آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

میدی کیبورد MIDI

 

MIDI قراردادی است که در اوایل دهه 80 بین تولید کنندگان ساز های الکترونیکی وضع گردید تا تمام ساز های الکترونیک بتوانند از طریق این پروتکل استاندارد با هم دیگر ارتباط برقرار کرده و همدیگر را کنترلو میکس و مسترینگ نمایند.

 این داده ها به صورت کد های هگزادسیمال می باشند و اتصال آنها میتواند از طریق کابل پنج پین MIDI (برای کیبورد) یا درگاه USB  (برای میدی کیبورد) به کامپیوتر باشد.

تنها تفاوت بین این دو روش نحوه اتصال به کامپیوتر است، که برای متصل کردن کیبورد از طریق پورت میدی به کامپیوتر، شما حتما به یک سخت افزار مثل کارت صدا یا اینترفیس MIDI  نیاز دارید.

اینترفیس های میدی از طریق درگاه سریال USB یا پورت های 9و25 پین به کامپیوتر شما متصل می گردد و ورودی و خروجی این پروتکل را در اختیار شما می گذارد.

 

 البته امکان دارد درگاه میدی روی کارت صدای (حرفه ای) نیز تعبیه شده باشد که شما را از خرید اینترفیس میدی بی نیاز می سازد.

شما میتوانید کُدهای دریافتی از میدی کیبورد، یا کیبورد خود را که به کامپیوتر منتقل می کنید به صورت مستقیم آنرا به بانک صوتی یا نرم افزار های آهنگسازی متصل نمائید و توسط آن تولید صدا کنید.

 در یک توضیح اجمالی میدی کیبورد به تنهایی شامل هیچ نوع صدایی نمی شود و حتما باید در کنار یک سیستم کامپیوتری مجهز به نرم افزار و بانک های صوتی مورد استفاده قرار گیرد.

بخش دیگر میدی کیبورد قسمت کنترلری آن است که باعث دسترسی سریع به پارامتر های نرم افزار و انتقال فرامین مختلف به کامپیوتر است و به کاربر اجازه میدهد با استفاده کمتر از ماوس نرم افزار خود را کنترل کند.

 از طریق پارامتر های کنترلری که معمولا در قسمت بالایی میدی کیبورد تعبیه شده اند میتوان تنظیمات داخلی نرم افزار را تحت کنترل قرار داد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.