آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزش دستورات تری دی مکس 3dmax

نرم افزار  تری دی مکس 3d maxs یکی ازقوی ترین نرم افزار ها در زمینه ی گرافیک و انیمیشن می باشد که از آن می توان در زمینه های مدلینگ و طراحی داخلی و خارجی و صنعتی و ساخت کاراکتر و متحرک سازی و تیزر های تبلیغاتی استفاده کرد.

 

            

 

در صفحه ی اصلی این نرم افزار یک نوار ابزار در بالا و یک جعبه ی ابزار در سمت راست ودر پایین نوار های ابزار مربوط به ساخت انیمیشن و متحرک سازی و ابزارهای دوربین دیده می شود که در پایین هر یک را توضیح می دهیم.

 

در این نرم افزار چهار نما داریم که عبارتند از:top  (دید از بالا), front (دید از روبرو), left (دید از سمت چپ) که هر یک از این نماها قابل تغییر می باشند.برای تغییر هر نما کافیست تا بر روی آن نما کلیک و آن را فعال نموده و حرف اول نمایی را که می خواهیم تایپ کنیم بطور مثال برای تغییر نمای top به نمای front  کافیست تا حرف F را در آن نما تایپ کنیم تا نما از top به front تبدیل شود.

 

نکته: هیچ وقت در نمای perspective کار نکید و از این نما صرفا" برای مشاهده ی تغییرات در نماهای دیگر استفاده کنید.

 

در هر نما یک محور مختصات دیده می شود که از سه محور x,y,z تشکیل شده است.

 

نکته: در قسمتی که به رنگ زرد باشد بدین معناست که فعال می باشد.

 

  undo وredo :undo  که همانند تمام نرم افزارها  در تری دی مکس به معنی بازگست به قبل وکلید redo برای بازگشت به حالت اول از undo می باشد.

 

ابزار های لینک کردن موضوعات به یکدیگر می باشند.

 

ابزاری برای فیلتر کردن موضوعات موجود بدین شکل که نام هر یک از ابزارها دوربین نور و... فعال باشد تمام تغییرات فقط روی همان موضوع می باشد و دیگر موضوعات و ابزار ها غیر فعال می باشند.بطور مثال در این حالت فقط دوربین ها فعال می باشند و دیگر موضوعات غیر فعال می باشند.

 

مجموعه ابزاری برای انتخاب کردن موضوعات می باشند که عبارتند از:

 

 select objects: با استفاده از این ابزار می توانیم هر موضوعی را که می خواهیم لنتخاب کنیم.

 

 select by name: با استفاده از این مورد می توانیم هر موضوعی را که می خواهیم از یک لیست که نام تمامی موضوعات در آن می باشد انتخاب کنیم.

 

با استفاده از این ابزار می توانیم با کشیدن یک box دور موضوعات مورد نظرآنها را انتخاب کنیم.

 

 select and move: ابزاری که با استفاده از آن موضوع مورد نظر را انتخاب و آنرا حرکت دهیم . پس از انتخاب این گزینه یم محور بر روی موضوع مورد نظر ایجاد می شود که با کلیک وحرکت ماوس روی هر محور موضوع مورد نظر به همان جهت حرکت می کند و با کلیک و حرکت روی box موجود بین دو محور شاهد حرکت جسم در دو جهت بطور همزمان هستیم.

 

 select and rotate: ابزاری که با استفاده از آن موضوع مورد نظر را انتخاب و آنرا در جهت های مختلف بچرخانیم.در این دستور هم مانند select and move چند محور داریم که با کلیک و حرکت روی هر محور می توانیم آنرا بچرخانیم.

 

 select and uniform scale: ابزاری که با استفاده از آن موضوع مورد نظر را انتخاب و آنرا با دادن مقیاس مورد نظر کوچکتر و بزرگتر کنیم. در این دستور هم مانند select and move چند محور داریم که با کلیک و حرکت روی هر محور می توانیم آنرا کوچکتر یا بزرگتر کنیم.

 

منوی تغییرات  و تولیدات: تمام تولیدات و تغییرات در محیط 3d max در این جعبه خلاصه می شود و هیچ جای دیگری نباید دنبالشان بگردیم.

