آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

Disavow Links چیست؟

 

نحوه حذف بک لینک های مخرب و اسپم سایت

 

 Google Disavow Links ابزار جدید گوگل برای بی اثر کردن لینک های مخرب

 

disavow که چندی پیش توسط گوگل عرضه شد، به شما کمک می‌کند تا بتوانید لینک های مخرب سایت  خود را شناسایی کنید و توسط این ابزار، تاثیر منفی بک لینک های مخرب خود را از بین ببرید.

 

بک لینک های مضر چه بک لینک هایی هستند؟

 

به طور کلی، از نظر گوگل بک لینک هایی مضر به حساب می‌آیند که به منظور دستکاری در رتبه سایت شما خریداری و یا به طور غیر طبیعی ایجاد شود که انواع مختلف لینک های داخلی و خارجی از انواع آن هستند. مضرات بک لینک به حدی است که این اواخر، میلیون ها سایت به همین دلیل پنالتی شدند و برخی از شرکت ها عملاً کارشان نابود شد.

 

چه نوع لینک هایی باعث اخطار از طرف گوگل می‌شوند؟

 

۱- بک لینک هایی که به صورت یکجا و با تعداد بالا فروخته می‌شوند

۲- بک لینک از سایت های غیر مرتبط به موضوع سایت شما

۳- قرار داشتن لینک شما در سایت های اسپم شده

۴- تبادل لینک بیش از حد

۵- بک لینک از سایت هایی با محتوای بدون کیفیت

۶- و …

 

آیا بک لینک زیادی موجب پنالتی می‌شود؟

 

بک لینک زیاد با کیفیت، به خودی خود موجب پنالتی شدن سایت شما نخواهد شد. در پروسه لینک سازی، موضوعی که حائز اهمیت است این است که بک لینک های شما به مرور زمان ساخته شوند. به عنوان مثال اگر در یک هفته ۱۰ هزار بک لینک برای سایت شما به ثبت برسد و پس از آن هفته پروسه را متوقف کنید، می‌تواند موجبات پنالتی شدن سایتتان را فراهم آورد. سعی کنید سرعت لینک سازیتان را کم کنید تا بک لینک ها به مرور زمان ایجاد شوند و موجب پنالتی شدن سایت شما نشوند.

 

چگونه بک لینک های سایتمان را پیدا کنیم؟

 

ابتدا وارد Google Webmasters شوید و سایت خود را انتخاب کنید. از منو کناری روی Search Traffic کلیک کرده و سپس گزینه Links to Your Site را انتخاب نمایید. در صفحه بعد در انتهای بخش Who links the most روی لینک More کلیک کنید. و با کلیک روی دکمه هایی عکسشان را در زیر مشاهده می‌کنید، می‌‌توانید بک لینک های داده شده به سایت خود را مشاهده کنید.

 

اما چگونه باید تاثیر لینک های مخرب را از بین برد؟

ابزار Disavow، برای همین مظور ایجاد شده است. توسط Disavow قادر هستید تا تاثیر منفی بک لینک های مضر را برای سایت خود از بین ببرید. شما هم‌چنین می‌توانید لینک های مضر را نیز پیدا کنید تا کارتان راحت تر شود.

 

چگونه باید از Disavow Links استفاده کرد؟

 

برای استفاده از Disavow، باید ابتدا اطمینان حاصل کنید که سایت شما در گوگل ثبت شده باشد و در پنل گوگل وبمستر تولز شما موجود باشد. سپس به صفحه Disavow Links بروید و سایت مورد نظر خود را از میان گزینه های موجود انتخاب کنید.

 

در صفحه بعد روی دکمه Disavow Links کلیک کرده و در پنجره باز شده، فایل با پسوند تکست (txt) شامل لینک هایی که می‌خواهید تاثیرشان از بین برود را در قسمت مشخص شده آپلود کنید.

 

پس از انجام این کار، تاثیر بک لینک قید شده در فایل، از بین خواهد رفت و سایت شما می‌تواند بدون مشکل از این بابت، ادامه کار دهد.

 

برخی نکات فایل تکست:

هر لینک باید در یک خط قرار گیرد و Encoding فایل تکست ذخیره شده باید UTF-8 باشد.

