آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

اهمیت چرخه حسابداری و مرحله ای

 

یک چرخه حسابداری معمول در هر کسب و کار، اغلب دارای 9 یا 10 مرحله است که به روش های طرح ریزی شده که توسط گروه حسابداری در آموزشگاه حسابداری  داده می شوند بستگی دارند.

 هر مرحله در چرخه حسابداری نقش مهمی را در ایجاد ورودی های دقیق و مدیریت امور مالی در هر زمان که خریدی انجام می شود با اینکه درآمدی بدست می آید دارد.

 اگر یک شرکت تصمیم به پیاده سازی یک چرخه حسابداری داشته باشد، این خیلی مهم است که هر قدم تشریح شده در جهت درست باشد.

 

تجریه و تحلیل مناسب

 

یکی از نقشهای مهم داشتن چرخه حسابداری نه مرحله ای در بخش حسابداری توجه به جزئیات هر معامله که انجام میشود از نظر تجریه و تحلیل و ضبط کردن میباشد. هر انتقالی که صورت میگیرد، اینکه آیا پول صرف شده و یا دریافت شده است، برای اینکه حسابدار مقدار دقیق را بداند تحلیل میشود.

هدف از معامله و تاریخ و زمان معامله و همچنین اثبات صورت گرفته شده آن ثبت میشود.

در دو مرحله اول از چرخه با جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و ثبت اطلاعات سرو کار دارد تا این که شرکتی که آماده شده باید یک مشتری یا سرویس گیرنده پرسش در مورد یک معامله خاص باشد.

اطمینان از دقت  و صحت همچنین برای زمانی که شما بودجه سالانه را ایجاد و گزارش میدهید سودمند است.

 

حساب های شرکت

 

هر زمان که یک مشتری یا سرویس گیرنده پرداختی انجام میدهد،  بخش حسابداری باید پرداخت واحدی برای اطمینان از حسابهای خاص مربوط به مشتری با سرویس گیرنده بطور کامل پرداخت کند. اگر یک کشتری به تنهایی 5000دلار بدهکار باشد .

او ممکن است پرداخت کمی مثل 300 دلار با 1000دلار برای پرداخت حساب به  ارامی در طی یک دوره از زمان داشته باشد. چرخه حسابداری تضمین میکند که همه حسابها ی به روز شده و نگهداری شده اند تا اینکه همه پرداخت ها به شرکت بدهکار پرداخت شود.

 این تا زمانی که حساب نمایندگان دریافتنی بودجه بدهکار این شرکت را وادار به حفظ امور مالی و متعادل می کند. ارسال به جرئیات معاملات به دفتر کل مرحله سوم است.

 

صورت های مالی

 

در پایان یک دوره مالی ، بخش حسابداری باید گزارش مالی سالانه را برای سرمایه گذاران و سهامداران را اماده کند.

چرخه حسابداری تضمین میکند که داده های ارائه شده در این گزارش سازمان یافته و دقیق هستند .

به عنوان گام هفتم از گزارش شامل ایجاد صورتهای مالی تحت پوشش سال مالی شرکت است.

 صورتهای مالی باید در یک جهت خاص برای اطمینان یافتن از دقت آماده شوند .

صورت سود و زیان باید برای اولین بار آماده شود ، به دنیال آن سود انباشته ، ترازنامه، و صورتهای جریان نقدی باید سومین و چهارمین در فرآیند صورتهای مالی باشند.

 

برنامه ریزی آینده

 

یک بخش حسابداری باید جایگاه فعلی شرکت را حتی در پایان دوره مالی بداند.

بخشی از چرخه شامل برنامه ریزی برای چرخه حسابداری آینده است و همه مسائل مربوط به حساب قبل از یک دوره مالی جدید شروع میشود و تمام ورودی ها بسته می شود. این برای اهداف مالیاتی و گزارش سند سالانه مفید است.

این اقدامات در مراحل هشت و نه از چرخه صورت می گیرد.

 

چرخه حسابداری 9 مرحله ای

چرخه حسابداری 9 مرحله است که مراحل مشابه چرخه حسابداری 10 مرحله ای است.

 به جز آخرین مرحله ، در حالی که چرخه 9 مرحله ای با بستن تراز آزمایشی به پایان می رسد ، چرخه 10 مرحله ای شامل مرحله معکوس کردن حساب ها است.

از آنجا که آخرین مرحله گام های مورد نیاز در هر چرخه ای نیست، اغلب در چرخه باقی مانده است.

مراحل معمول عبارتند از: تجزیه و تحلیل معاملات، ثبت دفتر روزنامه اطلاعات، انتقال معاملات به دفتر کل، آماده سازی تراز آزمایشی تعدیل نشده، تعدیلات لازم در صورت نیاز، آماده سازی تراز آزمایشی تعدیل شده، تهیه یک لیست از صورتهای مالی، بستن حساب ها و آماده سازی تراز آزمایشی پس از بسته شدن.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.