آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

تفاوت پامفلت و لیف لت در بروشورها؟؟

 

پامفلت و لیف لت از گونه های دیگر بروشور هستند:

 

پامفلت، بروشوری است که دارای صفحات اندک است و جنس کاغذ جلد و صفحات داخل آن از کاغذهای گرماژ کم انتخاب می شود.

مانند اکثر دفترچه های راهنمای کالاهای مصرفی و چاپ کاتالوگ.

 

لیف لت نیز به برگه های کوچکی اطلاق می شود که درون بسته بندی ها، مانند بسته های دارو، قرار می گیرند و توضیحات لازم را ارائه می دهند

 

انتخاب قطع و تعداد صفحات بروشور همچون تمامی گونه های گرافیک بر اساس حجم مطالب نوشتاری و تصویری و نیز مخاطب مشخص می شود.

 

بدلیل تعدد صفحات و فضای قابل توجه، و در دید نبودن تمامی حجم مطالب تصویری و نوشتاری بروشور این امکان را به مشتری می دهد که موضوع خود را به دو یا چند زبان ارائه کند.

 

 در نگاه کلی اطلاعات بروشور شلوغ و آزار دهنده به نظر نمیرسد.

موضوع بسیار مهم در طراحی بروشور حفظ هماهنگی در تمامی صفحات بروشور است. ا

 

ین هماهنگی می تواند از طریق اجرای لی اَوت مناسب،

 به کار گیری عنصر بصری مشترک در صفحات و یا بکار بردن رنگ های هارمونیک انجام پذیرد.

 

در انتخاب اندازه ی تصاویر در بروشور به سه عامل مهم زیر میباست توجه نمود:

 

      1) اهمیت تصویر

      2) کیفیت تصویر

      3) وسعت سطحی که لازم است پوشیده شود.

 

 

بروشورهایی که تعداد صفحات کمی دارند، نیاز به شماره صفحه ندارند ولی بروشورهایی که تعداد صفحات زیادی دارند و یا بخش خاصی از بروشور امکان دارد مورد نیاز کاربر باشد، درج شماره صفحه چه با اعداد و چه با حروف الزامی است.

 

 روشن است که در این بروشورها ایجاد صفحه فهرست در بروشور لازم می‌باشد.

 

جهت بالا بردن زیبایی بصری بروشور بهتر است متن و نوشتار موجود در بروشور با یک یا حداکثر دو نوع فونت نوشته شود،

برای ایجاد تفاوت، تنوع و همچنین مشخص کردن برخی متون از جمله تیترها، تیترهای فرعی، نشانی و غیره در بروشور میتوان از قابلیت "ایرانیک" و یا استفاده از حروف سیاه و نازک همان فونت بهره برد.

 

بدیهی است در بعضی موارد و چاپ کاتالوگ که موضوع طرح شده در بروشور نیازمند تنش تحرک بیشتری است، استفاده از چندین فونت در نوشتار می کمک رسان باشد.

ولی باید توجه داشت که در همین زمان نیز فونت های به کار گرفته با هم میباست سنخیت داشته باشند.

طراحی بروشور

 

بروشور: کتابچه و یا راهنمای معرفی جزئیات کالا، خدمات، امکانات، توضیحات محصول و... می‌باشد که از طرف تولید کننده و یا ارائه دهنده محصولات به مصرف کننده و یا مشتری برای معرفی دقیق و راهنمایی در استفاده ارائه می‌گردد.

 

در واقع در بروشور و کاتالوگ و طراحی و چاپ کاتالوگ بیشتر به جنبه های تبلیغاتی و جذب مشتری محصول پرداخته می شود تا جنبه های فنی و ویژگی‌های فنی کالا.

 تولید یک محصول عالی یا ارائه خدمات بی نظیر، معرفی شرکت تولید کننده، طیف محصولات، تاریخچه و توضیحات بیشتر در مورد کالا یا خدمات، دست به دست هم می دهند تا فروش انجام شده و تجارت شما گسترش یابد.

 

بروشور که به معنای جزوه و دفترچه است، به محصولی گفته می شود که توضیحات جامع و کاملی در مورد یک موضوع یا فرایند ارائه کند، که با مجموعه ای از تصاویر تکمیل می شود.