اگر قصد توضیح درباره لینکی را دارید ابتدای توضیح خود عبارت “#” را استفاده نمایید و اگر می‌خواهید تمام لینک هایی که از یک سایت خاص دارید را حذف کنید عبارت “domain:example.com” را تایپ کنید. همانند:

example-disavow

نکته: دقت داشته باشید که در صورتی که فایل خود را آپلود کنید و بار بعد فایل دیگری نیز آپلود کنید، فایل دوم جایگزین فایل اولیه خواهد شد. پس اگر می‌خواهید بک لینک هایی که در فایل قبلی ذکر کردید همچنان بی‌تاثیر باشند، آنها را در فایل جدید هم ذکر کنید. این را هم بدانید که اگر به صورت صحیح این کار را انجام ندهید ممکن است سئو سایتتان را نابود کنید پس حتما با دقت این کار را انجام دهید.

 

تکنیک‌های سئو (SEO techniques)

 

تکنیک‌های بهینه سازی سایت به دوبخش کلی تقسیم شده اند :

 

    بهینه سازی کلاه سفید (White Hat SEO): شامل تکنیک‌های که موتورهای جستجو به عنوان بخشی از یک طراحی خوب و مفید برای کاربران تلقی می‌کنند.

    بهینه سازی کلاه سیاه (Black Hat SEO): شامل روش‌های است که موتورهای جستجو آنها را تایید نمی‌کنند و در تلاش برای به حداقل رساندن اثرات آنها هستند. این تکنیک‌ها به عنوان اسپم هم شناخته می‌شوند.

 

بهینه سازی کلاه سفید (White Hat SEO)

 

تکنیک‌ های  در این بخش دارای ویژگی‌های زیر هستند:

 

    با دستور العمل‌ و استانداردهای موتورهای جستجو مطابقت دارند

    محتوای نازک و کپی شده (Duplicate content) ارایه نمی‌شود

    تضمین می‌کند که محتوای تولید شده برای کاربران ایجاد شده است و نه صرفا برای موتورهای جستجو

    تضمین می‌کند محتوای که یک موتور جستجو ایندکس می کند همان محتوای باشد که هنگام ورود کاربر از طریق موتور‌های جستجو مشاهده می‌کند.

 

بهینه سازی کلاه سیاه (Black Hat SEO)

 

تکنیک‌ های سئو کلاه سیاه بر این اساس شناخته می‌شوند:

 

    تلاش برای بهبود رتبه با فریب و برخلاف رویه‌های موتورهای جستجو

    هدایت از یک صفحه که مخصوص موتورهای جستجو در نظر گرفته شده است به صفحه دیگر

    هدایت کاربران به یک صفحه که محتوای آن متفاوت از محتوای نشان داده شده در موتورهای جستجو است

    مخفی کردن متن‌ها، استفاده از رنگ پس زمینه برای متن یا لینک ها ، استفاده از فونت ریز و کوچک که کاربر قادر به خواندن متن نیست.

    استفاده بیش از حد کلمات کلیدی (keyword stuffing) و قراردادن کلمات کلیدی بی ربط به محتوای سایت

    ایجاد صفحات با کیفیت پایین و محتوای بسیار کم که با کلمه کلیدی و لینک‌های زیادی پر شده‌اند.

 

به طور کلی هدف   کلاه سفید جلب رضایت کاربر و خشنود نگه داشتن آن است ، اما در سئو کلاه سیاه صرفا برای کسب رتبه در موتورهای جستجو تلاش می شود.

بهینه سازی برونی سایت یا سئو خارج از سایت چیست ؟ (Off-Page SEO)

 

علاوه بر تغییراتی که شما می‌توانید با رعایت استانداردهای ” On-Page ” جهت قرار‌گیری بالاتر در SERPs برای سایت‌تان لحاظ کنید عوامل دیگری نیز در این رتبه بندی تاثیر گذار هستند که در دسته  خارج سایت (Off-Page) قرار می‌گیرند.

بر خلاف سئو داخل سایت، بهینه سازی برونی سایت کاملا خارج از سایت اتفاق می‌افتد که مهترین آنها عبارتند از :

 

    لینک بیلدینگ(Link Building)

    فعالیت در شبکه‌های اجتماعی (Social Media)

    فعالیت در شبکه‌های اشتراک گذاری بوکمارک (Social bookmarking)

 

لینک بیلدینگ (Link Building)

 

لینک بیلدینگ به معنای ارائه راهکارهای جهت دریافت لینک از دیگر سایت‌ها است. لینک بیلدینگ محبوب‌ترین و تاثیر گذارترین عامل رتبه بندی در بهینه سازی خارجی  به شمار می‌رود. یکی از بهترین روش‌های دریافت لینک تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند است.

