آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

فرایند تدوین استاندارد

 

z بررسیهای مقدماتی.

پس از تشخیص موضوع، کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی لازم از طریق کارشناسان مدیریت تدوین استانداردها  صورت می‌گیرد.

در این مرحله، استانداردهای سایر کشورها نظیر آمریکا، انگلستان، استرالیا، کانادا و استانداردهای بین‌المللی، و آموزشگاه حسابداری تحقیقات انجام شده در رابطه با موضوع، روشهای متداول در ایران و مسائل قانون مرتبط با موضوع شناسایی، جمع‌آوری و بررسی می‌شود. نتیجه این مرحله ارائه گزارشهای مطالعاتی می‌باشد.

 

z تصمیم گیری در مورد لزوم تدوین استاندارد.

پس از مشخص شدن موضوع با توجه به ارزیابی مقدماتی، کمیته تدوین استانداردها در خصوص لزوم تدوین استاندارد در رابطه با موضوع مطرح شده تصمیم‌گیری می‌نماید

 

z تهیه پیش‌نویس مقدماتی. چنانچه تدوین استاندارد توسط کمیته تدوین استانداردهای حسابداری لازم تشخیص داده شود، گروههای کارشناسی با توجه به گزارشهای مطالعاتی تهیه شده و مطالعات میدانی و تشکیل جلسات با صاحب نظران مرتبط با موضوع، اقدام به تهیه پیش‌نویس مقدماتی می‌نماید.

 یکی از سیاستهای اصلی تدوین استاندارد هماهنگی با استانداردهای بین‌المللی حسابداری است. بنابراین در رابطه با موضوعاتی که استاندارد بین‌المللی وجود دارد، این استانداردها به عنوان پایه اصلی تدوین استاندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

نتیجه کار این مرحله پیش‌نویس مقدماتی استاندارد خواهد بود.

 

z تدوین پیش‌نویس استاندارد.

در این مرحله کمیته تدوین استانداردهای حسابداری با توجه به ”پیش‌نویس مقدماتی استاندارد“ ارائه شده توسط گروههای کارشناسی بررسیهای گسترده و عمیق خود را انجام می‌دهد و پس از انجام اصلاحات ”پیش‌نویس استاندارد“ را نهایی می‌کند. برآیند این مرحله پیش‌نویس استاندارد می‌باشد.

 

z نظر خواهی عمومی.

 

برای نظر خواهی عمومی، پیش‌نویس هر استاندارد از طریق کانالهای مختلف نظیر چاپ در مجلات تخصصی، اینترنت (سایت سازمان)، و نظایر آن در دسترس عموم قرار می‌گیرد. همچنین با توجه به ماهیت موضوع پیش‌نویس استاندارد برای بعضی از اشخاص صاحب نظر به صورت مجزا و آموزشگاه حسابداری فرستاده می‌شود.

 

 نظرات دریافتی در خصوص پیش‌نویس استاندارد توسط مدیریت تدوین استانداردها جمع بندی و به کمیته تدوین استانداردهای حسابداری ارائه می‌شود. این کمیته در صورت لزوم پیش‌نویس استاندارد را اصلاح می‌کند و پیش‌نویس تجدید نظر شده پس از تصویب کمیته فنی به هیئت عامل سازمان ارائه می‌گردد.

z تصویب نهایی. بیانیه نهایی زمانی منتشر می‌شود که متن نهایی استاندارد به تصویب هیئت عامل و مجمع عمومی سازمان رسیده باشد. پس از دریافت متن استاندارد هیئت عامل استانداردهای حسابداری را بررسی و پس از انجام اصلاحات احتمالی آنها را تصویب و به مجمع عمومی سازمان جهت تصویب نهایی ارسال می‌نماید. پس از تصویب مجمع عمومی سازمان، متن نهایی استاندارد حسابداری منتشر و لازم‌الاجرا می‌گردد.

ویژگی های کیفی اطلاعات حسابداری برای استفاده کنندگان درون سازمانی

 

مربوط بودن: مربوط بودن یکی از ویژگی‌های مهم اطلاعات حسابداری  و دوره حسابداری ویژه بازارکار است.

 کلیه اطلاعاتی را که در تصمیم گیری نسبت به یک مساله موثر واقع شود، اطلاعات مربوط می‌نامند. بنابراین، مربوط بودن را می‌توان در قالب تأثیر اطلاعات حسابداری بر تصمیم‌های استفاده کنندگان در مورد ارزیابی نتایج رویدادهای گذشته و پیش بینی آثار رویدادهای فعلی یا آتی و یا اصلاح انتظارات آنان بیان کرد.

 

اگر چه این ویژگی در تهیه گزارش‌های برون سازمانی و درون سازمانی اهمیت زیادی دارد، اما اهمیت آن در بررسی‌های درون سازمانی بیشتر است.

