آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

استفاده از برند

 

استفاده از برند یکی از رایج ترین انواع تبلیغات است. از دیگر مواردی که بازاریابان در آن از هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند عبارتند از : ارتباط کارکنان و رویدادها، نمایش تجاری برای افزایش ترافیک، روابط عمومی، نسل جدید مشتری ها، برنامه های فروشنده و توزیع کننده، ارائه محصول جدید، اهدای جایزه به کارکنان، برنامه های خیریه، برنامه های تشویقی داخلی و خودکار تبلیغاتی، آموزش ایمنی، معارفه مشتری و تحقیقات بازاریابی.

 

نامزدهای سیاسی نیز برای ترویج اهدافشان از هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند. از هدایای تبلیغاتی به عنوان ابزاری برای سازمان های غیر تجاری مثل مدارس و خیریه ها برای برگزاری کمپین های اطلاع رسانی و جمع آوری کمک مالی استفاده می شود. یک نمونه از این موارد می توان مچ بندهای livestrong را نام برد که برای افزایش آگاهی در مورد سرطان و جمع آوری کمک مالی برای حمایت از برنامه ها و تحیقات مبارزه با سرطان استفاده شده اند.

 

و یا استفاده از هدایای تبلیغاتی در Guerrilla Marketing که برای ایجاد تاثیرات بصری ویژه و جلب توجه بیشتر بود.

 

این هدایای تبلیغاتی در کشورها و فرهنگ های مختلف متفاوت هستند.

 

شرکت ها به ندرت کالاها را از خود تولید کننده خریداری می کنند. تخصص تولید کننده در تولید خود محصولات است، اما ارائه یک محصول در مقابل مشتریان احتمالی، مجموعه ای از مهارت های کاملا متفاوت و یک فرایند پیچیده را می طلبد. در صنعت هدایای تبلیغاتی انگلستان و ایرلند شبکه ای جامع از شرکت های توزیع کننده هدایای تبلیغاتی وجود دارد. توزیع کننده کالاهای تبلیغاتی شرکتی است  که تمرکز خود را به فروش هدایای تبلیغاتی به کاربران نهایی اختصاص داده است. "کاربر نهایی" شرکت یا سازمانی است که هدایای تبلیغاتی را خریداری می کنند. این شرکت های توزیع کننده نه تنها محصول را به بازار ارائه می کنند بلکه پشتیبانی و خدمات فنی مورد نیاز محصول را نیز ارائه می کنند. جنبۀ منحصر به فرد بودن هدایای تبلیغاتی این است که آرم یا برند سازمان مورد نظر بر روی آنها چاپ شده است. البته کار چاپ آرم یا برند را تولید کننده ها انجام نمی دهند. بلکه توزیع کننده ها هستند که فرایند چاپ و کارهای هنری را انجام می دهند. توزیع کننده ها علاوه بر این موارد، پشتیبانی کامل در پردازش سفارشات، کارهنری، تصحیح، پیگیری و تحویل هدایای تبلیغاتی از منابع متعدد تولید را نیز ارائه می کنند.

 

اتحادیه های صنفی

 

این صنعت در انگلستان دو بدنه اصلی تجاری دارد، Promota (اتحادیه های صنفی کالاهای تبلیغاتی) که در سال 1958 تاسیس شده و BPMA (اتحادیه کالاهای تبلغاتی بریتانیا) که در سال 1965 تاسیس شده است. این اتحادیه های صنفی نمایندگان این صنعت هستند و هم به تولید کنندگان و هم به توزیع کنندگان کالاهای تبلیغاتی خدمات رسانی می کنند. BPMA طیف وسیعی از خدمات شامل تحقیقات در بازار صنعت کالا های تبلیغاتی بریتانیا را نیز فراهم می کند.

 از سال 2010 BPMA همکاری خود را با Trade Only شروع کرد، که یک شرکت انگلیسی است که نمایشگاه تجاری اصلی بریتانیا در زمینه صنعت کالاهای تبلیغاتی  و خودکار تبلیغاتی را سازماندهی می کند، این نمایشگاه در Ricoh Arena  در Coventry  و معمولا هفته سوم ژانویه برگزار می شود.

میزبان شام جوایز و ضیافت در شب نمایشگاه، که به آن Trade Only National Show می گویند، نیز BPMA است. در ایالات متحده، PPAI (انجمن بین المللی کالاهای تبلیغاتی) که یک سازمان غیر تجاری است، بزرگترین نمایشگاه ها در زمینه این صنعت (نمایشگاه  PPAI) را برگزار، و همچنین آموزش، منابع آنلاین، و وکالت های حقوقی را ارائه می کند.

