آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

خواندن نقشه های تکنینکی الکترونیک خودرو

 

این مبحث از آموزش خود شامل ۳ بخش میباشد یعنی برق و سیم کشی مبتدی – برق و سیم کشی متوسطه یا مربوط به الکترونیک خودرو – و در آخر برق و سیم کشی خودرو و آموزش تعمیرات ایسیو پیشرفته که این خود به تنهایی شامل چندین بخش میباشد .

 شایان ذکر است که در مبحث برق و سیم کشی پیشرفته ما برای اینکه باطریساز حرفه ای تربیت نماییم  تا حدی که توانایی باز و بستن داشبورد همه خودروها و یا تعمیر و باز و بست دینام و استارت همه خودروها را و یا تعمیر کامل سیم کشیهای مختلف و … را داشته باشد .

 

 که برای تعمیر الکترونیک خودرو میبایست مهارت تا حد درجه دو و یا همان حد متوسطه را کسب نماید کفایت میکند .

 

سیم کشی خودرو شامل آموزش های نقشه خوانی الکترونیک خودرو نیز می باشد که با توجه به نقشه الکترونیک یک خودرو بتوانید مسیر ها را آنالیز کنید و به عیب یابی بپردازید.

 

 

    برق و سیم کشی مبتدی

    برق و سیم کشی متوسطه

    برق و سیم کشی حرفه ای

    نقشه خوانی الکترونیک خودرو

 

عیب یابی سنسور های وابسطه به ECU

 

آموزش دیاگ و تست الکترونیک خودرو و آموزش تعمیرات ایسیو

 

کار با نرم افزار های تست و آنالیز دیاگ DIAG

 

نرم افزار های دیاگ به ECU خودرو متصل می شوند و برای عیب یابی آنها طراحی شده اند که پارسیان صنعت خودرو به عنوان پیشرو، پیشگام در طراحی و ساخت نرم افزار های حرفه ای در این زمینه کار خود را شروع کرده است.

 

 در این آموزش ها نحوه اتصال دستگاه دیاگ به ECU خودرو آموزش داده می شود با دریافت اطلاعات ECU توسط نرم افزار و مقایسه آنها با مفاهیم کلی و استاندارد های سنسور های الکترونیک می توانید آنها را عیب یابی کنید.

 

 ما در طراحی نرم افزار های خود قسمت هایی را لحاظ کرده ایم که بصورت هوشمند عیب یابی می کنند، یعنی عملکرد سنسورها و قسمت های دیگر موتور را آنالیز کرده و به عنوان هشدار به کار آموز خطای نرم افزاری یا سخت افزاری را اعلام می کند.

 

سنسور های مکاترونیک

 

استاندارد های سنسور های الکترونیکی ETSI

 

در این آموزش می آموزید که استاندارد یک سنسور الکترونیکی چیست و چگونه دیتای صحیح را تولید می کند واگر خراب شود چه خطا هایی را شامل می شود .

 

 این مطالب علم پایه و مفاهیم کلی استاندارد ها و مقادیر عددی در کارکرد سنسور ها را شامل می شود که یک دید کلی را نسبت به آنها ایجاد می کند.

 

دانش آموز می تواند با در آختیار داشتن اطلاعات مثلا سنسور دما این مطلب را بیاموزد که نمایش اختلاف دمای ۱۰ درجه ای در هر ۳۰ ثانیه بر اثر خرابی این سنسور است چرا که در بازه ۳۰ ثانیه دما آب نمی تواند درون موتور نوسان ۱۰ درجه ای را داشته باشد.

 با داشتن این اطلاعات و دانش نسبت به عملکرد سنسور ها می توانید یک حرفه ای در این زمینه و تحلیل سیستم های ترمودینامیک باشید.

نرم افزار های تست و آنالیز در ای سی یو و خودرو

 

نرم افزار هایی جهت تست و آنالیز ECU خودرو و آموزش تعمیرات ایسیو تدارک دیده شده است

 که توسط کامپیوتر قابل اتصال هستند.

 

این نرم افزار ها انواع خرابی هایی که اتصال کوتاه الکترونیک یا پایه ریزی اطلاعات ECU را شامل می شود را به دانش آموز نشان می دهد که چگونه یک ECU را عیب یابی کند،

 

 اتصالات الکترونیکی آن را پیدا کند و آنها را تصحیح کنند.

 

همچنین چگونه نرم افزار پایه ECU را درون آنها توسط نرم افزار های واسط نصب کنند. ECU از یک نرم افزار میانه به نام FIRMWARE یا میان افزار تشکیل شده است که اطلاعات پایه کارخانه در آن ریخته می شود که توسط این آموزش قادر به تعمیر آن خواهید بود.

