آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

دلیل استفاده از نقشه سایت چیست؟

 

Sitemapاز از اصلی ترین و میشه گفت مهم ترین کار های شما برای سئو و بهینه سازی سایتان ایجاد نقشه سایت است و معرفی آن به موتور های جستجو همانند گوگل ، بینگ ، یاهو و … است. شما هر گاه قصد مسافرت به مکان ناشناخته اید را دارید اولین کار شما این است راه رسید به آنجا را پیدا کنید چه کمکی بهتر از یک نقشه می تواند باشد.

 

نقشه سایت چیست؟

 

این سوالی است که هر مدیر سایت تازه کاری بعد از راه اندازی سایت خود با آن مواجه می شود ، همان گونه که در مطلب گذشته ” فایل روبات تکست چیست و چگونه ساخته می شود؟ ” بحث شد که فایل روبوت تکست برای جلوگیری از دسترسی موتورهای جستجو به بخش های از سایت است که ما مایل هستیم آن بخش های دیده نشوند ، اما نقشه سایت برعکس این فایل به موتورهای جستجو اعلام می کند در سایت شما چه مطالبی در چه آدرس های در طراحی سایت وجود دارد که باعث افزایش سئو سایت شما می شود این نقشه به موتور های جستجو کمک می کند تا سایت شما را بهتر ببینند و از تغییراتی مثل ایجاد مطلب جدید ، تغییرات درمطالب گذشته شما آگاه شوند که در نتیجه به بهتر و سریع تر ایندکس مطالب سایت شما کمک کند و درصد سئو سایتان بالا خواهد رفت.

نقشه سایت که با پسوند XML (زبان نشانه گذاری قابل توسعه) مشخص می شود در اصل یک فایل متنی است که در آن آدرس های سایت شما قرار به صورت کامل قرارگرفته شد است .  در نقشه سایت تاریخ ایجاد هر آدرس ، درصد اهمیت ، به روز رسانی ها و . .. نیز ثبت می شود.

یک سری تک هم به آن اضافه شده است که در زیر به بررسی آنها خواهیم پرداخت :

  = urlset   برای شروع و پایان ازاین تگ در نقشه سایت استفاده میشود.

url  =  محتوای لینک هر صفحه در این برچسب قرار می گیرد

Loc = آدرس هر صفحه از سایت را در نقشه سایت مشخص می کند.

Lastmod = تاریخ ایجاد یا اعمال تغییرات مشخص می شود.

 Changefreq = این برچشب حدود تغییرات آدرس را تعیین می کند.

 

چگونه نقشه سایت را ایجاد کنیم

 

برای ایجاد نقشه در طراحی سایت که موجب بهینه سازی و افزایش سئو شما می شود ،می توانید از افزونه ها و یا سایت های که برای تولید خودکار نقشه سایت شما وجود دارند استفاده کنید و سپس فایل نقشه سایت را در روت سایت خود آپلود کنید .

 

ثبت نقشه سایت در موتور های جستجو

 

اولا به یاد داشته باشید ثبت نقشه سایت در موتور های جستجو آدرس نقشه سایت را در فایل ربوت تکس ثبت کنید . برای آمورش مطلب “فایل روبات تکست چیست و چگونه ساخته می شود؟” را بخوانید . بعد شما باید نقشه سایت خود را به موتور های جستجو که مهمترین آنها گوگل و بینگ است معرفی و ثبت کنید. برای این کار باید در گوگل وبمستر و بینگ مستر ثبت نام و سایت خود و سپس نقشه آن را ثبت کنید .

در این مقاله باهم در مورد نقشه سایت که یکی از ملاک های ارزیابی سئو و بهینه سازی سایت شما است تا حدودی آشنا شدیم در آینده سعی خواهم کرد افزونه ها ایجاد نقشه سایت برای سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس ، مای بی بی ، جوملا و … را بیشتر توضیح بدم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.