 به عنوان مثال هر کسی دوست دارد می تواند این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارد یا از وبلاگ و سایت خود به این مقاله و منبع لینک بدهد، درواقع با این‌کار به موتورهای جستجو می‌گویم این صفحه دارای اطلاعات معتبر و مفید است.

 از روش‌های دیگر میتوان موارد زیر را نام برد :

 

    وبلاگ نویسی

    کامنت گذاری در سایت‌ها

    ارسال پست در انجمن‌ها

    ثبت سایت در دایرکتوری‌

    شرکت در سایت‌های پرسش و پاسخ

    و…

 

توجه داشته باشید من هریک از روش‌های بالا را تصدیق یا رد نمی‌کنم اما برای درک لینک بیلدینگ و کشف بهترین روش‌ها می‌توانید دسته بهینه سازی سایت در بلاگ‌اد را مطالعه یا همواره مقالات آکادمی ای‌نتورک را در این زمینه دنبال کنید.

 

 شبکه‌های اجتماعی (Social Media)

 

شبکه های اجتماعی می توانند بخشی از استراتژی شما در بهینه سازی خارج سایت به شمار بروند و همچنین شکلی از لینک بیلدینگ داشته باشند. لازم به ذکر است که تقریبا همه لینک‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌شود خصوصیت “NOFOLLOW” دارند اما به این معنا نیست که هیچ ارزشی نداشته باشند. ایجاد پروفایل و به اشتراک‌گذاری مقالات از جمله کارهای است که می‌توان در سوشال مدیا انجام داد.

 

شبکه‌های اشتراک گذاری بوکمارک (Social bookmarking)

 

سوشال بوکمارک‌ها جزو شبکه‌های اجتماعی هستند که کاربران می‌توانند آدرس صفحاتی که علاقه دارند را ذخیره کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. این روش می‌تواند در ترافیک ورودی هم تاثیر‌گذار باشد. با توجه به زمینه فعالیت‌تان می‌توانید در شبکه‌های reddit.com, stumbleupon.com, scoop.it ، delicious.com عضو شوید.

 

همینطور که گفتیم فاکتور‌های گوگل بیش از ۲۰۰ سیگنال مختلف را شامل می شوند که نمی‌توانیم همه آنها را در اینجا بیان کنیم ، اما می توانید برای ادامه نگاهی به اسلاید های زیر داشته باشید و با بقیه عوامل رتبه بندی آشنا شوید.

وریستور چیست و در برد الکترونیکی کولر گازی چه نقشی دارد ؟

 

 وریستور ها یا همان مقاومتهای تابع ولتاژ (VDR) قطعات الکتریکی هستند که وظیفه اصلی‌شان حفاظت از مدارهای الکترونیکی و سیستم‌های قدرت توسط جذب انرژی اضافی و تنظیم مقادیر ناخواسته ولتاژهای زودگذر (ناپایدار) است.

در واقع یک مقاومت است که میزان مقاومت آن متناسب با ولتاژ دو سرش است.

 

 آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی :هر وریستور دارای سه پارامتر ولتاژ DC و ولتاژAC و ولتاژ نامی هستند.که در برگه دیتا شیت آنها تحت عنوان VdcوVac ذکر می شود.

 

و ولتاژ نوشته شده روی آنها در واقع ولتاژ نامی آنها است و تا حدودی شبیه زنر عمل می کند اما برخلاف زنر پلاریته ولتاژ ورودی برایش مهم نیست. و دقت زیادی نیز ندارند.

 

توان آنها نیز پارامتر مهمی است که معمولا در بازار ما برحسب اندازه وریستور شناخته می شود نه عدد وات آن!!!

 

ولتاژهای سریع و گذرا در نیروگاه‌ها و پست‌های قدرت و یا مدارهای الکترونیکی می‌تواند ناشی از رعد و برق یا کلیدزنی قطع و وصل خواسته یا ناخواسته و یا در مدارهای الکترونیکی حساس می‌تواند ناشی از تخلیه الکتریسیته ساکن جمع شده در بدن انسان باشد که وریستورها بدون خراب شدن می‌توانند به طور مکرر عمل تنظیم و محدود کردن این گونه ولتاژهای ناپایدار و زودگذر را انجام دهند.

 

قدیمی‌ترین این وسایل، یکسوکننده‌های سلنیومی می‌باشند که به طور وسیع در سیستم‌های قدیمی تلفن و دیگر دستگاه‌ها برای جلوگیری از ولتاژهای غیرعادی و ناپایدار به کار می‌رفته‌اند.

