آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزش میکس و مسترینگ ، میکس و مستر چیست ؟

 

 

در این پست به آموزش میکس و مستر و مسترینگ در آهنگسازی خواهیم پرداخت و به شما کاملا می آموزیم که میکس و مسترینگ چیست ؟

 

میکس و مسترینگ چیست ؟

 

ابتدا بهتر است با مفهوم کلی میکس و مستر موسیقی و آهنگسازی آشنا شوید .

 

میکس  :

 

به معنای آنست که چند لایه ی مختلف صدا را با یکدیگر ترکیب نموده و به یک تراک واحد و منسجم تبدیل نمایید . بنابراین در مرحله ی میکس همه ی تراکهای سازنده ی موسیقی را جداگانه داریم . در این مرحله علاوه بر اجرای پردازشهای مخصوص میکس میتوانید هر یک از تراک ها را جداگانه تنظیم نموده و یا حتی ملودی اجرا شده در هر تراک را دستکاری نموده و اگر لازم است دوباره محتوای آن تراک را اجرا کرده و یا رکورد نمایید . میتوانید شیوه ی فعلی تنظیم موسیقی را تغییر دهید

 

مسترینگ :

 

فرایند بهینه سازی تراک نهایی موسیقی است که در این فرایند از کمپرسورها و اکولایزرها و ابزارهای بهینه سازی استریو و مانند آنها استفاده میکنیم . در این مرحله به تراکهای سازنده ی موسیقی دسترسی نداریم . همه ی صداها با هم میکس و به یک تراک مونو یا دو تراک استریو ترکیب شده اند . تنها چیزی که در مسترینگ داریم سیگنالها و فرکانسهای سازنده ی موسیقی است . در واقع در فرایند مسترینگ صداهای گم شده در تراک نهایی را دوباره زنده میکنیم .

 

 

میکس آهنگ :

 

شما یک آهنگ دارید که همه ی پارتهای آن را رکورد نموده اید . حتی افکتهایی برای بهبود صدای سازها و صدای خواننده نیز اضافه نموده اید . اکنون چند تراک دارید که در یک نرم افزار ساخت موسیقی قرار دارند و منتظر برداشتن گام و قدمی نهایی میباشند .

 

فرض میکنیم که همه ی تراکها را با کیفیت مناسب و خوب رکورد نموده اید . اما با این حال وقتی تراکها را اجرا میکنید به نظر میرسد ترکیب خوبی ندارید و صداها زیبا و دلنشین نیستند .

 

 فرض میکنیم که رکورد و اجرا و ساخت ملودی ها کاملا درست انجام شده و تنظیم تنظیم آهنگ نیز مطابق مطابق ذوق و سلیقه ی شما انجام گرفته باشد . اما ترکیب این تراکها حاصل دلچسبی ندارند .

 اینجاست که مرحله ی میکس موسیقی شروع میشود .

 

جایی که تنظیم آهنگ پایان میابد نقطه ی شروع مرحله ی میکس میباشد . در این مرحله باید از ابزارهای مخصوص میکس صدا استفاده نمایید . این ابزارها به طور معمول شامل اجرای اکولایزرها ، کمپرسورها و پردازنده های استریو است .

 اما استفاده از این ابزارها باید مبتنی بر تکنیکها و اصول حرفه ای میکس باشد

 در غیر اینصورت اجرای مرحله ی میکس نه تنها به کیفیت موسیقی شما اضافه نمیکند بلکه ممکن است حاصل میکس نسبت به ترکیب میکس نشده از کیفیت پایینتری برخوردار شده و کاری کاملا آماتور ایجاد نمایید .

 ما در سلسله آموزشهایی که در سایت به شما ارائه خواهیم کرد شما را با اصول و تکنیکهای حرفه ای میکس حرفه ای آهنگ آشنا خواهیم کرد  و روش اجرا و پیاده سازی این تکنیکها در نرم افزارهای ساخت موسیقی یا آهنگسازی را به شما خواهیم آموخت .

حاصل میکس و مستر باید صدایی شفاف و تاثیر گذار و صاف و کوبنده و مبتنی بر خلاقیت باشد . رفع مشکلات ترکیب و میکس تراکها و همچنین بهبود ترکیب صداها هدف اصلی در مرحله ی میکس حرفه ای میباشد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.