 

آموزش مفاهیم کلی و عمیق

 

برای اینکه نسبت به کارکرد سیستم های کنترل الکترونیکی دید عمیقی داشته باشید مفاهیم دقیق و کاملی را برای آموزش به شما فراهم دیده ایم

 

دوره آموزش تعمیرات ایسیو که شامل مستندات بسیاری است که نوسط متد های نوین آموزشی همراه با کار عملی تدارک دیده شده است که دانش آموز بتواند دید کلی و عمیقی از جزئیات کارکرد موتور خودرو و واحد کنترل الکترونیکی ECU پیدا کند.

این دید عمیق و درونی می تواند شما را در کار تعمیرات و عیب یابی پر سرعت و توانا کند. این توانایی نشات گرفته از یک علم پایه عمیق نسبت به کارکرد موتور و مفاهیم کلی الکترونیک خودرو به همراه کار عملی خواهد بود.

صدا و شخصیت

 

چنانچه از داوران بخواهید شخصیت های هم پیوند با صداهای مختلف را ارزیابی کنند ، سطح بالایی از توافق را در بین آنها خواهید یافت . با این همه ، بین این قضاوت ها و معیارهای عینی شخصیت تطابق کمتری دیده می شود .

باید مقداری  ارتباط بین صدا و شخصیت و آموزش میکس و مستر قائل شویم ، زیرا مردم در عواطف و نگرش هایی که از خود ظاهر می سازند تا حدّی ثبات و پایداری نشان می دهند .

 

برون گرایی یکی از بهترین ابعاد استقرار یافتۀ شخصیت است و عملاً با صدا همبستگی دارد ؛ یعنی ارتفاع  بالاتر ( برای مردان) ؛ تأثیر کلامی بیشتر ، گفتار سریع تر و مکث کمتر (  برای زنان ).

 

شرر ( 1078 ) با ارائۀ یک مدل عدسی شکل نشان داد چگونه برون گرائی نزد مردان امریکایی به صورت تأثیر ارتفاع و کلام رمزگذاری و به شکل رسایی و (فقدان ) دلتنگی درک و تفسیر می شود .

در تعدادی از تجربه ها پژوهشگران با تغییر شیوه ی گفتاری گوینده قضاوت درباره ی شخصیت وی را مورد بررسی قرار داده اند . سرعت گفتار بکی از مؤثرترین متغیرها است .

گفتار سریع تر به عنوان توانمندی ، برون گرایی و شایستگی تلقی می شود . ارتفاع صدا دارای دو تأثیر است ؛بالا رفتن ارتفاع به عنوان برون گرایی ، جسارت ، اعتماد به نفس و شایستگی و همین طور تنیدگی و عصبی بودن قضاوت می شود ؛ شاید به این دلیل که بالا رفتن ارتفاع سر نخی از برانگیختگی عاطفی است ؛ چیزی که دیگران آن را به نوعی ویژگی شخصیتی تعمیم می دهند .

 

افراد مضطرب دقیقاً از همان کیفیت های گفتاری که در موقعیت های اضطراب آور تولید می شوند ، برخوردار نیستند . این عده سریع اما با مکث های خاموش صحبت می کنند ، بخصوص مکث های طولانی ( پیش از 5 / 1 ثانیه ) ؛ شاید به این دلیل که به زمان طرح ریزی بیشتری نیاز دارند . به علاوه ، این عده در کنترل سایر انواع نارسایی های گفتاری موفقند.

 

گروه دیگری که طبق یافته های بدست .

 

گروه دیگری که طبق یافته های بدست آمده از نوع خاصی از صدا برخوردار ند ، شخصیت های تیپ A  هستند ؛ افرادی رقابت جو ، متهاجم ، شکیبا که  شوق زیادی برای کسب موفقیت دارند . این عده هر چند ممکن است موفق یاشند ، اما مستعد بیماری عروقی نیز هستند .

آنان از صدا یی بلند ، سریع، همراه با مکث های انفجاری ، تنّوع  بسیار در سرعت حرف زدن و مکث کمتر در پیش از صحبت برخوردارند .

 

در آموزش میکس و مستر ما خصوصیت های آوایی عصب پریش ها و سایر بیماران را در فصل 17 بحث خواهیم کرد .

 

این عده از نظر اسپکتوگرام گفتاری خود تفاوت های بسیار جالبی با دیگران دارند .

