آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

رسوایی های حسابداری

 

 اخلاق حسابداری برای کنترل دشوار به نظر می رسد در حالی که حسابداران و حسابرسان باید منافع عموم مردم را در نظر بگیرند (که به اطلاعات جمع آوری شده در حسابرسی بستگی دارد) در حالی که مطمئن هستند توسط شرکتی که حسابرسی آن را انجام می دهند مشغول به کار باقی مانده اند.

باید در نظر بگیرند که چگونه به بهترین نحو استانداردهای حسابداری و آموزشگاه حسابداری را به کار ببرند حتی زمانی که با مسائلی روبرو شده اند که می تواند باعث بشود یک شرکت شکست قابل توجهی را متحمل بشود یا حتی منحل گردد

.با توجه به رسوایی های متعدد حسابداری ، منتقدان حسابدار اعلام کرده اند که زمانی که مشتری می پرسد "دو بعلاوه دو چند می شود؟" حسابدار به احتمال زیاد پاسخ می دهد "دوست دارید چند بشود؟".این روند تفکر به همراه دیگر انتقادهای مسائل حرفه با تضاد منافع، منجر به ایجاد استانداردهای مختلف حرفه ای شده است در حالی که در محیط کاری تاکید بر اخلاق می باشد.

 نقش حسابداران برای جامعه مهم می باشد.حسابداران به عنوان خبرنگاران مالی و واسطه گران در بازارهای سرمایه می باشند و تعهد اولیه خود را مدیون منافع عموم مردم هستند.اطلاعاتی که آن ها ارائه می نمایند در کمک به مدیران، سرمایه گذاران و دیگران در تصمیم گیری های مهم اقتصادی حیاتی می باشد.

بر این اساس، ناشایستگی های اخلاقی توسط حسابداران می تواند برای جامعه مضر باشد، در نتیجه در مردم بی اعتمادی و در عملیات بازار سرمایه اختلال ایجاد می نماید.

 هر مجموعه از حساب های منتشر شده مبتنی بر کتاب هایی می باشد که به آرامی پخته شده اند یا به طور کامل سرخ شده اند.ارقامی که دو بار در سال تغذیه می شوند به منظور حمایت از مجرم تغییر می کنند.

این بزرگ ترین ترفند حریف می باشد از زمان اسب تروجان. ... در حقیقت این حقه به طور کامل جالب به نظر می رسد.

کاملا مشروع است. حسابداری خلاق است.

 از دهه 1980 تا کنون رسوایی های متعدد حسابداری وجود داشته اند که به صورت گسترده توسط رسانه ها گزارش شده اند و اتهامات تقلب، درخواست های حمایت از ورشکستگی، و بسته شدن شرکت ها و شرکت های حسابداری را به وجود آورده اند.رسوایی ها نتیجه حسابداری خلاق، تحلیل مالی گمراه کننده، و همچنین رشوه خواری بودند.

شرکت های متعدد مسائلی در رابطه با کلاه برداری در حسابرسی داشته اند، از جمله Nugan Hand Bank، Phar-Mor، WorldCom، و AIG.یکی از گسترده ترین نقص های اخلاق حسابداری دربرگیرنده Enron بود، یک شرکت چند ملیتی، که برای چندین سال یک دیدگاه درست یا عادلانه در خصوص صورت های مالی خود نشان نداده بود.

 

حسابرس آن ها آرتور اندرسون(Arthur Andersen )، یک شرکت حسابداری یکی از "پنج بزرگ" را مدنظر قرار داد، به اعتبار حساب ها با وجود عدم دقت های موجود در صورت های مالی پایان داد.زمانی که فعالیت های غیر اخلاقی گزارش داده شدند، نه تنها انرون(Enron) منحل گردید بلکه آرتور اندرسون نیز کسب و کار را ترک نمود.

 

سهامداران نرون 25 میلیارد دلار را که حاصل ورشکستگی شرکت بود از دست دادند.اگرچه تنها بخشی از کارمندان آرتور اندرسون در رسوایی دخالت داشتند، بسته شدن شرکت منجر به از دست دادن 85000 شغل شد.

 

 علل حسابداری متقلب برگرفته از مسائل متعدد می باشد.این مشکلات معمولا در نهایت به روشنایی منتهی می شوند و می توانند نه تنها شرکت بلکه همچنین حسابرسان را به دلیل کشف نکردن یا آشکار نکردن اظهار غلط نابود کنند.

مطالعات متعددی پیشنهاد نموده اند که فرهنگ سازمانی شرکت و همچنین ارزش هایی که شرکت بر آن تاکید دارد ممکن است به صورت منفی رفتار حسابدار را تغییر بدهند.این محیط می تواند منجر به تخریب ارزش های اخلاقی بشود که از دانشگاه ها آموخته شده اند.

 تا سال 1977، قوانین اخلاقی مانع شده اند که حسابداری و شرکت های حسابرسی به مشتریان تبلیغ بشوند.زمانی که قوانین برداشته شدند، هزینه های صرف شده در خصوص تبلیغات توسط بزرگ ترین شرکت های CPA از 4 میلیون دلار در دهه 1980 به بیش از 100 میلیون دلار در دهه 2000 رسید.منتقدان ادعا دارند که، با اجازه تبلیغ به شرکت ها، سمت کسب و کار از سمت حرفه ها پا را فراتر نهاده است، که همین امر منجر به تضاد منافع شده است.

این تمرکز منجر به وقوع تقلب شد، و باعث شد شرکت ها، طبق آرتور بومن(Arthur Bowman )، "... خدماتی را ارائه بدهند که باعث می شود نسبت به حسابرسان بیشتر مشاوران کسب و کار باشند.

"در حالی که شرکت ها و آموزشگاه حسابداری کمتر به حسابرسی با دستمزد پائین علاقه مند هستند با توجه به تمرکز بیشتر بر خدمات کسب درآمد بالاتر از قبیل مشاوره، مشکلات به وجود آمدند.این بی توجهی برای عدم وجود زمان صرف شده در حسابرسی منجر به عدم توجه به حسابداری خلاق و متقلب شد.

 مقاله 2007 در مجله مدیریتی حسابرسی نه عامل مهم را تعیین نمود که در شکست های اخلاقی به حسابداران کمک نمودند براساس نظرسنجی از 66 عضو انجمن بین المللی حسابداران.عوامل عبارتند از (به ترتیب مهم ترین): " منافع شخصی، عدم حفظ بی طرفی و استقلال، قضاوت حرفه ای نامناسب، عدم حساسیت اخلاقی، رهبری نامناسب و فرهنگ بیمار، عدم مقاومت در برابر تهدیدات حمایتی، عدم صلاحیت، عدم حمایت سازمانی و همکار، و عدم پشتیبانی حرفه ای."عامل اصلی، منافع شخصی، انگیزه حسابدار است تا به نفع خود عمل کند یا زمانی که با تضاد منافع روبرو می شود.

به عنوان مثال، اگر حسابرس مسئله ای با یک حساب داشته باشد حسابرسی می نماید، اما مشوق های مالی برای نادیده گرفتن این مسائل دریافت می نماید، حسابرس ممکن است به صورت غیر اخلاقی عمل نماید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.