آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

بروشور و استفاده از آن

 

چنانچه قصد ارائه اطلاعاتی مکتوب یا مصور را دارید، همچنان استفاده از انواع کاتالوگ و بروشور بهترین ابزار است.

 چاپ کاتالوگ ها و بروشورها دارای انواع گسترده ای از شکل ها و فرم ها هستند.

ساده ترین فرم آن، یک برگه یک روست.

 

 شکل های مفصل تر بروشورها و کاتالوگ ها نیز دارای جلد و تعداد صفحات زیاد است.

 همین طور انواع دیگری از کاتالوگ ها و بروشورها هستند که دارای تاهای پیچیده ای هستند و همگی در یک قالب جا می گیرند و هدف واحد آن ها معرفی محصولات، تاریخچه، دوره های آموزشی و رساندن اطلاعاتی از این دست است.

 اما نکته ای که اکثرا به آن توجه نمی کنند، تفاوت بین کاتالوگ و بروشور است:

 

-    کاتالوگ وسیله ای برای بیان، آموزش و یا دستورالعمل استفاده از یک دستگاه یا کالا می باشد و یا به بیانی دیگر، در کاتالوگ بیشتر از آنکه جنبه تبلیغاتی آن مطرح باشد، جنبه آموزشی آن مورد تاکید و توجه است.

 

طراحی کاتالوگ نیز نسبت به مقدار و حجم اطلاعات صورت میگیرد و تعداد صفحه هر چقدر هم که زیاد باشد، تاثیری در چارچوب و قوانین طراحی کاتالوگ ندارد.

 

حال با توجه به نکته فوق، طراحی کاتالوگ نیز باید نسبت به هدف کاتالوگ صورت پذیرد تا علاوه بر انتقال آسان موضوع زیبایی خاص خود را نیز حفظ کند.

 

-    بروشورها وسیله ای صرفا برای تبلیغات و معرفی هستند که جنبه زیبا شناختی یا به اصطلاح همان طراحی بروشور ، مهمترین اصل به شمار می رود.

 

 اطلاعاتی که در یک بروشور قرار داده می شود حتی الامکان باید اطلاعاتی فشرده شده و کلی و یا به بیانی دیگر چکیده ای از کل اطلاعات باشد که بتواند یک یا چند محصول، شرکت یا کسب و کار را به بهترین شکل ممکن معرفی کند.

بروشورها و چاپ کاتالوگ می توانند در تعداد صفحات گوناگون  و در شکل مختلف طراحی و چاپ شوند ولی نکته ای که باید در طراحی بروشورها مورد توجه قرار گیرد، حمل و استفاده آسان بروشورها می باشد.

درباره بازاریابی الکترونیکی online marketing

 

آیا مایلید که در اینترنت تبلیغات کنید و در بین هزاران سایت محصولات، خدمات و یا سایت خود را معرفی کنید تا بازدیدکنندگان سایت های دیگر به سوی شما روانه شوند؟

 

آیا می دانید درآمد سایت های اینترنتی از کجا بدست می آید؟

 

کلیک گرفتن برای سئو سایت تنها هدف همه سایت ها می باشد زیرا قدرت در دنیای اینترنت یعنی کدام سایت بیشترین بازدید کننده را دارد.

 

وقتی یک سایت صاحب تعداد زیادی بازدید کننده روزانه می شود در نتیجه: قیمت تبلیغات در این سایت گران تر است. سایت ها برای رشدشان در سایت های بزرگتر تبلیغ می کنند تا تنها با یک کلیک بر روی تبلیغشان در آن سایت، بازدیدکننده ها وارد سایت جدید شوند

 

آیا می دانید چه فاکتورهایی برای بیشتر شدن بازدیدکننده ها و تبدیل شدن به یک سایت نمونه لازم است؟

 

∏ تبلیغات هدفمند

∏ جدید بودن موضوعات

∏ تنوع داشتن اطلاعات

∏ بروز بودن محتویات سایت

 

یک سایت ایرانی که در روز بتواند 20 هزار بازدیدکننده برای خود جذب کند، می تواند ماهیانه حدود 10 میلیون تومان از راه تبلیغات سایت های دیگر در سایت خود کسب کند

 

یک مرکز اینترنتی به نام الکسا این وظیفه را دارد که همه سایت های اینترنتی را همیشه بررسی میکند و بر اساس آمار، پرترافیک ترین سایت ها را لیست می کند. موتور های جستجویی مانند گوگل و یاهو از این سایت بسیار استفاده می کنند.

