آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

۳ نکته مهم در طراحی سایت

 

این نکات پیرامون  یک پروژه طراحی سایت وجود دارند که هر دو طرف پروژه (کارفرما و طراح سایت) باید به آن توجه کنند!

 

۱-بیان کامل نیاز کارفرما:

 

در ابتدا طراح سایت باید بتواند تمام نیاز های کارفرما از پروژه طراحی سایت را درک کند و بدین منظور چنانچه کارفرما بشخصه اطلاعات کافی را عنوان نکرد وظیفه طراح در اینجا یافتن تمام نکات با جزئیات می‌باشد.

 

پیشنهاد ما به کارفرمایان عزیز: تا حد امکان سعی کنید نیاز های خود را به طور کامل در اختیار طراح سایت قبل از شروع پروژه قرار دهید.

 

پیشنهاد به طراحان سایت:  بدلیل ویژه‌گی های شخصیتی برخی افراد ممکن است خیلی تمایل به تکلم و مصاحبه با شما را نداشته باشند و چنانچه اینگونه افراد کارفرمای شما قرار گرفتند از پرسیدن سوالات پی در پی در جهت تکمیل اطلاعات اصلا خجالت نکشید!

 

۲-براورد هزینه و مقایسه قیمت ها:

 

به جد می‌توان گفت طراحی سایت در کشورمان نرخ ثابت و مصوبی ندارد و شرکت ها و اشخاص مختلف که کار طراحی سایت را انجام میدهند هرکدام قیمت متفاوتی را برای کار خود در نظر گرفته اند.

 

این مسئله قطعا منجر به گیج شدن کارفرمایان عزیز میگردد.

 

پیشنهاد ما به کارفرمایان عزیز: سعی کنید از شرکت های معتبر قیمت بگیرید و سپس قیمت ها را با هم مقایسه کنید. ممکن است اشخاصی به شما قیمت های بسیار  پایین تری را پیشنهاد دهند که البته مطمئنا از نظر کیفی با یک هزینه پایین نمیتوان انتظار بالایی داشت.

 

پیشنهاد به طراحان سایت:  همان طور که میدانید حرفه طراحی سایت در ایران حرفه پر رقابتی است پس قطعا اگر میخواهید رقابت کنید باید قیمت های رقابتی را برای خدماتتان در نظر بگیرید و در آخر میتوانیم بگوییم به مقدار تلاشتان قیمت بگزارید نه ارزان کار کنید و نه انصاف را زیر پا بزارید.

 

۳-مسئله زمان در طراحی سایت:

 

زمان اتمام پروژه طراحی سایت قطعا با توجه به نوع طراحی و پروژه ای که به طراحی سایت سپرده می‌شود متفاوت می‌باشد اما با توجه به پتانسیل تیم طراحی که با شما همکاری میکند این زمان نیز تغییر می‌کند که با ذکر مثال به این مسئله می‌پردازیم: پروژه شما به یک شرکت با ۱۰ طراح حرفه‌ای سپرده میشود که در زمان یک هفته میتواند طراحی و تکمیل شود ولی بدلیل مشغول بودن کارمندان به سایر پروژه ها یا به اصطلاح ترافیک پروژه ای  یک ماه زمان می‌برد و سپس شما از شرکت دیگری با ۳ طراح حرفه ای زمان طراحی را سوال میکنید و بدلیل عدم مشغولیت طراحان در پروژه های دیگر کار شما در ۲ هفته به اتمام مرسد.

 

پیشنهاد ما به کارفرمایان عزیز:  در این مرحله نیز ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که زمان اتمام پروژه پیشنهادی را از چند شرکت معتبر جویا شوند و با بررسی فاکتور ها مناسب ترین را انتخاب کنند همچنین سعی کنید که به طراح سایتتان اطمینان داشته و با دیدگاهی منطقی شرایط زمانی گفته شده را درک نمایید.

 

پیشنهاد به طراحان سایت: بنا به دلایل زیادی پروژه طراحی شما میتواند زمان بیشتر را سپری کند ازجمله، ترافیک پروژه ای، عدم دانش کافی و صرف زمانی برای یادگیری حین پروژه و … با این حال باید سعی در یک تخمین نسبتا دقیق جهت تحویل نهایی نمایید که متناسب با تجارب قبلیتان میتوانید به این تخمین دست یابید و اینکه اگر پروژه ای را گرفتید که تا کنون مثل آنرا انجام نداده اید سعی کنید واقع بین باشید و شتاب زده زمان تایین نکنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.