آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

کلاویه ها در مینی کیبورد

 

شاسی ها و کلید ها اجزای تشکیل دهنده صفحه کلید میدی کیبورد را کلاویه گویند که جزء عوامل اصلی و تعیین کننده کیفیت و قیمت میدی کیبوردها و میکس و مسترینگ  هستند.

کلاویه ها بر اساس سبک ساخت میدی کیبورد دارای تنوع هستند و با وزن های متفاوتی طراحی شده اند، وزن هر کلاویه بر اساس جنس تولیدی از پلاستیک، سرامیک و سرب توسط کمپانی سازنده تعیین می گردد که میتواند در سرعت برگشت های کلاویه در حین نواختن و عمر آنها تاثیرگذار باشد.

کلاویه ها از سه قسمت تشکیل شده اند: قسمت ابتدایی (بیرونی) جایگاه ضربات انگشتان دست و قسمت میانی (حسگر شدت ضربه) و تبدیل کننده ضربات انگشتان دست به کد ها میدی و  قسمت انتهایی جهت بالانس کلاویه و مهارکننده.

 

کلاویه ها در اندازه و ابعاد متفاوتی طراحی شده اند که میتوان آنها را به دو دسته عمده تقسیم کرد اولی باساختار کلاویه های سبک ( همانند کیبورد) و دیگری با ساختار سنگین (همانند پیانو) طراحی شد اند و تفاوت بین آنها ارتفاع کلاویه از مبدا تا مقصد (از

حالت عادی تا نهایت فشردن کلاویه) و قرار گیری وزنه ی تعبیه شده در زیر کلاویه است.

 

در میدی کیبورد ها تعداد کلاویه ها با تعداد 25و37و49و61و73و88 کلید تولید می شوند. (دو، سه، چهار، پنج، شش و هفت اکتاو)

 

در میکس و مسترینگ تنها تفاوت در دسترسی همزمان به اکتاو هاست و معمولا افرادی که نیاز به یک محصول پرتابل دارند از نمونه های سبک تر با تعداد اکتاو کمتر استقبال می کنند.

 

..:: کلاویه سبک Light Weight

 

ساده ترین کلاویه ها از هیچگونه وزنه ای بهره نمی برند و کمترین مقابله را در فشردن کلاویه توسط انگشتان دست نوازنده انجام می دهند،

 

 کلاویه این نوع میدی کیبورد ها معمولا در حین نواختن با سرعت بسیار زیادی به پائین می روند و متقابلاً با همان سرعت برگشت دارند در نتیجه برای نواختن قطعات سریع بسیار مناسب هستند. این نوع کلاویه ها معمولا ارزان قیمت هستند.

 

فرمت دوربین مدار بسته (یا تحت شبکه)

مسأله ای که در مورد فرمت دوربین حتماً باید بدانیم این است که فرمت  دوربین مداربسته  بر روی زاویه دید دوربین تأثیر مستقیم می گذارد. در هنگام استفاده از  لنز مشترک، فرمت دوربین مدار بسته باید متناسب با تغییرات در زاویه دید باشد. عموماً دوربین های با فرمت  کوچک، زاویه دیدکوچکتری ایجاد می کنند.

 

 

 

فاصله کانونی لنز دوربین مدار بسته:

 

این فاصله کانونی با واحد(mm ) میلی متر اندازه گیری می شود. فاصله کانونی نسبت مستقیم با زاویه دید لنز دوربین مدار بسته دارد. این نصب به حالت زیر است:

 

-فاصله کانونی بزرگ باعث زاویه دید کوچک می شود.

 

-فاصله کانونی کوچک، زاویه دید وسیعتری را فراهم می آورد. معمولاً زاویه دید معمولی در دوربین ها همان زاویه دیدی است که چشم انسان تجربه می کند.

 

Fstop  در دوربین مدار بسته:

 

لنز دوربین دارای دو پارامتر قابل اندازه گیری است:

 

1- Fstop

 

2-aperture

 

حداقل aperture مصادف است با بیشترین FSTOP و این زمانی است که لنز کاملاً بسته است. همینطور بیشترین aperture که  مصادف است با کمترین FSTOP زمانی است که لنز کاملاً  باز است. اثری که FSTOP روی تصویر نهایی دارد را می توان به این نحو عنوان کرد که اگر Fstop مینیمم مقدار ر ا داشته باشد. لنز در تاریکی نور بیشتری را عبور می دهد. و این باعث می شود. تصویر  بهتری نیز حاصل آید.

