آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

فرمت دوربین مدار بسته (یا تحت شبکه)

مسأله ای که در مورد فرمت دوربین حتماً باید بدانیم این است که فرمت  دوربین مداربسته  بر روی زاویه دید دوربین تأثیر مستقیم می گذارد. در هنگام استفاده از  لنز مشترک، فرمت دوربین مدار بسته باید متناسب با تغییرات در زاویه دید باشد. عموماً دوربین های با فرمت  کوچک، زاویه دیدکوچکتری ایجاد می کنند.

 

 

 

فاصله کانونی لنز دوربین مدار بسته:

 

این فاصله کانونی با واحد(mm ) میلی متر اندازه گیری می شود. فاصله کانونی نسبت مستقیم با زاویه دید لنز دوربین مدار بسته دارد. این نصب به حالت زیر است:

 

-فاصله کانونی بزرگ باعث زاویه دید کوچک می شود.

 

-فاصله کانونی کوچک، زاویه دید وسیعتری را فراهم می آورد. معمولاً زاویه دید معمولی در دوربین ها همان زاویه دیدی است که چشم انسان تجربه می کند.

 

Fstop  در دوربین مدار بسته:

 

لنز دوربین دارای دو پارامتر قابل اندازه گیری است:

 

1- Fstop

 

2-aperture

 

حداقل aperture مصادف است با بیشترین FSTOP و این زمانی است که لنز کاملاً بسته است. همینطور بیشترین aperture که  مصادف است با کمترین FSTOP زمانی است که لنز کاملاً  باز است. اثری که FSTOP روی تصویر نهایی دارد را می توان به این نحو عنوان کرد که اگر Fstop مینیمم مقدار ر ا داشته باشد. لنز در تاریکی نور بیشتری را عبور می دهد. و این باعث می شود. تصویر  بهتری نیز حاصل آید.

 

اگر FSTOP بیشترین مقدار را داشته باشد، زمانی که نور زیاد است و احتمال باز تاب نور وجود دارد، این موضوع از سفید شدن تصویر دوربین جلو گیری می کند.

 

عمق دید:

 

عمق دید به نا حیه ایی از میدان دید که حالت فوکوس شده دارد را می گویند. عمق دید بیشتر به این معنی است که درصد بزرگی از میدان دید، فوکوس شده است و در عمق دید کوچک فقط ناحیه کوچکی از میدان دید فوکوس شده است.

 

 عمق دید  به عواملی زیر بستگی دارد:

 

لنز با زوایه دید بزرگتر، عمق دید بیشتری دارد. لنز با Fstop  بزرگتر، عمق دید بیشتری دارد. همینطور  دوربین مداربسته با رزولوشن بالاعمق دید بیشتری دارد. برای مطالعه بیشتر در این مورد به مقالات فنی دوربین مدار بسته مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.