آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

منطق استفاده از bms در ساختمان

دلیل منطقی استفاده از سیستم مدیریت هوشمند در ساختمان چیست ؟

اکثر ساختمان های بزرگ برای تأمین خدماتی مانند تشخیص حریق ، اطفاء حریق ، صرفه جویی در انرژی برق ، صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی ، دوربینهای مدار بسته ، مدیریت تهویه مطبوع و ... با شرکتهای مختلفی وارد مذاکره میگردند

تعدد پیمانکار باعث تحمیل هزینه های سربار بسیاری میگردد که از جمله آن سیم کشی های متعدد برای سیستمهای مختلف و نیاز به افراد با تخصص های برای راهبری  این سیستم هاست .

یکپارچگی در سیستم مدیریت هوشمند ساختمان بسیاری از معایب ذکر شده را رفع مینماید ، هزینه ها را کاهش میدهد و باز دهی را بیشتر مینماید .

همچنین هزینه های نگهداری و رفع عیب سیستم های یکپارچه بسیار کمتر است.

 

مزایای اصلی ساختمان هوشمند

 

راحتی : هوشمند سازی ساختمان با استفاده از اتوماسیون و بر عهده گرفتن برخی کارهای تکراری راحتی بیشتر برای ساکنین خود به ارمغان می آورد .

از طرف دیگر ، برای ایجاد فضای دلخواه در ساختمان هوشمند تنها یک اشره کافی است : سناریوها وظیفه تنظیم دقیق محیط را به عهده میگیرند .

استفاده از یک نرم افزار کار آمد باUser Interface ساده و چند زبانه (از جمله فارسی) برای کنترل کلیه تجهیزات مزیت دیگری است که موجب سادگی زندگی در ساختمان هوشمند میگردد .

کار با این نرم افزار نیاز به هیچ اموزش خاصی ندارد.

ایمنی :در شرایط بحرانی از جمله آتش سوزی ، آب گرفتگی و سرقت ، ساختمان هوشمند اخطارهایی اعلام میکند که میتواند سهم بسزایی در پیشگیری از وقوع خرابی یا بسیشتر شدن آن ایفا کند .

ویژگی خاص دزدگیر در منطقه بندی(Zone)  فضاهای تحت پوشش ، استفاده از سنسور دقیق تشخیص حضور شخص ، حسگر اثر انگشت و همچنین کنترل و ظبط تصاویر دوربین های مدار بسته بصورت دیجیتالی ایمنی را برای منازل به شکل چشمگیری بالا میبرد.

انغطاف پذیری : انعطاف پذیری در اجرا و استفاده ، از خصوصیات شاخص تکنواوژی هوشمند است .

 با استفاده از ابزاری که این تکنولوژی د ر اختیار قرار میدهد ، برای اضافه کردن این امکانات به منازل موجود در اکثر موارد نیاز به سیم کشی مجدد و تویض تجهیزات موجود در ساختمان وجود ندارد .

استفاده از کلیدها و صفحات نمایش هوشمند برای برنامه ریزی و اجرا دستورات ، امکان کنترل با استفاده ازRemote Control  از داخل ساختمان و یا با تلفن همراه ، همگی ساکنین را برای دسترسی به امکانات ساختمان یاری میکنند.

صرفه جویی در مصرف انرژی : مدیریت مصرف انرژی در ساختمان هوشمند تأثیر بسزایی در صرفه جویی مصرف انرزی دارد .

واسته کردن نور و سیستم تهویه به حضور شخص برنامه ریزی بهینه دمای اتاقها در ساعات مختلف شبانه روز از مصادیق این مدیرسیت مصرف انرژی هستند .

همجنین جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب به داخل ساختمان در تابستان توسط کنترل اتوماتیک پرده و کرکره ، سبب صرفه جویی در مصرف انرژی الکتریکی برای دستگاههای سرمایشی میشود .

بررسی ها نشان میدهند ، با بکارگیری یک منطق کنترلی صحیح ، تا میزا ن چهل درصد از انرژی مصرفی کاسته میشود.

کاهش هزینه : با توجه به آنکه مصرف انرژی کاملاَ در کنترل قرار دارد ، بهای پرداختی تا حد قابل قبولی به میزان انرژی مفید مصرفی نزدیک است .

به این معنا که کاربر تنها هزینه واقعی انرژی مورد نیاز را می پردازد.

کنترل یکپارچه : سیستم هوشمند و آموزش BMS وهوشمند سازی ساختمان  امکان کنترل یکپارچه کل ساختمان را میسر میسازد به نحوی که المانهای کنترلی در دورترین نقاط ساختمان هم به راحتی مانیتور و کنترل میشوند و نیازی به مراجعه نقطه کنترلی نیست.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.