 

کاربران اینترنتی وقتی بدنبال سایت خاصی می گردند سریعاً به سراغ موتورهای جستجو می روند که این موتورها از بین کلیه سایت های اینترنت مطالب را دسته بندی می کنند و بر اساس اولویت نزدیک بودن به کلمه جستجو شده آن ها را نمایش می دهند.

 

مهم ترین استراتژی در سئو سایت برای همه سایت ها و مدیرانشان این است که در نتایج جسنجوی کاربران در رتبه بالاتری باشند تا بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت خود بکشانند. برای رسیدن به این هدف شرکت های بزرگی در اینترنت شروع به کار کرده اند که در قبال گرفتن مبلغی و با تضمین شما را در لیست نتایج بالا می برند. به این حرفه و نرم افزارها سئو می گویند

 

روش دیگر برای افزایش بازدید کننده وب سایت تبلیغات بر روی موتورهای جستجو مانند گوگل یاهو و ام اس ا ن است. این روش یکی از مدرن ترین روشهای تبلیغات آنلاین می باشد چرا که با کمترین هزینه بالاترین بازدهی را در بین تبلیغات اینترنتی دارا است.

سئوی کلاه خاکستری (Gray Hat SEO) چیست؟

 

سئوی کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)

 

بسته به این که بخواهید قوانین گوگل (و بقیه موتورهای جست و جو) را رعایت کنید یا نکنید، سئوی شما به ۳ روش دسته‌بندی می‌شود:

 

    سئوی کلاه سفید (White Hat SEO): زمانی که فعالیت‌های سئو شما، هیچ مغایرتی با اصول و قوانین گوگل ندارند، سئو سایت شما کلاه سفید است.

    سئوی کلاه سیاه (Black Hat SEO): زمانی که فعالیت‌های سئو شما، همه یا برخی از قوانین گوگل را نقض می‌کند، به روش کلاه سیاه، سئو کرده‌اید.

    سئوی کلاه خاکستری (Gray Hat SEO): که در این مقاله درباره آن صحبت خواهیم کرد!

 

سئوی کلاه خاکستری چیست؟ چرا از آن استفاده کنیم؟

 

قید سئوی کلاه سفید را بزنید، با این روش از سئو، تقریبا ممکن نیست که بتوانید در کلمات کلیدی رقابتی رتبه مناسبی بگیرید.

به روش کلاه سیاه هم که بخواهید عمل کنید، احتمال جریمه شدن توسط گوگل فراوان است و این جریمه حتی ممکن است که منجر به حذف از نتایج جست و جو بشود!

 

پس یک راه می‌ماند، سئوی کلاه خاکستری:

 

    سئوی کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)، به فعالیت‌هایی می‌گویند که برای سئوی وب‌سایت‌مان انجام می‌دهیم، و این فعالیت‌ها گاها با اصول و قوانین گوگل مغایرت دارند؛ اما به گونه‌ای فعالیت می‌کنیم که منجر به جریمه شدن‌مان توسط گوگل نشود.

 

گوگل غیب نمی‌داند!

 

موضوع این است که گوگل به این راحتی‌ها هم نمی‌تواند تشخیص بدهد که تخلف می‌کنیم!

مثال می‌زنیم؛ از نظر گوگل، خریداری بک لینک غیر مجاز است. اما آیا گوگل به راحتی می‌تواند خرید بک لینک را تشخیص بدهد؟

 

مسلما گوگل برای این که بفهمد بک لینک ما طبیعی‌ست یا خریداری شده، از یک سری ترفندها استفاده می‌کند. برخی از این ترفندها شناخته شده‌اند! می‌توانید آن‌ها را تشخیص دهید، تا گوگل تصور نکند که تخلف می‌کنید!

 

۴ مثال:

 

    پاک شدن لینک: زمانی که لینک شما در یک وب‌سایت باشد و بعد از مدتی پاک شود، در صورتی که برداشته شدن لینک‌هایتان به صورت ناگهانی باشد و این کار چند بار تکرار شود، گوگل فکر می‌کند که لینک می‌خرید و شارژتان تمام شده!)؛ پس مراقب باشید که لینک‌هایتان پاک نشود!

    انحصار لینک‌های یک بلاگ یا سایت: زمانی که یک دسته مشخص از وبلاگ‌ها، فقط و فقط به شما لینک می‌دهند! گوگل شک می‌کند که شما این وبلاگ‌ها را راه‌اندازی کرده‌اید. پس اگر می‌خواهید بلاگینگ کنید و از این بلاگ‌ها به خودتان لینک بدهید، هر از چندگاهی از محتوای دیگر سایت‌ها هم استفاده کنید. گاهی به برخی وب‌سایت‌های دیگر هم لینک بدهید (مثلا به ویکی پدیا و…).

