آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

تنظیم آهنگ

 

در فرایند ساخت هر آهنگی که به گوش شما می رسد سه نفر نقش دارند . آهنگساز و میکس و مسترینگ به عنوان الهام دهنده و خالق اثر ، تنظیم کننده و نوازنده .

آهنگساز می تواند هر کسی باشد . همه استعداد این را دارند که در ذهن خود قطعات موسیقی ابداع کنند . ولی آنچه مهم است و معمولا شنوندگان زیاد در مورد آن کنجکاو نمی شوند این است که چگونه می شود افکار ذهنی آهنگساز را مبدل به نت کرد و سپس با ساز اجرا کرد ، حتی زیبا تر .

 

اتحادیه ی موسیقیدانان آمریکا تنظیم را به عنوان هنر تهیه و تطبیق و به بیان متفاوت ترجمه ی نت های روی کاغذ بصورت دیگر ( آوایی ) بیان می کند . بر اساس تعاریف این اتحادیه ، یک تنظیم ممکن است شامل بیان کردن و هماهنگ کردن نت ها و حتی دخالت در اصل ملودی باشد . بنابراین ، هنر تنظیم عبارت است از هارمونیک (ایجاد هماهنگی کردن ) ، ملودیک ( خوش آوا کردن ) و ریتمیک ( ضرب دار کردن ) کردن ساختار موسیقی . ارکسترا و تنظیم را نباید با هم برار دانست . در ارکسترا فقط تطبیق نت برای موسیقی دسته جمعی مطرح است در حالی که تنظیم دربردارنده ی فنون ساخت ملودی نیز هست .

 

تنظیم در ایران امری نوپاست . اجرای متفاوت و دل نشین چند ساز به طور هم زمان ، یکی از دستاوردهای تنظیم است . در کشور ما سابقا در اکثر اجراها نوازندگان از ابتدا تا انتها ، مشترکا یک ملودی را می نواختند . با ورود تنظیم به موسیقی ما ، تنوع در اجرا ها دیده شد و گروه های ارکسترا در ایران نیز تشکیل شدند .

 

تنظیم کننده باید این ویژگی ها را داشته باشد : کاملا با علم موسیقی آشنا باشد ، سازها را بشناسد و با صدای آنها آشنایی کامل داشته باشد . تنظیم کننده خط های ملودی را می چیند یا صدا ها و سازها را ترکیب می کند ، به آهنگ استیلی می بخشد که در قطعه ی تنظیم نشده فقدانش احساس می شود . شخص تنظیم کننده باید خلاقیت ، تمرین موسیقی و گوش های خوب داشته باشد . به یاد داشته باشید تنظیم کننده شدن کار آسانی نیست .

او باید نت ها را برای سازها بنویسد و آماده کند ، هماهنگی سازها و زیبایی آهنگ را مدیریت کند ، صداها را ترکیب کند و فنون زیباسازی را بکار گیرد . تنظیم کننده می تواند حتی سرپرست گروه هم باشد .

تنظیم و میکس و مسترینگ می تواند هم برای چندین ساز باشد هم برای تعداد اندکی . تنظیم بر عهده ی شخص تنظیم کننده است و می تواند طبق میل خودش با توجه به علم موسیقی ، تعداد و توانایی نوازندگانش هر تعداد سازی که می خواهد اضافه یا حذف کند .

تنظیم کننده پس از اینکه ملودی را به اتمام رساند ، سازهای مورد نظرش را طبقه بندی می کند تا وسعت صدا دهی آنها را بررسی نماید . او باید طوری سازها را بچیند که از هر کدام بهترین نتیجه را بگیرد .

در مرحله ی پایانی تنظیم ، نت ها را به ترتیب اهمیت ساز ، روی خطوط حامل بر روی کاغذ پارتیتور بنویسد و آماده ی اجرا کند .

در پایان می توان گفت تنظیم امری سلیقه ایست ولی آن تنظیمی مورد پسند واقع می شود که طبق اصول موسیقی باشد ضمن اینکه زیبایی خود را حفظ کرده .

تنظیم هنر تنوع بخشیدن به ملودی می باشد .

برآورد هزینه تقریبی برای نصب یک سیستم دوربین مدار بسته

 

 

قیمت دوربین مداربسته

 

برای نصب و راه اندازی سیستم دوربین مداربسته یک سری از تجهیزات اصلی و فرعی مورد نیاز می باشد که شما می توانید با توجه به آموزش نحوه انتخاب هر کدام در قسمت آموزش تجهیزات مورد نیاز خود را انتخاب نمایید و با توجه به قیمت هایی که در قسمت محصولات درج شده اقدام به برآورد هزینه ی تقریبی سیستم خود نمایید.

 

تجهیزات اصلی:

 

تجهیزات اصلی برای هر سیستم دوربین مدار بسته ضروری می باشند.

