آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

معرفی دوربین مداربسته یونی ویو (uniview)

 

یونی ویو یکی از شرکت های معتبر تولید کننده دوربین مداربسته تحت شبکه است که کار خود را از سال 2006 در کشور چین آغاز کرده و به سرعت در زمینه تولید تجهیزات حفاظتی و نصب دوربین مداربسته پیشرفت کرده به طوری که در سال 2014 به عنوان سومین تولید کننده بزرگ دوربین مدار بسته در سراسر چین شناخته شده است.

 

 این شرکت در سال 2013 با رشدی باورنکردنی در فروش، حجم فروش خود را 83% نسبت به سال قبل افزایش داد و به حجم فروشی 1.58 میلیارد دلاری در این سال رسید.

این شرکت 15% از درآمد سالیانه خود را صرف تیم تحقیق و توسعه اش می کند تا از نظر تکنولوژی نیز به یکی از برترین شرکت های عرصه تکنولوژی دوربین های شبکه تبدیل شود. این شرکت در سال 2014 دارای 400 نماینده فروش در سراسر جهان بوده است.

 

شرکت یونی ویو (uniview) در زمینه دوربین مداربسته چقدر معتبر است؟

 

تمرکز اصلی این شرکت در زمینه تولید دوربین های مداربسته شبکه است و میتوان آن را یکی از سردمداران تکنولوژی این دوربین ها در جهان دانست. این شرکت در سال 2014 توانست یکی از 30 شرکت برتر در کشور چین باشد و دوربین IPC542E-DH-IN از این شرکت در مسابقات Secutech جایزه بهترین دوربین مداربسته سال 2014 را از آن خود کند.

 

محصولات شرکت یونی شامل چه تجهیزاتی می شود؟

 

تخصص اصلی این شرکت در زمینه تولید تجهیزات مداربسته تحت شبکه است. محصولات این شرکت شامل: دوربین مداربسته تحت شبکه، انواع دستگاه NVR، نرم افزارهای پردازش تصویر مرتبط با سیستم های شبکه و تجهیزات جانبی دوربین مداربسته می باشد.

محصولات شرکت یونی ویو از نظر قیمت در چه سطحی می باشد؟

 

دلیل اصلی محبوبیت محصولات این شرکت در ایران قیمت بسیار مناسب و نصب دوربین مداربسته این محصولات به ویژه در مقایسه با برندهای بزرگ دیگر است. نسبت قیمت به کیفیت بسیار خوب محصولات این شرکت امکان رقابت محصولات شبکه را حتی با محصولات آنالوگ نیز فراهم می کند.

دوربین رنگی متحرک آنالوگ مخصوص فضای بسته

 

 دوربین مدار بسته رنگی متحرک آنالوگ مخصوص فضای بسته ، با قدرت چرخش 360 درجه ، با وضوح تصویر 650TVL ، دارای قابلیت WDR ، مجهز به تکنولوژی Day & Night ، ولتاژ کارکرد 220 ولت

 

– مجهز به سنسور تصویر 1/4 اینچی مدل Interline Transfer CCD

– با وضوح تصویر650 خط تصویری TV Lines در حالت رنگی

– نمایش تصویر در حداقل شدت روشنایی 0.5 لوکس در حالت رنگی و 0.04 لوکس در حالت سیاه و سفید

– مجهز به سوئیچ IR Cut Filter و تکنولوژی Day & Night جهت دریافت تصاویر در تاریکی به صورت سیاه و سفید

– مجهز به لنز زوم با قدرت بزرگنمایی 36 برابر اپتیکال و 20 برابر دیجیتال ، 3.3 به 119 میلیمتر برابر 720X

– پشتیبانی از حالت WDR با تکنولوژی منحصر به فرد Super Dynamic6 جهت از بین بردن نور با تابش مستقیم به تصویر

– نسبت سیگنال به نویزر 52dB دسیبل

– قدرت چرخش 360 درجه افقی بدون نقطه توقف و 185 درجه عمودی با تکنولوژی Auto Flip

– قابلیت چرخش با سرعت 400 درجه در ثانیه

– امکان تعریف 256 نقطه قابل برنامه ریزی جهت حرکت به صورت اتوماتیک با زمان قابل تنظیم توقف بر روی سوژه

– تنظیم الکترونیک شاتر از 1/120 تا 1/10000 در ثانیه

– مجهز به کاهنده نویز در تاریکی ( 3D-DNR ( Digital Noise Reduction

– قابلیت تثبیت نمودن تصویر به صورت اتوماتیک Auto Image Stabilizer

– تنظیم اتوماتیک گین خروجی تصویر ( AGC ( Auto Gain Control

– پشتیبانی از حالت حساس به حرکت Motion detection

– پنهان سازی قسمتی از تصویر Privacy Mask

– دارای منوی داخلی با قابلیت پشتیبانی از زبانهای مختلف

– نمایش منوی داخلی دوربین بر روی تصویر OSD Menu

– کنترل فرمان و منوی داخلی دوربین از طریق کابل تصویر کواکسیال

– دارای ورودی و خروجی آلارم در دوربین مدار بسته

– کار در دمای منفی 10 درجه سانتیگراد تا مثبت 50 درجه سانتیگراد

– کار با ولتاژ ورودی 220 ولت متناوب

معرفی موسیقی الکترونیک

 

ترکیب ذوق و خلاقیت انسان و امکانات تکنولوژی باعث به وجود آمدن موسیقی الکترونیک می گردد. این تلفیق اجازه تولید صداهایی را به ما خواهد داد که در موسیقی غیر الکترونیک یعنی اکوستیک نمی توان به آنها دست پیدا کرد.

