آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

نحوه عملکرد پنل خورشیدی و شارژهای آن

 

پنل خورشیدی از دو لایه نیمه هادی سیلیکونی که با یک صفحه عایق که از جنس پلیمر یا مواد دیگر می باشد، از یکدیگر جدا شده اند.

 

تابش نور خورشید بر روی صفحه فتوولتائی سولار، الکترون های درون لایه های سیلیکونی را به بارهای مثبت و منفی تبدیل می نماید، ولی صفحه عایق بین این دو لایه اجازه خنثی شدن این بارهای مثبت و منفی را نمی‌دهد. با شکل گیری بارهای مثبت و منفی در دو طرف صفحه جدا کننده عایق در پنل خورشیدی ، اختلاف پتانسیل بین این دو لایه به وجود می آید.

 

اکنون نوبت به استفاده از این اختلاف پتانسیل به وجود آمده برای ایجاد جریان الکتریکی می باشد.

 

با سری کردن این صفحات (سلول های خورشیدی) (Cell Array / Panel Array) می توان به اختلاف پتانسیل های بالاتر ، و با موازی کردن این سلول های خورشیدی می توان به جریان الکتریکی قدرتمندتری دست یافت.

 

نهایتا این مجموعه سلول های خورشیدی سری و موازی شده، مجموعه سیستم پنل خورشیدی را تشکیل می دهند.

 

در این مرحله نوبت به هدایت جریان الکتریسیته حاصل از سیستم پنل های خورشیدی به سمت تجهیزات مصرفی برق یا شبکه انتقال برق میرسد.

 

  

شارژر خورشیدی / شارژ کنترلر خورشیدی :

 

تقریبا در تمامی سیستم‌های برق خورشیدی که از باتری استفاده می‌کنند، شارژ کنترلر خورشیدی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

وظیفه شارژ کنترلر خورشیدی، کنترل و تنظیم برقی است که از پنل های خورشیدی به سمت باتری می‌رود. پر شدن بیش از حد باتری (Overcharging) به میزان قابل توجهی طول عمر باتری را کاهش داده و حتی بدتر، ممکن است موجب خرابی باتری گردد به گونه‌ای که باتری به طور کلی غیر قابل استفاده شود.

 

به طور کلی، اکثر شارژ کنترلرها به سادگی ولتاژ باتری را بررسی و کنترل کرده و هنگامی که ولتاژ آن به سطح مشخصی رسید، مدار را باز کرده و عمل شارژ را متوقف می‌نمایند. در شارژ کنترلرهای قدیمی از یک رله مکانیکی برای این منظور استفاده میشد.

 

یکی دیگر از وظایف شارژ کنترلرها، جلوگیری از برگشت جریان از باتری به سمت پنل‌های خورشیدی در شب یا در موقع عمل نکردن پنل‌ها و در نتیجه تخلیه باتری می‌باشد.

 

 

شارژ کنترلرهای جدید و مدرن از دور تکنولوژی زیر استفاده می نمایند:

 

انواع شارژ کنترلر PWM : مدولاسیون پهنای پالس / Pulse Width Modulation

 

انواع شارژ کنترلر MPPT : ردیابی نقطه توان حداکثر / Mximum Power Point Tracking

 

شارژ کنترلر PWM

 

در شارژرهای با تکنولوژی PWM ، شارژر پنل خورشیدی از مدولاسیون پهنای پالس برای کنترل شارژ باتری‌های استفاده می نماید.

 

بدین صورت که با نزدیک‌تر شدن باتری به حالت شارژ کامل، میزان توان اعمال شده به باتری کاهش می‌یابد.

 

این نوع از کنترلرها به باتری اجازه می‌دهند که بیشتر در حالت پر باقی بمانند بدون اینکه تنش و فشار زیادی تحمل کنند و در نتیجه عمر باتری افزایش می یابد.

 

 

شارژ کنترلر MPPT

 

در شارژرهای با تکنولوژی MPPT ، شارژر از ردیابی نقطه توان حداکثر برای کنترل شارژ باتری‌های استفاده می نماید.

 

این نوع از کنترل کننده ها با پائین آوردن ولتاژ و بالا بردن آمپر و یا بر عکس، بهترین شرایط را برای شارژ باتری خورشیدی با یک توان ثابت ایجاد می نمایند. از مزایای این نوع کنترلرها این است که زمان شارژ کامل باتری خورشیدی را کوتاه کرده و موجب می‌شوند که سیستم در تمام زمانها در حالت بهینه کار کند و دیگر اینکه می توانند به میزان قابل توجهی اتلاف انرژی را کاهش دهند.

 

طراحی آرم لوگو و نشانه

 

طراحی یک آرم یا نشانه مهمترین اقدامی است که یک شرکت ، سازمان یا موسسه باید انجام دهد.یک نشانه خوب به شما کمک می کند تا بهتر و آسانتر خدمات و محصولات خود را در ذهن مخاطب حک کنید.

 

علاوه بر این، نشانه یا لوگو در خودکار تبلیغاتی می تواند در موقعیت های مختلف حامل پیام های گوناگونی برای مخاطب باشد.