 

به موقع بودن: به موقع بودن یعنی این که اطلاعات حسابداری در زمان مناسب در دسترس استفاده کنندگان قرار گیرد

 

 زیرا بسیاری از انواع اطلاعات به ویژه اطلاعات مالی، با گذشت زمان به سرعت ارزش و فایده خود را از دست می‌دهند. ویژگی به‌ موقع بودن اطلاعات، در مورد گزارش‌های درون سازمانی به مراتب از اهمیت بیشتری برخوردار است

 

 زیرا این‌گونه اطلاعات، اغلب برای کنترل و اعمال نظارت بر عملیات روزانه به کار می‌رود.

 

اهمیت: اهمیت به این مفهوم به کار می‌رود که اطلاعات حسابداری باید به صورت خلاصه از انبوه اطلاعات، استخراج و ارایه گردد به نحوی که برای استفاده کنندگان معنا داشته باشد.

 اگر اطلاعات بیش از حد متعارف ارایه شود اطلاعات مرتبط با تصمیم گیری، در میان انبوه اطلاعات گم خواهد شد و استفاده کنندگان نخواهد توانست تصمیم گیری صحیحی انجام دهند.

به عبارت دیگر همان گونه که اطلاعات کم موجب می گردد که پیش‌بینی و تصمیم‌گیری صحیحی انجام نگردد اطلاعات با جزییات زیاد و غیر مهم نیز، تصمیم‌گیری را مشکل خواهد کرد. بنابراین اهمیت محدودیت گزینش اطلاعات قابل افشا و دوره حسابداری ویژه بازارکار  را ایجاد می‌کند.

 

قابل مقایسه بودن: قابل مقایسه بودن به این معناست که اطلاعات تهیه شده در یک شرکت یا شرکت‌های متفاوت بر اساس اصول، روش‌های حسابداری، طبقه‌بندی، نحوه افشای حقایق و چارچوب مشابه ارایه شود تا خصوصیات مشابه آنها، مقایسه آنها را امکان‌پذیر سازد.

 

صحیح بودن: صحیح بودن به معنای ارایه واقعیت‌ها در قالب کمیت‌های قابل اندازه گیری با دقت کافی است.

 برای این‌کار لازم است حسابداران بدانند چه چیزی را اندازه‌گیری می کنند که نشان‌‌دهنده موضوع مورد سنجش و اندازه گیری است.

ویژگی های یک حسابدار موفق

 

یک حسابدار واقعا موفق در دنیای کسب و کار ویژگی های مشخصی دارد. حسابداری که کل ویژگی های زیر را داشته باشد کمیاب است اما اکثر حسابداران موفق و آموزشگاه حسابداری بسیاری از این ویژگی ها رادارند.

 

1. تمرکز

 

حسابدار موفق سعی می کند ضمن آگاهی حداقلی از حوزه های مختلف حسابداری از قبیل حسابدازی مالیاتی، حسابداری مالی، حسابداری بهای تمام شده، حسابداری مدیریت، حسابداری بخش دولتی، حسابرسی داخلی و ... در یک محور اصلی به طور خاص تمرکز کند و در آن حوزه یک متخصص تمام عیار می شود.

 

2. تخصص و دانش

 

• تخصص فنی: حسابدار موفق اصول و استانداردهای حسابداری را خوب می شناسد. وی سعی می کند تا حد امکان گواهی نامه های حرفه ای مرتبط با رشته را اخذ کند و مطالعات مستمر داشته باشد. آموزش مستمر چیزی است که حسابدار موفق از آن غافل نمی شود.

• تخصص مدیریتی: یک حسابدار موفق، از اصول و تکنیک های مدیریت و اداره کسب و کار آگاه است. بنابراین برای موفق شدن در حسابداری، باید مطالعاتی در حوزه علم مدیریت هم داشت.

• مهارت سخنوری و نوشتن: یک حسابدار موفق خوب حرف می زند و خوب می نویسد. وی قواعد نوشتن را کاملا رعایت می کند و دقیق و صحیح و محترمانه می نویسد.

 

3. ویژگی های شخصی و ظاهری

 

• ظاهر: حسابدار موفق لباسهای مرتبی می پوشد و همواره به آراستگی ظاهر در عین سادگی توجه می کند. وی حتی به تمیز بودن کفشها و کوتاه بودن ناخن ها و مرتب بودن موهای سرش هم توجه می کند. حسابدار موفق ظاهری بشاش و تمیز دارد.

• درستکاری: حسابدار دو چیز برای فروش دارد یکی زمان و دیگری درستکاری می باشد. حسابدار موفق استانداردهای شخصی بالایی برای صداقت و درستکاری دارد و همواره با استانداردهای بالای سازمانی خود را مطابقت می دهد و با آن زندگی می کند. حسابدار موفق زندگی شخصی خود را با استانداردهای زندگی حرفه ای هماهنگ می کند.

• اعتماد به نفس: حسابدار موفق اعتماد به نفس دارد، اما نه بیش از حد.

• خدمت محوری: حسابدار موفق همواره برای ارائه خدمات حرفه ای به دیگران تلاش می کند و به حل مشکلات آنان می اندیشد.

