کمک کند و به شما ایده بدهد که مطالب بعدی بلاگتان چه باشد که کاربردی تر باشد.

 

در نهایت به یاد داشته باشید:

 

برای تعداد کلمات یک مقاله رقم مشخصی را نمی توان در نظر گرفت، چیزی که مشخص است اینکه پستی با 400 کلمه نمی تواند خیلی مفید و کاربردی باشد بخصوص برای مقالات آموزشی. مقالات بلند به منزله بمباران کردن صفحه با کلمات کلیدی نیست بلکه به معنی نوشتن مطالب مفید و کاربردی با فرصت بیشتر(نسبت به مقالات 500 کلمه ای) است. مطمئن باشید اگر پست های شما مفید و کاربردی باشند حتما بازدید کنند گان بسیاری را به خود جذب می کنند و در نتیجه باعث می شود موتورهای جستجو به سایت شما توجه ویژه تری داشته باشند.

جنبه انسانی سئو

 

در بررسی پیشرفته سئو سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو موضوع مهم ارتباط موثر با جامعه هدف است.

 

چرا کمپانی ها و برندها سرمایه گذاری می کنند؟ آیا این کار باعث ایجاد ترافیک بیشتر می شود؟ آیا رنک و رتبه بندی آن ها بهبود پیدا می کند ؟ آیا برند آن ها مشهور خواهد شد؟ این ها همه دلایلی هستند که باعث می شود برندها روی بهینه سازی موتورهای جستجو سرمایه گذاری کنند اما موردهای مهم دیگری نیز وجود دارد.

 

سئو در مفهوم نهایی به معنای برقراری ارتباط است. یعنی برندها و کمپانی ها سعی می کنند از این روش با جامعه هدف خود و مشتریان ارتباط برقرار کنند. بدون این ارتباط رنک آن ها بالا نخواهد رفت، ترافیک بالایی کسب نمی کنند و در نهایت فروشی هم نخواهند داشت.

 

اما سئو چگونه این ارتباطات را ایجاد می کند؟ ایجاد ارتباط صحیح و به جا چگونه توسط سئو انجام می شود؟

 

قبل از اینکه شما بتوانید جامعه هدف به دست آورید باید این جامعه هدف را تعریف کنید. یعنی اینکه انتظار دارید کاربران شما چه افرادی و با چه خواسته هایی باشند و پس از آن سعی در جلب نظر و توجه آن ها داشته باشید.

 

بارها در مقاله ها و کنفرانس ها شنیده ایم که صحبت از استراتژی های کاربر محور سئو است اما واقعا ما چگونه سعی در معنی کردن این عبارت داریم. باید ارتباطات به گونه ایی باشد که کاربر از استفاده محتوای شما تجربه خوبی داشته باشد تا باز خواهان استفاده از آن باشد.

 

کاربر کیست و چرا باید به آن توجه کرد؟

 

در دنیای سئو کاربرنما یک ارائه نیمه خیالی از مشتری ایده آل شما بر اساس جستجوهای انجام شده در مارکت و اطلاعات واقعی مشتریان حال حاضر شما است. و یا می توان این گونه اعلام کرد که شخصیتی است که شما خواهان هدف قرار دادن او برای فعالیت مورد نظر خود هستید.

 

وقتی از یک وبمستر سوال می پرسیم که محصول شما برای چه کسانی است و او پاسخ می دهد برای همه مردم ، آنجاست که باید کارهای زیادی را انجام دهیم. اما در واقع محصول برای همه نیست و ما باید به مشتری مشورت دهیم تا جامعه هدف خود را شناسایی و متوجه شود که محصول و یا خدمت او برای همه نیست.

 

می توان مثال را این طور بیان کرد که این مقاله سئو هم خواهان و جامعه هدف خود را دارد ممکن است فرزند خردسال من و یا مادر بزرگ من حتی یک بار هم به سراغ این مقاله نیاید اما همین مقاله شاید در روز بارها توسط وبمستران و سئوکاران مورد بازدید قرار گیرد چون نوع افراد استفاده کننده از هر محتوا متفاوت است.

 

اگر جامعه هدف خود را شناسایی کنیم راحت تر می توانیم برنامه ریزی کنیم و زودتر به نتیجه برسیم.

