آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

علت آبکاری طلا در لبه کانکتورها

 

Eurocircuit دونوع اتمام با پوشش طلا را پیشنهاد می دهد: جداسازی طلا از نیکل بدون اعمال جریان الکتریکی (ENIG) به عنوان سطح برای کل PCB، و صفحه ی سفت طلا روی صفحه نیکل برای زبانه کانکتور لبه.

طلا بدون اعمال جریان الکتریکی قابلیت لحیم پذیری خوبی می دهد اما فرایند جداسازی با مواد شیمیایی بدین معناست که خیلی نرم و نازک است تا چند بار سایش را تحمل کند.

آبکاری الکتریکی طلا محکم تر و کلفت تر که برای کانکتورهای لبه PCB ایده آل است که چندبار می توان آن را جدا کرد و دوباره وصل کرد.

 

تکنولوژی

 

در آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی ما طلا را بعد از فرایند لحیم کاری و قبل از اعمال صفحه بر روی برد، روی PCB آبکاری می کنیم. آبکاری محکم طلا با صفحه هایی که ما ارائه می کنیم سازگار است.

 

ابتدا ما 3-6 میکرون نیکل را روی زبانه کانکتورهای لبه آبکاری می کنیم و سپس روی آن، 1-2 میکرون طلا می گذاریم. صفحه طلا 100% خالص است؛ کمی کبالت در خود دارد تا مقاومت در برابر سایش صفحه را افزایش دهد.

 

ما معمولا لبه های کانکتور را مورب می گذاریم تا جاگذاری آن آسان شود.

 

برای اینکه مطمئن شویم زبانه های طلا کاملا با لبه کانکتور هم تراز است، ما لبه های عمودی کانکتور را با اولین دریل گروه می کنیم. سپس لبه های کانکتور دقیقا با تصویر پرینت شده هم تراز می شوند.

 

در بعضی موارد، یک یا دو زبانه طلایی از بقیه کوتاه ترند، برای اینکه وقتی به PCB متصل می شوند، اول پدهای بلندتر وصل شوند. این بدین معنا است که پدهای کوتاه تر نمی توانند عمودی به میله آبکاری وصل شوند. باید در جهت دیگری برای آبکاری با جریان الکتریکی وصل شوند. (در شکل، خط های آبی معرف پروفیل هایی هستند که در دریل اول اضافه شدند، و سبزها پروفیل نهایی هستند.)

 

آبکاری طلا در لبه کانکتور ها

 

بعد از آبکاری ما چسبندگی نیکل و طلا را با آزمون نوار استاندارد، چک می کنیم. ما ضخامت لایه های آبکاری شده را با X-ray غیر مخرب اندازه می گیریم.

 

محدودیت های این تکنولوژی

 

- پدهای آبکاری شده باید روی لبه PCB باشند، از آنجایی که این عمل آبکاری با جریان الکتریکی است، باید یک اتصال الکتریکی بین پدهای آبکاری شده و فریم های پنل های تولید باشد.

 

- حداکثر طول پدهای آبکاری شده باید 40 mm باشد، زیرا که ما از آبکاری استاندارد استفاده می کنیم.

 

- لایه های داخلی باید عاری از مس در لبه های PCB باشند. در غیر این صورت، عمل مورب کردن ممکن است باعث گسترش مس شود.

 

- اگر می خواهید PCB شما در پنل مشتری فرستاده شود، قاب پنل در سمت لبه کانکتور باید باز باشد تا ما بتوانیم اتصال آبکاری با جریان الکتریکی را بسازیم.

 

- ما می توانیم در دوسمت PCB طلای سفت آبکاری کنیم، اما اگر کانکتور ها در دو سوی مخالف PCB هستند باید حداقل 150 mm فاصله بینشان باشد.

 

- برای اینکه بتوان از کیفیت سطح نهایی اطمینان حاصل کرد، PTH، SMD و پدهای دیگر را در فاصله 2 میلیمتری زبانه های طلا قرار ندهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.