این جعبه از ابزار های مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از:create, modify , hierarchy , motion , display , utilities

مفاهیم اولیه مکس اسکریپت

 

در این پست آموزش maxscript به مفاهیم اولیه این زبان اسکریپت نویسی می پردازیم . یادگیری مکس اسکریپت در تری دی مکس مانند یادگیری دیگر زبان های برنامه نویسی می باشد.

 در این آموزش با مفاهیم اولیه اسکریپت نویسی در تری دی مکس آشنا می شوید، بالطبع اگر با زبان برنامه نویسی قبلا آشنایی داشته اید کار شما بسیار راحت تر خواهد بود ، اما اگر هیج سابقه برنامه نویسی هم ندارید اصلا نگران نباشید با دنبال کردن مطالب آموزش سایت elan.ir می توانید یک اسکریپت نویس حرفه ای شوید .

 

همانطور که قبلا اشاره کردم ، بهترین منبع مکس اسکریپت تری دی مکس ​ فایل آموزشی خود تری دی مکس می باشد ، بعد از آنکه کمی با مفاهیم آَشنا شدید ، بهترین آموزش همان بررسی اسکریت های نوشتته شده توسط دیگران می باشد .

 

در این آموزش ابتدا با مفاهیم معمول زبان های برنامه نویسی آشنا می شوید مانند «ساختار دستوری یا syntax»  ، «ساختار منطقی یا logic »  و …

 

دستور و ساختار

 

یک اسکریپت در مکس عبارت است از مجموعه ای از دستورات که به صورت یک متن ساده نوشته می شوند .تری دی مکس می تواند آنچه که در یک اسکریپت نوشته شده است را خونده ، و سپس آن ها را اجرا کند .اگر شما در یک اسکریپت یک خطای دستوری یا ساختاری داشته باشید ، اسکریپت به درستی اجرا نمی شود و شما با پیغام خطا روبرو می شوید .

 

هر برنامه یا اسکریپت یا تری دی مکس یک ساختار و ترتیبی دارد که شما باید آن را رعایت کنید که به این ترتیب اصطلاحا syntax (ساختار دستوری) گفته می شود که شما اگر این ساختار را رعایت نکنید باعث ایجاد error می شود .

 

از نکات مهم اسکریپت نویسی در مکس این است که تا جایی که می توانید اسکریپت را به صورت ساده و خوانا بنویسید ، تا هم رفع ایراد آن برای خود شما راحت تر باشد و اگر کسی آن را دید راحت بتواند متوجه شود .

یکی از اصول برنامه نویسی برای نظم و ترتیب و فهم بهتر اسکریپت ، ایجاد تو رفتگی در اسکریپت می باشد ، با کلید tab  یا spacebar از صفحه کلید می توانید استفاده کنید ، این فاصله ها در اجرای برنامه نادیده گرفته می شود .

 

توضیحات

 

جهت خوانا بودن و قابل فهم بودن اسکریپت شما برای دیگران می توانید از comments (توضیحات) استفاده کنید ، در توضیحات می تواند در مورد قسمت های مختلف اسکریپت خود توضیح دهید .

 مخصوصا هنگام که اسکریپت های شما طولانی می شود ، استفاده از توضیحات اجتناب نا پذیر است .دقت کنید که توضیحات جز برنامه نیست و اجرا نمی شود .

 

وقتی یک جمله توضیحی داشتید می توانید به ابتدای آن — اضافه کنید مانند مثال زیر

 

b = box()

b.ength = 20.0

comment 1

comment 2

comment 3

 

همچنین می توانید توضیح خود را در ادامه دستورات بگذارید .

 

b = box() –comment

 

اگر می خواهید توضیحات خود را در چند خط بنویسید می توانید از کاراکترهای */  در ابتدا و */ در انتها توضیحات استفاده کنید ، به این نوع توضیحات اصطلاحا توضیح بلوکی (block comment)  می گویند

 

/* this is a long comment

blah blah print "debug 1" — code

commented out more comments */

 

البته از این مدل comment  می توانید در یک خط هم استفاده کنید

 

b = box() /* comment */

متغیر ها و داده ها

 

در زبان ها برنامه نویسی نتایج اجرای برنامه های و توابع و …. توسط متغیرها نشان داده می شود ، در واقع متغیر ها مثل یک ظرف هستند که داده (data) را در خود نگه می دارند و دخیره می کنند .