 

در واقع در موسیقی الکترونیک واقعی (original) هرگز از صداهای اکوستیک واقعی استفاده نمی شود.میکس و مستر و صدا یا از پایه توسط مدارهای الکترونیکی تولید می شود، (مثل انواع Digital Synthesizer یا Analoge Synthesizer) و یا صدای ساز طبیعی ضبط شده، بنا به علاقه آهنگساز تغییر و تحول در آن بوجود می آید.

 

در روشی دیگر با برداشتن صدا از روی یک ساز آکوستیک و سپس به صدا در آوردن آن توسط یک ساز الکترونیک در محدوده ای خارج از محدوده طبیعی آن ساز یا صدای انسان، به نمونه ای از صدا می رسند که هرگز در حالت آکوستیک نمی توان به آن دست یافت.

 

مثلا” Klaus Schulz آهنگساز آلمانی که در کارهایش از صداهایی خارج از وسعت صدای خواننده و گیتار الکتریک برای قطعاتش استفاده می کند. یا در یکی از قطعات آهنگساز آمریکایی، خانم Wendy Carlos ملودی توسط یک صدای طراحی شده اجرا می شود که در ابتدا به صدای ابوا و بعد به صدای ویلنسل تبدیل می گردد.

 

کاملا” مشخص است که انجام چنین کاری با استفاده از سازهای اکوستیک امکان پذیر نیست و به عبارتی می توان گفت موسیقی الکترونیک ادامه جنبش آوانگارد در موسیقی می باشد. به همین دلیل آهنگسازان در قید و بند شناخته شده و ثابتی از نظر سبک و فرم و اکوستیک بودن موسیقی نیستند.

 

در موسیقی الکترونیک بیشتر از آنکه به معیارهای رایج موسیقی توجه شود، در حول محور هنر صدا و به خصوص صدای غیر موسیقایی توجه می شده که به آن the art of noise گویند. می توان در این دسته از کارها art of noise به آثار پیر شافر (Piere Schaffer) و کارل اشتوکهازن (Charle Stockhausen) اشاره کرد. یکی از ایده های آنها این بود که صدای ضبط شده روی نوار (Reel) را که صدای پیانو یا صدای طبیعت بود، به صورت برعکس پخش می کردند …

 

منابع صوتی در موسیقی الکترونیک و میکس و مستر بسیار زیاد و متنوع هستند و همچنین محتوای هارمونیک صداها قابل تنظیم و برنامه ریزی هستند از یک موج سینوسی یا فرکانسی ساده که خصوصیات هارمونیک ندارد تا بهترین و عالی ترین صدای ممکنه را می توان به وسیله سازهای الکترونیک تولید کرد.

 

ساخت و طراحی صدا (صداسازی) بخشی مهمی از تولید موسیقی الکترونیک را شامل می شود و آهنگساز صدای مورد دلخواه خود را علاوه بر آهنگسازی باید تولید کند. مطلب دیگر آنکه در اکثر موارد، موسیقی الکترونیک را نمی توان کاملا” بصورت نت نویسی شده به روی کاغذ منتقل کرد، آن هم به این دلیل می باشد که برای اصوات تولید شده مانند صدای باد، برگ درخت و … نمی توان نت یا علامتی در نظر گرفت که همین نشان می دهد که موسیقی الکترونیک بیشتر موسیقی اجرائی یا به عبارتی بداهه است تا نوشتنی!

دوربین سقفی آنالوگ پاناسونیک WV-CF614

 

دوربین رنگی سقفی آنالوگ با وضوح تصویر 650TVL ، دارای قابلیت WDR ، مجهز به تکنولوژی Electrical Day & Night ، ولتاژ کارکرد 12 ولت ثابت و 24 ولت متناوب

 

– مجهز به سنسور تصویر 1/3 اینچی مدل Interline Transfer CCD

– با وضوح تصویر650 خط تصویری TV Lines در حالت رنگی در دوربین مدار بسته

– نمایش تصویر در حداقل شدت روشنایی 0.08 لوکس در حالت رنگی و 0.008 لوکس در حالت سیاه و سفید

– مجهز به Electrical Day & Night جهت دریافت تصاویر در تاریکی به صورت سیاه و سفید

– مجهز به لنز 2.8 به 10 میلیمتر با دیافراگم اتوماتیک ( Auto Iris )