 

با پیشرفت دانش فنی، این گونه وسایل با سیستم‌های تک بلور سیلیسیم و از طریق دیودهای زنری برای کاربردهای ولتاژ پایین و انواع چند بلوره کاربید سیلیسیم و اکسید روی برای کاربردهای ولتاژ بالا، جایگزین شدند.

 

تحقیقات برای ساخت وریستورهای اکسید روی برای اولین بار در سال ۱۹۶۵ در شرکت ماتسوشیتای ژاپن توسط گروه پژوهشی م. ماتساکا (M.Matsaka) آغاز شد که در نهایت منجر به کشف و ساخت وریستورهای پایه اکسید روی در سال ۱۹۶۸ گردید. به علت مقاومت غیرخطی بالای این وریستورها پژوهش در مورد افزایش کارایی و حل مشکلات این قطعات گسترده‌تر نیز شده و در طی سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۸ مشکلات طراحی با وریستورهای اکسید روی به تدریج حذف گردید.

برای انتخاب یک وریستور باید ببینید آن را سر ولتاژAC می گذارید یاDC سپس با یک درصد مناسب برای خودتان کمی ولتاژ آن را بالاتر فرض کنید.

توان آن رابطه مستقیم با جریان ماکزیمم در حالت اتصال کوتاه کامل دارد. برای حفاظت در برابر ولتاژ زیاد فیوز سری با جریان مناسب فراموش نشود. و گرنه وریستور صدمه خواهد دید.

 

وریستورها را به عنوان نویز گیر موازی با بار های القایی مانند موتورها (حفاظت در برابر اسپایک های ولتاژ بالا) و موازی با تریاک و تریستورها تحت عنوان مدار اسنابر نیز استفاده می کنند.

 

نکته بسیار مهم و قابل توجه برای حذف اسپایک های یک مسیر ولتاژ نامی وریستورتان باید تقریبا 1.5 برابر کمتر از دامنه اسپایک هایتان باشد.

 

وریستور در برد کولر گازی اسپیلت

 

وریستور نوعی مقاومت وابسته به ولتاژ است و برای حفاظت قطعات و مدارات الکترونیکی در برابر ولتازهای اضافی مورد استفاده قرار می گیرد .این قطعه در مدار به صورت موازی با مصرف کننده قرار می گیرد .اگر ولتاز ورودی به مدار در محدوده ولتاز وریستور باشد .مقاومت وریستور بینهایت است و مانند یک مدار باز عمل می کند یعنی جریان عبوری از وریستور صفر است .اگر ولتاژ ورودی بالاتر از محدوده ولتاز وریستور باشد مقاومت وریستور به صفر می رسد و به دلیل موازی بودن با منبع تغذیه یک اتصال کوتاه در مدار رخ می دهد .

بهینه سازی داخلی سایت ؟؟

 

بهینه سازی سایت مهم است چون :

 

    اکثر کاربران یکی از پنج پیشنهاد بالاتر را در صفحه نتایج جستجو انتخاب می‌کنند و هرچه در این رتبه‌بندی بالاتر باشید در نتیجه بازدیدکننده و مشتری بیشتری را خواهید داشت.

       فقط در مورد موتورهای جستجو نیست و پیاده سازی یک استراتژی خوب در این رابطه باعث بهبود تجربه کاربری و کاربردپذیری وب سایت می شود.

    سئو همچنین باعث ترویج سایت در شبکه‌های اجتماعی می شود. در واقع افرادی که سایت شما را از طریق موتورهای جستجو کشف می کنند به احتمال زیاد آن را در فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس و دیگر شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک می گذارند.

 

    پنج نتیجه اول گوگل ۶۷ درصد کلیک‌ها را به خود اختصاص داده‌اند

 

هنگامی که شما یک کلمه یا سوالی را در گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگر) جستجو می‌کنید پاسخ آن از طریق صفحه نتایج (SERP) نمایش داده می‌شود. در هر لحظه برای مرتب کردن این نتایج مجموعه الگوریتم های پیچیده‌ای اجرا می‌شوند که شامل عوامل رتبه بندی (SEO Ranking Factors) است و موتورهای جستجو با توجه به آن تصمیم می‌گیرند سایت شما در چه رتبه‌ای قرار گیرد.بنابراین سایت بهینه سازی شده با رعایت فاکتورهای سئو شانس بیشتری برای قرارگیری در رتبه‌های بالا را نسبت به سایت‌های غیر بهینه سازی شده دارا است.

