قطعه ای در مدار سوخت رسانی یک خودرو، ممکن است پس از مدتی مشکلات مختلفی برای این قطعه ایجاد شود.
یکی از عواملی که باعث بروز مشکل در سیستم سوخت رسانی و در نتیجه انژکتور میگردد، کیفیت نامناسب سوخت و وجود ذات ناخالصی است.
این ذرات به مرور زمان و پس از مدتی در بدنه اجزاء موجود در سیستم سوخت رسانی و مخصوصا انژکتور نفوذ مینماید.
این فرآیند در شرایط مختلف کاری موتور رخ میدهد بعنوان مثال در زمان روشن بودن موتور خودرو، دمای کاری بالا بوده و سوخت مصرفی و همچنین انژکتورها نیز گرم می شود. پس از خاموش شدن موتور مقداری سوخت در ریل سوخت و انژکتورها باقی میماند و از سوی دیگر دمای موتور و انژکتورها نیز کاهش مییابد.
این فرآیند باعث رسوب تدریجی ذرات ناخالصی روی اجزاء داخلی انژکتور میگردد.
با افزایش مواد زاید و ناخالصی روی اجزاء انژکتور و به تدریج مشخصههای عملکردی این قطعه تغییر می نماید.
بعنوان مثال ابعادی داخلی سوزن و سوراخ تغییر کرده و ممکن است دبی خروجی آن نیز تغییر نماید همچنین ممکن است نحوه پاشش (زاویه پاشش) نیز تغییر پیدا کند.
این عوامل باعث عدم عملکرد صحیح موتور می گردد.
همچنین ممکن است تغییر نحوه پاشش باعث آسیب دیدگی قطعات دیگر گردد. .