آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

خانه هوشمند چیست؟


خانه‌ های هوشمند امروزه به عنوان یکی از بخش‌ های مهم سیستم‌های مدیریت جامع ساختمان یا همان  BMS  مورد توجه واقع شده‌اند . خانه‌ های هوشمند با هدف ایجاد آسایش و امنیت برای کاربران به سرعت در حال توسعه می باشند . امروزه تکنیک‌های مختلفی برای اتوماسیون ساختمان‌ های بزرگ بکار گرفته ‌می‌شود از قبیل کنترل نور ، کنترل دما، کنترل درها و پنجره‌ ها و پرده‌ ها و یا سیستم‌ های امنیتی و مدار بسته و غیره . علاوه بر موارد یاد شده، در خانه‌ های هوشمند، کاربرد‌ های دیگری نیز از قبیل کنترل  Multimedia، آبیاری گیاهان و غذا دادن به حیوانات خانگی نیز قابل تعریف است.

در یک خانه هوشمند صاحبخانه روش های متعددی برای  بهبود سیستم روشنائی خانه دارد . بعضی از این روش ها باعث می شوند که زندگی در خانه  برای ساکنین خانه مناسب تر و راحت تر گردد .


برای مثال در زمانی که یک فرد در مسافرت به سر می برد با استفاده  ازتلفن موبایل و یا خط اینترنت می تواند سیستم امنیتی و با تاسیسات خانه را فعال سازد. دمای دلخواه را تنظیم کند. درساعت خاصی تاسیسات سرمایش و گرمایش شروع به کار نمایند و درجه حرارت خانه را به حد مطلوب برساند و یا گاز برای گرم کردن غذا در ساعت خاصی روشن شود و تلویزیون در ساعات معینی برای ضبط برنامه مورد علاقه روشن و خاموش گردد و یا می توان چراغ های منزل را در ساعتی روشن یا خاموش نمود و حتی مانیتور کرد که کدامیک از  لوازم خانه درحال کار می باشند و در صورت لزوم آن ها را خاموش نمود و در طول سفر و یا زمانی که دور از منزل هستند، دغدغه خاطر نداشته باشند که آیا اطو به برق است؟ گاز قطع است؟ و یا حتی کنترل کرد که کودکان در منزل هستند؟ و آن ها را کنترل نماییم.

در حال حاضر اتوماسیون و هوشمند سازی خانه با سرعت زیادی در حال گسترش می باشد که با استفاده از آن می توان می توان استفاده های تفریحی ، ارتباطی ، امنیتی و محیطی خانه را به حداکثر رساند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.