 

گوگل به عنوان محبوب‌ترین موتور جستجو بیش از ۲۰۰ سیگنال را برای تعیین رتبه بندی در نظر می‌گیرد و اگر بخواهیم این سیگنال‌ها را دسته بندی کنیم به دو بخش کلی سئو داخلی (On-Page SEO) و سئو خارج از سایت (Off-Page SEO) تقسیم می شوند.

 

بهینه سازی درونی سایت یا سئو داخلی چیست ؟ (On-Page SEO)

 

همینطور که از عنوان مشخص است فاکتورهای سئو داخلی به عوامل بهینه سازی داخلی سایت اشاره دارد و سایت را برای کاربران و موتورهای جستجو استاندارد می سازد. عناصر مهم این بخش شامل :

 

– کلمات کلیدی (Keywords): هر صفحه دارای یک هدف و موضوع مشخص است که با استفاده از کلمات کلیدی می توانیم محتوا و موضوع صفحه را به موتورهای جستجو انتقال دهیم. برای مثال صفحه یک محصول مانند “دوربین عکاسی” شامل تنوعی از کلمات (لنز دوربین،لوازم جانبی دوربین و…) است که در متن ، عکس(ALT Tags) و عناصر HTML قرار گرفته‌اند.

 

– تگ عنوان (Title Tags): عنوان صفحه در SERP(صفحه نتایج موتور جستجو) و همچنین تب مرورگرتان قابل مشاهده است. این یکی از مهمترین و قوی‌ترین سیگنال‌ها به شمار می‌رود و شامل کلمه کلیدی و اگر مایل هستید برند کسب وکارتان باشد. برای جدا کردن برند از عنوان صفحه از – _ | » « استفاده کنید.

 

– تگ Header tags) H) :بیشتر صفحات وب به چند بخش و سرفصل تقسیم می‌شوند که با تگ‌های h نمایش می‌یابند. تگ <h1> می‌تواند شامل کلمه کلیدی اصلی باشد و دیگر تگ‌ها شامل h2 تا h6 دارای کلمات مترادف باشند.

 

– بهینه سازی محتوا (Content Optimization):محتوای صفحه و مقاله شما باید حاوی کلمه کلیدی اصلی و حداقل با طول ۳۰۰ کلمه باشد. اگر مدام محتوای بی کیفیت و کوتاه انتشار دهید ممکن است به خاطر ارایه محتوای نازک (thin content) تحت مجازات الگورتیم گوگل پاندا قرار بگیرید.

 

– لینک های داخلی (Internal Linking) : منو و لینک‌های ناوبری (navigation bars)  برای باعث می‌شود که بتوانید مهم‌ترین بخش‌ها و دسته‌های سایت خود را به کاربران و موتورهای جستجو معرفی کنید، بنابراین از سالم بودن و در دسترس بودن این لینک‌ها اطمینان حاصل کنید.همچنین هنگامی که در یک مقاله امکان ارتباط با بخش‌ها و دیگر مقالات مرتبط فراهم است حتما لینک داخلی (Internal Linking) را مدنظر داشته باشید.

 

– ساختار آدرس ها (SEO-Friendly URL) : ساختار URL مهم است زیرا کمک می کند تا موتورهای جستجو درک بهتری از محتوا و آدرس صفحه داشته باشند. با قرار گرفتن کلمه کلیدی در URL یک صفحه حتی کاربران هم نیز می‌توانند محتوای آن را حدس بزنند. بهتر است از حروف ربط مانند (با ، را ، or، in…) و اعداد و سمبل‌ها در ساختار آدرس اینترنتی استفاده نکنید.

 

– انتخاب نام و توصیف تصاویر(Alt Tags) : تصاویر شما باید از طریق تگ Alt بهینه سازی و قابل توصیف بشوند. اگر عکس روی هاست مربوط به خود سایت آپلود می شود نام آن نیز باید گویای محتوای تصویر باشد.

 

– مطمئن شوید که ساختار کدنویسی معتبر (valid) و معماری سایت استاندارد باشد

 

– مطمئن شوید که سایت شما برای نمایش در تلفن هوشمند و تبلت و دیگر دستگاه ها بهینه و واکنش‌گرا (Responsive) است.

 

– مطمئن شوید صفحات سایت شما با سرعت مناسبی بارگذاری می شود. سرعت سایت یکی از عوامل مهم در رتبه‌‌بندی و حتی موجب کم یا زیاد شدن نرخ خروج از سایت (Bounce rate) است.