 

فرض کنید در یک برنامه می خواهید دو عدد را با هم جمع کنید و جمع عدد را نشان دهید ، در برنامه نویسی کامپیوتری یک بار باید عمل جمع را نشان دهید و بعد نتیجه حاصل از آن را چاپ کنید . برای آنکه حاصل را نمایش دهید باید آن را در یک متغیر ذخیره کنید مثلا :

 

b = 5+5

 

پس برای متغیرها باید یک اسم در نظر بگیریم ، که این اسامی کاملا دلخواه هستند ، گرچه در عرف برنامه نویسی یک غالب خاص در نظر گرفته می شود که در ادامه این سری آموزشی به آن اشاره خواهم کرد.

 

به داده یا اطلاعاتی که در یک متغیرذخیره میکنیم value (مقدار) می گوییم و برای اینکه این مقدار را به یک اسم متغیر انتساب دهیم در مکس اسکریپت از = استفاده می کنیم و اصظلاحا به آن assignment  می گوییم .

 

a = 10

 

در این مثال ما عدد ۱۰ را به یک متغیر به اسم a  انتساب دادیم .

 و اگر دستور چاپ a  را بزنیم عدد ۱۰ نشان داده می شود .

اما داده های ما همیشه عددی نیست ، می تواند عدد صحیح ، اعشاری ، متنی یا رشته ای  ، بولی (boolean)   باشد .

 در بعضی از زبان های برنامه نویسی و اسکریپت نویسی قبل از انتساب یک مقدار به متغیر باید متغیر را معرفی کنید و مشخص کنید از چه نوعی است و در بعضی از اسکریپت ها لزومی به این کار نیست و وقتی شما مقداری را به این متغیر تخصیص می دهید تشخیص می دهد که از چه  نوعی می تواند باشد .

به این نوع متغیرها ، متغیرهای بدون نوع یا Untype می گوییم.

ده نکته برای کار کردن راحت تر با تری دی مکس

در این قسمت آموزش جامع نرم افزار ۳d max با ده نکته و راز کار با تری دی مکس آشنا می شوید . با آشنایی با این موارد کار کردن با تری دی مکس برای شما راحت ترمی شود .

سطح این آموزش متوسط می باشد ، چون این نکته ها برای کسانی هست که حداقل کمی با تری دی مکس آشنایی داشته باشند و از کاربردهای نرم افزار ۳d max آگاه باشند .

 

۱- استفاده از ابزار جستجو  global search

 

در ورژن تری دی مکس ۲۰۱۴ به بعد ابزار global search اضافه شده است که با این ابزار می تواند تمامی امکانات تری دی مکس را جستجو کرده و دیگر به محل های مختلف برای دستیابی به دستورات مراجعه نکنید و یک ابزار search در تری دی مکس می باشد . این ابزار سرعت کار شما در تری دی مکس را بسیار زیاد میکند .به این صورت که هنگامی که دکمه 'x' را از کیبورد می زنید یک کادر باز می شود و شما می توانید نام دستور خود را تایپ کنید ، به محض اینکه شروع به تایپ می کنید ، خود تری دی مکس لیست دسستوراتی که با آن حرف ها شروع می شوند می آورد ، کاربرد این لیست هنگامی است که شما نام دستور را کامل بلد نباشید .

 

۲-استفاده از floating toolbar

 

در ۳d max  تولبارهای مختلفی داریم که بعضی از ان ها مانند main toolbar  جای ثابتی دارد . اما به دلیل اینکه فضای کافی برای کار کردن در محیط تریدی مکس داشته باشید ، افراد حرفه ای معمولا برای اینکه از فضای کافی برخوردار باشند ، معمولا از دو مانیتور استفاده می کنند ، شما با این امکان تری دی مکس می توانید تمام toolbar  های تری دی مکس را به حالت floating در آورده و در مانیتور دوم قرار دهید .با این کار فضای کافی برای کارهای خود خواهید داشت .