 Advertising Specialty Institute سازمانی دیگر بوده که بزرگترین سازمان رسانه و بازاریابی خدمت رسانی به صنعت متخصص در تبلیغات محسوب می شود. شرکت سابق EPPA در اروپا، با یک سازمان جدید جایگزین خواهد شد، این کار توسط کشورهای اصلی انجام می شود که می خواهند همه کشورهای دیگر به این شرکت جایگزین بپیوندند. این سازمان چتری جدید به نام EPMO یا PME (رسانه کالاهای اروپا) نام گذاری خواهد شد.

 

هدایای تبلیغاتی

 

به عبارتی تمامی کالاهای تبلیغاتی، اقلام تبلیغاتی، محصولات تبلیغاتی، رسانه های معرف محصول، و یا هدایای تبلیغاتی که گاهی اوقات به ان کالای جانشین شده می گویند، تمامی شرایط یک تجارت هستند که در بازاریابی و برنامه های ارتباطی از آنها استفاده می شود.

 

 این نوع هدایا و خودکار تبلیغاتی به منظور توسعه ی یک شرکت، برای ترویج یک شرکت، آرم شرکت، عنوان تجاری یا نام تجاری آن  نشان داده می شود و در کنفرانسها و... بعنوان کمپین های بازاریابی منظم این هدایا اهدا می شوند.

 

تاریخچه هدایای تبلیغاتی :

 

محصولات تبلیغاتی شناخته شده برای اولین بار در ایالات متحده امریکا مربوط به مراسم یادبودی گزارش شده که به سال 1789 در انتخابات جورج واشنگتن بر میگردد .

 

در اوایل قرن نوزده میلادی برخی از زمانبندی های تبلیغات و قوانین و سهام یا قیمت ویژه وجود داشت اما هیچ صنعت سازماندهی شده ای برای خلق کالای توسعه یافته تا اواخر قرن نوزدهم وجود نداشت.

 

Jasper Meek صاحب چاپخانه ای در اوهایو، بررسی کرد تا بنیانگذار صنعتی باشد البته هنگامی که یک مغازه ی کفش فروشی را راضی کند تا برروی پاکت کفشها نام مغازه را حک کند.

 

 Henry Beach یکی دیگر از صاحبان چاپخانه در اوهایو و رقیب Meek ایده را در دست گرفت و به زودی هر دو تن با فروختن و پرینت گرفتن پاکتها با طرح های مختلف، جاکارتی و حتی کلاه رسمی در طول یک سال شروع به کار کردند.

 

در سال 1904 دوازده تن از تولیدکنندگان و توزیع کنندگان  خودکار تبلیغاتی محصولات جدید تصمیم گرفتند تا تا برروی اولین انجمن تجاری برای صنعت سرمایه گذاری کنند.

 

 امروزه این انجمن با عنوان "انجمن بین المللی محصولات توسعه یافته" یا PPAI” " شناخته شده و دارای بیش از 100000 عضو در سراسر دنیاست. PPAI بیش از 22000 سرمایه گذار و تقریبا 4800 تولید کننده و توزیع کننده دارد.

 

اصول کلی سیستم های برق خورشیدی و کاربرد آنها

 

خورشید ؛ سیاره ای که بدون هیچ چشمداشت و منتی گرمای وجودی خود را بر ما ارزانی داشته تا ما از این موقعیت و به بهترین شکل برای مصارف خود بهره ببریم . سیاره قدرتمندی که نه دی اکسید کربن تولید می کند ، نه برای ما خرج می تراشد و نه تمام می شود .

 

در قرن حاضر به دلیل رو به اتمام بودن و بالا بودن بهای انرژی در جهان ، بشر به این سمت می رود که از ،منابع انرژی ارزان ، فراوان و تمام نشدنی که در اصطلاح تجدید پذیر نام گرفته اند، بهره گیرد. که در این میان یکی از فراوان ترین و گسترده ترین، از این انرژی ها انرژی خورشیدی یا همان بهره گیری از نور خورشید در تولید انرژی با پنل خورشیدی می باشد.

 

شیوه ی کلی عملکرد یک سیستم خورشیدی :

 

سولار سل ها یا همان سلول های خورشیدی صفحاتی هستند که از جنس نیمه هادی می باشند و طبق فرآیند شکل زیر از برخورد  ذرات نور و حامل های انرژی خورشید (فوتون ها) باعث شارش یا جاری شدن جریان الکتریکی بین قطب های آن یا همان کلمه ی عامیانه ی تولید برق می شود.