 

اگر FSTOP بیشترین مقدار را داشته باشد، زمانی که نور زیاد است و احتمال باز تاب نور وجود دارد، این موضوع از سفید شدن تصویر دوربین جلو گیری می کند.

 

عمق دید:

 

عمق دید به نا حیه ایی از میدان دید که حالت فوکوس شده دارد را می گویند. عمق دید بیشتر به این معنی است که درصد بزرگی از میدان دید، فوکوس شده است و در عمق دید کوچک فقط ناحیه کوچکی از میدان دید فوکوس شده است.

 

 عمق دید  به عواملی زیر بستگی دارد:

 

لنز با زوایه دید بزرگتر، عمق دید بیشتری دارد. لنز با Fstop  بزرگتر، عمق دید بیشتری دارد. همینطور  دوربین مداربسته با رزولوشن بالاعمق دید بیشتری دارد. برای مطالعه بیشتر در این مورد به مقالات فنی دوربین مدار بسته مراجعه کنید.

تعمیر دوربین مداربسته

 

شرکت ها ارائه خدمات به مشتریان را در اولویت کار خود قرارداده است.  دوربین مداربسته  و دوربین تحت شبکه دستگاههایی هستند که حتماً نیازمند خدمات پس از فروش می باشند.

 

 خدماتی که شرکت در همین زمینه انجام می دهد شامل موارد زیر می باشد.

 

ا- عیب یابی دوربین مدار بسته و تعمیر دوربین مدار بسته

 

2-تنظیم و بازرسی دوره ای سیستم های دوربین مدار بسته و دوربین تحت شبکه ( دوربین IP )

 

3-تمام محصولات دوربین مدار بسته آرتان شامل گارانتی و خدمات پس از فروش است بالاخص دوربین های تحت شبکه فلکس واچ

 

4- آموزش کاربران برای استفاده از دوربین ها و نرم افزار دوربین مدار بسته و نرم افزار دوربین تحت شبکه در صورت بروز هر گونه مشکل در سیستم مدار بسته می توانید موارد زیر را بررسی کنید.

 

در مر حله اول تغذیه دوربین ها بررسی کنید که قطع نشده باشد. در صورت قطعی برق  می توانید با دستگاه ولت متر تغذیه دوربین های مدار بسته را کمک کنید.

 

در مرحله دوم ممکن است کابل انتقال تصویر دوربین قطع شده باشد. برای تست قطعی کابل، یک طرف کابل را انصال کوتاه نمایید و سر دیگر کابل را با دستگاه اهم متر تست نمایید.

 

در مرحله سوم ممکن است خود  دوربین مداربسته خراب شده باشد که در این صورت باید با کارشناس فنی تماس حاصل کنید.

راهنمای خرید و انتخاب دوربین مدار بسته

  

راهنمای خرید جهت انتخاب نوع مناسب دوربین مدار بسته:

 

بطور خلاصه می توان گفت که برندهای شر کت های دوربین مداربسته آنالوگ یا دیجیتال (دوربین IP ) درسه سطح در بازار ایران موجود بوده و در حال فعالیت هستند.

 

سطح اول- شرکتها و برندهایی که بصورت کاملا تخصصی روی محصول دوربین مدار بسته متمرکز هستند. اینگونه شرکتها غیر از محصول دوربین، محصول دیگری ارایه نمی دهند. برند این نوع شرکتها اعتبار جهانی داشته و مشتریان این نوع برندها با توجه به نیاز خاص خود می توانند دوربین مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 

سطح دوم-  شرکتهایی که دارای برند معتبر جهانی هستند ولی این شرکتها غیر از محصول دوربین مدار بسته محصولات متنوع دیگری نیز مانند لوازم خانگی و وسایل صوتی - تصویری تولید می کنند. این برندها تمرکز کافی در محصول دوربین مدار بسته، درحد برندهای سطح اول (شرکتهای مذکور بالا) ندارند. بالطبع محصولاتشان با توجه به جدول سطح بندی از نظر کیفیت و قیمت با برندهای سطح اول کمی متفاوت هستند.

 

سطح سوم- شرکتها و برند هایی که دوربین مدار بسته تولید می کنند ولی دارای برند معتبر و ثبت شده ای نیستند و اصطلاحاً Noname می باشند.  این نوع محصولات دوربین مدار بسته اکثرا توسط شرکتهای توزیع کننده در ایران با کمک شرکتهای چینی تعریف ، تولید و وارد می شود و یا قطعات اصلی و جانبی این دوربین های مدار بسته بصورت CKD وارد کشور شده و در ایران برچسبی بعنوان برند روی کالا زده می شود. اکثر محصولات عرضه شده در زمینه دوربین مدار بسته موجود در بازار ایران با توجه به ارزانی آنها از این نوع برندها هستند.

