آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای چرخان

 

استفاده از این درب ها می تواند برای اماکنی مانند مراکز خرید و فروشگاه ها مناسب باشد، چرا که مشتریان با دست هایی پر از کیسه های خرید، دیگر نیازی به حرکت دادن درب ندارند.

به علاوه استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای گردان برای یک ساختمان اداری مهم و یا دفتر مرکزی یک شرکت بزرگ، می تواند بسیار شیک و تاثیر گذار باشد.

همچنین در اماکنی مانند بانک ها که در آن رفت و آمد نسبتا زیادی صورت می گیرد، استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای گردان می تواند مفید واقع گردد.

 

اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای گردان

 

در ساخت اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای چرخان با توجه به وابسته بودن سرعت حرکت افراد به سرعت حرکت درب، امکان تنظیم سرعت درب نیز در نظر گرفته شده است.

 

برای مثال در اماکنی مانند بیمارستان ها و یا مراکز نگهداری از افراد کم توان، ممکن است فرد نتواند با سرعت درب، حرکت کند که این موضوع می تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد.

 

به همین خاطر، کنترل سرعت حرکت درب اتوماتیک شیشه ای گردان مانند دیگر انواع درب اتوماتیک شیشه ای در اپراتور آن قابل تنظیم می باشد. همچنین این اپراتور قادر است با تشخیص سرعت حرکت افراد، سرعت حرکت درب را تنظیم نماید.

تصویر زیر به خوبی گویای اجزای سازنده اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای چرخان و ساختمان آن است.

 

فریم و شیشه دری اتوماتیک شیشه ای چرخان

 

در ساخت فریم درب اتوماتیک شیشه ای چرخان مانند انواع دیگر درب اتوماتیک شیشه ای از آلومینیوم آنودایز (قطبیده شده) استفاده شده است.

 

این نوع آلومینوم به دلیل دارا بودن لایه ای محافظ، از استحکام بالاتری برخوردار هستند و می توانند در برابر ضربه و خط و خش مقاومت بالاتری نشان دهند، در نتیجه برای درب های اتوماتیک شیشه ای عموما از این نوع فریم استفاده می گردد.

شیشه به کار رفته در ساخت درب شیشه ای اتوماتیک چرخان غالبا از نوع حرارت دیده با مقاومت بالا (سکوریت) است، می توان به روی این شیشه ها نام و یا آرم شرکت یا موسسه را حک کرد (سندبلاست) و یا به دلخواه طرحی به روی آن نقش نمود.

 

هماهنگی درب اتوماتیک شیشه ای گردان با سیستم های حفاظتی و نظارتی

 

همه انواع درب اتوماتیک شیشه ای قابلیت تطبیق با سیستم های حفاظتی و نظارتی از جمله سیستم های کنترل تردد، سیستم های اعلام حریق و... را دارند. می توان برای کنترل رفت و آمد و اتوماسیون ادارات از آن ها استفاده کرد، در حالی که باز شدن درب تنها با تشخیص کارت و یا اثر انگشت انجام گیرد.

 

 همچنین این قابلیت وجود دارد که ورود و یا خروج از طرق مختلفی صورت گیرد، برای مثال برای ورود به مرکز ATM از دستگاه کارت خوان استفاده شود و برای خروج از آن از حسگر چشمی.

 

نکته دیگر اینکه درب اتوماتیک شیشه ای را می توان به راحتی با سیستم های اعلام حریق هماهنگ نمود. به این ترتیب که سیستم اعلام حریق با تشخیص حرارت، دود و یا گاز، به صورت اتوماتیک درب خروج اضطراری را باز می کند و بدون کوچکترین مشکلی مسیر برای خروج افراد آماده می گردد.

 

 از این رو می توان این درب ها را درب هایی بسیار مطمئن در زمینه فراهم کردن ایمنی محیط قلمداد کرد.

 

درب اتوماتیک  شیشه ای چرخان در شرایط اضطراری این قابلیت را دارد که به صورت درب گردان معمولی در آمده و تنها با فشار دست مسیر را باز کند.

 

گارانتی درب اتوماتیک شیشه ای گردان در فروشگاه

 

تمامی درب های اتوماتیک شیشه ای نصب شده توسط فروشگاه دی سی ای کالا، حداقل دارای یک سال گارانتی می باشند. گفتنی است این ضمانت برای برخی از اپراتور ها بیش از یک سال خواهد بود. به علاوه می توان در پایان مدت زمان تعیین شده، با تنظیم قراردادِ «سرویس و خدمات سالیانه با دی سی ای کالا»، علاوه بر اطمینان از عملکرد اپراتورها، هزینه بالای تعمیر اجناس را نیز تحت پوشش قرار داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.