آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

زمان پاسخگویی و فرکانس تصویر در مانیتور ها

 

زمان پاسخگویی و فرکانس تصویر برای طرفداران فیلم های اکشن و فیلم هایی که سرعت تصاویر بالایی دارند ملموس تر است.

زمان پاسخگویی عبارت است از زمانی که یک پیکسل نیاز دارد تا از تاریک ترین حالت خود به سفید ترین حالت خود برسد که در این بین تمام رنگها را در خود خواهد داشت.

محسنات این فاکتور در مواقعی که بازی های ورزشی سریع و فیلم های اکشن را می بینید نمایان می شود

 

فرکانس تصویر یا همان نرخ تازه شدن تصویر هم عددی است که نشان می دهد مانیتور یا تلویزیون شما چقدر زمان نیاز دارد تا فریم و تصویر جدید را جایگزین تصویر دیگر کند.

تمامی این اعداد به قدری کوچک هستند که گاهی چشم انسان تفاوت آنها را درک نمی کند ولی همانطور که گفته شد اگر این زمان ها به اندازه ی کافی سریع نباشند ، در دیدن تصاویر سریع با کمی نقص روبرو خواهید شد.

 

مورد آخر بر می گردد به نوع پنل های استفاده شده  و آموزش تعمیر مانیتور ها .

 

بررسی دو نوع پنل در این بین قابل تأمل است زیرا بعید است در بازار مانیتوری را ببینید که پنلی غیر از این دو تکنولوژی را بکار گرفته باشد.

 

 پنل TN

 

این پنل که در اغلب مانیتور ها به دلیل قیمت پائینشان بکار گرفته می شوند. این پنل ها زاویه دید محدودی دارند و نمی توانند 7/16 میلیون رنگ را بطور حقیقی داشته باشند زیرا در این پنل از 6 بیت اطلاعات داده برای هر کدام از رنگ های RGB استفاده شده است .

شاید سوال شود پس چرا گفته می شود که این پنل ها هم دارای 7/16 میلیون رنگ هستند ؟

جواب اینجاست که این پنل ها قادرند تا در کنار پیکسل های رنگ ، یک پیسکل بطور مجزا و سایه وار درست کنند و به این شکل سعی در مرتفع کردن این نقیصه را دارند.

در آموزش تعمیرات مانیتور ها  از آنجایی که این رنگ های اضافی (شبه سایه) توسط تلویزیون ایجاد و اضافه می شود از کیفیت کمتری برخوردارند ولی باید گفت که با این وجود نسبت به قیمتشان ، از کیفیت قابل قبول و مطلوبی برخوردارند.

 

 پنل IPS

 

در این پنل ها بر خلاف نوع قبل از 8 بیت برای هر رنگ RGB استفاده شده است پس توانایی خلق 7/16 میلیون رنگ بطور ذاتی وجود دارد.

 همچنین در زاویه های بیشتر نیز قابل دیدن و تشخیص می باشند منتهی قیمت بالای این پنل ها باعث شده تا در مانیتورهای کمتری بکار روند زیرا مانیتورهایی که از این پنل ها بهره برده اند گران قیمت تر از نوع قبل هستند.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.