آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

زمان پاسخگویی و فرکانس تصویر در مانیتور ها

 

زمان پاسخگویی و فرکانس تصویر برای طرفداران فیلم های اکشن و فیلم هایی که سرعت تصاویر بالایی دارند ملموس تر است.

زمان پاسخگویی عبارت است از زمانی که یک پیکسل نیاز دارد تا از تاریک ترین حالت خود به سفید ترین حالت خود برسد که در این بین تمام رنگها را در خود خواهد داشت.

محسنات این فاکتور در مواقعی که بازی های ورزشی سریع و فیلم های اکشن را می بینید نمایان می شود

 

فرکانس تصویر یا همان نرخ تازه شدن تصویر هم عددی است که نشان می دهد مانیتور یا تلویزیون شما چقدر زمان نیاز دارد تا فریم و تصویر جدید را جایگزین تصویر دیگر کند.

تمامی این اعداد به قدری کوچک هستند که گاهی چشم انسان تفاوت آنها را درک نمی کند ولی همانطور که گفته شد اگر این زمان ها به اندازه ی کافی سریع نباشند ، در دیدن تصاویر سریع با کمی نقص روبرو خواهید شد.

 

مورد آخر بر می گردد به نوع پنل های استفاده شده  و آموزش تعمیر مانیتور ها .

 

بررسی دو نوع پنل در این بین قابل تأمل است زیرا بعید است در بازار مانیتوری را ببینید که پنلی غیر از این دو تکنولوژی را بکار گرفته باشد.

 

 پنل TN

 

این پنل که در اغلب مانیتور ها به دلیل قیمت پائینشان بکار گرفته می شوند. این پنل ها زاویه دید محدودی دارند و نمی توانند 7/16 میلیون رنگ را بطور حقیقی داشته باشند زیرا در این پنل از 6 بیت اطلاعات داده برای هر کدام از رنگ های RGB استفاده شده است .

شاید سوال شود پس چرا گفته می شود که این پنل ها هم دارای 7/16 میلیون رنگ هستند ؟

جواب اینجاست که این پنل ها قادرند تا در کنار پیکسل های رنگ ، یک پیسکل بطور مجزا و سایه وار درست کنند و به این شکل سعی در مرتفع کردن این نقیصه را دارند.

در آموزش تعمیرات مانیتور ها  از آنجایی که این رنگ های اضافی (شبه سایه) توسط تلویزیون ایجاد و اضافه می شود از کیفیت کمتری برخوردارند ولی باید گفت که با این وجود نسبت به قیمتشان ، از کیفیت قابل قبول و مطلوبی برخوردارند.

 

 پنل IPS

 

در این پنل ها بر خلاف نوع قبل از 8 بیت برای هر رنگ RGB استفاده شده است پس توانایی خلق 7/16 میلیون رنگ بطور ذاتی وجود دارد.

 همچنین در زاویه های بیشتر نیز قابل دیدن و تشخیص می باشند منتهی قیمت بالای این پنل ها باعث شده تا در مانیتورهای کمتری بکار روند زیرا مانیتورهایی که از این پنل ها بهره برده اند گران قیمت تر از نوع قبل هستند.

 

 

چند نکته آموزشی برای نصب دزدگیر اماکن

 

 

معمولا برای نصب و راه اندازی سیستم های امنیتی باید از افراد مجرب و متخصص در این زمینه استفاده کرد.با  توجه به افزایش جرم و جنایت شاهد هستیم این روزها مشغول به مجهز کردن اماکن خود به دوربین های مدار بسته و دزدگیر می باشند.

از این رو فرصتی بوجود امده تا بازار مناسبی برای کسب در امد از این راه ایجاد شود.

 

مباحثی که می توانید در دوره آموزش نصب دزدگیر با انها آشنا شوید عبارتند از :

 

در مرحله اول شما با تمامی لوازمن و تجهیزات که در این زمینه استفاده می گردد به صورت کامل آشنا خواهید شد.

 

در محله دوم شما را نحوه نصب و راه اندازی انواع چشمی ها و حس گرهای مختلف آشنا خواهیم کرد.

 

 

 

در مرحله سوم شما را  دستگاه تلفن کننده و نحوه اتصال ان به سیستم آشنا خواهیم کرد.

 

در مرحله چهارم نیز اموزش اتصال ریموت کنترل و نحوه کد دهی انرا به شما خواهیم گفت.

 

شما می توانید راحت ترین و روان ترین آموزش دزدگیر و اعلام حریق اماکن را بگذرانید و  در کم ترین زمان ممکن به سطح بالایی از مهارت دست یابید.