    لینک سازی ناگهانی مقطعی: سئو سایت به صورت ناگهانی در این هفته ۲۰۰ عدد لینک می‌خرید (حالا یا با تبلیغات متنی یا ریپورتاژ یا هر روش دیگر) و بعد از آن به مدت یکی دو ماه هیچ خبری از لینک نیست! خب گوگل احتمال را بر این می‌گذارد که این ۲۰۰ لینک را که Index کرده است، لینک‌هایی هستند که شما بابت آن پول داده‌اید! نه لینک طبیعی!

    ipهای یکسان: فرض کنید ۱۰۰-۹۰ درصد بک لینک‌هایی که دارید از یک ip یکسان باشند! خب این اتفاق به قدری دم خروسش پیداست که سوپرکامپیوترهای گوگل با یک نیش خند، رتبه‌ی شما را در نتایج جست و جو، پایین می‌آورند!

    و…

 

بنابراین، خلاصه کلامی که سئوی کلاه خاکستری به شما می‌گوید این است که تا جایی که می‌شود، به روش کلاه سفید سئو کنید، اما اگر گاهی لازم شد که از قوانین گوگل سرپیچی کنید، این کار را طوری انجام دهید که گوگل آن را تشخیص ندهد!

 

راهنمایی: توصیه می‌کنیم مقاله‌های «سئوی درون سایتی (On-Site SEO)» و «سئوی برون سایتی (Off-Site SEO)» را مطالعه کنید. بیشتر اصول معرفی شده در این ۲ مقاله، منطبق بر اصول سئوی کلاه خاکستری‌ست.

سئوی کلاه خاکستری (Gray Hat SEO) چیست؟

 

سئوی کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)

 

بسته به این که بخواهید قوانین گوگل (و بقیه موتورهای جست و جو) را رعایت کنید یا نکنید، سئوی شما به ۳ روش دسته‌بندی می‌شود:

 

    سئوی کلاه سفید (White Hat SEO): زمانی که فعالیت‌های سئو شما، هیچ مغایرتی با اصول و قوانین گوگل ندارند، سئو سایت شما کلاه سفید است.

    سئوی کلاه سیاه (Black Hat SEO): زمانی که فعالیت‌های سئو شما، همه یا برخی از قوانین گوگل را نقض می‌کند، به روش کلاه سیاه، سئو کرده‌اید.

    سئوی کلاه خاکستری (Gray Hat SEO): که در این مقاله درباره آن صحبت خواهیم کرد!

 

سئوی کلاه خاکستری چیست؟ چرا از آن استفاده کنیم؟

 

قید سئوی کلاه سفید را بزنید، با این روش از سئو، تقریبا ممکن نیست که بتوانید در کلمات کلیدی رقابتی رتبه مناسبی بگیرید.

به روش کلاه سیاه هم که بخواهید عمل کنید، احتمال جریمه شدن توسط گوگل فراوان است و این جریمه حتی ممکن است که منجر به حذف از نتایج جست و جو بشود!

 

پس یک راه می‌ماند، سئوی کلاه خاکستری:

 

    سئوی کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)، به فعالیت‌هایی می‌گویند که برای سئوی وب‌سایت‌مان انجام می‌دهیم، و این فعالیت‌ها گاها با اصول و قوانین گوگل مغایرت دارند؛ اما به گونه‌ای فعالیت می‌کنیم که منجر به جریمه شدن‌مان توسط گوگل نشود.

 

گوگل غیب نمی‌داند!

 

موضوع این است که گوگل به این راحتی‌ها هم نمی‌تواند تشخیص بدهد که تخلف می‌کنیم!

مثال می‌زنیم؛ از نظر گوگل، خریداری بک لینک غیر مجاز است. اما آیا گوگل به راحتی می‌تواند خرید بک لینک را تشخیص بدهد؟

 

مسلما گوگل برای این که بفهمد بک لینک ما طبیعی‌ست یا خریداری شده، از یک سری ترفندها استفاده می‌کند. برخی از این ترفندها شناخته شده‌اند! می‌توانید آن‌ها را تشخیص دهید، تا گوگل تصور نکند که تخلف می‌کنید!

 

۴ مثال:

 

    پاک شدن لینک: زمانی که لینک شما در یک وب‌سایت باشد و بعد از مدتی پاک شود، در صورتی که برداشته شدن لینک‌هایتان به صورت ناگهانی باشد و این کار چند بار تکرار شود، گوگل فکر می‌کند که لینک می‌خرید و شارژتان تمام شده!)؛ پس مراقب باشید که لینک‌هایتان پاک نشود!

