آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

مشخصات فنی مهم در انتخاب و خرید دستگاه کپی

 

تعداد کپی متوالی :

 

قابلیت کپی کردن نسخه های متعدد از یک برگ را گویند.

 

حداکثر چاپ ماهیانه :

 

در آموزش تعمیرات ماشینهای اداری شاید چیزی که بیشتر از سرعت باید به آن دقت کنیم حداکثر چاپ ماهیانه است. این عدد معرف نهایت قدرت دستگاه برای کار متوالی و سنگین است.

 

چاپ دورو :

 

اگر دستگاه این قابلیت را نداشته باشد باید صفحات را اول به ترتیب صفحات فرد پرینت کرده، همین دسته صفحه را پشت و رو کرده و صفحات زوج را پرینت کنیم.

حافظه:

 

برای مواردی که دستگاه ما در شبکه است و چند کاربر بصورت هم زمان پرینت ارسال می کنند دستگاه به حافظه ای نیاز دارد که کارها را در آن ذخیره کرده یکی یکی پرینتر بگیرد. همچنین در مواقعی که کاغذ درون دستگاه نیست دستور ارسالی درون حافظه نگهداری می شود تا ما کاغذ را درون کاست بگذاریم و start کنیم.برخی دستگاه ها علاوه بر حافظه ی رم دارای هارد هم می باشند که به ما اجازه می دهد فایل های خود را درون دستگاه فتوکپی نگهداری کنیم مستقیم برای اسکن یا پرینت ارسال کنیم و یا در بایگانی نگه داریم.

 

 تغذیه کننده اتوماتیک کاغذ (فیدر یا ADF) :

 

شاید یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه کنیم داشتن فیدر برای دستگاه است. دستگاه ما اگر فیدر نداشته باشد ناچاریم برای گرفتن اسکن و یا کپی برگه های کاغذ را یکی یکی روی شیشه ی دستگاه بگذاریم. ولی فیدر یا همان محفظه نگهدارنده کاغذ به ما اجازه میدهد که کاغذ ها را بصورت دسته ای در دستگاه قرار داده و برای کپی یا اسکن استارت کنیم. برای پرینت گرفتن دستگاه از داخل کاست کاغذ سفید را استفاده میکند .

 

 

RADF:

 

همان فیدر یا ADF است با قابلیت اسکن دوروی کاغذ که در نتیجه کپی و پرینت دورو هم دارد .

 

فینیشر تازن و منگنه زن :

 

معمولا در دستگاه ها و آموزش تعمیرات ماشینهای اداری بصورت آپشن به دستگاه اضافه می شود. فینیشر نسخه های مختلف را که توسط سورتر از هم جدا شدند، تا زده منگنه کرده و دسته بندی می کند.

 

مواد مصرفی:

 

اعدادی که معمولا بصورت استاندارد به عنوان حجم کارتریج و تونر درج می شود تنها برای پوشش رنگ 5% محاسبه شده است (یعنی اگر 5% یا 1/20 کاغذ شما با جوهر پوشیده شود با تعداد استاندارد کارکرد دارد) در نتیجه در عمل تعداد برگی که ما با تونر می توانیم پرینت یا کپی بگیریم برای متون خیلی کمتر از میزان درج شده است و برای چاپ عکس که در آن صفحات تمام رنگی داریم به مراتب کمتر.

 

دولوپر :

 

پودر دولوپر ماده مصرفی دیگری است که کار آن انتقال تونر یا پودر جوهر به درام است. دولوپر ها مصرف نمی شوند ولی پس از مدتی کارایی خود را از دست می دهند و باید تعویض شوند. این مدت معمولا طولانی است و شاید هر چند سال یک بار نیاز باشد تا  پودر دولوپر خود را تعویض کنیم. بنا بر این قیمت دولوپر در انتخاب ما چندان موثر نیست.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.