– پشتیبانی از حالت WDR با تکنولوژی منحصر به فرد Super Dynamic6 جهت از بین بردن نور با تابش مستقیم به تصویر

– نسبت سیگنال به نویزر 52dB دسیبل

– تنظیم الکترونیک شاتر از 1/120 تا 1/120000 در ثانیه

– مجهز به کاهنده نویز در تاریکی ( 3D-DNR ( Digital Noise Reduction

– قابلیت تثبیت نمودن تصویر به صورت اتوماتیک Auto Image Stabilizer

– تنظیم اتوماتیک گین خروجی تصویر ( AGC ( Auto Gain Control

– پشتیبانی از حالت حساس به حرکت Motion detection

– پنهان سازی قسمتی از تصویر Privacy Mask

– دارای منوی داخلی با قابلیت پشتیبانی از زبانهای مختلف

– نمایش منوی داخلی دوربین بر روی تصویر OSD Menu

– کنترل منوی داخلی از طریق کابل تصویر کواکسیال

– قابلیت زوم دیجیتال تصویر تا دو برابر 2X

– کار در دمای منفی10 درجه سانتیگراد تا مثبت 50 درجه سانتیگراد

– کار با ولتاژ ورودی 12 ولت ثابت و 24 ولت متناوب در دوربین مدار بسته

هدف میکس و مسترینگ

 

اما هدف از میکس و مسترینگ چیست و موجب چه تغییراتی در کار خواهد شد؟

 

1-تقکیک دقیق صداها و مشخص شدن جایگاه هر صدا در کل اثر:

 

این مرحله جای هر صدا در پروژه را مشخص می کند؛ بهعنوان مثال تعیین کننده ی Volume و Paning ( پخش صدا از باند چپ یا راست) اصوات است به طوری که با بقیه ی صداها تداخل نکند و در آخر نتیجه ای دلنشین و همچنین حرفه ای در میکس و مستر داشته باشد.

 

بعد از این مرحله هر صدا جایگاه خود را دارد و به راحتی قابل شنیدن است. اما لازم نیست که تمام صداها که در موسیقی وجود دارد کاملا واضح باشد و می تواند برای پر کردن قسمتی از کار استفاده شود.

 

 

2-قدرت گرفتن صداها:

 

 

این مرحله باعث می شود تا صداهای موجود را بهتر تشخیص داده و بشنویم؛ هر صدا یا ساز استفاده شده در آهنگ، در این مرحله حجم بیشتری پیدا کرده و به اصطلاح باعث پر شدن کار میگردد. به طوری که اگر کل موسیقی خلوت باشد نیز صداها حجیم و پر به نظر خواهد رسید.

 

این مرحله در میکس و مستر همچنین برای قوت بخشیدن به ریتم Drum و پرکاشن مناسب است.

 

 

3-خذف صداها و فرکانس های اضافه:

 

در حین انجام میکس و مسترینگ در کار ممکن است متوجه اصوات و فرکانس هایی شویم که وجودشان نه تنها لازم و ضروری نیست، بلکه زائد و اضافی است که باید از کار حذف شوند .

این مرحله کمک زیادی برای دلنشین شدن اثر و از بین رفتن صداهای گوش خراش میکند.

 

 

4-واقعی تر شدن صداهای موجود:

ممکن است در یک آهنگ صداهای به کار برده شده خام به نظر بیایند و حس دلخواه را به شنونده القا نکنند، بنابراین این مرحله موجب پخته شدن، حجیم شدن و واقعی تر شدن اصوات می گردد و صداهای محو به صورت شفاف ظاهر خواهند شد.

 

 

همچنین این تصور وجود دارد که با اضافه کردن صداها و سازهای مختلف می توان به آهنگ حجم داد و آن را پر کرد، اما در واقع این کار اصولی نبوده و موجب شلوغی موسیقی می شود.

 

 

موارد ذکر شده در بالا در آهنگ های مختلف دارای تفاوت هایی می باشد، به عنوان مثال باید به جنس صداها و سازهای به کار رفته توجه کرد و به تنطیم آن پرداخت.

 

 

از دیگر عوامل مهم، سبک، ملودی ها و تم کلی کار است که توجه به آن ضروری می باشد. مثلا اگر در سبک Trance یا House از Kick ضعیف استفاده شود و کار صدا برداری مناسبی نداشته باشد، صدای استفاده شده به سختی شنیده خواهد شد. رعایت این موارد می تواند کمک شایانی در تنظیم آهنگ کند و موجب رضایت بیشتر شنونده از کار شود.

 

 

میکس در مجموع به سلیقه ی شخص تنظیم کننده برمی گردد و فرد با استفاده از احساس و خلاقیت خود می تواند اثری زیبا و به یاد ماندنی خلق کند. زیرا میکس و مسترینگ یکی از مهم ترین فاکتورهای تولید یک اثر موسیقی خوب، کامل و حرفه ای می باشد که نباید از آن غافل شد.