    انحصار لینک‌های یک بلاگ یا سایت: زمانی که یک دسته مشخص از وبلاگ‌ها، فقط و فقط به شما لینک می‌دهند! گوگل شک می‌کند که شما این وبلاگ‌ها را راه‌اندازی کرده‌اید. پس اگر می‌خواهید بلاگینگ کنید و از این بلاگ‌ها به خودتان لینک بدهید، هر از چندگاهی از محتوای دیگر سایت‌ها هم استفاده کنید. گاهی به برخی وب‌سایت‌های دیگر هم لینک بدهید (مثلا به ویکی پدیا و…).

    لینک سازی ناگهانی مقطعی: سئو سایت به صورت ناگهانی در این هفته ۲۰۰ عدد لینک می‌خرید (حالا یا با تبلیغات متنی یا ریپورتاژ یا هر روش دیگر) و بعد از آن به مدت یکی دو ماه هیچ خبری از لینک نیست! خب گوگل احتمال را بر این می‌گذارد که این ۲۰۰ لینک را که Index کرده است، لینک‌هایی هستند که شما بابت آن پول داده‌اید! نه لینک طبیعی!

    ipهای یکسان: فرض کنید ۱۰۰-۹۰ درصد بک لینک‌هایی که دارید از یک ip یکسان باشند! خب این اتفاق به قدری دم خروسش پیداست که سوپرکامپیوترهای گوگل با یک نیش خند، رتبه‌ی شما را در نتایج جست و جو، پایین می‌آورند!

    و…

 

بنابراین، خلاصه کلامی که سئوی کلاه خاکستری به شما می‌گوید این است که تا جایی که می‌شود، به روش کلاه سفید سئو کنید، اما اگر گاهی لازم شد که از قوانین گوگل سرپیچی کنید، این کار را طوری انجام دهید که گوگل آن را تشخیص ندهد!

 

راهنمایی: توصیه می‌کنیم مقاله‌های «سئوی درون سایتی (On-Site SEO)» و «سئوی برون سایتی (Off-Site SEO)» را مطالعه کنید. بیشتر اصول معرفی شده در این ۲ مقاله، منطبق بر اصول سئوی کلاه خاکستری‌ست.

دوربین مدار بسته PTZ

 

یکی از دیگر مدل های دوربین مدار بسته ، دوربین مدار بسته PTZ یا همان دوربین ای که قابلیت چرخیدن را دارد میباشد .

 

این نوع  دوربین مداربسته در خیلی از شرایط و اماکن کاربرد های بسیار زیادی دارد ، دوربین مدار بسته گردان،میتواند برای صاحبین مشاغلی که از راه دور قصد کنترل محل کارخود را دارند نیز بسیار مناسب باشد .

 

دوربین مدار بسته PTZ این امکان را به شما عزیزان میدهد که بتوانید دوربین مدار بسته را جا به جا کرده و یا به بالا و پایین هدایت نمایید .

 

البته هستند افرادی که تمایل به استفاده تعداد زیادی دوربین مدار بسته نداشته و دوربین مدار بسته PTZ را مورد استفاده قرار میدهند .

 

شایان ذکر است که بدانید ، به غیر از مواردی که در بالا در رابطه با کاربرد های دوربین مدار بسته PTZ خدمتتان ارائه نمودیم ،

دوربین مدار بسته PTZ در منطقه ها و یا اماکن خیلی بزرگ نیز استفاده میشوند ، چرا که قابلیت حرکت کردن این نوع دوربین مدار بسته باعث میشود تا به صورت گردشی تمام مکان را مورد بررسی قرار داده و نسبت به ظبط تصاویر اقدام نمایید .

 

شاید برایتان سوال باشد که این نوع دوربین مدار بسته به چه صورت و بر چه مبنایی حرکت میکند ؟

 

 در جواب به این سوال درباره دوربین مدار بسته PTZ میبایست خدمتتان عارض بشویم که

 

 ،  دوربین مداربسته PTZ احتیاج دارد تا یک نفر به عنوان مسئول این دوربین مدار بسته وجود داشته باشد و بتواند حرکت دادن و مکان قرارگیری دوربین مدار بسته PTZ را مشخص کند .

 

این شرایط برای دوربین مدار بسته PTZ ثابت بوده و در صورت نبودن مسئول مربوط به  دوربین PTZ ، این دوربین مدار بسته مانند دیگر مدل های دوربین مدار بسته معمولی ، ایفا نقش می کند .