 

1. دوربین ها

 

2. دستگاه ضبط تصاویر (DVR)

 

3. هارد (HDD)

 

4. منبع تغذیه برای دوربین ها (آداپتور)

 

5.کابل تصویر (RG59)

 

6. کابل برق

 

7. نمایشگر (مانیتور)

 

 

 

تجهیزات فرعی:

 

تجهیزات فرعی دوربین مداربسته با توجه به موقعیت و شرایط پروژه متغیر می باشند.

 

1. فیش BNC

 

2. فیش AV برای ورودی تصویر به نمایشگر (مانیتور)

 

3. پایه دوربین برای دوربین های دیواری و صنعتی

 

4. لنز برای دوربین های صنعتی

 

5. کاور ضد آب برای دوربین های صنعتی محیط خارجی

 

6. داکت برای مسیر های کابل کشی روکار محیط داخلی

 

7. لوله فلکسی برای مسیرهای روکار محیط خارجی

 

8. لوله پلی اتیلن برای کابل کشی در مسیرهای تحت فشار در زیر زمین

 

 

 

علاوه بر هزینه ی تجهیزات مورد نیاز هر پروژه هزینه های نصب و راه اندازی نیز به شکل زیر محاسبه می گردد:

 

اجرت نصب و راه اندازی                            هر دوربین          35000 تومان

 

اجرت کابل کشی                                     هر متر                 500 تومان

 

اجرت نصب داکت و لوله فلکسی                هر متر                 1000 تومان

4 روش جهت افزایش ذخیره سازی دوربین مدار بسته بدون افزودن هارد اضافی

هارد (Hard Disk Drive) قطعه سخت افزاری است که برای ذخیره تصاویر ضبط شده دوربین مدار بسته استفاده می شود  و همیشه این سوال که چه ظرفیتی برای دوربین مداربسته را انتخاب کنیم برای خریداران مطرح است.

 

انتخاب هارد پس از مشخص شدن نوع و تعداد دوربین های شما مشخص می شود برای مثال هارد یک ترابایت برای 8 دوربین با کیفیت آنالوگ با کیفیت 720TVL تعداد 20 روز ذخیره می کند اما همین هارد برای دوربین های توربو اچ دی با همین تعداد حدود 14 روز ذخیره می کند و برای دوربین های تحت شبکه به همین تعداد و کیفیت 2PM حدود 7 روز ذخیره می کند.

 

البته انتخاب دقیق هارد را باید به کارشناسان و نصاب انتخابی خود سپرده یا از نرم افزار های مرتبط استفاده کنید.

 

هارد دیسک درایو

 

با توجه به اینکه DVR های موجود دربازار معمولا تعداد 2 هارد را با ظرفیت نهایت 4 ترا بایت ساپورت می کنند بنابر این استفاده بهینه از فضای هارد بهترین روش برای افزایش روز های ذخیره تصاویر دوربین های مدار بسته است که در این مقاله به چهار روش ساده می پردازیم.

 

1- از تکنولوژی موشن دتکشن (Motion detection )استفاده کنیم

 

در تنظیم های تمام DVRها آیکونی به نام موشن دتکشن وجود دارد که ذخیره تصاویر را بر اساس حرکت و تغییر در فضای پیش روی

 

دوربین مداربسته انجام میدهد ،  شما می توانید بسایر ساده محیط مورد نظر که اهمیت حرکت دارد را انتخاب کرده یا کب تصویر را

 

انتخاب کرده میزان حساست را نیز انتخاب کنید (عددی معمولا بین یک تا ده که هر چه کمتر باشد حساسیت هم کمتر می شود)

 

استفاده از این روش زمان بازبینی تصاویر به شما کمک بسیار زیادی میکند زیرا فقط اتفاقات ضبط شده و  زمان های غیر مفید کمتر

 

ضبط شده است.

 

2-کم کردن تعداد فریم های در ثانیه برای زمان ضبط تصاویر

 

فریم بر ثانیه

 

تعداد فریم ها (Frame per second) در ذخیره تصاویر معمولا تا 30 فریم در ثانیه است به این معنی که در هر ثانیه 30 تصویر  برای تشکیل تصویر متحرک در نظر گرفته شده است و زمان تنظیمات اولیه ضبط تصاویر شما می توانید با انتخاب تعداد فریم ،میزان حجم مورد نیاز را بر روی هارد را نیز در نظر بگیرید به طور مثال اگر شما 10 فریم را در ثانیه انتخاب کنید پس حدود 3 برابر تصویر بیشتری نسبت به 30 فریم در ثانیه می توانید ذخیر سازید.

 

در محیط هایی مانند ورودی اصلی و روبروی دخل فروشگاه ها و جلوی گاو صندوق ها و جاهای پر خطر معمولا باید بالاترین فریم را در نظر گرفت زیرا زمان بازبینی جسم یا فرد اگر سرعت زیادی داشته باشد بنابر این تصویر مطلوبی شما نخواهید داشت.