 

بروشور معمولاً دارای جلد (رو و پشت) است و به صورتهای گوناگون قابل صحافی و ارائه است.

یکی ویژگیهای مهم بروشور قابلیت تغییر ابعاد در هنگام ارائه و استفاده است.

 

 این ویژگی در کمتر محصول گرافیکی دیگری ، مانند پوستر، به چشم می آید و بدین معنی که در هنگام ارائه یک بروشور ، این امکان وجود دارد که ابعاد آن 20×10 سانتیمتر باشد ولی در هنگام استفاده از آن، ممکن است ابعاد این محصول به 20×60 سانتیمتر افزایش یابد.

 این ویژگی به طراح اجازه می دهد حجم بسیار زیادی از اطلاعات بصری را بدون ایجاد آشفتگی و ازدحام در محصول گذاشته و به مخاطب ارائه دهد.

 

ارائه بروشور به مخاطب (ولو برای مدتی کوتاه) این اجازه را می‌دهد تا فرد زمان بیشتری جهت تجزیه و تحلیل محصول/ فرایند، نسبت به دیگر انواع گرافیک در اختیار داشته باشد.

 

بروشور به مانند یک نقشه راهنما در ارتباط با موضوع مورد توضیح عمل کرده و دقت مخاطب در مورد مطالب منعکس شده را بالا میبرد.

به دلیل کم حوصلگی مخاطبان امروزه و توقع انتقال سریع مطلب، بروشور بیشتر برای کالاهای مصرفی و موضوعات خدمات ضروری می تواند طراحی و ارائه شود.

 

امروزه به دلیل کاهش دور ریز کمتر کاغذ/مقوای مصرفی قطع متداول بروشور A4 یا A5 است. ولی بصورت کلی بسته به موضوع و مخاطب و حجم تصاویر و نوشتار، ابعاد و اندازه ی آن متغیر است.

 

بروشور به یکی از اشکال زیر طراحی و ارائه می شود:

 

      الف - بروشورهای لتی. (لت به هر برگ بروشور که به برگ دیگر اتصال دارد گفته می شود.)

      ب - بروشورهای فرمی.

      پ - بروشورهای اسلیپ کیس.

 

در طراحی و چاپ کاتالوگ بروشورهای لتی، بروشورهایی هستند که صفحات آن بر روی هم تا می خورند و در نهایت بصورت مجموعه ای از صفحات تا شده در اختیار مخاطب قرار می گیرد.

ویژگی اصلی این بروشورها عدم نیاز به دوخت صفحات به یکدیگر است. صحافی آنها با خطوط تاخور انجام می پذیرد.

EFFIO-V و EFFIO-A

 

تکنولوژی EFFIO-V و EFFIO-A که توسط شرکت سونی  و فروش دوربین مداربسته به بازار عرضه شده اند با قابلیت و عملکردهای بسیار توسعه یافته به عنوان نسل سوم سری EFFIO در نظر گرفته می شود.

این دو محصول جدید میتوانند با سنسور تصویر 960H ترکیب شده تا بتوانند کیفیت تصویری بالاتر از 700 تی وی لاین را ایجاد نماید.

 همچنین این آی سی ها بهبود یافتند تا قابلیت هایی از قبیل کاهش نویز سه بعدی (3D-NR)و قرار گرفتن در معرض مادون قرمز و طیف گسترده ای پویا (WDR) و یا مه زدا DEFOG)) و نمایش تصاویر در شرایط مختلف مانند نور کم ، نور مادون قرمز و نور زیاد که کاملا توسعه یافته در عملکرد خود داشته باشند.

علاوه بر این این آی سی ها برای اولین بار قابلیت تشخیص اتوماتیک به صورت صنعتی و انتخاب صحنه را دارند.

EFFIO-A و EFFIO-V ، اصلاح شده تا پردازشگر سیگنال را با وضوح بالا انجام دهد و رزولوشن بالای 700تی وی لاین را ایجاد کند که این رزولوشن بالاتر از رزولوشن سری های EFFIOموجود 650 تی وی لاین است .