 

واضح است برند شرکتهایی که به طور تخصصی روی محصول  دوربین مداربسته متمرکز هستند دارای کیفیت بسیار بهتری نسبت به سایر برندهای دوربین مدار بسته موجود در بازار می باشند. بخش مفصل این توضیحات را می توانید در قسمت مشاوره فروش و فنی این وبسایت مطالعه فرمایید.

تا زدن و شکل بروشورها

 

نحوه ی تا خوردن صفحات بر روی هم بصورتهای زیر قابل انجام است:

 

      • تا خوردن بروشور  و چاپ کاتالوگ بصورت رو به پشت باشد که در این صورت به آن، بروشور آکاردئونی گفته می شود.

در حالت آکاردئونی پهنای لت ها معمولا هم اندازه تعیین می‌شوند.

 

      • یک صفحه بر روی صفحه کنار خود تا شده، سپس دو صفحه بر روی صفحه کناری تا می شوند و این حرکت در همان جهت تاخور اول ادامه پیدا می کند. این بروشورهای لتی را می توان دربی یا تودلی نیز گفت.

در این حالت تودلی معمولا لت هایی که بر روی لت دیگری تا می شوند، در پهنا بدلیل جلوگیری از قوس برداشتن و به اصطلاح شکم کردن بروشور به هنگام تا خوردن و بسته شدن کمی کوچکتر تعریف می شوند.

 

      • علاوه بر دو حالت ذکر شده در نحوه ی چیدمان صفحات بروشورهای لتی، شیوه های ابتکاری دیگری نیز قابل ارائه هستند که ممکن است تلفیقی از یکدیگر باشند.

 

تعداد صفحات و محل ارائه بروشور از جمله موارد تعیین کننده جهت انتخاب حالت تا خوردن بروشور است. بروشورهایی را که دارای تعداد صفحات کم هستند و معمولاً در نمایشگاه ها ارائه می شوند، به حالت لتی طراحی و عرضه می کنند.

در بروشورهای فرمی، حالت چیدمان صفحات مانند نشریه یا کتاب است. تفاوت عمده ی بروشورهای فرمی و بروشورهای لتی در این است که در بروشورهای فرمی دیدن تمام صفحات در کنار یکدیگر امکان پذیر نیست و صفحات در قسمت عطف به یکدیگر متصل اند. در حالی که در بروشورهای لتی شما امکان دیدن نیمی از صفحات بروشور را در یک دید خواهید داشت.

 

تفاوت دیگر این دو نوع بروشور این است که بروشورهای فرمی در بیشتر موارد ته دوخت می شوند. این دوخت میتواند با مفتول های فلزی/منگنه انجام می گیرد.

بروشور معمولا دارای جلد است. طراحی جلد مخصوصاً در بروشورهای لتی که باید جلد رو و جلد پشت جدای از نحوه تا خوردن، با ایجاد فضای لازم قابل تشخیص باشند، بسیار حائز اهمیت است.

نام موضوع، نشانه ی آن موضوع، تصویر یا تصاویر مرتبط که می توانند جنبه‌ی مفهومی/ تزئینی داشته باشند و شعار تبلیغاتی مواردی هستند که معمولاً روی جلد قید می شوند. معمولاً نشانی در روی جلد بروشور قید نمی شود. توضیحات نوشتاری متن به هیچ عنوان نباید از روی جلد آغاز شود. نشانی و در بسیاری موارد تکرار عنوان موضوع و نشانه مواردی هستند که در پشت جلد نیز ذکر می‌شوند.

بروشورهای اسلیپ کیس بروشورهایی هستند که جلد آنها بصورت یک فولدر یا پوشه ساخته می شوند و صفحات داخل آن بطور مجزا و جدا از یکدیگر تهیه می شوند، سپس این صفحات در داخل جلد یا همان فولدر قرار می گیرند.

جنس جلد در بروشورهای اسلیپ کیس نسبت به صفحات داخل ضخامت بیشتری میتواند داشته باشد مانند چاپ کاتالوگ . به‌دلیل عدم اتصال صفحات متن و جلد، در صورتی که نیاز به جایگزین کردن متن جدید باشد، این امر براحتی امکان پذیر خواهد بود.