آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

درب فروشگاهی اتوماتیک

یکی از وسایلی که به منظور رفاه بشر در نظر گرفته شده اختراع درب های اتوماتیک است استفاده از دربهای اتوماتیک به اندازه ای رواج پیدا کرده که انگار از همان ابتدا بوده است. دربهای اتوماتیک به منظور های مختلفی در ادارات، شرکتها، منازل، فروشگاه ها و... مورد استفاده قرار می گیرد. گفته می شود اولین درب ریلی در کشور یونان و برای یک معبد ساخته شد.

 

استفاده از درب اتوماتیک در فروشگاه باعث سهولت رفت و آمد و حفظ نظم می شود، درب اتوماتیک فروشگاه درب هوشمندی است که که افراد بدون لمس کردن درب از فاصله معین می توانند با کنترلر درب را باز یا بسته نمایند.

 

درب های اتوماتیک به دو دسته الکتروهیدرولیک و الکترومکانیک تقسیم بندی می شوند، معمولا درب فروشگاهی اتوماتیکی الکتروهیدولیک می باشند که برای رفت و آمدهای بالای فروشگاه مناسب است. از درب بازکن های الکترومکانیک بیشتر در جاهایی استفاده می کنند که تردد پایین و متوسط دارند.

 

دربهای اتوماتیک فروشگاه نقش مهمی در روانی تردد دارند، چرا که دیگر نیازی به استفاده از نیروی انسانی برای باز و بسته کردن در نیست و حتی باعث اتلاف انرژی به دلیل بازبودن طولانی مدت در و ورود و خروج دمای داخل فروشگاه به محیط بیرون نمی شود.

 

درب اتوماتیک فروشگاه باعث برقراری امنیت هر چه بیشتر می شود چرا که مجهز به حس گرهایی است که هنگام شب با بسته شدن به راحتی باز نمی شود.

 

درب اتوماتیک فروشگاه معمولا از انواع دربهای اتوماتیک شیشه ای است، چرا که زیبایی بصری خاصی دارد و راحت باز و بسته می شود.

 

درب اتوماتیک فروشگاه علاوه بر سرعت در عبور و مرور نوعی باعث جلب توجه و خوشآمدگویی مراجعه کنندگان و مشتریان به فروشگاه هم می شود که طبق تحقیقات صورت گرفته تاثیر بسزایی در ذهن افراد دارد.

 

استفاده از دربهای اتوماتیک فروشگاه باعث می شود افراد کهنسال که از ناتوانی جسمی برخوردار هستند نیز بدون نیاز به نیروی فیزیکی به آسانی باز یا بسته شوند.

 

در تولید درب اتوماتیک فروشگاهی علاوه بر استفاده از موارد اولیه خاص این دربها از طراحی منحصربفردی برخوردار هستند، همچنین جنبه های اقتصادی و زیست محیطی نیز در طراحی دربهای اتوماتیک فروشگاهی رعایت می شود، همین عوامل باعث شده بیشتر از دربهای اتوماتیک در فروشگاه ها بهره گرفته شود.

 

دربهای اتوماتیک فروشگاهی از کیفیت و زیبایی بسیار بالایی برخوردار است، با توجه به تعداد مراجعین که معمولا در فروشگاه های بزرگ بالای صد نفر تردد دارند سعی می کنند دربها را از مقاومت خوبی بسازند که جوابگوی این تعداد از مشتریان باشد.

 

دربهای اتوماتیک فروشگاهی همچنین با تغییر فصول از اتلاف انرژی جلوگیری می کند و باعث می شود دمای گرمایشی و سرمایشی محیط داخل به بیرون نفوذ پیدا نکند.

 

دربهای اتوماتیک فروشگاهی با مقاومت بالا و ضد حریق تولید می شوند که در مواقع اضطراری باعث امنیت ساختمان می شود. همچنین در این دربها از برق اضطراری در مواقع قطعی برق استفاده می شود.

 

درب اتوماتیک فروشگاهی علاوه بر زیبایی و شکیل بودن ظاهری، نمادی از پیشرفت و تکنولوژی به کاربرده شده در فروشگاه می تواند باشد که بر وجهه فروشگاه می افزاید و باعث جذب مشتریان بیشتری برای خرید به فروشگاه می شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.