 

قابلیت کاهش نویز سه بعدی

 

این تکنولوژی تاری موضوعات در حال حرکت ، روشنی و سیگنال به نویز تصاویری که حتی در محیط های کم نور هستند را کاهش می دهد.

 همچنین به طور موثر از شرایط زمانی که انعکاس نور مادون قرمز بیش از حد شده باشد و یا جزئیات نفر پنهان شده باشد و یا زمانی که در اطراف لبه ای بیرونی تصاویر و یا گوشه های تاریک شده (سایه) باشد جلوگیری می کند.

 

بنابراین قابلیت این تکنولوژی بهبود بخشیدن تصاویر در محیط های کم نور می باشد

 

این محصولات عملکرد مناسب در هر شرایطی برای تنظیم تصاویر را دارا هستند .

بعضی از نصب ها زمان زیادی برای تنظیم چند دوربین با ویژگی های مختلف برای کیفیت بهتر را از ما می گیرند .

 اما  EFFIO-Aو EFFIO-Eقابلیت تشخیص اتوماتیک صحنه را دارند و فقط نیاز به یک عملکرد برای 40الگو در صحنه های تصاویر را برای تصویری ایده آل مثل محدوده دینامیکی ، درجه حرارت ، رنگ را دارد.

 

قابلیت انتخاب صحنه از پیش تنظیم شده برای صحنه های عمومی از جمله دوربین های محیط داخل و محیط خارج نصب شده یا نظارت ترافیکی و یا نور پس زمینه تنظیمات اتوماتیک آنها بر پایه تنظیمات برای کیفیت تصویر ایده آل می باشد .

این قابلیت تنظیمات اتوماتیک برای آسان تر شدن نصب و راه اندازی تصاویر با کیفیت و فروش دوربین مداربسته است .

میدی کیبورد MIDI

 

MIDI قراردادی است که در اوایل دهه 80 بین تولید کنندگان ساز های الکترونیکی وضع گردید تا تمام ساز های الکترونیک بتوانند از طریق این پروتکل استاندارد با هم دیگر ارتباط برقرار کرده و همدیگر را کنترلو میکس و مسترینگ نمایند.

 این داده ها به صورت کد های هگزادسیمال می باشند و اتصال آنها میتواند از طریق کابل پنج پین MIDI (برای کیبورد) یا درگاه USB  (برای میدی کیبورد) به کامپیوتر باشد.

تنها تفاوت بین این دو روش نحوه اتصال به کامپیوتر است، که برای متصل کردن کیبورد از طریق پورت میدی به کامپیوتر، شما حتما به یک سخت افزار مثل کارت صدا یا اینترفیس MIDI  نیاز دارید.

اینترفیس های میدی از طریق درگاه سریال USB یا پورت های 9و25 پین به کامپیوتر شما متصل می گردد و ورودی و خروجی این پروتکل را در اختیار شما می گذارد.

 

 البته امکان دارد درگاه میدی روی کارت صدای (حرفه ای) نیز تعبیه شده باشد که شما را از خرید اینترفیس میدی بی نیاز می سازد.

شما میتوانید کُدهای دریافتی از میدی کیبورد، یا کیبورد خود را که به کامپیوتر منتقل می کنید به صورت مستقیم آنرا به بانک صوتی یا نرم افزار های آهنگسازی متصل نمائید و توسط آن تولید صدا کنید.

 در یک توضیح اجمالی میدی کیبورد به تنهایی شامل هیچ نوع صدایی نمی شود و حتما باید در کنار یک سیستم کامپیوتری مجهز به نرم افزار و بانک های صوتی مورد استفاده قرار گیرد.

بخش دیگر میدی کیبورد قسمت کنترلری آن است که باعث دسترسی سریع به پارامتر های نرم افزار و انتقال فرامین مختلف به کامپیوتر است و به کاربر اجازه میدهد با استفاده کمتر از ماوس نرم افزار خود را کنترل کند.

 از طریق پارامتر های کنترلری که معمولا در قسمت بالایی میدی کیبورد تعبیه شده اند میتوان تنظیمات داخلی نرم افزار را تحت کنترل قرار داد.