 

۳- استفاده از modifier set

 

اگر با نرم افزار ۳d max کار کرده باشید می دانید که پیدا کردن مودیفایر مورد نظر از modifer list  کمی خسه کننده است برای مثال اگر بخواهید مودیفایر UVW map  را از لیست بیاورید  باید تا انتهای لیست را بروید ، گرچه وقتی لیست باز باشد و  تایپ کنید با اولین حرف کلمه می توان به نزدیک دستور مورد نظر رفت اما کار راحت تر آن است که برای خود یک مجموعه از مادیفایر هایی که زیاد استفاده می کنید را جمع آوری کنید .برای این کار دکمه configure modifer sets  که در قسمت مادیفایر می باشد را کلیک کنید دکمه show buttons را بزنید ، با این کار چند دکمه بالای مادیفایر لیست نشان داده می شود که شما می توانید آن دکمه ها را نیز تغییر بدهید .

 

۴- شما می توانید rollout های مختلف تری مکس در قسمت command panel  جابجا کنید ، براس این کار بر روی عنوان rollout کلیک کرده و کلیک کاوس را نگاه دارید و rollout   را می توانید پاین یا بالا تر ببرید .rollout در تری دی مکس به منو های باز و بسته شو میگوییم.

 

۵- استفاده از ماشین حساب

 

هنگامی که یک آبجکت می سازید یا تغییر می دهید ، گاهی ممکن است احتیاج داشته باشید خیلی سریع محاسباتی را انجام دهید مثلا یک مربع به  عرض ۳٫۲۵۴۸ واحد می سازید و می خواهید طول ان سه برابر عرض باشد ! در کادری که باید طول را وارد کنید ctrl + N  را بزنید یکه ماشین حساب نمایش داده می شود که نتیجه آن در فیلد مورد نظر قرار می کیرید .

 

۶- انتخاب آخرین دستور انجام شده از quad menu

 

اگر تا حالا مدل سازی polygon انجام داده باشید و از دستور target weld  از quad menu استفاده کرده باشید ، برای شما پیش آمده که چندین بار پشت سر هم مجبور شدید که این دستور را اجرا کنید ، اما در quad menu  قابلیت وجود دارد که آخرین دستور را که انجام دادید را دوباری فراخوانی کنید ،مدل سازی تردی مکس و  برای این کار لازم نیست دوباره ماوس را بر روی دستور ببرید ، کافیست در مربع مخصوص به هر قسمت quad menu که در مرکز راست کلیک وجود دارد کلیلک کنید .برای مثال آخرین دستورات شما از منوی سمت چپ پایین target weld  بوده و از منوی راست پایین convert to editable poly بوده است ، کافیست که برای اجرای این دستورات اگر می خواهید دستور convert to editable poly  را مجدد اجرا کنید ، از چهارتا مربع کوچک وسط quad menu مربع سمت راست پایین را بزنید .و برای تکرار دستور target weld بر روی مربع سمت چپ پایین کلیک کنید .

 

۷- show statistic

 

هنگامی که شما مدل سازی در تری دی می کنید ، این خیلی مهم می باشد  که تعداد پلی گون های صحنه و مدل خود را چک کنید تا در مراحل بالاتر دچار مشکل نشوید بوسیله کلید "7" می توانید تعداد polygon های مدل یا صحنه خود را ببینید .در حالت کلی فقط مجموع polygonهای صحنه را نشان می دهد ، می توانید از configure view port  و از قسمت statistic  مشخص کنید که خم مجموع صحنه را نشان دهد هم مشخصات شکل انتخاب شده.

 

۸-استفاده  از safe frames

 

هنگامیکه در مرحله آخر می خواهید از کار خود رندر بگیرید . هنگام که رندر میگیرید متوجه می شوبد که ناحیه رندر گرفته شده از لحاظ اندازه با چیزی که شما در محیط  تری دی مکس و در view port می دید کمی فرق دارد ، برای آنکه انچه را که در viewport  می بینید ، از لحاظ مادر بندی و زاوبه دوربین بهتر است  از safe frame استفاده کنید . باری این کار یا shift+f را بزنید یا بر روی نام پنجره کلیک کرده و از آنجا فعال کنید .به این صورت رندر تری دی مکس همانند چیزی می شود که در نماها می دیدید.

 

۹- object isolation

 

گاهی پیش خواهد آمد که شما در یک صحنه شلوغ می خواهید یک مدل خاص را مورد ویرایش قرار دهید ، برای این کار باید دگیر آبجکت هایی که دیگر استفاده نمیکنید به طور موقت مخفی شود و فقط آبجکت مورد نظر در دسترس باشد برای این کار می توانید از  object isolation تری دی مکس استفاده کنید که باید دکمه های alt+Q یا علامت  لامپ در پایین time slider  کلیک کنید .

