آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

کلاویه ها در مینی کیبورد

 

شاسی ها و کلید ها اجزای تشکیل دهنده صفحه کلید میدی کیبورد را کلاویه گویند که جزء عوامل اصلی و تعیین کننده کیفیت و قیمت میدی کیبوردها و میکس و مسترینگ  هستند.

کلاویه ها بر اساس سبک ساخت میدی کیبورد دارای تنوع هستند و با وزن های متفاوتی طراحی شده اند، وزن هر کلاویه بر اساس جنس تولیدی از پلاستیک، سرامیک و سرب توسط کمپانی سازنده تعیین می گردد که میتواند در سرعت برگشت های کلاویه در حین نواختن و عمر آنها تاثیرگذار باشد.

کلاویه ها از سه قسمت تشکیل شده اند: قسمت ابتدایی (بیرونی) جایگاه ضربات انگشتان دست و قسمت میانی (حسگر شدت ضربه) و تبدیل کننده ضربات انگشتان دست به کد ها میدی و  قسمت انتهایی جهت بالانس کلاویه و مهارکننده.

 

کلاویه ها در اندازه و ابعاد متفاوتی طراحی شده اند که میتوان آنها را به دو دسته عمده تقسیم کرد اولی باساختار کلاویه های سبک ( همانند کیبورد) و دیگری با ساختار سنگین (همانند پیانو) طراحی شد اند و تفاوت بین آنها ارتفاع کلاویه از مبدا تا مقصد (از

حالت عادی تا نهایت فشردن کلاویه) و قرار گیری وزنه ی تعبیه شده در زیر کلاویه است.

 

در میدی کیبورد ها تعداد کلاویه ها با تعداد 25و37و49و61و73و88 کلید تولید می شوند. (دو، سه، چهار، پنج، شش و هفت اکتاو)

 

در میکس و مسترینگ تنها تفاوت در دسترسی همزمان به اکتاو هاست و معمولا افرادی که نیاز به یک محصول پرتابل دارند از نمونه های سبک تر با تعداد اکتاو کمتر استقبال می کنند.

 

..:: کلاویه سبک Light Weight

 

ساده ترین کلاویه ها از هیچگونه وزنه ای بهره نمی برند و کمترین مقابله را در فشردن کلاویه توسط انگشتان دست نوازنده انجام می دهند،

 

 کلاویه این نوع میدی کیبورد ها معمولا در حین نواختن با سرعت بسیار زیادی به پائین می روند و متقابلاً با همان سرعت برگشت دارند در نتیجه برای نواختن قطعات سریع بسیار مناسب هستند. این نوع کلاویه ها معمولا ارزان قیمت هستند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.