 

دوربین مداربسته چی بخرم؟

 

یکی ار سوالات رایج مشتریان محصولات نظارتی این است که : “دوربین مداربسته چی بخرم؟”. پاسخ به این سوال نیاز به شناسایی نیازهای و شرایط ما برای نصب سیستم دوربین مداربسته دارد در ادامه شما را با مهم ترین فاکتورها برای شناسایی این موارد آشنا خواهیم کرد.

 

چه مواردی را باید در مورد نیازمان مشخص کنیم ؟

 

برای شناسایی نیازهای خود باید چند پارامتر را برای خودمان مشخص کنیم و می خواهیم این پارامترها را در قالب چند سوال از خود بپرسیم, بعد از مشخص شدن جواب این سوالها می توانیم پاسخ سوال اصلی خودمان را بدهیم. این سوالات عبارتند از :

 

به چه کیفیت تصویری برای سیستم مداربسته خود نیاز داریم ؟

 

حساسیت دوربین های مداربسته برای ما چقدر است ؟

 

برای پیاده سازی سیستم مداربسته چقدر می خواهیم هزینه کنیم ؟

 

شاید در ابتدا پاسخ به این سوالات برای شما دشوار باشد و واقعا مطمئن نباشید چه پاسخی باید به این پرسش ها دهید. در ادامه شما را در پاسخ به این سوالات راهنمایی خواهیم کرد :

 

به چه کیفیت تصویری برای سیستم مداربسته خود نیاز داریم ؟

 

کیفیت تصویر در دوربین مداربسته را عوامل متعددی مشخص می کند که یکی از مهمترین آنها رزولوشن یا تفکیک پذیری دوربین می باشد. دوربین های مداربسته آنالوگ دارای محدودیت رزولوشن کمتر از ۰٫۵ مگاپیکسل می باشند و این یکی از مهمترین معایب این سیستم مداربسته می باشد.

 

در صورتی که کیفیت تصویر و قدرت تشخیص جزئیات تصویر برای شما اهمیت زیادی داشته باشد باید از راه حل های جایگزین مانند دوربین های مداربسته AHD یا تحت شبکه استفاده کنید که طبیعتا قیمت بالاتری نسبت به دوربین های مداربسته آنالوگ دارند (البته قیمت تجهیزات AHD بیشتر نزدیک به دوربین های مداربسته آنالوگ سنتی می باشد.)

 

کیفیت و رزولوشن تصویر رابطه مستقیمی با بودجه شما برای پیاده سازی سیستم مداربسته دارند یعنی هر چقدر دوربین مداربسته کیفیت تصویر بالاتر و بهتری داشته باشد قیمت آن بالاتر می رود.

 

حساسیت دوربین های مداربسته برای ما چقدر است ؟

 

میزان حساسیت مکان نصب تجهیزات و کاربری آن و حساسیت عملکرد تجهیزات مشخص کننده برند دوربین مداربسته می باشد. هرچه از برند با کیفیت تری استفاده کنیم محصولات دارای قابلیت اطمینان بالاتر از نظر عملکرد و پایداری می باشند. البته انتخاب برند نیز به محدودیت های مالی ما و هزینه ای که برای سیستم نظارت تصویری خود می خواهیم انجام دهیم بستگی دارد.

 

برندهای معتبر دارای تجهیزات با تکنولوژی ساخت بیشتر می باشند که می توانند تا حدودی کیفیت تصویر دوربین مداربسته بالاتری داشته باشند اما لزوما استفاده از برندهای خاص کیفیت تصویر ما را تضمین نمی کنند.

 

برای پیاده سازی سیستم مداربسته چقدر می خواهیم هزینه کنیم ؟

 

سعی کنید لیست قیمت محصولات مداربسته را حداقل از یک شرکت یا فروشگاه تجهیزات نطارتی دریافت کنید. میزان هزینه ای که خودتان برای پیاده سازی سیستم مداربسته پیش بینی کرده اید را با تعداد و هزینه کلی آنها مقایسه کنید. در صورت عدم تطابق هزینه با برآورد شما سعی کنید از دوربین ها با برندهای ارزانتر استفاده کنید.