آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

ONVIF چیست؟

 

Open Network Video Interface Forum

 

Onvif  برنامه و استانداردی جهانی برای کنترل دوربین‌ مدار بسته و سیستم‌های تحت شبکه است. بر اساس این استاندارد، تمامی‌سیستمها و دوربینهای تحت شبکه بدون توجه به برند و مدل، با یک برنامه یکسان کنترل می‌شوند.

 

برای درک اهمیت این استاندارد کافی ست لحظه ای فکر کنید که تا قبل از ارائه آن و با این همه برند، تنوع مدل و بالطبع تنوع برنامه، تا چه حد راهبری سیستم‌ها و دوربین مداربسته ‌ها پیچیده و متفاوت بوده است.

 

این برنامه در سال 2006 توسط بخش ارتباطات شرکت‌های اکسیس، سونی و بوش تهیه و ارائه شد.

 

همانطور که اشاره شد، مدل و برند در این برنامه بی معنی است. Onvif دوربین را بعنوان یک Network Video Transmitter (فرستنده ویدیویی تحت شبکه) به اختصار NVT و بقیه عناصر سیستم را بعنوان Network Video Analytics (تحلیل کننده تصاویر ویدئویی تحت شبکه) به اختصار NVA میشناسد

 

و خود نیز مدیریت شبکه را بعهده می‌گیرد.

 

 

این استاندارد دارای سه نوع عضویت مختلف می‌باشد: عضو عادی, عضو مشارکتی و عضو کامل.

 

عضو کامل و مشارکتی می‌توانند بر روی این استاندارد تاثیر گذاشته و در تمام فعالیت‌های onvif حضور فعالانه داشته باشند. اما عضو عادی فقط می‌توانند از خصوصیات این استاندارد جهت محصولات تحت شبکه استفاده کند.

 

امتیازات عضو مشارکتی : عضویت در کمیته مدیریتی، شرکت به عنوان یک عضو کمیته راهبردی، حق رای برای انتخاب اعضای کمیته راهبردی

 

امتیازات عضو کامل : حق رای برای انتخاب اعضای کمیته‌ها (بجز کمیته راهبردی)، شرکت در گروه‌های کاری، دسترسی سریع به مشخصات و موارد مرتبط، شرکت در نشست‌ها (مانند نشست سالانه)، استفاده از آرم، استفاده از انجمن توسعه دهندگان دوربین مداربسته ، دسترسی به بستر اصلی نرم افزار هسته اصلی Onvif.

 

بهتر است هنگام خرید دوربین‌های تحت شبکه، به پشتیبانی از Onvif توجه داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.