 

چگونه آغاز کنیم؟

 

گرچه مسئله شناخت کاربر سال هاست که درباره آن تحقیق و جستجو انجام می شود و کارهای زیادی درباره آن انجام شده اما هنوز به عقیده کارشناسان هنوز راه زیادی برای رفتن وجود دارد.

 

برای شناخت هرچه بیشتر کاربران و مشتریان خود باید از همه جهات موضوع مورد بررسی قرار گیرد. با بررسی زوایای گوناگون قضیه می توانید استراتژی های کاربردی را برای رسیدن به هدف خود داشته باشید.

 

برای توسعه شناخت بهتر کاربرها و مشتریان این سه موضوع اصلی را ارزیابی کنید :

 

دموگرافیک یا جامعه شناختی

 

اطلاعات دموگرافیک در جستجوهای مارکتینگ و داده ها دست یافتنی هستند. اما باید اطمینان حاصل کرد که این اطلاعات صحت و دقت لازم را داشته باشد. برای این کار فقط خواندن یک مقاله و یا گزارش کافی نیست بلکه باید مقالات گوناگون و گزارش های مختلف را بررسی و آنالیز کنید تا به صحت داده ها پی ببرید. بدانید و آگاه باشید که قوانین و اطلاعات لحظه ای تغییر می کنند و اگر روی داده های دیروز خود اتکا کنید از دیگران عقب خواهید ماند.

 

برای انجام صحیح این فعالیت باید این موردها را به خوبی متوجه شوید :

 

۱. آن ها چگونه خود را توصیف می کنند : مادرها ، پدرها ، اساتید ، ورزشکاران ، مترجم ها و …

 

۲. در کجا سکونت دارند : روستا ، اطراف شهر و یا داخل شهر

 

۳. بازه سنی آن ها چیست : کودک ، جوان و یا بزرگسال

 

۴. در چه صنعتی فعالیت می کنند : مهندسی ، سلامت ، اقتصادی ، رسانه و یا …

 

۵. سطح شغلی آن ها چگونه است : مدیریت ، سطوح بالای اجرایی ، گروه فروشنده ، مشاور و یا …

 

 

این فعالیت ها چگونه به سئو کمک می کند؟

 

شناخت اطلاعات پایه ایی درباره جامعه هدف به شما کمک می کند که محتوای بهتر، عناوین بهتر و اطلاعات متا صحیحی استفاده کنید.

 

محرک های اجتماعی

 

بشر بوجود آورنده اجتماع است. در سال های گذشته هم تاثیر و رشد رسانه ها و شبکه های اجتماعی را در زندگی بشر دیده ایم. البته انسان به عنوان یک شخص بیرونی دوست ندارد در گروه ها حاضر شود بلکه می خواهد نقش تعیین کننده ایی داشته باشد.

 

این سوال ها پرسیده شود :

 

افرادی که با آن ها در ارتباط هستید چه کسانی هستند و تاثیرات بین شماها چگونه است؟

 

برندهای تاثیر گذار کدام هستند؟

 

آن ها جزء کدام گروه و دسته هستند؟

 

بیشتر مایل به کدام یک از رسانه ها و شبکه ها هستند؟ ( تلویزیون ، اینترنت ، مجلات ، شبکه های اجتماعی )

 

این فعالیت ها چگونه به سئو کمک می کند؟

 

شناخت فضاهای مورد علاقه مشتریان و بررسی مکان هایی که آن ها ارتباط خود را با شما از دست داده اند و استفاده از ترفندهایی که آن ها را پایبند برند شما کند می تواند تعیین کننده باشد.

 

هدایت القایی

 

در این روش شما به تمامی زوایای مشتری خود توانایی بازرسی خوهید یافت تا به شما کمک کند که در فعالیت خود موفق شوید. ابزار Empathy Map در این مسیر به شما کمک می کند.

 

به این نقطه های کلیدی توجه کنید :

 

آن ها چه چیزی را می بینند؟

 

چه چیزی در کنار آن ها اتفاق می افتد؟

 

آن ها چه چیزهایی می گویند؟

 

آن ها چه کاری را انجام می دهند؟

 

چه چیزی را حس می کنند؟

 

چه چیزی را می شنوند؟

 

به چه چیزی فکر می کنند؟

 

این فعالیت ها چگونه  کمک می کند؟

 

به شما کمک می کند تا مشتری و جامعه هدف خود را از جهات گوناگون شناسایی کرده و بر اساس آن اطلاعات محتوای خود را ایجاد کنید.