مرحله پنج اموزش شامل نحوه سیم کشی قسمت های مختلف سیستم به هم بوده.شما توسط سیستم های امنیتی امروزی معمولا می توانید سایر لوازم برقی محیط را نیز تحت کنترل داشته باشید و فرمان خاموش و روشن و یا بزا و بسته شدن را صادر نمایید.

به همین منظور در این مورد نیز برای شما آموزش هایی را در نظر گرفته ایم.

 

همانطور که می دانید برخی از دزگیر ها به حرارات محیط حساس بوده و به این منظور باید از دکتورهای حراراتی استفاده نمایند.

در این مورد نیز آموزش های لازم را خدمتتان ارائه خواهیم داد.

د راخر نیز نحوه اتصال منبع تغذیه را به شما نشان خواهیم داد. و اینکه اگر زمانی برق قطع شد چگونه بتوان با استفاده از باتری بک آپ سیستم را راه اندازی و از اختلال در آن جلوگیری کرد

آموزش دزدگیر و اعلام حریق  دارای نکاتی مهم است که حتما باید به صورت عملی و در قالب یک پروزه انها را بیان کرد.

و این مهمترین خصوصیات کلاس های ما می باشد که به صورت ۱۰۰% عملی برای شما علاقه مندان این دوره های ارزشمند را برگزار خواهیم کرد.

 

آشنایی با سیستم دوربینهای مدار بسته

 

 

امروزه در مراکز صنعتی و اداری جهت نظارت بر محیط فیزیکی و نظارت برکار کارکنان یا کـارگران در جـهت کنترل و مدیـریت بهـتر و کارآمـد‌تر بـه وفـور از سیستمهای تـلویزیونی مـداربسته (closed circuit TV)(cctv) استفاده می‌شود.

این سیستمها به عنوان سیستمهای کنترل تصویری نیز نامیده می‌شوند.

 

گاهی نیز از این سیستمها با مخفف CCVE (تجهیزات ویدئویی مدار بسته) یاد می‌شود. در محلهایی مانند بانکها ـ ادارات ـ دانشگاهها ـ کارخانجات ـ فروشگاههای بزرگ ـ فروشگاههای فروش اجناس گرانقیمت مانند طلافروشیها ـ در سوپرمارکتهای بزرگ و در کنترل ترافیک خیابانها و چهارراه‌ها این سیستمها را میتوان نصب و مورد استفاده قرار داد.

 استفاده از این سیستم ها و نصب دوربین مدار بسته  در منازل مسکونی رواج چندانی نیافته است ولی با پا به عرصه گذاشتن سیستمهای تصویری که قادرند حرکت را در محدودة  تحت نظارت سیستم تشخیص و اعلام خطر نمایند یا توسط سنسورهای خاصی تحریک شده و شروع به ضبط فیلم از محل بنمایند انتظار می‌رود که استفاده از این سیستمها در منازل مسکونی نیز گسترش بیاید.

 به اینگونه سیستمها هم اکنون اصطلاح دزدگیر تصویری اطلاق می‌شود.

 

اصول کار سیستمهای CCTV به این صورت است که ابتدا تصاویر توسط دوربینهای مدار بسته دریافت شده و برای نمایش و پخش به مانیتور یا تلویزیون انتقال داده می‌شود.

 همچنین برای ضبط و یا تغییر نحوه نمایش روی مانیتور و پخش همزمان تصاویر دوربینها روی مانیتور و کنترل از راه دور دوربینها نیز تجهیزات و امکاناتی وجود دارد.

چون تصاویر دریافت شده از این سیستمها  و دوربین مدار بسته برای بینندگان محدودی می‌باشد لذا به آنها تلویزیون مدار بسته می‌گویند بر خلاف تلویزیون عمومی (Broadcast TV) که جهت پخش تصاویر برای عموم می‌باشد.

با توجه به تنظیماتی که روی دوربینها و سایر تجهیزات میتوان انجام داد این سیستمها در شرایط جوی متفاوت و در روز و شب نیز کارآیی خوبی دارند.

مارتین لوتر

 

گرچه لوتر هیچ قصد زبانشناسانه‌ای نداشت، اما ترجمه‌ی او مهمترین و کاراترین مرجع آلمانی کنونی به شمار آمد. از زمان لوتر تا کنون، بحث و برخورد اصلی زباندانان و نویسندگان زبان آلمانی گزینش و صیقل زبان در برابر لهجه‌ها و گویش‌های گوناگون بوده است.

 

گاه شرقی‌ها واژه‌ها و آواهای غرب آلمان را واپس زده‌اند و گاه آلمانی سفلی (plattdeutsch) در شمال، خود را بر آلمانی علیا (oberdeutsch alemannisch) تحمیل کرده است.

