آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

سئو منفی چیست؟

 

طراحی و ساخت یک وب سایت بدون بهبود وضعیت آن در موتورهای جستجو، کاری به جز رها کردن چندین صفحه وب سایت خود میان میلیون های صفحه موجود در دنیای وب نخواهد بود، از این رو شما مجبورید تا برای باقی ماندن در دایره رقابت با رعایت اصول سئو و دوری از مواردی همچون سئو منفی وضعیت رنک خود را در موتورهای جستجو ارتقا بخشیده و در کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت خود در صفحات ابتدایی نتایج جستجو بایستید.

 

سئو منفی چیست و چگونه باید از آن در امان ماند؟

 

برخی از وبمسترها بدون توجه به نیاز کاربران، تنها با همگام سازی وب سایت خود با الگوریتم های معین و در دسترس موتورهای جستجو به بهبود وضعیت خود می پردازند، غافل از اینکه موتورهای جستججو مخصوصا گوگل بهترین رنک را به وب سایت هایی می دهند که کاربر پسند بوده و بازدیدکنندگان بعد از مراجعه اولیه مجددا به سمت و سوی آن ها باز می گردند.

هرچند که یک وب سایت و محتوای تولید شده در آن طبق اصول سئو بنا شده باشد، اگر نتواند رضایت کاربران را کسب کند با شکست مواجه خواهد شد.حال ترفند موتورهای جستجو برای مقابله با این رفتار، در نظر گرفتن سئو منفی برای پایین آوردن امتیاز سایت هایی است که با روش های غیر اصولی سعی در بالا آوردن رتبه سایت خود دارند.

 

نمونه ای از سئو منفی

 

به عنوان نمونه از جمله راه هایی که پیشتر برای افزایش رتبه در گوگل استفاده می شد، اسپم کردن محتوای سایت با لینک هایی به سایت مورد نظر بود که موتور های جستجو را به اشتباه می انداخت و این گونه سایت ها را بخاطر داشتن ورودی های متعدد به عنوان منبع معتبری برای اطلاعات مفید می پنداشت.اما حال خزنده های موتورهای جستجو با الگوریتم هایی که به آن ها داده شده، می توانند وب سایت های خاطی را شناسایی کرده و با دادن سئو منفی از اعتبار آن ها بکاهد. بنابراین اسپم نه تنها باعث بهبود رتبه سایت نشده بلکه باعث سئو منفی و نزول رتبه آن می شود.

استفاده نادرست از سئو منفی برای کاهش رتبه رقبا

 

زمانی که این مورد برای مقابله با روش های نامناسب بهبود وب سایت در نظر گرفته شد، کمتر کسی فکر می کرد که از طرقی بتوان از آن به عنوان وسیله ای برای ضربه زدن به رقیبان استفاده کرد.

در واقع بعضی از وب مسترها از ویژگی سئو منفی برای تنزل رتبه رقبای خود استفاده کرده و با اسپم کردن سایت رقبا باعث دریافت سئو منفی آن ها شدند که این سبب کاهش رتبه آنها در موتور های جستجو شد.

پیاده کرده این کار پیچیده نیست، به عنوان نمونه با ایجاد لینک به سایت رقیب در سایت هایی است که از موتور های جستجو آن ها را به عنوان اسپم می شناسند می توان این کار را پیاده کرد.

ارائه راهکارهای از سوی گوگل برای جلوگیری از این سوء استفاده

 

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، گوگل احترام زیادی به کاربران می گذارد، از این رو به سرعت برای رفع این مشکل اقدام کرد، البته نه به طور کامل

از طرفی این امکان وجود نداشت تا برای رفع این باگ از مزیت چشم پوشی کرد و به طور کلی ویژگی سئو منفی را از الگوریتم موتور های جستجو حذف کرد.

پس ابزاری به نام Disavow links ارائه شد تا بوسیله آن مدیران سایت ها بتوانند سایت خود را از لینک های سایت های اسپم محافظت نمایند. کافی است در این ابزار نام سایت اسپم را وارد کرده تا گوگل تمام لینک هایی که از این سایت ها به سایت شما ورودی دارند را نادیده بگیرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.