 

 به عنوان مثال شما با دیدن لوگوی بانک صادرات، سریعآ این بانک را به خاطر می آورید. با دیدن این لوگو در گوشه ای از پوستر یک نمایشگاه متوجه خواهید شد که این بانک حامی این نمایشگاه است.

 

استفاده از کوتاه ترین عبارات برای بیان مقصود یکی از تاکیدهای کارشناسان تبلیغات است و لوگو به آسانی این هدف را محقق می سازد.

 

طراحی لوگو ( آرم یا نشانه ) در گروه تبلیغاتی کاپریس کاملآ بر اساس استانداردها صورت میگیرد.تیم طراحی کاپریس اصول هنری و زیبا شناسانه را در طراحی لوگوی شما در نظر خواهد گرفت و به ماندگاری آن در ذهن مخاطب نیز توجه خواهد داشت.

 

به طور کلی مراحل طراحی یک نشانه توسط گروه تبلیغاتی کاپریس به شرح زیر است:

 

1- دریافت اطلاعات لازم در مورد کالا یا فعالیت مورد نظر از کارفرما

 

2 - اجرای چند طرح اولیه توسط طراحان کاپریس و ارائه آنها به کارفرما جهت بررسی و انتخاب یک طرح ( درصورتیکه هیچکدام از طرح ها مورد تایید کارفرما قرار نگیرد، مجددآ چند طرح دیگر ارائه خواهد شد)

 

3- اجرای طرح منتخب در چندین رنگ و استایل مختلف در خودکار تبلیغاتی

 

4 - ارائه طرح نهایی به کارفرما به صورت وکتور یا فایل لایه باز

طراحی CD های مولتی مدیا

 

امروزه بسیاری از شرکت ها از CD های مالتی مدیا برای معرفی شرکت، محصولات و خدمات خود استفاده می کنند

 

 زیرا این روش بر خلاف کاتالوگ های سنتی هیچ محدودیتی از نظر حجمی ندارد و به راحتی می توان از صوت ، تصاویر ، فیلم ، انیمیشن و افکت های گوناگون در خودکار تبلیغاتی استفاده کرد .

 

ویژگی های CD های مولتی مدیا:

 

● هم در کامپیوتر و هم در دستگاه های VCD و DVD قابل اجرا است.

 

● نیازی به نصب و تنظیمات اضافه جهت اجرا و نمایش نیست.

 

● به هر میزان قابل تکثیر است و برخلاف کاتالوگ های کاغذی حداقل تیراژ ندارد.

 

● محصولات و خدمات جدید را به راحتی و با صرف هزینه بسیار اندک می توان به آن اضافه کرد و نیاز به طراحی مجدد نیست.

 

● با توجه به عدم محدودیت در استفاده از جلوه های سمعی و بصری ( فیلم ، صدا و افکت) از جذابیت بیشتری نسبت به کاتالوگ  و خودکار تبلیغاتی برخوردار است.

انرژی خورشیدی

 

 تجهیزات لازم برای یک سیستم انرژی خورشیدی و برق سولار:

 

به طور کلی در یک سیستم انرژی خورشیدی، ابتدا باید انرژی خورشید به جریان الکتریکی تبدیل شود.

 

سپس جریان الکتریکی تولید شده با پنل خورشیدی باید برای استفاده در تجهیزات مصرفی تنظیم ولتاژ و جریان شود.

 

گاهی اوقات برای سیستم های حساس نیاز است جریان تولید شده برای داشتن فرکانس های یکنواخت فیلتر شوند.

 

 

با این توصیفات، تجهیزات لازم برای یک سیستم انرژی خورشیدی عبارتند از:

 

1) پنل خورشیدی (پانل خورشیدی / صفحات خورشیدی / پنل سولار)

 

2) شارژر خورشیدی (شارژ کنترلر سولار / شارژ کنترلر انرژی خورشیدی)

 

3) باتری و کابینت باتری (باتری خورشیدی / باطری خورشیدی)

 

4) اینورتر (مبدل برق / مبدل برق DC به برق AC)

 

5) استابلایزر / استابیلایزر  (تثبیت کننده برق)

 

6) کنتور برق و تجهیزات اندازه گیری برق (در صورت فروش برق اضافه به شبکه برق)

 

پنل خورشیدی (پانل خورشیدی / صفحات خورشیدی / پنل سولار /صفحه سولار):

 

در یک سیستم انرژی خورشیدی (برق خورشیدی) ، پنل خورشیدی وظیفه تبدیل انرژی موجود در پرتوی نور و فوتون های نور خورشید به انرژی برق را بر عهده دارد.