• دفتر کار یا محل کار: حسابدار موفق، دفتر کار تمیز، سازمان دهی شده، جذاب و راحتی دارد.

• بهداشت شخصی: حسابدار موفق همیشه خوشبو و خوشرو است. او به آرامی و شمرده شمرده صحبت می کند، با صدای بلند سخن نمی گوید. سالم و پر انرژی به نظر می رسد. در محیط کار نه خواب آلود است و نه خسته.

• طرز نگرش به محیط: حسابدار موفق مثبت اندیش( البته با تردیدهای حرفه ای )است و همیشه کار کردن را دوست دارد. وی از حل مسائل مشعوف می شود.

• خوش مشربی: حسابدار موفق با گروه های مختلف تعامل دارد، حتی با افرادی که دیگران احساس خوبی از تعامل با آنها ندارند. وی از انزوا و دوری از محیط پرهیز می کند.

• خلاقیت: حسابدار موفق راه حلهای خلاقانه ای را برای مسائل پیدا می کند و گزینه های مختلف را در پیش روی خود قرار می دهد و بررسی می کند.

 

4. مدیریت منظم منابع

 

• مدیریت پول: حسابدار موفق با پول سازمان و حتی با پول خودش ولخرجی نمی کند. او در وهله اول مدیر مالی خوبی برای زندگی شخصی خود است.

• مدیریت زمان: حسابدار موفق از زمان به به نحو کارآ و مؤثر استفاده می کند. افرادی که نمی توانند زمان را به درستی مدیریت کنند حسابدار موفقی نخواهند شد.

 

5. رعایت آداب معاشرت

 

حسابدار موفق:

• قادر به مدیریت جلسات و خاتمه دادن به آنها در زمان مناسب است.

• به جزئیات توجه می کند و بر اساس واقعیت ها و حقایق و شواهد سخن می گوید.

• هیچ وقت گفتن« متشکرم »را فراموش نمی کند و بابت خدماتی که از دیگران دریافت می کند سپاس گذاری می کند.

• وقتی وارد جمعی می شود، خود را به افراد جدید معرفی می کند.

• همیشه از تواضع کافی برخوردار است و هیچ گاه حس خود برتربینی را به دیگران منتقل نمی کند.

• وقت شناس است و هیچ گاه دیگران را منتظر نمی گذارد.

• می داند که چه زمانی باید به احترام دیگران از جا برخیزد.

آموزش تعمیرات سخت افزار موبایل

  

آموزش تعمیرات موبایل

 

آموزش قدم به قدم تعمیرات تلفن همراه

 

تعمیرات از مبتدی تا حرفه ای و آموزش تعمیر موبایل

 

مدارات موبایل

 

در آموزش تعمیر موبایل مفاهیم پایه تعمیرات برای مبتدی ها در تعمیرات

 

مراحل عمومی تعمیرات موبایل

 

و...

 

 

 

آیسی.قطعات.باطری و برد موبایل

 

مشخصات تمامی cpu ها

 

اتصالی کانکتور مثبت و منفی باطری با هم

 

روش تست سالم بودن رگولاتورها ی پاور و زنر

 

معرفی قطعات روی برد موبایل و نحوه تست آنها

 

توضیحاتی در مورد فیلترهای ESD و طریقه استفاده از اطلاعات فنی

 

طریقه شماره گذاری پایه های آی سی ها

 

آموزش طریقه ولتاژگیری جهت تعمیر بردهای موبایل

 

اطلاعات فوقه تخصصی درمورد vco نوکیا

 

بررسی کارکرد سوییچ انتن و رفع ایرادات ناشی از خرابی این ایسی

 

مناسبترین محلول برای شستشو و سرویس برد

 

همه چیز در مورد قطعات نصب سطحی SMD

 

و...

 

 

الکترونیک موبایل

تمامی اصطلاحات ریز و درشت تلفن همراه

 

الکترونیک به زبان ساده و آموزش تعمیر موبایل

 

خازن را چگونه اندازگیری کنیم

 

ساخت مدارات الکتریکی و تست انها در کامپیوتر بدون هزینه

 

نرم افزار تشخیص اهم مقاومت از روی رنگ

 

نرم افزاری برای معرفی علامتهای اختصاری

 

اطلاعاتی در رابطه با خازن ها و کاربرد آنها

 

اموزش استفاده از سیم لاک برای جامپریا سیم کشی

 

آموزش کار با اسیلوسکوپ در آموزش تعمیر موبایل

 

آموزش کار با آمپر متر

 

آموزش کار با مولتی متر

 

نکاتی مهم و خواندنی در مورد Vdr

 

تشریح عملکرد قطعات الکترونیک ( دیود )

 

تشریح عملکرد قطعات الکترونیک ( دیود پیوندی )

 

تشریح عملکرد قطعات الکترونیک ( مقاومت )

 

کاربرد تئوری و عملی و فنی خازن وسلف در موبایل

 

تبدیل کامبیوتر به اوسیلوسکوب

 

و...