آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

عملکرد دوربین های مدار بسته

دوربین های مدار بسته :

 

 کاربرد اصلی دوربین های مدار بسته در ابتده در زمینه های امنیتی و کنترل و جلوگیری از جرائم بوده است که امروزه از دوربین های مدار بسته تنها برای این کارها استفاده نمیشود و کاربرد دوربین های مدار بسته بسیار بیشتر از گذشته شده و روز به روز آمار مصرف کنندگان مدل های مختلف دوربین های مدار بسته رو به پیشرفت و افزایش است به طوری که  استفاده از دوربین مداربسته  جزء ضرورت های  اماکن و مراکز مختلف محسوب می شود .

 

از جمله مکان هایی که از دوربین های مدار بسته استفاده می شود می توان از فروشگاه های مواد غذایی کوچک گرفته تا کارخانه های زنجیره ای بزرگ نام برد که هر کدام پیرو اهداف خاصی دوربین مدار بسته را مورد استفاده قرار می دهند یکی برای جلوگیری از جرائم … و دیگری برای جلوگیری از سوء استفاده و کنترل کیفیت … و این کارایی و اهداف در مکان های مختلف برای استفاده از دوربین مدار بسته متفاوت است .

 

از دلالی مهمی که کارایی و استفاده از دوربین مدار بسته را ضروری و افراد را مجاب به مصرف می نماید میتوان به قابلیت ارسال ضبط و انتقال تصاویر نام برد.

 

ممکن است برای هر فردی پیش بیاید که خود توانایی حضور در مکان یا اماکنی را نداشته باشد و یا  به دلیل گسترده بودن  مکان ممکن نباشد که نسبت به بررسی و نظارت اقدام بکنند. در این نوع مواقع دوربین های مدار بسته میتواند کمک بسیار بزرگی محسوب شود و از استرس و نگرانی های افراد بکاهد. بنا دلایل گوناگونی ثبت کردن وقایع و اتفاق ها میتواند در اثبات و مطلع شدن در خیلی از زمینه ها کمک بزرگی محسوب شود.

 

نحوه عملکرد دوربین های مدار بسته به این شکل است که دوربین مداربسته ابتدا تصاویر را دریافت میکنند سپس تصاویر در هارد یا حافظه ای که به آن ها برای ثبت و ضبط کردن تصاویر اختصاص داده شده اند ذخیره می شود .سپس کارفرما یا مسئول بررسی و  یا افراد مرتبط برای چک کردن دوربین های مدار بسته به محل اقدام کرده و فیلم و تصاویر را مورد بررسی قرار میدهند .. اما با استفاده از ابزار و آیتم هایی میتوان همزمان با استفاده از اینترنت طوری دوربین را تنظیم کرد که تصاویر بلافاصله پس از ثبت برای شخص مورد نظر در هر کجای دنیا ارسال شود و نیازی به حضور صددرصد اشخاص  برای چک کردن دوربین های مدار بسته نمی باشد و این نحوه عملکرد دوربین مدار بسته از جمله از مهم ترین خاصیت های این دوربین ها می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.