 

۱۰-hold & fetch

 

 شاید بپرسید hold تری دی مکس چیست ؟هنگامی که می خوایهد کاری انجام دهید و از نتیجه ی آن مطمئن نیستید ، بهتر از است از امکان hold و fetch  استفاده کنید .هنگامی که hold  را از منوی edit و یا ctrl+H  را می زنید به طور موقت صحنه ی شما ذخیره شده و هنگامی که ctrl+alt+F را می زنید صحنه ذخیره شده بازیابی می شود .

دوره های آموزش کامپیوتر

آموزش جامع دوره های کامپیوتر با ارائه مدرک معتبر از سازمان فنی و حرفه ای کشور

این آموزش ها شامل دوره های طراحی صفحات وب,آموزش شبکه,آموزش گرافیک,معماری,تعمیرات تخصصی کامپیوتر ,لپ تاب,موبایل و ....... می باشد.

 

    آموزش دوره های تعمیرات کامپیوتر شامل تعمیرات سخت افزار و نرم افزار میباشد

 

    آموزش دوره های معماری و گرافیک شامل:

· آموزش دوره کامپیوتر 3D MAX ( معماری ) و دوره آموزش تعمیر کامپیوتر

· آموزش جامع دوره کامپیوتر CATIA ( معماری )

· آموزش جامع دوره Ms - project کامپیوتر

· آموزش جامع دوره Audition کامپیوتر

· آموزش جامع دوره FREE HAND کامپیوتر

· آموزش جامع E-CITIZEN کامپیوتر ( شهروند الکترونیک )

· آموزش جامع دوره گرافیک رایانه عمومی

آموزش جامع دوره گرافیک رایانه تخصصی

 

    و آموزش جامع تمامی دوره های کامپیوتر شامل :

 

· آموزش جامع دوره برنامه نویسی

 

· آموزش اصول تایپ تندزنی

 

آموزش جامع دوره طراحی صفحات وب

 

· آموزش جامع دوره های کامپیوتر ( شامل اینترنت,ورد,ویندوز می باشد)

 

آموزش جامع کامپیوتر دوره Autocad 2012

آموزش تعمیرات کامپیوتر (سخت افزار و نرم افزار(

 

( Computer Repair Training Course )

 

درباره دوره :

 

آموزش تعمیرات کامپیوتر و دوره آموزش تعمیر کامپیوتر در لابراتوار تخصصی رایان ویژن( مجهزترین مرکز تعمیرات کامپیوتر در ایران ) به صورت کاملا عملی و 100% تضمینی  با حضور کادری مجرب ، متخصص و متعهد با بیش از 12 سال سابقه در زمینه تعمیرات سخت افزار کامپیوتر.

آموزش تعمیرات کامپیوتر با  پیشرفته ترین  و مدرن ترین تجهیزات همچون BGA Machine Ersa 550  ، Clean Room  ، HDD DOCTOR PC3000، TEXAS INSTRUMENTS  EV 2300 وکلیه تسترهای روز جهان  و ابزارآلات لحیم کاری جهت تست و تعویض قطعات و المانهای الکترونیکی در کلیه بردهای الکترونیکی .

چرا آموزشگاه ها؟؟؟؟

 

-  پرداخت شهریه آموزش تعمیرات کامپیوتر به صورت نقد و اقساط

- حضور کارآموز در کارگاه فنی شرکت به مدت 3 ماه پس از آموزش

-  جلسه اول به صورت آزمایشی و رایگان

- پشتیبانی ( قطعاتی و اطلاعاتی ) به صورت دائمی

- تعمیرات رایگان دستگاه ها و قطعات کارآموزان در طی دوره آموزش تعمیرات کامپیوتر

- کار درکارگاه عملی و 100% تضمینی

- خوابگاه برای کارآموزان عزیز شهرستانی

- تعمیرات کلیه قطعات توسط کارآموزان عزیز در طی دوره آموزشی با نظارت بخش فنی شرکت در دوره آموزشی