در این مدت آلمان چندین نویسنده و پژوهنده − مانند دهخدا در زبان فارسی − داشته که آثار و پیشنهادهایشان امروزه نیز معتبرند.

 

دو ادیب و دانشمند که آثار آنها از سده‌ی ۱۸ میلادی به بعد بر زبان امروزین آلمانی تأثیرات ژرفی نهاده، یکی یوهان کریستف گوتشد (Johann Christoph Gottsched) است که بیشتر بر ادبیات و تئاتر آلمان تأثیر گذاشت.

او همان کسی است که موتزارت در نوشتن از او پیروی کرد.

 

دومین پژوهشگر در این زمینه یوهان کریستوف آدلونگ (Johann Christoph Adelung) بود که رسم‌الخط آلمانی را ساده و دقیق و دریافتنی کرد.

آدلونگ چندین فرهنگ و دستور زبان تألیف کرد که حتا مخالفانش نیز به آنها رجوع می‌کردند.

هنگامی که در سال ۱۷۸۷ نخستین مجموعه آثار گوته درمی‌آمد، شاعر بنام آلمانی به ناشر و ویراستاران متن‌هایش سپرده بود که هرجا شکی دارند، از فرهنگ‌ها و دستور زبان‌های آدلونگ پیروی کنند.

 

در سده‌ی ۱۹ میلادی نیز دو شخصیت دیگر مهر کار و آثار خود را بر زبان  و آموزش زبان آلمانی زدند:

یاکوب گریم (Jakob Grimm) که در پی بازیابی و زنده‌کردن واژه‌های کهن و میانه‌ی آلمانی بود و کنراد دودن (Konrad Duden) که آخرین حرف در درست‌نویسی زبان آلمانی را امروزه نیز در فرهنگ‌های او جستجو می‌کنند.

 

 

استفاده از دوربین در شرایط سخت محیطی

 

دوربین های مداربسته نیز مانند دیگر تجهیزات الکترونیکی نسبت به شرایط محیطی حساس هستند. این حساسیت با توجه به نوع دوربین و عملکرد آن متفاوت است اما راه های مختلفی برای کاهش این حساسیت وجود دارد.

در این مقاله به بررسی تعدادی از این روش ها می پردازیم.

 

اولین نکته در مواجهه با میزان حساسیت دوربین ها توجه به میزان IP بدنه دستگاه است.

برای نصب دوربین مدار بسته  اشاره به این نکته ضروری است که حروف IP در رابطه با بدنه دستگاه رابطه ای با شبکه در دوربین ها ندارد.

 IP یک دستگاه حساسیت آن را به شرایط محیطی مانند آب و گرد و غبار نشان می دهد (در رابطه با استاندارد IP در مقاله مرتبط با آن اطلاعاتی را بخوانید). معمولا حساسیت دستگاه به حرارت محیط به صورت کاملا جداگانه مورد اشاره قرار می گیرد.

 

کاورهای بیرونی (Weather Proof)

 

در صورتی که می خواهید دوربین را در محیط بیرونی نصب کنید IP بدنه دوربین باید بالاتر از عدد 65 یا 66 باشد.

توجه داشته باشید که استاندارد IP دستگاه به جهت نصب آن نیز وابسته است پس در صورتی که دوربین را برعکس نصب کنید الزامی برای وارد نشدن آب به بدنه وجود نخواهد داشت.

در صورتی که IP بدنه دوربین برای نصب بیرونی مناسب نبود حتما باید از کاور مناسب برای محل استفاده کنید.

 

در محیط هایی که خطر ورود آب وجود نداشته باشد تنها باید به رقم دوم استاندارد IP توجه کنید. بالاتر بودن این رقم به معنای مقاومت بیشتر بدنه نسبت به ورودی گرد و غبار است.

برای مثال در محیط های صنعتی که برش یا ذوب روی مواد خام صورت می گیرد حتما از دوربین مناسب یا کاور برای دوربین استفاده کنید.

 

 

کاورهای ضد انفجار (Expulsion Proof)

 

این کاورها به طور کلی استانداردهای عایقی متفاوتی از استاندارد IP دارند و از صدمه دیدن دوربین مدار بسته در شرایط خاص جلوگیری می کنند. کاربرد این کاورها بیشتر در معادن و صنایع نظامی می باشد.

 

 

کاورهای ضد ضربه (Vandal Proof)

 

استاندارد خاصی برای مشخص کردن میزان مقاومت این کاورها نسبت به ضربه وجود ندارد.

گاهی تنها برای دوربین های با بدنه فلزی از این اصطلاح استفاده می شود. اما در واقع این واژه به معنای مقاومت دوربین در مقابل حمله با سلاح سرد است.