 

 تحقیق بر روی قضاوت از روی صدا سه بُعد اصلی را بدست داده است :

 

وضعیت اجتماعی – اقتصادی

خوشایند – ناخوشایند

فعاّل – منفعل

 

شواهد گسترده ای در مورد پندارهای قالبی ( کلیشه ای ) در ارتباط با صداهای مختلف وجود دارد .

 

 ادینگتُن ( 1968 ) از بازیگران مرد و زن خواست تا به 9 روش مختلف صحبت کنند تا داوران آنها را بر روی 40 مقیاس ارزیابی کنند .

بیشترین توافق بر سر مقیاس های پیر – جوان ، مردانه – زنانه ، مشتاق – علاقه ، پر انرژی – تنبل و خوشگل – زشت بود ( با درجۀ اطمینان 80 /0 یا بیشتر بین داوری ها ) .

 برخی از خصوصیت های هم پیوند با شخصیت عبارت بودند از :

 

دمشی : جوان تر ، هنرمندانه تر

یکنواخت : مردانه ، وارفته ، سرد تر ، در خود فرو رفته

دماغی : نا خوشایند از نظر اجتماعی به جهات مختلف

تنیده : پیرتر ، سرکش ، تند خو

گلویی : پیر تر ، واقعگرا ، پخته ، فرهیخته ، سازگار

مطنطن : پر انرژی ، سالم ، هنرمندانه ، فرهیخته ، سرفراز ، جالب ، مشتاق

سریع : سوزنده ، برونگرا

ارتفاع متنوع : پویا ، زنانه ، مستعد ار لحاظ زیبایی شناختی

 

منشاء های این پندارهای قالبی کاملاًشناخته نشده اند . اینها ممکن است تا اندازه ای به پیوندهای واقعی با شخصیت ، تا حدی به صدای فرد از لحاظ سن ، جنس و گروههای فرهنگی مختلف ، و تا اندازه ای به قیاس ( برای مثال: خوشایند ،متزلزل ) مربوط باشند .

 

با این همه ،  قضاوت های انجام شده بر پایۀ صدا و مضمون های کلامی همبستگی دارند تا با قضاوت های صورت گرفته از روی صدا ، چهره و مضمون کلامی در مجموع

عیب یابی مدار الکترونیک خودرو

 

آموزش الکترونیک پایه و عمومی

 

ECU یک قطه الکترونیکی است که عواملی مانند ضربه، رطوبت، اختلاف فشار و نوسانات و اتصال الکتریکی باعث بروز خرابی در آنها می شود. برای اینکه یک ECU عیب یابی شود باید مفهوم کلی آن در آموزش تعمیرات ایسیو درک شود .

 

پارسیان صنعت خودرو به عنوان مرجع آموزش الکترونیک خودرو مفاهیم کلی در باره تعمیرات ECU را در برنامه های آموزشی خود لحاظ کرده است که هر یک از عوامل بالا شامل ضربه، رطوبت، اختلا ف فشار و نوسانات و اتصال الکتریکی باعث بروز خرابی برای ECU شد دانش آموز بتواند آن را عیب یابی نموده و نسبت به تعمیر آن اقدام کند.

 

 ما به دانش آموزان خود مفاهیم کلی را در این زمینه بصورت پایه ای آموزش تعمیرات ایسیو می دهیم بصورتی که آنها بصورت محسوس عملکرد سیستم های کنترل الکترونیکی را درک کنند.

مراحل عیب یابی و تعمیر ECU شامل مراحل تکمیلی است که به سه بخش کلی تقسیم می شود و به هر دانش آموز بصورت علمی و عملی این مراحل آموزش داده می شود که بتوانند تمام تعمیرات مربوط به ECU را انجام دهند.

 

آموزش های الکترونیک

 

این آموزش جهت نحوه صحیح کار با ادوات تعمیرات الکترونیک نظیر هویه و لحیم کاری همچنین نحوه کار با دستگاه های عیب یاب مولتی متر را شامل می شود.

در این آموزش ها کار آموز یا دانش آموز نحوه عملی کار با دستگاه های تست الکترونیکی شامل مولتی متر و اسیل اسکوپ را آموزش می بیند همچنین با گذراندن این دوره در تعویض قطعات معیوب بر روی برد ECU ماهر می شود و به راحتی می تواند قطعات معیوب روی برد ECU را تشخیص دهد و آنها را تعویض کند.

 تعویض و مونتاژ قطعات الکترونیک نیاز به مهارت در این زمینه دارد و جزء تکنیک های  الکترونیک