 

در نهایت مثل همیشه تاکید بر این داریم که کاربر(مشتری) را هدف اصلی خود قرار دهید و همیشه برای آنها تولید محتوا و یا محصول کنید. به گونه ای که بتوانید به هر صورتی توجه و رضایت آن ها را جلب نمایید.

راهکارهای تضمین شده برای کاهش رتبه وب سایت شما !

 

اگر به هر دلیل می خواهید :

- کاری کنید که وب سایت شما منفور موتورهای جستجو شده و حتی در ردیف 100 هم آنرا نشان ندهند!

- تعداد بازدیدکنندگان وب سایتتان را به شدت کاهش دهید!

- کلا وب سایت خود را فقط برای چاپ آدرس ایمیل و وب سایت بر روی کارت ویزیت خود طراحی کرده اید و منفعت دیگری نمی خواهید داشته باشد!

- رقبای خود را کمک کنید تا در بازاریابی اینترنتی هم از شما پیشی بگیرند!

 

آنگاه توجه شما را به ادامه این مقاله جلب می نمایم:

 

1) به طراح وب سایت خود بگویید از فناوری iFrame در تولید صفحات استفاده کند زیرا این یک روش عالی برای سقوط رتبه وب سایت شماست. همچنین با این کار بقیه وب سایت ها هم نمی‌توانند به طور مستقیم به شما لینک بدهند و خدا نکرده رتبه سایت شما را بالا ببرند.

 

2) کلا سایت خود را صرفا با تصاویر و اینمیشن ایجاد نمایید و از محتوای متنی بپرهیزید زیرا در این صورت موتورهای جستجو خیلی چیزی از وب سایت شما نفهمیده و شما به هدفتان به خوبی رسیده اید

 

3) مطمئن شوید که سایت شما کاملا دارای اطلاعات پرحجم مثلا یک فلش بسیار حجیم می باشد تا زمان زیادی برای بارگذاری صفحه لازم شده تا یک امتیاز مفنی دلچسب دیگر موتور جستجو برای شما منظور نماید.

 

4) از وفور اشتباهات گرامری و املایی در متون سایت خود پرهیز نکنید

 

5) حتما چند تا لینک به سایتهای بسیار نامربوط و بی طرفدار بزنید تا موتور جستجو هم متقاعد شود که شما هم مانند همانها هستید و بی خودی امتیاز مثبت ندهد.

 

6) لطفا از مدیران وب سایتهای نامربوط و بی طرفدار هم عاجزانه درخواست کنید که به سایت شما لینک بزنند. این کار دست کم اجازه میدهد که گوگل هم از اشتیاق شما برای کم شدن رتبه سایت خود با خبر شود.

 

7) حتما طراحی سایت خود را به یک کسی بسپارید که مدعی است ولی هیچ گونه اطلاعاتی از روشهای پیچیده، سخت گیرانه و هوشمندانه ی موتورهای جستجو در رتبه دهی ندارد.

 

8) برای سایت خود Site Map طراحی نکنید تا موتورهای جستجو گمراه شوند

 

9) یک کلیپ صوتی راک چند دقیقه ای در هنگام باز شدن سایت خود برای بازدیدکننده پخش نمایید تا بفهمد عجب غلطی کرده است که با کلیک بر روی سایت شما در گوگل، در افزایش رتبه شما نقشی داشته است و دیگر تکرار نکند.

 

10) به هیچ عنوان حداقل ماهانه نیز سایت خود را بروز نکنید زیرا موتورهای جستجو فکر می کنند که فعالیت و بروز شدن سایت شما پدیده مثبتی است و متاسفانه نمره مثبت می دهند.

 

11) برای سایت شما سه صفحه کافیست یکی "ارتباط با ما" دیگری "درباره ما" و آخری هم طبیعتا صفحه اصلی که یا چهار خط داشته باشد و یا حدود 500 خط و حاوی اطلاعات تمامی محصولات و خدمات شما باشد زیرا اگر سایتی تعداد صفحات زیاد با محتوای تخصصی خوب داشته باشد باز هم موتور جستجو گمراه شده و رتبه را بالاتر می برد.