 

از پنل خورشیدی با نام‌های زیر نیز یاد می‌شود:

 

پنل سولار

پانل خورشیدی

پانل سولار

صفحات خورشیدی

صفحه سولار

صفحات فتوولتائیک

سلول خورشیدی وپنل خورشیدی

پنل PV

پانل PV

استفاده از برند

 

استفاده از برند یکی از رایج ترین انواع تبلیغات است. از دیگر مواردی که بازاریابان در آن از هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند عبارتند از : ارتباط کارکنان و رویدادها، نمایش تجاری برای افزایش ترافیک، روابط عمومی، نسل جدید مشتری ها، برنامه های فروشنده و توزیع کننده، ارائه محصول جدید، اهدای جایزه به کارکنان، برنامه های خیریه، برنامه های تشویقی داخلی و خودکار تبلیغاتی، آموزش ایمنی، معارفه مشتری و تحقیقات بازاریابی.

 

نامزدهای سیاسی نیز برای ترویج اهدافشان از هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند. از هدایای تبلیغاتی به عنوان ابزاری برای سازمان های غیر تجاری مثل مدارس و خیریه ها برای برگزاری کمپین های اطلاع رسانی و جمع آوری کمک مالی استفاده می شود. یک نمونه از این موارد می توان مچ بندهای livestrong را نام برد که برای افزایش آگاهی در مورد سرطان و جمع آوری کمک مالی برای حمایت از برنامه ها و تحیقات مبارزه با سرطان استفاده شده اند.

 

و یا استفاده از هدایای تبلیغاتی در Guerrilla Marketing که برای ایجاد تاثیرات بصری ویژه و جلب توجه بیشتر بود.

 

این هدایای تبلیغاتی در کشورها و فرهنگ های مختلف متفاوت هستند.

 

شرکت ها به ندرت کالاها را از خود تولید کننده خریداری می کنند. تخصص تولید کننده در تولید خود محصولات است، اما ارائه یک محصول در مقابل مشتریان احتمالی، مجموعه ای از مهارت های کاملا متفاوت و یک فرایند پیچیده را می طلبد. در صنعت هدایای تبلیغاتی انگلستان و ایرلند شبکه ای جامع از شرکت های توزیع کننده هدایای تبلیغاتی وجود دارد. توزیع کننده کالاهای تبلیغاتی شرکتی است  که تمرکز خود را به فروش هدایای تبلیغاتی به کاربران نهایی اختصاص داده است. "کاربر نهایی" شرکت یا سازمانی است که هدایای تبلیغاتی را خریداری می کنند. این شرکت های توزیع کننده نه تنها محصول را به بازار ارائه می کنند بلکه پشتیبانی و خدمات فنی مورد نیاز محصول را نیز ارائه می کنند. جنبۀ منحصر به فرد بودن هدایای تبلیغاتی این است که آرم یا برند سازمان مورد نظر بر روی آنها چاپ شده است. البته کار چاپ آرم یا برند را تولید کننده ها انجام نمی دهند. بلکه توزیع کننده ها هستند که فرایند چاپ و کارهای هنری را انجام می دهند. توزیع کننده ها علاوه بر این موارد، پشتیبانی کامل در پردازش سفارشات، کارهنری، تصحیح، پیگیری و تحویل هدایای تبلیغاتی از منابع متعدد تولید را نیز ارائه می کنند.

 

اتحادیه های صنفی

 

این صنعت در انگلستان دو بدنه اصلی تجاری دارد، Promota (اتحادیه های صنفی کالاهای تبلیغاتی) که در سال 1958 تاسیس شده و BPMA (اتحادیه کالاهای تبلغاتی بریتانیا) که در سال 1965 تاسیس شده است. این اتحادیه های صنفی نمایندگان این صنعت هستند و هم به تولید کنندگان و هم به توزیع کنندگان کالاهای تبلیغاتی خدمات رسانی می کنند. BPMA طیف وسیعی از خدمات شامل تحقیقات در بازار صنعت کالا های تبلیغاتی بریتانیا را نیز فراهم می کند.

 از سال 2010 BPMA همکاری خود را با Trade Only شروع کرد، که یک شرکت انگلیسی است که نمایشگاه تجاری اصلی بریتانیا در زمینه صنعت کالاهای تبلیغاتی  و خودکار تبلیغاتی را سازماندهی می کند، این نمایشگاه در Ricoh Arena  در Coventry  و معمولا هفته سوم ژانویه برگزار می شود.

میزبان شام جوایز و ضیافت در شب نمایشگاه، که به آن Trade Only National Show می گویند، نیز BPMA است. در ایالات متحده، PPAI (انجمن بین المللی کالاهای تبلیغاتی) که یک سازمان غیر تجاری است، بزرگترین نمایشگاه ها در زمینه این صنعت (نمایشگاه  PPAI) را برگزار، و همچنین آموزش، منابع آنلاین، و وکالت های حقوقی را ارائه می کند.

 Advertising Specialty Institute سازمانی دیگر بوده که بزرگترین سازمان رسانه و بازاریابی خدمت رسانی به صنعت متخصص در تبلیغات محسوب می شود. شرکت سابق EPPA در اروپا، با یک سازمان جدید جایگزین خواهد شد، این کار توسط کشورهای اصلی انجام می شود که می خواهند همه کشورهای دیگر به این شرکت جایگزین بپیوندند. این سازمان چتری جدید به نام EPMO یا PME (رسانه کالاهای اروپا) نام گذاری خواهد شد.