 

نسل جدید سولار سل ها همان گل های خور شیدی که در بالا سمت راست ودر پایین مشاهده  می کنید ، میباشند که از بالا نور را دریافت کرده و در شب از پایین خود نور را توسط چراغ هایی تحویل می دهند.

 

 احتمال زیاد ماشین حسابهای خورشیدی را دیده اید که حتی دکمه خاموش ندارند . دستگاه هایی که نیاز مبرم به باتری ندارند و تا زمانی که نور به اندازه کافی وجود داشته باشد زنده خواهند ماند . این تکنولوژی به سالهای قبل برمی گردد اما امروزه نیز پنل های خورشیدی بزرگتری را در جاده ها و کارخانجات می بینید مثل چراغ های راهنمایی خورشیدی ، لامپهای روشنایی جاده ها و حتی آبگرمکن های خورشیدی و خب لابد با خود فکر کرده اید که اصلا مکانیزم و فرآیند تولید انرژی الکتریکی از انرژی خورشیدی چگونه است . با ما همراه باشید .

 

خورشید و هر منبع نوری دیگر به همراه خود انرژی دارند . معمولا هنگامی که نور به یک شی برخورد می کند به گرما تبدیل می شود مثل موقعی که شما زیر آفتاب دراز می کشید . اما در برخی مواردانرژی نور بعد از تابش به یک سری مواد بخصوص ، به انرژی الکتریکی تبدیل می شود که ما بعدا آن را به جریان الکتریکی قابل استفاده تبدیل می کنیم .

 

در روشهای قدیمی تبدیل انرژی خورشید به برق در پنل خورشیدی ، از کریستالهای سیلیکونی بزرگ استفاده می شد . سیلیکون از پس این کار برمی آید چون الکترونها بعد از تابش نور ، به جای اینکه در جای خود به جنبش دربیاید ، به حرکت می افتد و جریان الکتریکی تولید می شود اما عیب آنها بزرگ بودن کریستالها و هزینه بالای ارتقا دادن کریستال ها بود .

 

امروزه با وجود پیشرفت های پی در پی در زمینه تکنولوژی ساخت قطعات و کوچکتر و ارزان تر کردن بسته های سیلیکونی مثل copper-indium-gallium-selenide که قابلیت فرم دهی به فیلم های منعطف را دارند . هرچند این فیلم های باریک به توانمندی سیلیکون در تبدیل انرژی خورشیدی به الکتریسیته نیستند . استفاده از انرژی خورشید در حال حاضر دست کم ۵ برابر گران تر از مصرف برق معمولی هزینه دارد به همین دلیل هنوز به صورت فراگیر از آن استفاده نمی شود در واقع فعلا بیشتر دولت از آن بهره می برد و کار به استفاده شخصی نکشیده .

محصولات مورد استفاده برای هدایای تبلیغاتی

 

تقریباً هر چیزی که نام و آرم شرکت بر روی آن باشد را می توان به عنوان تبلیغ استفاده کرد. از موارد معمول این کالاها می توان تی شرت، کلاه، جاکلیدی، پوستر، برچسب،  خودکار تبلیغاتی ، ماگ یا پد موس را نام برد.

بزرگترین دسته محصولات مورد استفاده برای هدایای تبلیغاتی اقلام پوشیدنی هستند، که بیش از 30 درصد از کل این کالاها را تشکیل می دهند.

 

محبوبیت هدایای تبلیغاتی سازگار با محیط زیست مانند کالاهایی که از مواد بازیافتی و منابع قابل تجدید ساخته شده اند، رو به افزایش است.

 

بیشتر هدایای تبلیغاتی معمولا کوچک و ارزان قیمت هستند، اما می توانند از میان کالاهای گران قیمت هم باشند.

 

مثلاً به بازیگران مشهور، در فستیوال ها و برنامه های اهدای جوایز معمولاً کالاهای تبلیغاتی گران قیمت مثل ادکلن، محصولات چرمی یا الکترونیکی داده می شود. شرکت هایی که این هدیه های گران قیمت را به بازیگران می دهند، معمولاً از آنها می خواهند که عکسی همراه با آن هدیه از آنها گرفته شود، که برای اهداف تبلیغاتی شرکت استفاده می شود.