 

12) برای هیچ یک از صفحات وب سایت خود عنوان مناسب و مرتبط انتخاب ننمایید.

 

13) و نکته آخر و احتمالا از همه جالبتر هم این است که دیگر لازم نیست با ما تماس بگیرید و در زمینه افزایش رتبه وب سایت مشاوره بخواهید !

علت آبکاری طلا در لبه کانکتورها

 

Eurocircuit دونوع اتمام با پوشش طلا را پیشنهاد می دهد: جداسازی طلا از نیکل بدون اعمال جریان الکتریکی (ENIG) به عنوان سطح برای کل PCB، و صفحه ی سفت طلا روی صفحه نیکل برای زبانه کانکتور لبه.

طلا بدون اعمال جریان الکتریکی قابلیت لحیم پذیری خوبی می دهد اما فرایند جداسازی با مواد شیمیایی بدین معناست که خیلی نرم و نازک است تا چند بار سایش را تحمل کند.

آبکاری الکتریکی طلا محکم تر و کلفت تر که برای کانکتورهای لبه PCB ایده آل است که چندبار می توان آن را جدا کرد و دوباره وصل کرد.

 

تکنولوژی

 

در آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی ما طلا را بعد از فرایند لحیم کاری و قبل از اعمال صفحه بر روی برد، روی PCB آبکاری می کنیم. آبکاری محکم طلا با صفحه هایی که ما ارائه می کنیم سازگار است.

 

ابتدا ما 3-6 میکرون نیکل را روی زبانه کانکتورهای لبه آبکاری می کنیم و سپس روی آن، 1-2 میکرون طلا می گذاریم. صفحه طلا 100% خالص است؛ کمی کبالت در خود دارد تا مقاومت در برابر سایش صفحه را افزایش دهد.

 

ما معمولا لبه های کانکتور را مورب می گذاریم تا جاگذاری آن آسان شود.

 

برای اینکه مطمئن شویم زبانه های طلا کاملا با لبه کانکتور هم تراز است، ما لبه های عمودی کانکتور را با اولین دریل گروه می کنیم. سپس لبه های کانکتور دقیقا با تصویر پرینت شده هم تراز می شوند.

 

در بعضی موارد، یک یا دو زبانه طلایی از بقیه کوتاه ترند، برای اینکه وقتی به PCB متصل می شوند، اول پدهای بلندتر وصل شوند. این بدین معنا است که پدهای کوتاه تر نمی توانند عمودی به میله آبکاری وصل شوند. باید در جهت دیگری برای آبکاری با جریان الکتریکی وصل شوند. (در شکل، خط های آبی معرف پروفیل هایی هستند که در دریل اول اضافه شدند، و سبزها پروفیل نهایی هستند.)

 

آبکاری طلا در لبه کانکتور ها

 

بعد از آبکاری ما چسبندگی نیکل و طلا را با آزمون نوار استاندارد، چک می کنیم. ما ضخامت لایه های آبکاری شده را با X-ray غیر مخرب اندازه می گیریم.

 

محدودیت های این تکنولوژی

 

- پدهای آبکاری شده باید روی لبه PCB باشند، از آنجایی که این عمل آبکاری با جریان الکتریکی است، باید یک اتصال الکتریکی بین پدهای آبکاری شده و فریم های پنل های تولید باشد.

 

- حداکثر طول پدهای آبکاری شده باید 40 mm باشد، زیرا که ما از آبکاری استاندارد استفاده می کنیم.

 

- لایه های داخلی باید عاری از مس در لبه های PCB باشند. در غیر این صورت، عمل مورب کردن ممکن است باعث گسترش مس شود.

 

- اگر می خواهید PCB شما در پنل مشتری فرستاده شود، قاب پنل در سمت لبه کانکتور باید باز باشد تا ما بتوانیم اتصال آبکاری با جریان الکتریکی را بسازیم.

 

- ما می توانیم در دوسمت PCB طلای سفت آبکاری کنیم، اما اگر کانکتور ها در دو سوی مخالف PCB هستند باید حداقل 150 mm فاصله بینشان باشد.

 

- برای اینکه بتوان از کیفیت سطح نهایی اطمینان حاصل کرد، PTH، SMD و پدهای دیگر را در فاصله 2 میلیمتری زبانه های طلا قرار ندهید.