آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

درب های اتوماتیک کشویی به چه صورت کار میکنند؟

 

تکنولوژی درب های اتوماتیک برخلاف تصور رایجی که فکر میکند تکنولوژی جدیدی است اینطور نیست و تاریخچه قدیمی و طولانی دارد.همه ی ما از میان دربها اتوماتیک بسیاری عبور کرده ایم و نحوه عملکرد آنها را مشاهده کرده ایم یکی از انواع درب های اتوماتیک، دربهای کشویی هستند اما نحوه کارکرد دربهای کشویی به چه صورت است؟

 

نصب درب اتوماتیک کشویی که بصورت یک لنگه و یا دولنگه با انواع فریم ها وسیستم های فعال کننده قابل ارائه می باشند.

 

متداول ترین و مقرون به صرفه ترین نوع درب، درب های اتوماتیک شیشه ای می باشد،اُپراتور که قسمت اصلی درب اتوماتیک می باشد در بالای دهنه درب ، لنگه و یا لنگه های شیشه ای را روی لنگه ثابت و یا روی دیوار در طرفین باز می کند. این نوع درب عمدتاً با فریم باریک و یا پهن عرضه می شود و به اندازه نیمی از فضای ورودی، امکان باز شدن دارد.

البته در شرایطی که لنگه های متحرک بر روی دیوار طرفین درب ، حرکت کنند ، قابلیت باز شدن تمامی عرض دهنه ، فراهم خواهد بود

 

دربهای اتوماتیک کشویی از سنوورهای نوری یا حرکتی استفاده می کنند با استفاده از این سنسورهای در دربهای اتوماتیک کشویی مکانیزم باز و بسته شدن درب صورت می گیرد.

 

این سنسورهای برروی درب نصب شده و با فریم درب از بالا و کناره ها یکپارچه می شود.این سنسورهای از تکنولوژی مادون قرمز یا امواج مایکروویو برای تشخیص حرکت در استفاده می کنند اینگونه دربها در اماکن مختلفی از جمله اماکن صنعتی و تجاری کاربرد دارند.و اجازه عبور راحت به همه افراد از جمله افراد معلول و ناتوان را می دهد.

 

سنسورهای نوری و حرکتی بصورت سیمی با سیستم مکانیسم کنترل به یک درایو کمکی و یا چرخ دندانه دار و پنل درب متصل می شوند

 

درایو کمکی و در با استفاده از کمربند یا کابلی از جنس پلاستیک به یکدیگر متصل می شوند و بدین ترتیب مکانیزم باز و بسته شدن درب صورت می گیرد.دربهای اتوماتیک را به روش های مختلفی می توان نصب کرد که این روش ها براساس نوع کاربرد و درب و نرم افزار مورد استفاده، تغییر می کند.

 

دربهای اسلایدی ویژگی های بارز بسیاری دارند و منجر به رفاه و آسایش بیشتری برای شما می شوند.

 

درب های کشویی داخلی

 

یکی از انواع این دربها نوع دربهای کشویی داخلی(مورد استفاده در درب کمدهای دیواری) می باشند. این نوع درب ها را می توان از چوب، فلز، شیشه ساخت. این نوع دربها سبکتر از دربهای مورد استفاده در محیط های بیرونی می باشند اینگونه درها پس از نصب بصورت اسلایدی و کشویی باز می شوند و در کمدهایی که دو یا چند درب دارند نمی توان بطور همزمان به تمام قسمت های کمد دسترسی داشت چراکه این درب ها بصورت کشویی باز شده و در پشت یکدیگر قرار می گیرند.

 

دربهای کشویی حمام

 

یکی دیگر از کاربردهای نصب درب اتوماتیک کشویی برای ورودی درب حمام می باشد اینگونه درب ها عموما از جنس الومینیوم و پنل ها پلکسی گلاس ساخته می شوند درب های کشویی مورد استفاده در حمام ها بسیار سبک هستند به گونه ای که بدون نیاز به ریل حرکت میکند و این ویژگی کاملا مناسب برای حمام می باشد تا مانع بروزو ورود آلودگی و گرد و غبار و کف صابون به داخل ریل درب باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.