 

3-تغییر در فرمت ذخیره ساری تصاویر دوربین مدار بسته H.264

 

دستگاه DVR بر اساس تکنولوژی استفاده شده در ساخت آن می تواند با فرمت های مختلف کار ذخیره سازی تصاویر را انجام دهد

 

مانند avi-CIF-mpeg-mpeg2-mpeg4-h.264 و… که شما با انتخاب هر کدام از آنها میتوانید حجم تصاویر را کم و زیاد کنید.

 

 

 

4- رزولوشن تصاویر را کم کنیم

 

رزولیشن های تصاویر ضبط  دوربین مداربسته

 

در برخی از دستگاه های dvr کنار انتخاب فرمت تصاویر شما می توانید رزولیشن را هم انتخاب کنید و مشخص است که هر چه رزولوشن را پایین بیاورید حجم کمتری بر روی هارد دیسک اشغال می کند.

چگونه نویز تصویر دوربین مداربسته را رفع نماییم؟

 

در ابتدای صحبت باید بگوییم ما در دو روش می توانیم نویز را از بین ببریم :

 

۱- پیشگیری از تشکیل نویز در نصب (طراحی) دوربین مداربسته

 

۲- اقدام به حذف نویز بعد از نصب

 

که هر کدا م از این قسمت ها به بحث و توضیح جامع خود را می طلبد.

 

پیشگیری از تشکیل نویز در نصب (طراحی)

 

۱-  انتخاب مسیر صحیح برای سیم کشی – داکت کشی – لوله گذاری دوربین مداربسته

 

۲-  انتخاب سیم کواکسیال متناسب با مسافت و محیط

 

۳-  استفاده از کانکتورهای با کیفیت  BNC

 

۴-  به کارگیری ترانس و منبع تغذیه باکیفیت در سیستم دوربین مداربسته

 

۵-  نصب پایه دوربین مداربسته و دوربین در محل مناسب

 

۶-  انتخاب محل مناسب قراردادن ذخیره ساز DVR- NVR دوربین مداربسته  دور از دکل های فشار قوی

 

۷-  از یک برق ثابت و بدون تناوب ۲۲۰ ولت استفاده نمایید

 

۸- دو یا چند تکه نبودن کابل تصویر ودر صورت اجبار استفاده از کانکتور مخصوص دوربین مداربسته

 

 

 

 

 

اقدام به حذف نویز بعد از نصب

 

۱- استفاده از سیستم های noise jammer

 

۲- در صورت امکان از سیم ارت برای دوربین مداربسته استفاده کنید

 

۳- دورکردن لوازمی که نویز تولید می کنند از کواد – سوئیچر – دی وی آر و مانیتور دوربین مداربسته

 

۴- جابجایی دوربین مداربسته از وسایلی که لرزش یا نویز ساطع می کنند

سبک موسیقی هاردکور تکنو (Hardcore Techno)

 

هاردکور تکنو (Hardcore Techno)

 

هاردکور تکنو نوعی از موسیقی تکنو و میکس و مسترینگ است که ارتباط نزدیکی به سبک گابر (Gabber) دارد.

 این سبک در اوایل تا اواسط دهه ۱۹۹۰ در شهرهای بزرگ صنعتی یا پساصنعتی (روتردام، نیویورک، نیوکاسل، نیو ساوت ولز) و به طور همزمان در موسیقی رقص تکنو تجاری در جستجوی صدایی سخت تر سرچشمه گرفته است؛

«ما رسیده ایم» اثر مسکالینوم یونایتد (PCP 006، 1990) توسط بسیاری به عنوان اولین آهنگ هاردکور شناخته شده است.

 

 هاردکور با ضرب‌های سریع مکرر (160-300BPM)، اغلب با ضرب کیک-درامِ فشرده و کامپرس شده مشخص می شود. این موسیقی از نوادگان موسیقی صنعتی و آتونال تر، با ضرب متمایل به اوایل موسیقی الکترونیک در نظر گرفته شده است.

 

هاردکور تکنو اغلب به زشتی، ترشرویی، بیماری، صراحت جنسی یا بی‌حرمتی می‌پردازد. دلیل آن تا حدودی این است که علاقه‌مندان به هاردکور از احساس منفی لذت می برند، تا حدودی به دلیل اینکه از تحریک طنزآمیز ترس و بیزاری دیگران لذت می‌برند.

 

 به طور کلی، هاردکور تکنو به دنبال رابطه اجتماعی است که پانک راک یا SKA در اوایل می‌جستند: طعنه، طبقه کارگر، شبه سیاسی، و به دنبال فراتر رفتن از ستم زندگی روزمره.

 

زیرشاخه های هاردکور تکنو:

فوربیت (4beat)

بانسی تکنو (Bouncy techno) و میکس و مسترینگ

هاردکور بریک بیت (Breakbeat Hardcore)

بریکور (Breacore)

دیجیتال هاردکور (Digital hardcore)

گابا (Gabba)

هپی هاردکور (Happy Hardcore)

نیو بیت (New Beat)

نو استایل گابر (Nu Style Gabber)

اسپیدکور (Speedcore)

ترورکور (Terrorcore)