آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

فتوکپی به زبان علمی

 

سه مطلب درباره استوانه و تونر وجود دارد که سبب جادوی کپی می شود.

در ابتدا باید با عملکرد و آموزش تعمیرات فتوکپی آشنا شویم . برای کار این دستگاه اول این که استوانه به طور انتخابی شارژ می شود بنابراین تنها قسمت هایی از آن می توانند تونر را به خود جذب کند.

در یک دستگاه فتوکپی تصویر روی قسمتی از سطح استوانه شکل می گیرد. در جایی که صفحه اصلی سیاه باشد روی استوانه الکتریسته ساکن تولید می شود و درجایی که سفید باشد الکتریسته سالن تولید نمی شود.

آنچه شما می خواهید این است که روی مناطق سفید از صفحه اصلی، تونر جذب نشود. چیزی که سبب می شود شارژ استوانه انتخابی انجام شود همان نور است و به همین دلیل نام این دستگاه را فتوکپی گذاشته اند.

 

دوم این که تونر باید به یک طریقی روی استوانه و سپس کاغذ بنشیند. استوانه به طور انتخابی تونر را جذب می کند سپس کاغذ با الکتریسته شارژ می شود و تونر روی استوانه را به طرف خود می کشد.

 

مطلب سوم این است که تونر به گرما حساس است و بر اثر حرارت به سطح کاغذ می چسبد. جنس استوانه درون دستگاه از یک نوع ماده رسانای نور است.

 سطح استوانه شارژ می شود یک پرتوی فشرده نوری به کاغذی که روی شیشه قرار داده اید برخورد می کند در هر جایی که این فوتون ها ی نوری برخورد کنند الکترونها از اتمهای رسانای نور دراستوانه ساطح شده و بار مثبت بالا را خنثی می کند.

مناطق سیاه صفحه اصلی نیز نور روی استوانه منعکس نمی کنند پس مناطقی روی سطح استوانه که متناظر با این مناطق است با بارمثبت باقی می مانند.

 

پس ازآن رنگیزه های سیاه و خشک که بار منفی دارند برسطح استوانه پخش شده و به بارهای مثبتی که باقی مانده اند می چسبند صفحه کاغذی که دارای بار مثبت شده است از روی سطح استوانه رد می شود و بقیه تونر را جذب می کند و پس از حرارت دیدن و پرس شدن، تصویر بر کاغذ شکل می گیرد یکی از این سیمها به موازات سطح استوانه است و سطح آن با یونهای مثبت شارژ می کند و سیم دیگر طوری قرار گرفته است که کاغذ را پوشش یونی بدهد.

 

برای این که یک دستگاه فتوکپی با آشنایی آموزش تعمیر فتوکپی کار کند به یک منبع نوری نیاز است که انرژی کافی برای خارج کردن الکترون ها از اتمهای رسانای نور داشته باشد. این منبع نوری نباید اشعه UV (ماورای بنفش) را از خود ساطح کند.

زیرا نیروی این اشعه بیش از حد نیاز است و به پوست و چشم ما نیز آسیب وارد می کند. وقتی لامپ روشن می شود بر صفحه کاغذ حرکت می کند و در هر لحظه فقط باریکه ای از کاغذ را روشن می کند.

آیینه هایی که به لامپ چسبیده اند نورهای بازتابش شده را به یک لنز هدایت می کند این لنز به شما این امکان را می دهد که عمل کپی را روی یک قسمت از متن یا تصویر تمرکز کنید.

 

رنگیزه ای که تصویر را شکل می دهد تونر نام دارد که یک پودر بسیار ریز از جنس پلاستیک با بار منفی است.

ذرات تونر جذب بارهای مثبت روی استوانه می شوند و پس از این که حرارت به آنها رسید پلاستیک آنها ذوب می شود و به کاغذ می چسبد.

سپس برگ کاغذ از میان 2 غلطک رد می شود تا ذرات تونر روی آن پرس شوند.

حرارت لازم برای ذوب شدن تونر نیز از لامپی که درون این غلطک قرار دارد تامین می شود در این مرحله یک کپی از متن یا تصویر شما به وجود می آید و می توانید آن را از دستگاه تحویل بگیرید.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.