آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

موفقیت در حسابداری

 

سلام به شما حاجی محمدی هستم و امروز تصمیم دارم 3 حرکت خیلی خوب را برای شما تشریح کنم . فکر کنم خسته شده باشید هر روز صحبت از موفقیت در حسابداری می شود و همچنان مشکلات کاری به جای کم شدم ازدیاد پیدا می کند . شاید هم تا عنوان این مطلب را مشاهده کردید پیش خودتان گفتید معنی و مفهوم 3 حرکت روزانه ، مطالعه ، حرکت جدید و یا بروز رسانی بانک اطلاعاتی باشد. در این پست به نکاتی اشاره میکنم که هنوز کمتر حسابداری برای رسیدن به موفقیت در حسابداری و دوره حسابداری ویژه بازارکار از آن استفاده میکند.

 

هر روز گزارش وجوه از دست رفته تهیه کنید

 

پیشنهاد می کنم یه سررسید و یا یک دفترچه کوچک همراه خود داشته باشید و در پایان ساعت کار در داخل آن گزارشی از کارهای انجام شده بنویسید .

بعد از مدت کوتاهی به این نتیجه می رسید که حتی در روزی که تصور میکردید پر کار هستید ، کمترین کار را انجام می دادید .مصداق این موضوع هم تهیه گزارش وجوه نقد به صورت روزانه است. اگر این صورت مالی به صورت روزانه تهیه شود به راحتی بعد از مدت کوتاهی متوجه می شوید چرا میزان سود با میزان وجوه نقد تفاوت پیدا می کند .نوشتن گزارش می توانداز دست دادن فرصت های پولی را برای شما زنده نگه دارد .

 حالا شما باورتان می شود که چه پول هایی را از دست داده اید .اگر بخواهیم در این خصوص کلان تر صحبت بکنیم می توانم کارمند بانک را مثال بزنم . فرض کنید یک کارشناس در حال حاضر استخدام یکی از بانکها شده و من هم از همین جا به او تبریک عرض می کنم ولی به نظر شما آیا موفقیت حسابداری رقم خورده یا موفقیت در استخدام شدن؟برخی از کاربران انتقاد میکنند به این جمله و بلا فاصله گارد میگیرتد .

من منتظر ایمیل ها خواهم بود . باز هم برداشت اشتباه؟ خدای من چه کنم؟ یکی از جملات انتقادی این است که شما فقط میگویید کارمند نباشید و حالا تو این وضعید بد ما یک کار خوب پیدا کردیم ، شما دائما" می خواهید افراد را منصرف کنید .

خیر این جمله اشتباه است یا من منظورم را درست انتقال ندادم و یا شما هنوز اشتباه فکر می کنید. حرف من عدم درجا زدن است به همراه کمی فکر و تمرکز . خواهش من این است که حداقل به مدت یک هفته هر روز این گزارش را تهیه کنید.

باور کنید من هم با انجام این کار تازه متوجه شدم چقدر پتانسیل دارم و چرا هنوز فقط یهک مدیر مالی هستم . همیشه در کلیپ ها و کلاس ها این مثال را می زنم روزی که خواستم از مدیریت مالی یکی از بزرگترین پروژه های ملی کشور یعنی احداث بزرگراه همت – کرج انصراف دهم تازه همه چیز خوب شده بود . ولی من اسمش را موفقیت در حسابداری نمی گذاشتم.

 اسمش موفقیت در مدیریت مالی بود صرفا". وقتی گزارش کارم را بررسی کردم تازه متوجه شدم 40 درصد کار تخصصی حسابداری انجام می دهم و بقیه اش وجوه از دست رفته ای که می توانم تمرکز کنم .

 

تمرین تصمیم گیری قاطعانه حتی اشتباه

 

باز هم شاید شما این حرکت راروزانه چندین بار انجام دهید ولی کاملا" اشتباه ، می خواهید تصمیم بگیرید مثلا" امروز سینما بروید، دودل میشوید برم یا نرم . تکرار این حرکت می تواند قدرت تصمیم گیری شمار ار پایین بیاورد .

 یکی از دلایل تقویت این حرکت اشتباه توجه بیش از حد به حرفهای تجربه نشده است .نباید ویترین ذهن خود را بروی هر کسی باز کنید و اجازه دهید هر حرف و سخنی شما را در دوره حسابداری ویژه بازارکار تحت تاثیر قرار دهد .

البته این خوب است که نظرات و انتقادات را به خوبی گوش کنید و معایب و نقاط ضعف خود را شناسایی کنید ولی نباید افراط داشته باشید و بگزارید رقیبان و حسودان درباره شما اظهار نظر بی مورد کنند و فقط حرفهای ناامید کننده به شما دیکته کنند. حداقل کار ممکن برای بالا بردن این ویژگی ، مطالعه یک کتاب خوب در زمینه موفقیت است.

بیشترین کار ممکن هم این است که افراد فقط باور کنند که می توانند. وقتی این فعل در ذهن شما نقش ببندد هر کاری که مورد نظرتان است پیاده سازی می کنید . برنامه ریزی در دستور کار شما قرار میگیرد و برای دفاع کردن از ادعای خود لحظه ای هم کوتاهی نمی کنید .

چند نمونه جمله از افراد بدون اعتماد به نفس و بالعکس، افراد دارای اعتماد به نفس ضعیف : بعید میدونم با سابقه و تجربه کم بتونم جائی استخدام بشم!

در عوض افراد با اعتماد به نفس بالا: باید برروی اعتبار و کسب تجربه خود زمان بزارم و با چند تن از دوستانم که تجربه خوبی در حسابداری دارند مذاکره کنم. بهترین کار در حال حاظر شرکت در دوره های آمادگی معتبر و ارزان مانند فنی و حرفه ای است .

 

حسابداری ورزشکار باشید

 

شاید به نظر شما این حرف خنده دار باشد ولی مطمئن باشید تحرک نه ورزش حرفه ای و شدید قدرت فکری شما را بیشتر می کند .شما باید هر روز ساده ترین مدل یعنی پیاده روی را در برنامه کار خود قرار دهید . کم تحرکی اشتباه دیگری است که باز هم تعداد زیادی از حسابداران مرتکب می شوند و مانع موفقیت در حسابداری می شود ، منظور اصلی از این اشتباه ، خستگی زود رس حسابداران می باشد .

حالا این خستگی و کسل شدن ممکن است در حین جستجوی بازاریابی کار ، در بطن اجرای کار و یا مرحله خیلی بالاتر گریبان گیر افراد حسابدار شود . داشتن انگیزه و علاقه وافر، از اصلی ترین سلاح ها برای مبارزه با این بخش می باشد .

 البته عدم جستجوی بی مورد هم می تواند از عوامل مهم دامن زدن به این خستگی ها باشد. به عنوان مثال اینکه فقط مجلات ، روزنامه ها هم می توانند برای فرد جویای کار ، کانال ایجاد کنند ، این در صورتی است که دوستان ، همکاران ، اساتید ، سایت های تخصصی و خبری ، می توانند زمینه ساز ایجاد آگهی بیشتر در این زمینه باشند .

 

رسیدن به موفقیت با کم تحرکی و بی برنامه بودن به خیال واهی تبدیل می شود .

 

نویسنده : میثم حاجی محمدی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.