 

برخی شرکت های کالاهایی لوکس مثل کیف یا شال به بازیگران هدیه می دهند

 به این امید که از آنها در انظار عموم استفاده کنند و به این ترتیب نام برند محصول و شرکت در عموم مردم جای خود را باز کند.

استفاده از برند یکی از رایج ترین انواع تبلیغات است.

 

از دیگر مواردی که بازاریابان در آن از هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند عبارتند از : ارتباط کارکنان و رویدادها، نمایش تجاری برای افزایش ترافیک، روابط عمومی، نسل جدید مشتری ها، برنامه های فروشنده و توزیع کننده، ارائه محصول جدید، اهدای جایزه به کارکنان، برنامه های خیریه، برنامه های تشویقی داخلی، آموزش ایمنی، معارفه مشتری و تحقیقات بازاریابی.

 

 

قدرت هدایای تبلیغاتی برای افزایش فروش

 

 چندین سال است که هدایای تبلیغاتی یکی از راه های محبوب برای به رسمیت شناختن برند در کمپین های بازاریابی هستند.

 

حال که می توان جزئیات نتایج تبلیغات در اینترنت را پیگیری و دنبال کرد، مشخص شده است که هدایای تبلیغاتی و هدایای مارک دار، اثر مثبتی بر روی برند و فروش شما دارند.

 

انجمن هدایای تبلیغاتی بریتانیا (BPMA) چندین نظرسنجی و تحقیقاتی انجام داده که نشان می دهند بین تبلیغات هدایای تبلیغاتی و به رسمیت شناخته شدن  برند و افزایش فروش یک رابطه مستقیم وجود دارد.

 

علاوه بر شناخته شدن برند و فروش بهتر، این شکل از تبلیغات  و خودکار تبلیغاتی منجر به بازده بیشتر و بازگشت سرمایه می شود.

هدایای تبلیغاتی مارک دار

 

هدایای تبلیغاتی مارک دار

 

در اینجا به برخی از یافته های کلیدی تحقیق  BPMA که در سال 2012 انجام داده شده اشاره می کنیم. دراین تحقیق نزدیک به 15،000 نفر که در سال گذشته یک هدایای و خودکار تبلیغاتی به صورت رایگان دریافت کرده بودند بررسی شدند.

 

66 درصد از شرکت کنندگان ادعا کردند که نام برند کالای تبلیغاتی که دریافت کرده بودند را بعد از گذشت 12 ماه به یاد می آورند.

 

بازده ای که ROI بعد از ارائه کالای تبلیغاتی داشت حتی از تبلیغ در رادیو، تلویزیون، بیلبورد و بروشور هم بیشتر بود.

 

79٪ اعلام کردن که احتمالا دوباره با آن شرکتی که هدایای تبلیغاتی را به آنها ارائه داده بود کار خواهند کرد.

 

اکثر شرکت کنندگان (87٪) یک آیتم تبلیغاتی برای بیش از یک سال نگهداری کردند!

 

در حدود نیمی از شرکت کننده ها (56٪) گفتند تصوری که از این شرکت داشتند، پس از دریافت هدیه تبلیغاتی با مارک برند مربوطه، بهتر شده است.

 

کالاهای تبلیغاتی محبوب

 

با توجه به بررسی های این تحقیق، محبوب ترین هدایای تبلیغاتی عبارتند از درایوهای USB، خودکار، یک آیتم الکتریکی و لیوان.

 

هدایای تبلیغاتی مارک دار مفید

 

در مورد این شوال که یک کالای تبلیغاتی چه مدت نگه داشته می شود، مشخص شد که لیوان نسبت به دیگر آیتم تبلیغاتی دیگر بیشتر نگه داشته می شود.

و در مورد مدت زمان نگهداری، تعداد زیادی از شرکت کننده ها - 87٪ - گفتند آنها یک آیتم تبلیغاتی برای بیش از یک سال نگهداری می کنند و 30٪  درصد از شرکت کننده ها گفتند که یک کالای تبلیغاتی تا 4 سال هم نگه داشته اند.

تاثیر این محصولات بر روی گیرنده آن بسیار زیاد است. افراد می توانند نوع آن محصول، نام برند و یا شرکت آن را حتی بعد از مدت های طولانی که از دریافت آن محصول می گذرد به یاد بیاورند.

در واقع، بیش از 94٪ از کسانی که در مطالعه پژوهشی شرکت کرده بودند گفتند که تبلیغ کننده یا محصول  و خودکار تبلیغاتی را فراموش نکرده اند.