- برگزاری کلاسهای آموزشی به صورت خصوصی و تکنفره

- بدون محدویت زمانی و تا فراگیری کامل دوره آموزشی

- برگزاری دوره های آموزشی رایگان هر 3 ماه یکبار جهت بروزرسانی اطلاعاتی و فنی ویژه کارآموزان به مدت 5 سال

 

 

 مطالب دوره :

 

- آموزش تعمیرات کامپیوتر با  تجهیزاتی  پیشرفته و مدرن همچونBGA Machine Ersa 550  ، Clean Room، HDD DOCTOR PC3000،  TEXAS INSTRUMENTS  EV 2300وکلیه تسترهای روز جهان جهت تست و تعویض قطعات و المانهای الکترونیکی در کلیه بردهای الکترونیکی

 

- شناسایی کلیه  ICها و CHIPها  در مادربرد  ، مدار SOUND  و مدار LAN ، مدار RTC (REAL TIME CLOCK) و  مدار CLOCK و دیباگر ، مدار  POWERING همراه باشماتیک مادربرد ،  مدار PWM و مدار تامین کننده ولتاژ CPU ، مدار باک شارژر ، گرافیگ ، چیپ شمالی و جنوبی، ولتاژگیری و جریان کشی در دوره آموزش تعمیرات کامپیوتر

 

- آموزش تعمیرات مادربرد انواع کامپیوتر :  آموزش تعمیرات مادربرد گیگابایت  / Gigabyte آموزش تعمیرات مادربرد ایسوز ASUS / آموزش تعمیرات مادربرد اینتل / Intel   آموزش تعمیرات مادربرد / MSI آموزش تعمیرات مادربرد / Asrock  آموزش تعمیرات مادربرد  / Elite groupآموزش تعمیرات مادربردFoxconn  و ...

 

- آموزش مبانی الکترونیک ،  IC شناسی ، تست و تعویض قطعات در دوره آموزش تعمیرات کامپیوتر

 

- آموزش تعمیرات هارد دیسک کامپیوتر ( مکانیک و الکترونیک ، سیلندر و برد و بد سکتور گیری ) در فضای جراحی هارد (Clean Room)

 

- آموزش تعمیرات تخصصی درایو های نوری ( مکانیک و برد الکترونیک ) در دوره آموزش کامپیوتر

 

- آموزش عیب یابی ، تعمیر و رفع سوختگی پیکسل LCD و LED  و CRT در دوره آموزش تعمیرات کامپیوتر

 

- آموزش برداشتن پسورد  بایوس( BIOS ) و انواع هارد دیسک کامپیوتر به صورت نرم افزاری و سخت افزاری

 

- آموزش تست BUS ، فرکانس و ولتاژ و مدار خوانی در دوره آموزش تعمیرات کامپیوتر

 

- آموزش عیب یابی و تعمیرات مودم کامپیوتر و همچنین انواع مودم ADSL

 

- آموزش تعمیر گرافیک کامپیوتر  و همچنین تعویض چیپ گرافیک

 

- آموزش تعمیرات پاور کامپیوتر و همچنین رفع مشکلاتی از قبیل عدم ولتاژرسانی صحیح

 

- آموزش تعمیر و تعویض چیپ ست ها ( Northbridge , Southbridge , VGA )  و همچنین ریبال کردن وشابلون زدن صحیح با توپ قلع

 

- آموزش بازیابی اطلاعات هارد دیسک کامپیوتر  به صورت نرم افزاری و سخت افزاری در دوره آموزش تعمیرات کامپیوتر

 

- آموزش تعمیرات فلش مموری و بازیابی اطلاعات فلش مموری در طول دوره

 

- آموزش کار با  BGA Machine/  Infrared/  Heater  /  Simulator و کلیه ابزارآلات لحیم کاری و تسترهای مختلف جهت تست و تعویض قطعات و المانهای الکترونیکی در طول دوره آموزشی

 

- آموزش شابلون زدن یا به اصطلاح ریبال کردن انواع چیپ به صورت صحیح با توپ قلع و خمیر قلع در طی دوره آموزش تعمیرات کامپیوتر

 

- آموزش تعمیرات اسپیکر در کلیه برندها  ( آنالوگ و دیجیتال  )

 

- آموزش تعمیر انواع کیبورد و موس کامپیوتر (معمولی و وایرلس)

 

- آموزش تعمیر وایرلس و بلوتوث انواع کامپیوتر ( WIFI , BT )