آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

چهار راه کار برای تعمیر هارد خراب

چگونه هارد دیسک خراب خود را تعمیر کنیم یا ازسلامت آن مطمئن گردیم ؟

 

    آموزش تست سلامت هارد دیسک

 

راهکار های و راه حل های تعمیر هارد خراب

 

کرش کردن یا هنگ کردن سیستم ، اتفاق حاد و خاصی نیست ، اما زمانی این اتفاق تبدیل به فاجعه می شود که هد هارد دیسک گیر میکند . در آموزش تعمیرات لپ تاپ زمانی که این اتفاق می افتد اطلاعات از بین می رود و در واقع آن بیت اطلاعاتی در هارد دیسک خراب می شود . مگر اینکه از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید .

 

اما مهم دریافتن این نکته است که هارد دیسک کلا از بین رفته است ( هارد خراب شده است ) یا موقتا دچار مشکل شده است ؟ ما به شما آموزش می دهیم که بتوانید در صورت امکان کمی از اطلاعات هارد دیسک خود را بازیابی کنید . توجه داشته باشید که : این توضیحات و آموزش ها را تنها برای استفاده بر روی هارددیسک شخصی خود استفاده کنید و تنها زمانی استفاده کنید که مطمعنید تنها راه حل ممکن بعدی دور انداختن هارد دیسک است و راه دیگری وجود ندارد .

 

 

 

    تایید وضعیت هارد دیسک

 

    تشخیص مشکل

 

         هارد دیسک خود را به دستگاه سالم وصل کنید و مطمعن شوید که دچار مشکل شده است . در صورتی که صدایی مبنی بر حرکت سیلندر هارددیسک  وجود نداشت ، یا سر و صداهایی بیش از حد معمول و صدای بلند در آن شنیده می شد مطمعن شوید که هارد دیسک شما خراب است .

     تست سخت افزار و اتصالات هارد دیسک

        اتصالات و سخت افزار های متصل به هارد دیسک خود را چک کنید و از صحت عملکرد آنها اطمینان پیدا کنید . اگر قطعی و مشکلی در آن ها وجود داشته باشد ، با کمترین هزینه می توانید آنها را تععمیر نمایید .

            مطمعن شوید که برق به کمک پاور دستگاه وارد کامپیوتر می شود . زیرا در صورتی که برق کامپیوتر قطع باشد تمام دستگاه ها از کار می افتند .

         برای آموزش تعمیرات لپ تاپ   درب کیس کامپیوتر خود را باز نمایید و مطمعن شوید که کابل ساتا هارددیسک یا کابل IDE هارد دیسک و هارد برق هارد به آن متصل است . توجه کنید که این قسمتها خوب در جای خود قرار گرفته باشند و تمامی پین های آنها سالم باشد .

 

    چک کردن با چشم

 

        گاهی اوقات هارد دیسک از بین نرفته است . تنها برد کنترل کننده آن که زیر آن قرار دارد از بین رفته است  . اگر بصورت ناگهانی جریان برق افزایش پیدا کند ، یا قطعه ای روی برد هارد دیسک دچار مشکل شود هارددیسک دیگر کار نمیکند .

            به دنبال نشانه هایی از آسیب دیدگی باشید . سوختگی و سیاهی ، یا علائمی مشابه آن : در صورتی که بر روی برد این علائم را مشاهده نمودید می توانید کمی نفس عمیق بکشید . مشکلاتی که بر روی برد ایجاد می شود معمولا به راحتی حل می گردند .

            برای تغییر برد هارد دیسک خود ابتدا در گوگل به دنبال برد مشابه با آن سریال و لوازم جانبی آن باشید .

            در صورت پیدا کردن برد مشابه ، پنج پیچ برد هارد دیسک خود را باز کنید و بر را جا به جا کنید .

            برد جدید را بدون اینکه قسمت های فلزی منتهی به برد را بدون لمس کردن جایگزین نمایید . زیرا در صورت لمس کردن ممکن است که برد هارددیسک شما قبل از اینکه فرصت کار کردن داشته باشد خراب شده و از بین برود . ابتدا بار روی دست و بدن خود را به کمک لمس کردن یک جسم فلزی یا زمین تخلیه نمایید .

            پس از اینکه برد در سر جای خود نشست ، پیچ های برد هارد دیسک را ببندید .

            دستگاه را در داخل کیس کامپیوتر ببندید و چک کنید که پاور به آن وصل باشد .

            در صورتی که پس از روشن کردن سیستم دستگاه کار کرد ، شما موفق به تعمیر هارد دیسک خود شده اید . به شما تبریک می گوییم .

            اما اگر کار نکرد ، به ادامه مطلب توجه بفرمایید .

    بررسی کنید که درایو شناخته شده باشد . در صورتی که برد هارد دیسک صحیح وصل شده است و کابل ها به گونه ای صحیح در جای وصل شده اند ، قسمت Windows Disk Managment یا BIOS را بررسی نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.